Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-01-2005, 14:36
Ingetjuhh
Ingetjuhh is offline
Oke, het is niet slim maar.. maar hier mijn verhaal

Ik ben op school van een betonnen trap gevallen (4 treden naar beneden) en kwam op de vloer neer met mijn knie en onderbeen.. recht op dat beton...

Vooraf was ik heel erg duizelig en ben dus gewoon neergevallen (heb het vaker maar niet op een trap )
Flauwvallen dus..

Maar nu doet het dus echt gigantische pijn..
Valt er wat aan te doen of wachten??
Oud 26-01-2005, 14:47
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Hmm ik had dat dus. Daarna een week lang last van mijn knie gehad (te harde knal voor mijn kniegewricht ofzo). Maar ja, als je last van je knie (als gewricht, dus niet alleen een blauwe plek, wat ik trouwens ook had en nog steeds 3 weken later) moet je zorgen dat je het niet teveel belast met sporten en zo. Anders wordt het alleen erger.
Met citaat reageren
Oud 26-01-2005, 14:58
Ingetjuhh
Ingetjuhh is offline
Het is wel dikker, warm bad zal hem goed doen? en op de bank hoger leggen en in bed maybe kussen eronder?
Beentje verwennen
Oud 26-01-2005, 17:15
netram
netram is offline
Citaat:
Ingetjuhh schreef op 26-01-2005 @ 15:58 :
Het is wel dikker, warm bad zal hem goed doen? en op de bank hoger leggen en in bed maybe kussen eronder?
Beentje verwennen
warm bad zal de zwelling niet kleiner maken, daarvoor had je er volgens mij meteen ijs op moeten doen. omhoog leggen is wel een goed plan
Oud 26-01-2005, 17:58
Aardappeltje
Aardappeltje is offline
En als het echt dik wordt, moet je wel evne naar de dokter. Anders komen ze straks weer aan: 'Ja, daar kunnen we nu niets meer aan doen, maar je had dit en dit.' En geloof mij, ik spreek uit ervaring

Maar ik denk dat omhoog leggen in ieder geval helpt tegen kloppen. En als je zo vaak flauwvalt is een bezoek aan de dokter misschien sowieso wel een goed idee?
Oud 26-01-2005, 20:01
-(L)-
Ik ga altijd direct naar de dokter als ik hard gevallen ben oid. Je weet nooit of er iets anders beschadigd is wat jij zelf misschien nog helemaal niet in de gaten hebt.
Als het morgen nog steeds dik is en pijn doet, dan zou ik zeker nog ff gaan!
Met citaat reageren
Oud 26-01-2005, 20:53
Fade of Light
Fade of Light is offline
Happyyy: pfft Door jou zijn de wachtrijen zo lang bij de huisarts Mensen die voor het minste of geringste naar de huisarts hobbelen...

Misschien kun je niks aan je overbezorgdheid doen, maar dat neemt niet weg dat wat ik hierboven zei waar is.

TS: Wacht rustig even af, maar let op dat rustig. Is het over een _tijdje_ nog niet over, kijk dan eens of een bezoek aan de huisarts niet een goed idee is. Direct naar de huisarts huppelen, lijkt me vrij paniekerig.
Met citaat reageren
Oud 27-01-2005, 00:01
Verwijderd
Citaat:
Fade of Light schreef op 26-01-2005 @ 21:53 :
Happyyy: pfft Door jou zijn de wachtrijen zo lang bij de huisarts Mensen die voor het minste of geringste naar de huisarts hobbelen...
Boo hoo, echt niet. Want als er mensen zijn die voor niets naar de huisarts hobbelen dan kunnen ze na 10 min weer weg, terwijl ze wel 40 euro voor consult moeten dokken (vaak onder hun eigen risico ook nog).
Met citaat reageren
Oud 27-01-2005, 06:37
Verwijderd
Ik ken een meisje die dacht alleen iets met haar enkel te hebben en dat dat snel over zou gaan, bleek er iets met haar knie banden te zijn en nu heeft ze een revalidatie tijd van een jaar. Als het pijn blijft doen gewoon naar de huisarts..

Een jaar met krukkenlopen is niet leuk
Met citaat reageren
Oud 27-01-2005, 09:13
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Ik denk dat het wel zwaar gekneusd kan zijn. Als je hem nog kan bewegen is hij in ieder geval niet gebroken.

Wel even langs de dokter gaan zou ik zeggen. Want met een zware kneuzing moet je dus absolute rust houden met je been en dat zal dus een week thuis zitten inhouden en daarna met krukken lopen.

Of misschien is het wat minder ernstig. Maar naar de dokter gaan kan geen kwaad.
Met citaat reageren
Oud 27-01-2005, 09:35
Verwijderd
Mjah, ik zou ook even de dokter laten kijken of er niets ernstigs gebeurd is... zeker als je er een paar dagen na de val nog last van hebt.
En als je vaak flauwvalt (ik geloof dat 'vaak' 2 x of meer in het afgelopen halfjaar is), kan de arts meteen je bloeddruk meten en bloed laten prikken enzo... om voortaan te voorkomen dat je zomaar een trap af dondert
Met citaat reageren
Oud 27-01-2005, 11:44
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
nare man schreef op 27-01-2005 @ 01:01 :
Boo hoo, echt niet. Want als er mensen zijn die voor niets naar de huisarts hobbelen dan kunnen ze na 10 min weer weg, terwijl ze wel 40 euro voor consult moeten dokken (vaak onder hun eigen risico ook nog).
Huh... weet je wel waar je het over hebt? Bij de huisarts? Ik weet niet zeker of dat bij alle huisartsen zo is (ik denk het haast wel), maar wat mijn huisarts betaald krijgt ligt aan het aantal patienten dat zij heeft, niet aan het aantal bezoeken dat ze krijgt.
Met citaat reageren
Oud 27-01-2005, 11:46
Verwijderd
Voor de patienten met een ziekenfondsverzekering krijgt de arts elk jaar een bedrag, voor de mensen met een particuliere verzekering krijgt hij betaald per consult.
Met citaat reageren
Oud 27-01-2005, 11:48
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Oh... ik heb particulier maar voor mij is een bezoekje aan de huisarts gratis.
Met citaat reageren
Oud 27-01-2005, 14:49
Ingetjuhh
Ingetjuhh is offline
Citaat:
Aardappeltje schreef op 26-01-2005 @ 18:58 :
En als het echt dik wordt, moet je wel evne naar de dokter. Anders komen ze straks weer aan: 'Ja, daar kunnen we nu niets meer aan doen, maar je had dit en dit.' En geloof mij, ik spreek uit ervaring

Maar ik denk dat omhoog leggen in ieder geval helpt tegen kloppen. En als je zo vaak flauwvalt is een bezoek aan de dokter misschien sowieso wel een goed idee?
ben onder behandeling 9 februari uitslag
Oud 27-01-2005, 14:50
Ingetjuhh
Ingetjuhh is offline
Ik ben niet bij de arts geweest
maar ik kan er niet steunen..

ik heb net ff dokter gebeld
en moet morgen als ik pijn heb laten kijken..

Laatst gewijzigd op 27-01-2005 om 15:01.
Met citaat reageren
Oud 27-01-2005, 15:28
-(L)-
Citaat:
Fade of Light schreef op 26-01-2005 @ 21:53 :
Nee, je begrijpt me verkeerd. Ik ga niet voor het minste of het geringste, maar als ik HARD gevallen ben, en ik er echt last van heb, dan ga ik toch altijd ff langs. 't Zelfde geldt voor andere dingen, als ik het idee heb dat er iets fout zit (of kan zitten), dan ga ik. Inderdaad, ik ben een beetje bezorgd, lees m'n topic op werk, geld en recht (fout van ziekenhuis) maar, dan snap je waarom ik dat ben en ik voortaan goed uitkijk.
Met citaat reageren
Oud 27-01-2005, 17:30
Brammetje-88
Brammetje-88 is offline
jah dat ben ik wel met je eens, als je echt hard gevallen bent, en je hebt er langdurig last van, is het beter om er langs te gaan, dat kost wel wat geld, ook al ben je verzekerd, want als je niet gaat en het groeid bijv. verkeerd weer aan zonder dat je het in de gaten hebt, dan kost een operatie omdat weer goed te krijgen nog meer, dusz tis wel verstandig
Met citaat reageren
Oud 27-01-2005, 17:53
Ingetjuhh
Ingetjuhh is offline
Citaat:
bastian schreef op 27-01-2005 @ 18:30 :
jah dat ben ik wel met je eens, als je echt hard gevallen bent, en je hebt er langdurig last van, is het beter om er langs te gaan, dat kost wel wat geld, ook al ben je verzekerd, want als je niet gaat en het groeid bijv. verkeerd weer aan zonder dat je het in de gaten hebt, dan kost een operatie omdat weer goed te krijgen nog meer, dusz tis wel verstandig
okee.. dankjewel
Oud 27-01-2005, 18:46
Balance
Balance is offline
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 27-01-2005 @ 12:48 :
Oh... ik heb particulier maar voor mij is een bezoekje aan de huisarts gratis.
hoe kan dat nou? Je moet toch gewoon voor elk bezoek betalen als je particulier verzekerd bent?
Ik moet al betalen voor het telefonisch laten uitschrijven van een receptje.
Oud 28-01-2005, 09:08
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
Balance schreef op 27-01-2005 @ 19:46 :
hoe kan dat nou? Je moet toch gewoon voor elk bezoek betalen als je particulier verzekerd bent?
Ik moet al betalen voor het telefonisch laten uitschrijven van een receptje.
haha...Dat kan als je ouder je huisarts is.
Met citaat reageren
Oud 28-01-2005, 13:45
JCG
JCG is offline
Citaat:
Aardappeltje schreef op 26-01-2005 @ 18:58 :
Idd, een vriendin van mij valt ook weleens flauw (max 1x in de 2 maanden) en vind ze normaal. Ik niet maar haar overtuigen naar de dokter te gaan lukt me nog niet.

Regels voor berichten