![]() |
||
Citaat:
![]()
|
Ik kreeg ook gewoon iets tegen de zenuwen voor mijn rijexamen van de huisarts dus ik denk dat dit ook niet zo moeilijk hoeft te zijn.
||
Citaat:
|
![]() |
Weet niet wat ze als verdoving gebruiken maar benzodiazepinen zullen zeker hier bij helpen.
Hoe je hier aan gaat komen moet je zelf achter komen. Ze zijn in ieder geval te krijgen bij de huisarts. Ik zelf heb ervaring met diazepam, oxazepam, bromazepam (nog één maar die wordt echt voor slaap gebruikt). Diazepam deed zeker wel zijn werk, dit nam ik ook samen in met pijnstillers. Na dit ken ik weinig 'echt' werkende medicijnen hiervoor. Een soort trauma/fobie lijk je er voor te hebben. Succes er mee in ieder geval! |
![]() |
|
Ik kan blijkbaar bij mijn huisarts een online spreekuur doen, dus dat ga ik morgen doen
![]() Hoe gaat mijn verzekering erop reageren als ik bij een angsttandarts ga? Ik ben natuurlijk altijd bij een normale tandarts geweest, maar ik merk dat mijn angst echt stukken erger is geworden sinds die kies niet getrokken wilde worden. Heb een aanvullende verzekering voor de tandarts, maar neem aan dat een angsttandarts meer kost ivm extra tijd en roesjes/lachgas. Iemand enig idee of ze daar moeilijk over doen?
|
Als de behandeling echt extra tijd kost door je angst, dan mag de tandarts die extra tijd in rekening brengen: de kosten van deze extra tijd worden vaak niet vergoed, net zoals de verdoving/roesje zoals Pluis zegt.
Maar veel tandartsen doen volgens mij niet zo moeilijk over extra tijd, tenzij er heel veel extra tijd nodig is. Ik zou gewoon even van tevoren vragen naar de kosten bij die angsttandarts. |
![]() |
|
![]() |
Veel mensen zien op tegen een bezoek aan de tandarts. De angst voor pijn schrikt patiënten af. De tandarts doet er alles aan om hen op hun gemak te stellen.
Bij een behandeling die pijn kan veroorzaken, stelt de tandarts een verdoving voor. Het is aan u om te bepalen of u die wilt. Zo'n verdoving is een kleine prik die u niet voelt en de pijn wegneemt. Voelt u alsnog pijn dan kunt u een extra verdoving aanvragen. Er zal een vreemd tintelend gevoel ontstaan aan uw tong en lippen. Dit verdwijnt na enkele uren als de verdoving is uitgewerkt. Mocht u een verdoving van de tandarts willen dan is het verstandig om vooraf aan te geven of u zwanger bent, medicijnen gebruikt, hart- of vaatziekten heeft of onder behandeling bent van een arts. De tandarts past de verdoving hierop aan. Laatst gewijzigd op 18-11-2016 om 12:12. |
![]() |
|
En ik zou hier nog op terug komen! Ik had tijdens de controle niks ingenomen, ik had van tevoren gebeld en hij had toch geen tijd om misschien iets te doen. Had een gaatje, dus moest 2 weken later terugkomen. Met 2 oxazepam was ik nog steeds bang, maar verre van hysterisch. De verdoving was wel heel naar, maar de assistente laat mij altijd haar hand vasthouden
![]() ![]()
|
|