Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-02-2005, 21:31
halilo
halilo is offline
hey hai, ik had 2 weken geleden een toetsweek. bij wiskunde toets had ik 2 blaadjes gebruikt. de ene is weg, ik weet zelf nie of ik dat in de prullenbak heb gedaan in plaats van de kladversie. dus niemand weet waar die is. op de tweede blaadje stonden 2 opdrachten. nu heb ik dus 4,7 in plaats van 6,7. ik ben dus naar de directie gegaan en ik heb verteld dat mijn leraar ook nie weet wat die moet doen enz. vandaag hoorde ik van de directie dat er niks aan gedaan kan worden.

wat kan ik nu doen? weet iemand.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-02-2005, 22:13
Sovereign
Sovereign is offline
Heh, kan zelfs op de universiteit gebeuren. Zo zijn ooit mijn open vragen voor mijn tentamen procesrecht verdwenen, kon ik een mondeling doen.
Met citaat reageren
Oud 08-02-2005, 22:45
Balance
Balance is offline
Bij een vriendin van mij had de docente de toets spoorloos laten verdwijnen. Zij kreeg een gratis herkansing, hoewel ze daar flink van baalde (aangezien ze dan alles nog een keer moest leren).

Ikzelf heb mijn toets wel eens per ongeluk mee naar huis genomen. Ik kreeg toen een gratis mondeling, omdat de docente geloofde dat het echt per ongeluk was gegaan en omdat de toets enkel ter controle was voor of ik een boek gelezen had (wat mondeling ook gecontroleerd kon worden).

Kortom: overleggen en stel evt. een herkansing voor.
Oud 08-02-2005, 22:46
Verwijderd
Aangezien niemand kan aantonen of je jouw schuld is of die van de school moeten ze je wel het voordeel van de twijfel geven. Zij moeten daarom maar zien wat ze doen, jij treft geen blaam en als het niet gebeurt dan heb je het volste recht om ervoor op te komen. Schakel anders ook even je ouders in. Ik zou in ieder geval een herkansing eisen.
Met citaat reageren
Oud 08-02-2005, 23:48
PV
PV is offline
ik snap t niet helemaal.. je had een kladversie en een netversie, en een daarvan ligt in de prullenbak? dan heb je de andere versie toch nog?
Met citaat reageren
Oud 09-02-2005, 00:08
Verwijderd
Citaat:
Sovereign schreef op 08-02-2005 @ 23:13 :
Heh, kan zelfs op de universiteit gebeuren. Zo zijn ooit mijn open vragen voor mijn tentamen procesrecht verdwenen, kon ik een mondeling doen.
Wilden ze je niet gewoon pesten omdat je zo berucht bent?
Met citaat reageren
Oud 09-02-2005, 09:28
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Heb je bekend dat je hem misschien in de prullenbak heb gegooid? Nee toch... Tsja dan wordt het moeilijk. In het vervolg moet je zeker weten (of doen alsof) dat je het hebt ingeleverd... En moeten jullie niet op het eerste vel schrijven hoeveel blaadjes je inlevert? Doe dat voortaan. Doen wij ook.
Met citaat reageren
Oud 09-02-2005, 13:17
Verwijderd
Citaat:
PV schreef op 09-02-2005 @ 00:48 :
ik snap t niet helemaal.. je had een kladversie en een netversie, en een daarvan ligt in de prullenbak? dan heb je de andere versie toch nog?
Een kladversie houdt natuurlijk niet in dat daar alles op staat. In klad zet je alleen wat snelle uitwerkingen neer als je er niet meteen uitkomt, zeker bij wiskunde.
Dan ga je echt niet eerst alles compleet uitwerken op je kladblaadje en daarna netjes overpennen op een nieuw blaadje.

De overeenkomst tussen net en klad (bij wiskunde) is vaak dat het even slordig geschreven is en evenveel gekrasd, en de verschillen zijn dat er in de kladversie minder eindantwoorden en meer overbodige tussenstappen en probeersels staan, die op de net niet te vinden zijn.
Met citaat reageren
Oud 09-02-2005, 13:21
Nomen Est Omen
Nomen Est Omen is offline
Ik zet tegenwoordig bovenaan mijn blaadje bijvoorbeeld 1/3, dus de eerste van de drie blaadjes. Kunnen ze natuurlijk ook zeggen dat je dat hebt verzonnen, maar het is tenminste iets.
Met citaat reageren
Oud 09-02-2005, 14:05
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Ik heb ook een idee, voortaan voordat je het inlevert even aan elkaar nieten. Je kunt wel zo'n kleine nietmachine kopen. Duurt toch maar een seconde ofzo om te doen en ja als ze het eraf scheuren zie je dat echt wel.
Met citaat reageren
Oud 09-02-2005, 22:45
-(L)-
Ik had een keer tijdens een proefwerk biologie in de onderbouw 't idee dat ik er niks van gemaakt had. Het leek me wel een goed idee om 't gewoon niet in te leveren, en naderhand de docent er de schuld van te geven dat 't kwijt was. En 't lukte me, ik mocht kiezen of 'k 't opnieuw maakte of niet. Ze verontschuldigde zich zelfs omdat 't 'kwijt' was! Ik heb 't uiteindelijk niet opnieuw gemaakt, had ook geen zin om te leren voor zo'n vak als biologie.

Maar wat betreft jouw situatie, ik zou er gewoon achteraan gaan. Ik vind dat je recht hebt op een herkansing, aangezien die docent niet kan bewijzen dat jij 't niet hebt ingeleverd.
Met citaat reageren
Oud 11-02-2005, 08:34
halilo
halilo is offline
ik liet me zus gisteren naar school bellen, maar ze zeiden dat ze niks konden doen. kan ik niks anders doen? ik wil wel alles ervoor doen. het is dus voor de examen. is er niemand waar je kan bellen, iemand voor de onderwijs of zo. misschien beetje overdreven, maar heb wel 2 punten minder, en dat is wel 4,7 in plaats van 6,7

groetjes, halil
Met citaat reageren
Oud 11-02-2005, 10:53
Verwijderd
Citaat:
Happyyy schreef op 09-02-2005 @ 23:45 :
Ik had een keer tijdens een proefwerk biologie in de onderbouw 't idee dat ik er niks van gemaakt had. Het leek me wel een goed idee om 't gewoon niet in te leveren, en naderhand de docent er de schuld van te geven dat 't kwijt was. En 't lukte me, ik mocht kiezen of 'k 't opnieuw maakte of niet. Ze verontschuldigde zich zelfs omdat 't 'kwijt' was! Ik heb 't uiteindelijk niet opnieuw gemaakt, had ook geen zin om te leren voor zo'n vak als biologie.

Maar wat betreft jouw situatie, ik zou er gewoon achteraan gaan. Ik vind dat je recht hebt op een herkansing, aangezien die docent niet kan bewijzen dat jij 't niet hebt ingeleverd.
Dat is gewoon lullig en dom van je, dat verhaal over biologie

TS: Ik zou voorstellen dat je een her doet, laat je zus niet bellen, stap zelf naar de docent en naar je conrector of mentor. Leg je probleem goed uit en stel voor dat je een her doet. Als ze weigeren, goed vragen wáárom het niet mag. Ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat ze weigeren, dat zou gewoon té lullig zijn. Anders kan je ook nog voorstellen dat je een extra toets maakt, die 4,7 telt dan wel nog mee, maar je hebt in ieder geval een kans er een voldoende van de maken... Mja, overleg het dus zélf met de docent en conrector.
Met citaat reageren
Oud 11-02-2005, 11:06
Balance
Balance is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 11-02-2005 @ 11:53 :
Dat is gewoon lullig en dom van je, dat verhaal over biologie
idd.
Bij ons heeft ooit ook iemand dat gedaan, maar dan met een PO.
De docent was er zó zeker van dat hij die PO niet had gehad, dat ie weigerde toe te geven. De jongen stapte naar één of ander bestuur. Het is toen helemaal onderzocht en men kwam erachter dat de jongen tegenstrijdige verklaringen gaf. Hij is daar toen mee geconfronteerd en hij bleek dus alles te hebben verzonnen: hij had gewoon zelf geen PO ingeleverd. Hoe triest
Oud 11-02-2005, 11:17
Verwijderd
Citaat:
Balance schreef op 11-02-2005 @ 12:06 :
idd.
Bij ons heeft ooit ook iemand dat gedaan, maar dan met een PO.
De docent was er zó zeker van dat hij die PO niet had gehad, dat ie weigerde toe te geven. De jongen stapte naar één of ander bestuur. Het is toen helemaal onderzocht en men kwam erachter dat de jongen tegenstrijdige verklaringen gaf. Hij is daar toen mee geconfronteerd en hij bleek dus alles te hebben verzonnen: hij had gewoon zelf geen PO ingeleverd. Hoe triest
Ik moest een keer een werkstuk maken samen met iemand, we hadden de opzet en alles helemaal ingeleverd, was allemaal goedgekeurd. Op de dag dat we het hele werkstuk in moesten leveren, hadden we onverwacht een toneelstuk waar we naartoe moesten. Maar ja, we hadden sowieso al niets gemaakt We hadden dus ook niets om in te leveren. Een week later zouden de PO's besproken worden; de docente ging ze allemaal af, alleen die van ons natuurlijk niet... Ze begon te zoeken in haar tas, in kasten in de docentenkamer etc... Ze zei zelfs dat ze de PO nog heel goed kon herinneren, omdat ze de voorkant zo mooi vond Uiteindelijk kregen we een 8 omdat ze zich herinnerde dat ze er heel tevreden over was
Met citaat reageren
Oud 11-02-2005, 11:28
TIGEK
TIGEK is offline
Tijdens een proefwerk was mij "Hulpsystemen" proefwerk kwijt. Ik kon het opnieuw maken. Maar gelukkig was er nog een backup op Floppy
Oud 11-02-2005, 11:34
Drez
Drez is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 11-02-2005 @ 12:17 :
Ik moest een keer een werkstuk maken samen met iemand, we hadden de opzet en alles helemaal ingeleverd, was allemaal goedgekeurd. Op de dag dat we het hele werkstuk in moesten leveren, hadden we onverwacht een toneelstuk waar we naartoe moesten. Maar ja, we hadden sowieso al niets gemaakt We hadden dus ook niets om in te leveren. Een week later zouden de PO's besproken worden; de docente ging ze allemaal af, alleen die van ons natuurlijk niet... Ze begon te zoeken in haar tas, in kasten in de docentenkamer etc... Ze zei zelfs dat ze de PO nog heel goed kon herinneren, omdat ze de voorkant zo mooi vond Uiteindelijk kregen we een 8 omdat ze zich herinnerde dat ze er heel tevreden over was
hahahaha
Oud 11-02-2005, 11:48
Balance
Balance is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 11-02-2005 @ 12:17 :
omg. helemaal erg dat de docente vervolgens zegt dat ze de PO nog goed kan herinneren
maar wat hadden jullie gedaan als ze tegen jullie had gezegd dat ze geen PO ontvangen had? Hadden jullie dan bekend of gewoon stug beweerd dat het haar schuld was?
Oud 11-02-2005, 12:02
AlopiA
AlopiA is offline
Bij mij was de lerares een keer een SO kwijtgeraakt, omdat ze zeker wist dat ik het had ingeleverd mocht ik kiezen: opnieuw maken of het hoogste punt uit de klas krijgen. Aangezien dat een 8.8 was ben ik maar voor het hoogste punt gegaan

ontopic: Als ik jou was, zou ik een herkansing eisen. Tenzij je nu nog een 6.5 of hoger staat, dan zou ik het wel zo laten.
Oud 11-02-2005, 12:31
Verwijderd
Citaat:
AlopiA schreef op 11-02-2005 @ 13:02 :
Tenzij je nu nog een 6.5 of hoger staat, dan zou ik het wel zo laten.
Waarom zou je het dan zo laten? Als je toch recht hebt op een hoger punt dan zou ik het juist niet laten, ook al stond ik bijvoorbeeld nog een 9,2 gemiddeld
Met citaat reageren
Oud 11-02-2005, 12:32
Bartje
Bartje is offline
Bij ons is de regeling dat als de docent hem kwijtraakt je automatisch een voldoende hebt.
Oud 11-02-2005, 12:48
-(L)-
Citaat:
Bartje schreef op 11-02-2005 @ 13:32 :
Bij ons is de regeling dat als de docent hem kwijtraakt je automatisch een voldoende hebt.
Geen slechte regeling, maar wel lullig voor iemand die normaal een dikke voldoende haalt en die dus nu bijvoorbeeld een 6 zou krijgen. Ik vind een herkansing nog altijd beter.
Met citaat reageren
Oud 11-02-2005, 14:18
I love stars
I love stars is offline
Citaat:
Bartje schreef op 11-02-2005 @ 13:32 :
Is wel goed alleen moet je altijd een keus op een her krijgen. Maar wat voor voldoende een 10 is ook een voldoende
Oud 11-02-2005, 14:24
Bartje
Bartje is offline
Citaat:
I love stars schreef op 11-02-2005 @ 15:18 :
Is wel goed alleen moet je altijd een keus op een her krijgen. Maar wat voor voldoende een 10 is ook een voldoende
Ik dacht dat je het gemiddelde +1 kreeg ofzo.
Maar dat weet ik niet helemaal zeker.

En je mag hem altijd herkansen natuurlijk
Oud 11-02-2005, 14:44
Verwijderd
Citaat:
Balance schreef op 11-02-2005 @ 12:48 :
omg. helemaal erg dat de docente vervolgens zegt dat ze de PO nog goed kan herinneren
maar wat hadden jullie gedaan als ze tegen jullie had gezegd dat ze geen PO ontvangen had? Hadden jullie dan bekend of gewoon stug beweerd dat het haar schuld was?
Nou ja, vanwege dat toneelstuk zeiden we iets als;'Ja, we hebben hem in uw postvakje gelegd...' en dat begreep ze volkomen Ik heb ook nog aangeboden het werkstuk opnieuw te maken, want we wisten nog wel waar het over ging enzo, maar dat hoefte niet, want wat ze zich kon herinneren vond ze zo goed
We hebben haar dus niet echt overtuigd ofzo, dat deed ze zelf al

Ze was heel aardig; wanneer ze had gezegd geen PO te hebben ontvangen, had ze ons vast het voordeel van de twijfel gegeven en zouden we het later in hebben mogen leveren...
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-02-2005, 19:57
Lunae
Lunae is offline
heb ik ook een keer gehad, bij een toets voor nederlands. Mijn leraar vroeg aan me: 'denk je dat je het een beetje redelijk gemaakt hebt?' Ik dacht van wel, en toen hoefte ik de toets niet opnieuw te maken, had gewoon een cijver minder
(scheelde trouwens wel dat ik voor de rest wel goed cijfers had voor nederlands...)
Met citaat reageren
Oud 14-02-2005, 16:15
koekiemonstertje
koekiemonstertje is offline
ik was bij mijn schoolexamen wiskunde vergeten de laatste 2 opgaves te maken en toen mocht ik ze toch nog maken!

In jouw geval zou ik echt vragen of je niet een herkansing mag doen of wat dan ook... was je niet voordat de bel was klaar als bewijs dat je toch echt je toets af had..?
Wel lullig dat ze niks voor je willen betekenen... je zult moeten lullen tot je een ons weegt...
Oud 14-02-2005, 16:48
createdmind
createdmind is offline
steek de school in brand!.. oh k sorry een beetje te fanatiek! uhm tjaa begin goed te slijmuh..misschien helpt het een beetje.
Oud 16-02-2005, 19:13
Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
Olafant schreef op 09-02-2005 @ 14:17 :
Een kladversie houdt natuurlijk niet in dat daar alles op staat. In klad zet je alleen wat snelle uitwerkingen neer als je er niet meteen uitkomt, zeker bij wiskunde.
Dan ga je echt niet eerst alles compleet uitwerken op je kladblaadje en daarna netjes overpennen op een nieuw blaadje.
ik denk dat pv dat ook wel snapt.
maar als ze de netversie heeft weggegooid heeft ze de kladversie nog waardoor ze zekerheid heeft dat ze dus de netversie heeft weggegooid, en andersom...
Oud 16-02-2005, 19:18
Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
Balance schreef op 11-02-2005 @ 12:48 :
dat schijnen leraren wel vaker te hebben...
wij moesten ons project aanvullen (in de eerste periode) en toen we dat hadden gedaan kwamen we erachter dat we één punt waren vergeten aan te vullen, maja, niks meer aan te doen... kregen we het later terug: 7,5 met als commentaar: Ja, vooral dat ene punt hebben jullie erg goed aangevuld, ben er zo veel meer tevreden over! (terwijl dat het punt was die we vergeten waren )
Oud 18-02-2005, 05:24
Gornetsnoaker
Gornetsnoaker is offline
Jah.. maar eigenlijk.. Als ik al die maatregelen van leraren zo hoor.. Dan loont het dus om een toets niet in te leveren en dan de leraar te beschuldigen dat ie em kwijtgeraakt is..
Met citaat reageren
Oud 18-02-2005, 06:04
Verwijderd
Naja, niet helemaal ontopic, maar zo'n kereltje in de klas an mn broertje maakte zn SO's altijd met potlood. En dan als er werd besproken in de klas gumde hij alle foute antwoorden uit en zette er goede neer. 'Meneer/Mevrouw, waarom is dit fout?'
En toen had de lerares een keer een kopietje gemaakt van zijn SO velletje toen hij hem inleverde
Met citaat reageren
Oud 18-02-2005, 06:43
Verwijderd
al die leraren zitten hier nu allemaal je naam te noteren

BTW maarre ik vind het wel fraude, als je iets niet maakt, heb dan ook het lef toe te geven
Met citaat reageren
Oud 18-02-2005, 12:30
annetjuh
annetjuh is offline
Je zou een regeling proberen te kunnen treffen
Oud 18-02-2005, 13:20
Donald Duck
Donald Duck is offline
Ontopic:

Ik zou als ik jou was naar het school bestuur gaan desnoods met je ouders omdat het toch niet aan jou ligt dat dit blaadje weg is en die leraar wil zijn (mogelijke) fout niet toegeven, tenminste, is niet bereid om het voor jou mogelijk te maken om een regeling te treffen, wat wel eigenlijk zou moeten gebeuren.
Reageren

Regels voor berichten