Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-01-2005, 22:39
Lorelei
Lorelei is offline
Ja, m'n tweede topic vandaag al.

Ik heb de laatste tijd af en toe (1 keer per 2 weken of zo.. niet heel vaak, maar wel zo vaak dat het opvalt) als ik loop dat het lijkt alsof er iets fout schiet of zo.. alsof er een teenbotje uit de kom raakt. Het veroorzaakt een stekende pijn en ik kan niet goed verder lopen. Dan is de belasting te groot en het buigen van m'n tenen doet dan pijn. Meestal gaat het vanzelf over en vaak ook redelijk snel. Binnen een paar minuutjes. Ik loop meestal gewoon door, voor zover mogelijk want meestal komt dat "doorlopen" neer op manklopen, ondanks de pijn en zoals ik al zei, na een tijdje gaat het wel weer. Maar het lijkt me niet goed.
Wat zou het kunnen zijn?
Met citaat reageren
Oud 13-01-2005, 11:33
Konijn
Konijn is offline
Ik ben benieuwd, want ik heb (had) het ook vaak.
Eerder kreeg ik het erg vaak onder gym bv. Nu heb ik het niet zo vaak meer, miss 1x per maand ofzo. Maar ben wel benieuwd of het nou juist verstandig is om door te lopen of niet.
Maar ja, een antwoord heb ik dus niet voor je..
Oud 13-01-2005, 12:18
Anne
Anne is offline
Is het niet gewoon kramp? Ik heb dat heel vaak (afkloppen... de laatste tijd niet meer ). Het komt heel plotseling opzetten, soms als ik mijn voet in een rare houding gehouden heb, maar vaak ook zomaar. Het geeft een stekende pijn en ik kan mijn tenen dan amper buigen, dat buigen doet ook heel veel pijn. Het lijkt wel een beetje op wat jij zegt...
Oud 13-01-2005, 13:47
Bubbel Design
Bubbel Design is offline
Ik herken dat ook als kramp, maar dat heb ik vaak als ik gek zit / slaap en mn voet krom, dat schiet de kramp erin zeg maar. Maar een zelfde soort pijn, minder erg, kreeg ik van lopen toen ik verkeerde steunzolen had. Die zijn toen veranderd en nu heb ik geen last meer.
Met citaat reageren
Oud 13-01-2005, 14:08
Lorelei
Lorelei is offline
Hm.. ik geloof dat kramp anders is.. dat heb ik ook wel eens, maar dat voelt op een bepaalde manier anders. Maar als het weer eens gebeurt, zal ik erop letten.. misschien heb je wel gelijk.
Met citaat reageren
Oud 13-01-2005, 14:08
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Bubbel Design schreef op 13-01-2005 @ 14:47 :
Ik herken dat ook als kramp, maar dat heb ik vaak als ik gek zit / slaap en mn voet krom, dat schiet de kramp erin zeg maar. Maar een zelfde soort pijn, minder erg, kreeg ik van lopen toen ik verkeerde steunzolen had. Die zijn toen veranderd en nu heb ik geen last meer.
Hrm.. ik heb ook steunzolen en ik geloof dat het meestal gebeurt als ik ze niet in heb. Daar zou nog wel eens een verband kunnen zijn he?
Met citaat reageren
Oud 14-01-2005, 10:27
Ninnoc
Ninnoc is offline
jup herkenning, ik heb t ook weleens maar dat voelt dan alsof de spieren gekneust zijn door stoten of verkeerde draai ofzo, meestal is t zo weer over bij mij.

als dochter van orthopedisch schoenmaker steunzolen dragen dame
Oud 14-01-2005, 12:13
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Ninnoc schreef op 14-01-2005 @ 11:27 :
jup herkenning, ik heb t ook weleens maar dat voelt dan alsof de spieren gekneust zijn door stoten of verkeerde draai ofzo, meestal is t zo weer over bij mij.

als dochter van orthopedisch schoenmaker steunzolen dragen dame
Ik weet het, ik weet het..
Met citaat reageren
Oud 14-01-2005, 12:14
Konijn
Konijn is offline
Ik 'vergeet' ze ook vaak..
Oud 14-01-2005, 12:17
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Konijn schreef op 14-01-2005 @ 13:14 :
Ik 'vergeet' ze ook vaak..
Bij mij is het vaak zo dat ze in een paar schoenen zitten.. en dat die schoenen boven zijn terwijl m'n andere schoenen beneden zijn en ik ook. Dan heb ik eigenlijk geen zin om 2 trappen op te lopen om ze te halen en dan weer 2 trappen af.
Met citaat reageren
Oud 14-01-2005, 12:20
Konijn
Konijn is offline
Citaat:
grl schreef op 14-01-2005 @ 13:17 :
Bij mij is het vaak zo dat ze in een paar schoenen zitten.. en dat die schoenen boven zijn terwijl m'n andere schoenen beneden zijn en ik ook. Dan heb ik eigenlijk geen zin om 2 trappen op te lopen om ze te halen en dan weer 2 trappen af.
Precies. Al stond ik eergisteren in een schoenenwinkel om nieuwe schoenen te kopen en was ik ze nog vergeten .
Oud 16-01-2005, 11:05
Bubbel Design
Bubbel Design is offline
Citaat:
grl schreef op 14-01-2005 @ 13:17 :
Ja, das irritant.
IK heb ze altijd in, want zonder steunzolen kan ik echt niet! Ik ga dan heel gek lopen en zak door mn enkels .
Met citaat reageren
Oud 16-01-2005, 11:07
Storm
Storm is offline
Citaat:
Konijn schreef op 13-01-2005 @ 12:33 :
Ik ben benieuwd, want ik heb het ook vaak.
Oud 16-01-2005, 16:44
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Storm schreef op 16-01-2005 @ 12:07 :
Het moet de ME wel zijn!!!!

Ik hou niet zo van mensen die alles maar op hun ziekte(s) afschuiven
Met citaat reageren
Oud 16-01-2005, 16:45
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Bubbel Design schreef op 16-01-2005 @ 12:05 :
Ja, das irritant.
IK heb ze altijd in, want zonder steunzolen kan ik echt niet! Ik ga dan heel gek lopen en zak door mn enkels .
Ik loop ook slecht, heel erg met m'n voeten naar binnen gekanteld, als ik ze niet in heb en ik gympen draag. In laarzen heb ik het veel minder.. maar dat is weer op andere manieren slecht.
Met citaat reageren
Oud 16-01-2005, 16:45
Storm
Storm is offline
Citaat:
grl schreef op 16-01-2005 @ 17:44 :
Ik hou niet zo van mensen die alles maar op hun ziekte(s) afschuiven
Ik ook niet, al doe ik het zelf ook maar al te vaak...anders zat ik veel te vaak bij de dokter en hij kan toch niets (nieuws) vinden, dus schuif ik het meestal maar af op fm/me...
Oud 16-01-2005, 16:47
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Storm schreef op 16-01-2005 @ 17:45 :
Ik ook niet, al doe ik het zelf ook maar al te vaak...anders zat ik veel te vaak bij de dokter en hij kan toch niets (nieuws) vinden, dus schuif ik het meestal maar af op fm/me...
Nou ja.. ik doe het met een aantal dingen ook wel hoor. Slaapproblemen bijv. Daarvan heb ik zoiets van: nja, 't hoort erbij..
Maar een stekende pijn in de voet...
Met citaat reageren
Oud 16-01-2005, 16:49
Storm
Storm is offline
Citaat:
grl schreef op 16-01-2005 @ 17:47 :
Maar een stekende pijn in de voet...
Je wilt niet weten waar ik allemaal (stekende) pijnen heb...als ik voor elk pijntje en steekje naar de huisarts moest, dan kon ik beter vragen of ik bij hem in huis mocht wonen.

(Ik zeg niet dat het niets anders kan zijn, alleen dat ik de meeste dingen afschuif op fm of me, omdat ik anders dus teveel bij de huisarts ed zit.)
Oud 16-01-2005, 16:53
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Storm schreef op 16-01-2005 @ 17:49 :
Je wilt niet weten waar ik allemaal (stekende) pijnen heb...als ik voor elk pijntje en steekje naar de huisarts moest, dan kon ik beter vragen of ik bij hem in huis mocht wonen.

(Ik zeg niet dat het niets anders kan zijn, alleen dat ik de meeste dingen afschuif op fm of me, omdat ik anders dus teveel bij de huisarts ed zit.)
Gezellig..

Nee goed, maar je begrijpt wel wat ik bedoel

Over me e.d. gesproken.. ik ga binnenkort weer wat onderzoeken doen. Morgen ga ik naar een mevrouw en die gaat m'n hele conditie, hartritme, verzuring van m'n spieren en zulke dingen meten. En woensdag heb ik een afspraak met de neuroloog. Als er nog iets interessants uitkomt, staat het binnenkort wel op het forum voor alle mensen die er misschien iets aan zouden kunnen hebben *kijkt naar Konijn, Leonoor, e.a.*
Met citaat reageren
Oud 16-01-2005, 17:08
Storm
Storm is offline
Succes (en sterkte als je dat nodig hebt) iig.
Oud 20-01-2005, 12:18
nicklesswarior
nicklesswarior is offline
heb dit ook wel, tenminste, bij mij is het meer een constante pijn onder de bal van mijn grote teen zeg maar. Ook alleen aan de linkerkant. Ik heb mezelf aangeleerd om daar niet meer op te lopen/ Heb een foto laten maken maar daar was niets op te zien.
Oud 21-01-2005, 08:00
Nebel
Nebel is offline
Ik heb het ook maar wat bij mij wel helpt (geleerd van exvriendje) is zeg maar met je hand de bovenkant van je voet (tenen en net eronder) naar achter duwen terwijl je met je voet naar voren duwt (tegendruk geven) is moeilijk en voor een seconde erg pijnlijk, maar dan is het bij mij weg.
Met citaat reageren
Oud 21-01-2005, 13:25
Iveauh
Iveauh is offline
ik heb het ook, komt denk ik door de judo
maar het kan denk ik bij de gym ook door je schoenen
( en je manier van lopen liggen).
Met citaat reageren
Oud 21-01-2005, 20:10
Konijn
Konijn is offline
Citaat:
Sassiefje schreef op 21-01-2005 @ 09:00 :
Ik heb het ook maar wat bij mij wel helpt (geleerd van exvriendje) is zeg maar met je hand de bovenkant van je voet (tenen en net eronder) naar achter duwen terwijl je met je voet naar voren duwt (tegendruk geven) is moeilijk en voor een seconde erg pijnlijk, maar dan is het bij mij weg.
Dat werkt wel tegen kramp, maar niet tegen die stekende pijn..
In ieder geval bij mij dan.
Oud 21-01-2005, 20:19
Verwijderd
Citaat:
Konijn schreef op 21-01-2005 @ 21:10 :
Dat werkt wel tegen kramp, maar niet tegen die stekende pijn..
In ieder geval bij mij dan.
Bij mij net zo.
Met citaat reageren
Oud 21-01-2005, 20:20
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 21-01-2005 @ 21:19 :
Bij mij net zo.
Met citaat reageren
Oud 22-01-2005, 13:28
Bubbel Design
Bubbel Design is offline
Citaat:
grl schreef op 16-01-2005 @ 17:45 :
Ik loop ook slecht, heel erg met m'n voeten naar binnen gekanteld, als ik ze niet in heb en ik gympen draag. In laarzen heb ik het veel minder.. maar dat is weer op andere manieren slecht.
Ja idd ik loop zonder zolen nog erger naar binnen, ik heb ook het idee dat ik dan lelijke X-benen heb .
Maar hoe laarzen slecht? Met hakken ja, maar hoe hogere laarzen hoe beter ik loop
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten