Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-02-2005, 14:32
poetic_tragedy
poetic_tragedy is offline
zijn er hier mensen die bang zijn voor de tandarts?
hoe ga je daarmee om en heb je tips?

volgens mij heb ik een gat in mn verstandskies. Moet die dan eruit worden getrokken, of kan je m ook gewoon laten vullen?
want tanden laten vullen gaat nog wel, maar tanden laten trekken ben ik echt superbang voor...

doet het pijn om een (verstands)kies te laten trekken?
ik heb toen ik klein was wel eens een tand laten trekken, ik weet niet meer of t pijn deed, maar wel dat ik alles bij mekaar heb geschreeuwd...

Laatst gewijzigd op 21-02-2005 om 14:35.
Met citaat reageren
Oud 21-02-2005, 15:46
sjefke
sjefke is offline
verstandskies gebeurt onder verdoving in het ziekenhuis. Als je gewoon goed kan poetsen bij je verstandskies hoeft deze waarschijnlijk niet getrokken te worden
Met citaat reageren
Oud 21-02-2005, 15:50
Verwijderd
Even pijn lijden en het is gebeurd.
Met citaat reageren
Oud 21-02-2005, 15:53
MaArT3N
MaArT3N is offline
Ik kom net van de tandarts terug, de keer daarvoor had ik een wortelkanaalbehandeling. Aaaaaaauw.... . Bij iedere beweging die de tandarts doet denk ik dat hij me pijn gaat doen... echt erg! Me 2 voortanden zijn namelijk stukken van afgebroken omdat ik gevallen ben, dus er is veel/moet nog veel aan gesleuteld worden...
Met citaat reageren
Oud 21-02-2005, 15:58
wup
wup is offline
sinds ik op mijn 10e een wortelkanaal behandeling heb gehad, ben ik als de dood voor tandartsen. gaatjes vullen is al een hel.
zit altijd met zweethandjes te wachten tot het pijn gaat doen, maar meestal valt het wel mee.
in januari moest ik naar de kaakchirug.. voor een wortelontstekingbehandel;ing ofzo. dood eng.. maar de artsen hadden al snel door dat iki bang was ( huilde nog al ) en hebben me erg op mijn gemak gesteld, ik heb er niets van gevoeld.. en denk dat ik nu minder bang ben voor de tandarts.. moet over 2 week 2 gaatjes vullen. dus ben benieuwd
Met citaat reageren
Oud 21-02-2005, 15:59
wup
wup is offline
Citaat:
MaArT3N schreef op 21-02-2005 @ 16:53 :
Ik kom net van de tandarts terug, de keer daarvoor had ik een wortelkanaalbehandeling. Aaaaaaauw.... . Bij iedere beweging die de tandarts doet denk ik dat hij me pijn gaat doen... echt erg! Me 2 voortanden zijn namelijk stukken van afgebroken omdat ik gevallen ben, dus er is veel/moet nog veel aan gesleuteld worden...
dat had ik dus ook... maar dan met 1 voortand. maar ik was jonger, waardoor de wortel niet was uitgegroeid nog, en daardoor had ik dus nu een wortelpuntontsteking..

sterkte er mee.. !
Met citaat reageren
Oud 21-02-2005, 18:10
Verwijderd
Ik ben als de dood voor de tandarts. Hoe ik ermee omga, hmm. Ik ga gewoon en probeer aan iets anders te denken. Veel meer kan ik niet doen en ik gil nogal snel. Ik heb al mijn hele leven dezelfde tandarts en al mijn hele leven ben ik bang voor die man. Maar gelukkig heb ik een goed gebit en is er dus meestal niets aan de hand.
Met citaat reageren
Oud 21-02-2005, 18:23
poetic_tragedy
Citaat:
******** schreef op 21-02-2005 @ 19:10 :
Ik ben als de dood voor de tandarts. Hoe ik ermee omga, hmm. Ik ga gewoon en probeer aan iets anders te denken. Veel meer kan ik niet doen en ik gil nogal snel. Ik heb al mijn hele leven dezelfde tandarts en al mijn hele leven ben ik bang voor die man. Maar gelukkig heb ik een goed gebit en is er dus meestal niets aan de hand.
mja ik ben net naar belgie verhuisd, dus dat betekent ook een nieuwe tandarts...
ik wil t liefste gewoon weer naar mijn oude tandarts, maarja dat gaat dus niet...

en ik heb ook nog eens een heel slecht gebit k heb bijna altijd gaatjes
Met citaat reageren
Oud 21-02-2005, 18:37
Qamra
Qamra is offline
Vreselijk... Ben nooit bang geweest, tot hij een voortand ging vullen. Mijn eerste gaatje en deed dus echt gigantisch veel pijn. (hij heeft rond die tijd overigens ook twee stukken vastgegroeide melkkies getrokken zonder verdoving, ook niet echt leuk) Sindsdien zit ik trillend in die stoel en rollen de tranen over mijn wangen (leuk, not).

Tsja, ik hou me altijd maar voor dat als ik niets doe het veeeeeeeeeeeeeel erger wordt en ik dus 100% zeker veel pijn ga lijden. Het helpt me iig over die drempel en in die stoel.
Oud 21-02-2005, 19:24
Freestyler*
Freestyler* is offline
ik vind het ook doodeng
net zoiets als de huisarts
maar meestal valt het mee
ik vraag altijd van te voren wat ie gaat doen enzo
en hoe dingen werken
beetje op andere dingen concentreren dus
ik hoop alleen niet dat mijn verstandskiezen getrokken moeten worden! ik heb ze nog niet geloof ik
Oud 21-02-2005, 19:52
Somebody Special
Somebody Special is offline
Ik ga nog net niet fluitend naar binnen maar ben absoluut niet bang.

Op m'n 7e ben ik mijn voortanden uit m'n mond gevallen en vanaf toen zat ik jarenlang maandelijks dan niet wekelijks bij de tandarts.
Net voor mijn 18e verjaardag kreeg ik 2 kronen en een brug, wat geen pretje was, en sindsdien gewoon 2x per jaar naar de tandarts.

2 jaar geleden zijn er 2 verstandskiezen getrokken, wat geen pretje was.
De verdoving was het ergste, hij prikte recht in mijn verhemeltje, wat niet normaal schijnt te zijn...
Daar ga ik iig niet meer heen maar tandarts is geen probleem.
Oud 21-02-2005, 21:31
Verwijderd
Ik ben niet echt bang voor de tandarts maar ik vind het niet fijn, ik vind het vooral beangstigend dat ik niet weet wat hij gaat doen. Het is voor hem de normaalste zaak om tanden te polijsten enzo maar ik weet dus niet wat hij doet en ik vind apparaatjes die geluid maken eng in mijn mond. Maar hij doet het allemaal heel voorzichtig enzo.

Mijn moeder zei laatst dat hij ook nog angst tandarts was ofzo.

Als je écht bang bent voor de tandarts zou ik dus een angsttandarts proberen misschien dat dat helpt?
Met citaat reageren
Oud 21-02-2005, 21:53
poetic_tragedy
Citaat:
Evatjuhhhh schreef op 21-02-2005 @ 22:31 :
Ik ben niet echt bang voor de tandarts maar ik vind het niet fijn, ik vind het vooral beangstigend dat ik niet weet wat hij gaat doen. Het is voor hem de normaalste zaak om tanden te polijsten enzo maar ik weet dus niet wat hij doet en ik vind apparaatjes die geluid maken eng in mijn mond. Maar hij doet het allemaal heel voorzichtig enzo.

Mijn moeder zei laatst dat hij ook nog angst tandarts was ofzo.

Als je écht bang bent voor de tandarts zou ik dus een angsttandarts proberen misschien dat dat helpt?
ja, dat zei mijn vader ook al, dat ik daar es naar op zoek moest gaan op internet, of aan de dokter ofzo vragen, ook voor hem,want hij is (blijkbaar) ook heel bang voor de tandarts...

dus ben al op zoek
Met citaat reageren
Oud 22-02-2005, 13:21
TIEN
TIEN is offline
pff als ik ergens een hekel aan heb!
alle 4 mijn verstandkiezen moeten er uit bij de kaak chirurg...
dat wordt heel eng.. gelukkig pas als ze doorkomen..

maar ik ben gwoon bang voor die man weet niet waarom!
Met citaat reageren
Oud 22-02-2005, 13:27
poetic_tragedy
Citaat:
TIEN schreef op 22-02-2005 @ 14:21 :
pff als ik ergens een hekel aan heb!
alle 4 mijn verstandkiezen moeten er uit bij de kaak chirurg...
dat wordt heel eng.. gelukkig pas als ze doorkomen..

maar ik ben gwoon bang voor die man weet niet waarom!
pff ik kan wel janken als ik eraan denk dat 1 verstandskies miss getrokken moet worden
dus laat staan 4 bij de kaakchirurg!
Met citaat reageren
Oud 22-02-2005, 14:16
flowergirl-B
flowergirl-B is offline
nah......ben ik een van de weinige die niet bang is voor de tandarts??? ga zelf tandartsassistente worden....hartstikke leuk....enne....je kunt beter een kies late trekke dan een zenuwbehandeling late doen want een kies wordt toch verdoofd en voor je ut weet istie er dus uit!!
Oud 22-02-2005, 14:26
poetic_tragedy
Citaat:
flowergirl-B schreef op 22-02-2005 @ 15:16 :
nah......ben ik een van de weinige die niet bang is voor de tandarts??? ga zelf tandartsassistente worden....hartstikke leuk....enne....je kunt beter een kies late trekke dan een zenuwbehandeling late doen want een kies wordt toch verdoofd en voor je ut weet istie er dus uit!!
wanneer krijg je dan precies een zenuwbehandeling?
Met citaat reageren
Oud 22-02-2005, 14:37
Qamra
Qamra is offline
Citaat:
poetic_tragedy schreef op 22-02-2005 @ 15:26 :
wanneer krijg je dan precies een zenuwbehandeling?
Als hij ontstoken of dood is.

Ok, nu moet ik eraan denken
Oud 22-02-2005, 15:15
TIEN
TIEN is offline
bij mij heeft hij mijn zenuw weggehaald is dat hetzelfde pff als ik er weer aan denk...
Met citaat reageren
Oud 22-02-2005, 18:36
flowergirl-B
flowergirl-B is offline
TIEN bij mij heeft hij mijn zenuw weggehaald is dat hetzelfde pff als ik er weer aan denk...

jups dat is het zelfde jah.....je zenuw wordt er eigenlijk gewoon "uitgepeuterd" en je tand word dan gewoon met vullig dichtgemaakt!!! erg pijnlijk!!
Oud 22-02-2005, 18:43
Qamra
Qamra is offline
Citaat:
TIEN schreef op 22-02-2005 @ 16:15 :
bij mij heeft hij mijn zenuw weggehaald is dat hetzelfde
Volgens mij is dat hetzelfde ja.

Maar goed, ik ben geen deskundige en dat wil ik ook zo blijven ook!!
Oud 22-02-2005, 21:00
bracelance
bracelance is offline
wie is er niet bang voor de tandarts?
Oud 22-02-2005, 21:58
Somebody Special
Somebody Special is offline
Citaat:
bracelance schreef op 22-02-2005 @ 22:00 :
Ik
Oud 22-02-2005, 22:56
Mr.Hypert€xt
Mr.Hypert€xt is offline
Alleen mietjes zijn bang voor de tandarts...

De tandarts is cool!
Met citaat reageren
Oud 22-02-2005, 23:45
Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Citaat:
bracelance schreef op 22-02-2005 @ 22:00 :
ik niet.
Mijne is lief en ik heb nooit problemen. Prima gebit zegt *ze* altijd
Met citaat reageren
Oud 23-02-2005, 15:18
-(L)-
Citaat:
Levitating Nun schreef op 23-02-2005 @ 00:45 :
ik niet.
Mijne is lief en ik heb nooit problemen. Prima gebit zegt *ze* altijd
Bij mij 't zelfde. Ik heb 1x een tand laten trekken (ivm beugel) en dat deed geen pijn. Ik heb ook 1x moeten laten boren, en dat stelde ook niks voor. Ik heb me zelfs kapot gelachen, ik heb nogal een grappig tandarts namelijk
Met citaat reageren
Oud 23-02-2005, 16:37
Verwijderd
verstandskiezen zijn kut, die van mij zijn er een week geleden uitgeopereerd omdat ze scheef zitten en blabla. en het deed klote veel zeer daarna. maar nou maak ik je bang...
Met citaat reageren
Oud 23-02-2005, 20:03
Hakuna
Hakuna is offline
Citaat:
Sookie schreef op 21-02-2005 @ 16:50 :
Even pijn lijden en het is gebeurd.
Lulkoek, er zijn al eens twee (verstands) kiezen getrokken bij mij, en tot mijn stomme verbazing voel je er weinig tot niks van, het enige wat je een beetje voel is het lichtjes prikken van de verdovingsspuit, maar tijdens het trekken (er moet best wel kracht worden gezet) hoor je alleen maar iets 'kraken'. Alleen als de verdoving is uitgewerkt (na een paar uur) zul je een wat zeurende pijn hebben, en is die plek nogal gevoelig, maar na een paar dagen moet eigenlijk de pijn weg zijn, en kan je gewoon weer vanalles eten.

Er worden twee soorten tangen gebruikt voor het trekken van verstandskiezen, een kleine en een grote. Omdat een van mijn verstandskiezen zg 'weerhaken' had, moest de tandarts de grote tang gebruiken, en ik was best wel bang hoor, maar voordat ik het doorhad was die joekel van een verstandskies er al uit hoor.
Met citaat reageren
Oud 25-02-2005, 14:40
=zwart wit=
=zwart wit= is offline
ik gebruik maar verdoving als het nodig is, maar ik ga nog steeds niet graag naar die beste man toe. vroeger vond ik het vreselijk, die geur, de stoel, de lichten boven je hoofd, het uberlelijke van goch schilderij op het plafond, de kop van de tandarts boven je met z'n blauwe mondkapje..

er zijn best veel mensen bang voor de tandarts. het wordt tijd voor een psychotraumateam of begleidingsbureau .
of gewoon voor aardige tandartsassistenten
Met citaat reageren
Oud 25-02-2005, 17:28
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Mijn zusje is pas naar een andere tandarts gegaan en nou bleek dat 2 kiezen van haar al minstens 2 jaar aan het rotten zijn Had die andere tandarts dus ff niet opgemerkt en haar ortho heeft haar zelfs niets gezegd! (die heeft dit jaar nog foto's van haar gebid gemaakt voor dr beugel en heeft dat dus daarop gezien). Nou lekker. Dat wordt voor haar dus ook een wortelkanaalbehandeling. Mooi lullig voor dr...
Met citaat reageren
Oud 25-02-2005, 19:36
=zwart wit=
=zwart wit= is offline
Citaat:
Chloe Siere schreef op 25-02-2005 @ 18:28 :
Mijn zusje is pas naar een andere tandarts gegaan en nou bleek dat 2 kiezen van haar al minstens 2 jaar aan het rotten zijn Had die andere tandarts dus ff niet opgemerkt en haar ortho heeft haar zelfs niets gezegd! (die heeft dit jaar nog foto's van haar gebid gemaakt voor dr beugel en heeft dat dus daarop gezien). Nou lekker. Dat wordt voor haar dus ook een wortelkanaalbehandeling. Mooi lullig voor dr...
sterker nog, het gezin van mijn neef kwam bij een nieuwe tandarts. de beste jongen bleek 10 gaatjes te hebben. dat hij niet verging van de pijn leek me al een raadsel, maar sommige tandartsen doen echt maar wat volgens mij. dat is idd redelijk balen. kun je beter een tandarts hebben die over het minste of geringste zit te zeuren .
Met citaat reageren
Oud 26-02-2005, 20:52
illogical
illogical is offline
Hmz ik haat het als die dude aan me tanden begint te sleutelen.
En dan zo "hmmm hmzz mja tjah hmmm" mompeld de hele tijd, terwijl er niks is uiteindelijk -_-"
Met citaat reageren
Oud 27-02-2005, 01:25
Verwijderd
Ik vind het vreselijk, terwijl ik nog nooit echt een behandeling heb moeten ondergaan (behalve dat ik toen ik 3 was letterlijk op mijn mond was gevallen en ik mijn tanden er dus uit had, maar dat weet ik niet meer zo goed).

Ik heb als kind een paar keer de tandarts geslagen en moest in de houdgreep gehouden worden om te laten kijken...trauma's, trauma's...

Ik moet binnenkort voor het eerst naar mijn nieuwe tandarts (ben verhuisd) en dat schijnt een hele goede te zijn die ook mensen met angst behandelt...ben benieuwd.

Als je echt heel bang bent, vraag dan ook eens een verwijzing naar een angsttandarts...
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten