Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-01-2005, 15:05
Ikkuh1
Ikkuh1 is offline
O, jij denkt dus dat je lekker onderuit kan zitten, met je armen gevouwen achter je hoofd, je benen gekruist als een directeur die net een goede deal heeft gesloten. Met die onweerstaanbare ogen van je, die gelaatstrekken, waarmee je op al je posters staat. Ja, met die blik!”
Ze stopte even om adem te halen. Keek hem diep in de ogen, boog zich naar hem toe, sprong opeens omhoog en schreeuwde: “STOP DAAR MEE! Jij denkt dat je heel wat bent, je eerste single uit hè? Je denkt dat je er bent hè? DAN HEB JE HET GOED MIS! Ik zit me uit de naad te werken voor je! Het enige wat jij gedaan hebt is een beetje zingen! De tekst is nep, de muziek is nep, alles is nep aan jou, behalve je lichaam! Je gemaakte manieren!”
Ze schudde haar hoofd en de haren vielen uit haar omhooggestoken haar voor haar ogen waardoor ze er mysterieus en duister uitzag, ze deed geen moeite om ze weg te halen en sprak geheimzinnig: “Als iemand ook maar íets wist van je achtergrond, wat je al zo velen geflikt hebt, jij HUFTER!”
Ze leek te schrikken van haar eigen woorden, haar ogen vergrootten en haar lippen kwamen iets uit elkaar waardoor ze er breekbaar uitzag. Ze sprak ditmaal zacht en rustig: “Weetje, bekijk het eigenlijk ook maar. Ik heb hier geen zin meer in.” Ze liep van hem weg richting de deur. “Het is over.” Ze pakte de deurknop beet, probeerde rustig te doen, maar haar knokkels werden wit. Het leek erop alsof ze wilde vertrekken, maar opeens opende ze haar mond en sprak op luide toon: “En begrijp me niet verkeerd. Het is over, niet alleen als je manager maar ook als echtgenote. Ik heb het helemaal gehad.” En trok de deur achter zich dicht.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-01-2005, 15:19
Changshan
Changshan is offline
Leuk geschreven, schrijf maar meer.
Oud 13-01-2005, 16:15
Anki
Anki is offline
Idd, leuk geschreven, maar de zin: 'het is over'
vind ik slecht..
Oud 13-01-2005, 16:23
I C U
I C U is offline
Nice! Ondanks het feit dat de mannelijke persoon niet wordt beschreven ofzo, zag ik gewoon het zelfgenoegzame gezicht veranderen in een verbaasd gezicht in een verschrikt gezicht, ofzoiets Leuk!
Oud 14-01-2005, 09:28
SiemdeCyper
SiemdeCyper is offline
Ik wel meer lezen voordat ik een oordeel geef .
Met citaat reageren
Oud 14-01-2005, 17:17
Changshan
Changshan is offline
Citaat:
Simoen schreef op 14-01-2005 @ 10:28 :
Ik wel meer lezen voordat ik een oordeel geef .
Jij goed Nederlands, ja?
Oud 17-01-2005, 14:54
Ikkuh1
Ikkuh1 is offline
Ik wil graag Nederlands lerares worden, weet iemand of je voor de studie dan verhalen moet schrijven?
Bedankt voor jullie reacties, ik had negatiever commentaar verwacht, maar dat is meestal wel zo denk ik
Ik heb de mannelijke persoon expres niet beschreven, omdat het als monoloog bedoeld was toen en dan zie je de mannelijke persoon niet
En die zin: "Het is over" is inderdaad nep, iemand suggesties voor een andere zin? Of zal ik die gewoon weglaten?
Met citaat reageren
Oud 17-01-2005, 17:28
FreeZzze
FreeZzze is offline
Citaat:
Ikkuh1 schreef op 17-01-2005 @ 15:54 :

En die zin: "Het is over" is inderdaad nep, iemand suggesties voor een andere zin? Of zal ik die gewoon weglaten?
iets met voorbij? Klinkt Nederlandser of iet met het hoeft niet meer ofzo????
Met citaat reageren
Oud 18-01-2005, 13:53
Ikkuh1
Ikkuh1 is offline
Ja, kan wel, misschien iets zoals: Het hoeft van mij allemaal niet meer/ Het hoeft zo niet meer/ Ik kan hier niet mee doorgaan
ofzo?
Met citaat reageren
Oud 18-01-2005, 14:32
Redhair
Redhair is offline
Ik vind het storend dat je de dingen die geschreeuwd worden met hoofdletter schrijft. Het moet duidelijk zijn dat dat geschreeuwd word of dat het fel is. Verder leest het wel goed weg. 'Het hoeft zo niet meer.' is wel een goede.
Oud 19-01-2005, 16:38
Ikkuh1
Ikkuh1 is offline
Ik heb het veranderd bedankt voor de tip
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten