Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-12-2004, 19:08
rare kwast
rare kwast is offline
heb nu al 2 weken last van vrij weinig lucht.
gister had ik gewerkt in een dorp ongeveer 10 kilometer van ons vandaan en tijdens het fietsen moest ik best lucht happen.
ook tijdens het eten, zit snel vol en moet echt happen om lucht te hebben.

ik heb astma gehad (heb er nog wel medicijnen voor) maar dit lijkt er totaal niet op en ook de medicijnen helpen niet.

weet iemand wat het kan zijn? of heeft iemand wel eens het zelfde gehad?

en ja ga naar de dokter maar vroeg me gewoon af of iemand het herkende
Oud 12-12-2004, 19:13
mirnie
mirnie is offline
Ik heb de afgelopen 3 weken in bed gelegen omdat ik last had van bronchitus. Misschien heb jij last van een lichte vorm ervan ofzo. Of heb je wel eens last gehad van hyperventilatie? Kan het ook zijn namelijk. Dat zou wel verklaren waarom je medicijnen niet werken.

Conclusie: toch maar s bij de dokter langsgaan.
Met citaat reageren
Oud 12-12-2004, 19:28
rare kwast
rare kwast is offline
hyperventilatie heb ik niet en bronchitus zou nog kunnen
maar zoals ik zei ik ga naar de dok de afspraak staat bijna..
Oud 12-12-2004, 20:11
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
(Zware) verkoudheid (gehad)? Ik heb zelf ook licht astma maar ik heb er geen medicijnen voor en als ik dan verkouden ben merk ik dat ik veel meer last heb van mijn astma en ook helemaal vol zit met slijm en het soms vreselijk benauwd heb en ook echt naar lucht moet happen en de halve dag loop te rochelen om lucht binnen te krijgen. Echt heel vervelend maar bij mij gaat het meestal al weer een stuk beter als ik niet zo verkouden ben.
Oud 12-12-2004, 20:33
rare kwast
rare kwast is offline
nope niet verkouden of verkouden geweest
ook niet bij een allergie bom geweest ofzo
Oud 12-12-2004, 21:01
Phenobarbidoll
Phenobarbidoll is offline
ik heb een allergie die bij astma hoort waar die klachten ook bijhoren.

ik kan niet tegen warmte en kou wisselingen waardoor ik het dus op de fiets moeilijk krijg bijvoorbeeld

ook soms bij eten omdat dat ook verschillende temperaturen zijn

misschien heb jij dat ook
Oud 13-12-2004, 17:31
mirnie
mirnie is offline
.
Met citaat reageren
Oud 13-12-2004, 17:32
mirnie
mirnie is offline
Citaat:
Phenobarbidoll schreef op 12-12-2004 @ 22:01 :
ik heb een allergie die bij astma hoort waar die klachten ook bijhoren.

ik kan niet tegen warmte en kou wisselingen waardoor ik het dus op de fiets moeilijk krijg bijvoorbeeld

ook soms bij eten omdat dat ook verschillende temperaturen zijn

misschien heb jij dat ook
dat heeft niks met allergische reactie's te maken. dat hoort gewoon bij je astma, maar dat zou het idd ook nog kunnen zijn. Maar dan moet je er dus ook al vaker last van gehad hebben
Met citaat reageren
Oud 13-12-2004, 21:04
Phenobarbidoll
Citaat:
mirnie schreef op 13-12-2004 @ 18:32 :
dat heeft niks met allergische reactie's te maken. dat hoort gewoon bij je astma, maar dat zou het idd ook nog kunnen zijn. Maar dan moet je er dus ook al vaker last van gehad hebben
dat heeft wel met allergische reacties te maken want lang niet alle mensen met astma hebben dat zo hevig.
net zoals dat bv sommige mensen allergische reacties krijgen bij huisstofmijt , dat kan dan wel bij astma horen maar lang niet alle astmapatienten hebben daar last van.
Oud 14-12-2004, 17:29
mirnie
mirnie is offline
Citaat:
Phenobarbidoll schreef op 13-12-2004 @ 22:04 :
dat heeft wel met allergische reacties te maken want lang niet alle mensen met astma hebben dat zo hevig.
net zoals dat bv sommige mensen allergische reacties krijgen bij huisstofmijt , dat kan dan wel bij astma horen maar lang niet alle astmapatienten hebben daar last van.
Wel in een bepaalde mate hoor. Iedereen heeft daar op zn eigen manier toch last van. Mij is uitgelegt dat dat hoort bij astma.
Met citaat reageren
Oud 14-12-2004, 21:16
Phenobarbidoll
Citaat:
mirnie schreef op 14-12-2004 @ 18:29 :
Wel in een bepaalde mate hoor. Iedereen heeft daar op zn eigen manier toch last van. Mij is uitgelegt dat dat hoort bij astma.
het hoort opzich ook wel bij astma maar tis een aparte allergie.
daarbij hoeft de TS hier niet al heel lang last van hoeven hebben omdat zoiets ook ineens op kan komen zetten, net zoals astma zelf of chronische bronchitis
Oud 15-12-2004, 07:56
Spacemonkey
Spacemonkey is offline
Ik heb er sinds ongeveer 3 jaar ook last van. Bij plotselinge temperatuursverschillen, als het bijvoorbeeld.. zoals gisterochtend.. als het heel koud is buiten, en ik op de fiets zit. Dan krijg ik het echt benauwd... Je kan er niet zoveel aan doen volgens mij... En dat eten kan natuurlijk ook met het temperatuursverschil te maken hebben.
Oud 16-12-2004, 13:30
PrimRose
PrimRose is offline
ik heb afgelopen jaar ook plotselinge benauwdheid gekregen. Dat je idd naar lucht moet happen om het idee te krijgen dat je zuurstof binnenkrijgt. Bij mij was het stress. Ben naar een haptonoom gestuurd om weer "buikademhaling" te krijgen (door de stress zat mijn ademhaling heel hoog)

Daarna is het weer een hele tijd goed gegaan. tBegint nu weer een beetje terug te komen, maar zit ook in een drukke en stressvolle tijd (ben aan het afstuderen, bijna klaar met m'n scriptie) dus ik weet nu wel waar het aan ligt. Probeer gewoon mijn oefeningen te doen, en hopen dat het zo weer overgaat.
Oud 16-12-2004, 13:44
MieX
MieX is offline
Citaat:
Phenobarbidoll schreef op 13-12-2004 @ 22:04 :
Klopt niet helemaal. Een astma aanval kan door verschillende dingen veroorzaakt worden, waaronder allergische prikkels en apsecifieke prikkels. Huisstofmijt behoort tot de allergische prikkels, maar koude lucht (of temperatuurwisselingen) hoort bij weer bij de apsecifieke prikkels.
Oud 21-12-2004, 20:16
mcflem
mcflem is offline
ik heb dat de laatste tijd ook wel vaak..
maar het is geen astma ofzo denk ik
het is vaak savonds vlak voor dat ik naar bed ga of als ik al op bed lig
mijn moeder had dit vroeger ook maar zij had ook geen astma of iets
Met citaat reageren
Oud 22-01-2005, 18:03
Twanos
Twanos is offline
k heb astmatische bronchitis..

soms met het sporten dan heb ik het ook zo benauwd dat ik niet goed mee kan.. en van ventolin word ik heel slap.. Koffie helpt redelijk, hoe gek dat ook klinkt
Oud 22-01-2005, 20:20
Joris
Joris is offline
De klachten die je hebt zijn vrij algemeen. Een gevoel van weinig lucht kan vanalles zijn. Het beste is denk ik naar de arts te gaan (wat je al doet, goed!) en hem uit te laten zoeken wat er met je aan de hand is.

Regels voor berichten