Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Levensbeschouwing & Filosofie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-10-2005, 21:13
Verwijderd
Sinds enige tijd hebben wij TBN: The Bible Network op de digitale TV.

Daar is heel veel gospel en alleen maa rTV-Dominees.

Wat vinden jullie van TV-Dominees en van Gospel?

Vreemd genoeg vind ik Gospel wel gaaf alhoewel ik niets maar dan ook niets met geloven heb. Het heeft een soort kracht, maar dat heeft veel andere muziek ook.

TV-Dominees vind ik persoonlijk verschrikkelijke mensen die voornamelijk anderen proberen uit te knijpen.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-10-2005, 21:24
Raven
Raven is offline
ik zeg maar een ding: Phil collins -- Jesus he knows me
Met citaat reageren
Oud 03-10-2005, 21:49
cartman666
cartman666 is offline
Gospel is wel leuk, maar vooral vanwege de muziek.
TV-dominees klinken al fout. Een predikant behoort een gemeente te hebben zodat hij met de leden 1 op 1 kan communiceren en hen kan helpen als ze het moeilijk hebben. Een TV-dominee kan dat allemaal niet en heeft dus als enige functie het houden van een preek. Deze kan echter niet afgestemd zijn op de sfeer in de gemeente en moet dus gewoon 'zoveel mogelijk kijkers trekken'.
Met citaat reageren
Oud 03-10-2005, 21:59
T_ID
T_ID is offline
De combo massamedia en priesters pakt nooit goed uit, dat zien we in de VS wel.
Oud 04-10-2005, 11:02
Verwijderd
Ik vind TV-dominees zowel grappig als deprimerend. Grappig omdat ze zo idioot zijn en deprimerend omdat er ook nog mensen in trappen en die aarsgezichten geld sturen.

Gospel heb ik in principe niets op tegen, alleen is de kwaliteit van de muzikale compositie doorgaans om te huilen.
Met citaat reageren
Oud 04-10-2005, 11:27
Vice
Vice is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 04-10-2005 @ 12:02 :
... deprimerend omdat er ook nog mensen in trappen en die aarsgezichten geld sturen.
Dat soort mensen verdienen ook niet beter.
Oud 04-10-2005, 11:30
Verwijderd
Citaat:
Vice schreef op 04-10-2005 @ 12:27 :
Dat soort mensen verdienen ook niet beter.
Domme mensen die niet met hun geld om kunnen gaan moeten in bescherming genomen worden.
Met citaat reageren
Oud 04-10-2005, 11:33
Verwijderd
777 + tv = $$$
Met citaat reageren
Oud 04-10-2005, 11:36
Verwijderd
Er zijn ook wel goede tv-dominees
Met citaat reageren
Oud 04-10-2005, 11:38
Verwijderd
Citaat:
Narcotic schreef op 04-10-2005 @ 12:36 :
Er zijn ook wel goede tv-dominees
Noem er eens een met een referentie naar een website ofzo en waarom is hij goed?
Met citaat reageren
Oud 04-10-2005, 12:19
Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Op RTL heb je op zondag zo'n ouwe kerel die predikt. Kijk er soms naar, hij zegt zo af en toe zinnige dingen.
Met citaat reageren
Oud 04-10-2005, 12:22
Verwijderd
Citaat:
deadlock schreef op 04-10-2005 @ 12:38 :
Noem er eens een met een referentie naar een website ofzo en waarom is hij goed?
In het kader van iedereen komt hier met namen?
Met citaat reageren
Oud 04-10-2005, 12:26
Verwijderd
Citaat:
Narcotic schreef op 04-10-2005 @ 13:22 :
In dat kader ja.
Met citaat reageren
Oud 04-10-2005, 12:56
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Narcotic schreef op 04-10-2005 @ 13:22 :
Als er zoveel goeden zijn moet daar toch wel een voorbeeld van te noemen zijn? De tegenstanders bijvoorbeeld hoeven maar te googlen op 'televangelism' en de resultaten rollen je tegemoet.
Oud 04-10-2005, 13:34
cartman666
cartman666 is offline
Citaat:
Levitating Nun schreef op 04-10-2005 @ 13:19 :
Op RTL heb je op zondag zo'n ouwe kerel die predikt. Kijk er soms naar, hij zegt zo af en toe zinnige dingen.
Is die man er elke zondag? Er zijn namelijk ook wel gewoon kerkdiensten die worden uitgezonden via radio of televisie. Daar is niets mis mee.
(behalve dat je een complete kerk overhoop moet halen en de gemeente vaak een half uur of uur van te voren aanwezig moet zijn voor sound-check.)
Met citaat reageren
Oud 04-10-2005, 14:02
Ir. de Narie
Ir. de Narie is offline
Citaat:
deadlock schreef op 04-10-2005 @ 12:38 :
Rubert Muntz - http://www.muntzvandewint.com
Oud 05-10-2005, 17:53
Mr. Pignati
Mr. Pignati is offline
Citaat:
cartman666 schreef op 04-10-2005 @ 14:34 :
Is die man er elke zondag? Er zijn namelijk ook wel gewoon kerkdiensten die worden uitgezonden via radio of televisie. Daar is niets mis mee.
(behalve dat je een complete kerk overhoop moet halen en de gemeente vaak een half uur of uur van te voren aanwezig moet zijn voor sound-check.)
das kut he, een half uur langer tussen dat zooitje grijze muizen.

ontopic, ik vind het om te huilen. gelukkig heeft de tv een aan en uit knop.
Met gospel heb ik helemaal niets.
Met citaat reageren
Oud 05-10-2005, 21:32
Hernuel Fan
Hernuel Fan is offline
ik kijk geen tv om mn geloof ermee te versterken ofzow dan praat ik liever met iemand of voor mijn part met onze eigen dominee. Voor mij hoeft het niet maar heb er ook niks op tegen, mss dat andere mensen het wel relaxt vinden. Gospel vind ik wel leuk verder, dus dat is wel leuk om op tv te zien. Maar ik kijk nooit tv en luister toch liever rock
Oud 06-10-2005, 10:29
Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Citaat:
cartman666 schreef op 04-10-2005 @ 14:34 :
Het is een Amerikaan. Zo'n grijze.
Met citaat reageren
Oud 06-10-2005, 11:31
Verwijderd
ik heb geen problemen met normale kerkdiensten die uitgezonden worden behalve de normale anti-religieuze bezwaren .

Met een TV dominee bedoel ik echt van die gasten die hun boeken proberen te slijten als een soort verkapte tell sell verkoper
Met citaat reageren
Oud 06-10-2005, 11:52
Wammus
Wammus is offline
Citaat:
deadlock schreef op 06-10-2005 @ 12:31 :
ik heb geen problemen met normale kerkdiensten die uitgezonden worden behalve de normale anti-religieuze bezwaren .

Met een TV dominee bedoel ik echt van die gasten die hun boeken proberen te slijten als een soort verkapte tell sell verkoper
Dat soort gasten moeten ze verbieden (heel tell sell moeten ze verbieden maar goed). Oooeee kijk deze bijbel mooi geschreven zijn en helemaal nergens over gaan maar omdat ik zo vreselijk interesant kan vertellen moetten jullie sukkels het maar gewoon kopen.

Rot toch op man.

Ik heb overigens niets tegen gospel en andere religieuze muziek, alleen mijn ding is het echt niet.
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten