Advertentie | |
|
![]() |
|
Nog even een nadere definitie van het begrip bijectieve functie: laat A en B 2 gegeven verzamelingen zijn en f: A->B een afbeelding of functie van A naar B, dan noemen we f een bijectieve functie ofwel kortweg een bijectie als voldaan is aan de volgende eigenschappen:
1) f is injectief, dwz. uit f(x1)=f(x2) volgt: x1=x2 2) f is surjectief dwz. als y een element is van B, dan is er een element x in A zodat geldt: y=f(x). Indien f bijectief is heeft f een inverse functie, zeg g, zodat geldt: f(g(y))=y met y een element van B en g(f(x))=x met x een element van A.
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
allemaal wreed bedankt, nu krijgen we daar waarschijnlijk helemaal geen vraag over (marja als ik het ni geweten had wel natuurlijk, cfr de wet van murphy)
EN WAT ZIT IK HIER OP HET NET TE DOEN? Eva (in freakmodus extraordinair, wegens een enorm wantrouwen tegenover open boek examens ![]()
|
wantrouwen bleek terecht, sjit diene kan moeilijke vragen vragen
maar dus nix over bijecties achtjah, goed dat ik het nu toch wel weet dan Eva (man van de match: Mbo Mpenza zelfs zonder zijn tshirt uit te doen; hoogtepunt van de dag: mexican wave over heel de oude markt; dieptepun: VUILE ZWETTE!!!!!!!!!!! ![]()
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
domme actie nr 1: met blote voeten gegaan (maar ik had het pas door toen ik buiten was en ik had geen zin om terug te gaan) nr2: speeltuin!!! nr3: na de kebab ne verkeerspaal der proberen uittrekken (en da lukt ni natuurlijk ni want daar hangt nen blok beton aan ![]() nr4: geen water gedronken 's avonds (nadorst! ni te schatten!) en mersie van u berichtje ![]() Eva (die het scheit krijgt van Fysica ![]()
||
Citaat:
![]() ![]() blote voeten? ![]() speeltuin = ![]() ![]() verkeerspaal ----> nix omver geshot? (ah nee, blote voeten ![]() nadorst? *geeft fles water* ![]() graag gedaan ![]()
|
|