Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-03-2005, 17:55
Verwijderd
Ik ben op zoek naar een mp3 speler met goede geluidskwaliteit.
Dus die shitty mp3 usb sticks vallen af, dat geluid is waardeloos..

Ik wil dat de hoge tonen en lage tonen hoorbaar zijn, de lage tonen/bas ontbreek bijna altijd bij portable audio.

Kan iemand me een leuke speler aanbevelen die goede geluidskwaliteit heeft (goede koptelefoon heb ik al) en niet te vlug uit elkaar valt.
Minimaal 512 MB ruimte, budget in eerste instantie niet belangrijk, maar maak het niet te gek

Een aantal die ik er ken zijn de iPod (mini) en Creative Zen (micro).
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-03-2005, 18:19
T_om
T_om is offline
ik zou dan niet voor de iPod (mini) gaan als je echt hoge eisen stelt aan mooi geluid. Ik vind dit nogal tegenvallen.

zal mezelf ff quoten:

Citaat:
iRiver en iAudio hebben wel degelijk betere geluidskwaliteit. Een iPod is zeker niet verkeerd als huis, tuin en keuken gebruiker-mp3speler. Ik heb zelf een iPod mini, een vriend van me heeft een iRiver 799, een andere vriend van me heeft een iAudio 4. Het verschil in geluidskwaliteit is echt te merken, ook wat je kan instellen qua equalizers enzo. iPod heeft een stuk of wat vooraf ingestelde equalizers, maar deze vind ik persoonlijk lang niet zo goed als de instellingen die je kunt maken bij de 2 andere genoemde mp3spelers. Voor de iPod is de enige equalizer met een beetje goede bas Loudness. Bij een andere instelling zoals bv Meer laag worden de tonen enorm vervormd.
De bass die je hebt met de iRiver en iAudio is echt een stuk beter.

En voor mensen die een mp3speler willen kopen: Haal er ook gelijk een stel fatsoenlijke oordopjes bij. De standaard oordopjes die worden meegeleverd vind ik kwalitatief niet echt goed. Dit geld zowel voor de iPod, als de iRiver en iAudio.
Zelf gebruik ik een Sennheiser H202 headphone, een vriend van me gebruikt de Sony EX-71 inear plugs. Je bent er zo wel iets meer geld aan kwijt, alleen dit is zeker wel aan te raden voor mooi geluid.
Voor echte geluidskwaliteit zou ik dus eerder voor iAudio of iRiver gaan. De genoemde iRiver 799 beschikt over 1 GB aan flash geheugen.
iRiver 799
t.net pricewatch iRiver 799 - 1 GB

Ben benieuwd naar meer reacties van mensen

Laatst gewijzigd op 03-03-2005 om 18:24.
Met citaat reageren
Oud 03-03-2005, 18:23
Verwijderd
Het zou overigens wel leuk zijn dat hij ook uitstraling heeft.
Dan vind ik mp3 sticks niet hebben, de iPod en Zen hebben dat wel..

Dat Medion audio ding valt overigens af vanwege de cheapheid van de behuizing.
Met citaat reageren
Oud 03-03-2005, 19:01
]{ing
]{ing is offline
iRiver of Cowon iAudio, zou niet met minder tevreden zijn..
Met citaat reageren
Oud 03-03-2005, 22:43
Krekker
Krekker is offline
Ik zou voor iRiver gaan. Wat je daarvan koopt is volledig afhankelijk van je budget en je behoefte aan mogelijkheden. Ze hebben (vooral na de komst van de H10) voor elk wat wils:
  • De H10, 5 GB, in een leuk jasje met kleurenscherm voor zo'n 260 euro
  • De H120, 20GB, de ideale mp3speler voor de veeleisende gebruiker. De meest complete mp3 speler ooit. Met (optical) in/out, ab met lcd en meegeleverd beschermhoesje.
  • De H140, de 40 Gig variant van de H120. 355 euro
  • De H320/H340, met kleurenscherm, usb host en usb oplaadmogelijkheid. 290/375 euro
  • De PMP 120/140. Eigenlijk geen mp3 speler, want je kunt er ook video's op afspelen en hij heeft de mogelijkheid om hem op je tv aan te sluiten.
Met citaat reageren
Oud 03-03-2005, 22:50
Jolt
Jolt is offline
Duurt nog wel eventjes, maar een PSP in combinatie met 512 of 1 gig memstick.

Design, veel functies, nadeel is alleen duurt nog een of 2 maanden, kleinde capaciteit, 300+ euro's.
Oud 03-03-2005, 22:54
]{ing
]{ing is offline
Citaat:
Krekker schreef op 03-03-2005 @ 23:43 :
Ik zou voor iRiver gaan. Wat je daarvan koopt is volledig afhankelijk van je budget en je behoefte aan mogelijkheden. Ze hebben (vooral na de komst van de H10) voor elk wat wils:
  • De H10, 5 GB, in een leuk jasje met kleurenscherm voor zo'n 260 euro
  • De H120, 20GB, de ideale mp3speler voor de veeleisende gebruiker. De meest complete mp3 speler ooit. Met (optical) in/out, ab met lcd en meegeleverd beschermhoesje.
  • De H140, de 40 Gig variant van de H120. 355 euro
  • De H320/H340, met kleurenscherm, usb host en usb oplaadmogelijkheid. 290/375 euro
  • De PMP 120/140. Eigenlijk geen mp3 speler, want je kunt er ook video's op afspelen en hij heeft de mogelijkheid om hem op je tv aan te sluiten.
eh hoe kan de H120 de meest complete speler ooit zijn. bovendien is de H320 beter en ietsje duurder tegenwoordig

de pmp serie kan je volgens mij helemaal niet op de tv aansluiten en het is wel een mp3 speler. heeft net als de H320 de mogelijkheid om films af te spelen echter met groter scherm en ander formaat. net als de H320 haalt de PMP serie 16 uur mp3 playback op een acculading..
Met citaat reageren
Oud 03-03-2005, 22:56
]{ing
]{ing is offline
Citaat:
Jolt schreef op 03-03-2005 @ 23:50 :

Design, veel functies, nadeel is alleen duurt nog een of 2 maanden, kleinde capaciteit, 300+ euro's.
nou er zijn wel meer nadelen te noemen. bovendien is het geen dedicated mp3 speler (overbodige functies erop die je niet nodig hebt als je bijv uitgaat en een muziekje voor onderweg wilt) en bedenk je eens hoeveel het scheelt in gewicht en formaat tussen een Flash mp3 speler met 1gb of een PSP met zo'n memory stick
Met citaat reageren
Oud 03-03-2005, 22:59
Jolt
Jolt is offline
Citaat:
]{ing schreef op 03-03-2005 @ 23:56 :
nou er zijn wel meer nadelen te noemen. bovendien is het geen dedicated mp3 speler (overbodige functies erop die je niet nodig hebt als je bijv uitgaat en een muziekje voor onderweg wilt) en bedenk je eens hoeveel het scheelt in gewicht en formaat tussen een Flash mp3 speler met 1gb of een PSP met zo'n memory stick
Ja, idd.
Maar als TS meer wilt dan alleen mp3tjes luisten dan zou zoiets handig zij, als hij dat niet wilt, slechte keuze.
Oud 03-03-2005, 23:05
Chilli Dude
Chilli Dude is offline
iPod shuffle/mini?
Met citaat reageren
Oud 03-03-2005, 23:46
T_om
T_om is offline
heeft niet goede geluidskwaliteit

Citaat:
Jolt schreef op 03-03-2005 @ 23:50 :

hoe zit het daarmee met batterijduur dan ?
Oud 04-03-2005, 08:31
Jolt
Jolt is offline
Citaat:
T_om1337 schreef op 04-03-2005 @ 00:46 :
heeft niet goede geluidskwaliteit

hoe zit het daarmee met batterijduur dan ?
10 uur mp3tjes moet ie wel aan kunnen geloof ik, maar sony was bezig met nieuwe accus. Eer dat de psp hier gereleasd wordt, zijn die wel op de markt/zitten erbij.
Oud 04-03-2005, 09:00
Verwijderd
Citaat:
Jolt schreef op 03-03-2005 @ 23:59 :
Ja, idd.
Maar als TS meer wilt dan alleen mp3tjes luisten dan zou zoiets handig zij, als hij dat niet wilt, slechte keuze.
Eigenlijk alleen muziek...
Beeld en games zijn bijkomstigheden maar geen punt van beslissing.
Met citaat reageren
Oud 04-03-2005, 10:13
Koen
Koen is offline
Als geluidskwaliteit echt belangrijk voor je is valt elke iPod alvast af. Er is in vele tests bewezen dat die qua geluidskwaliteit zeker onderdoet voor bijvb de Iriver. Hoe dat zit met de iAudio en Zen weet ik niet.

En zoals al gezegd zijn natuurlijk een paar goede oordoppen het belangrijkst, Sony EX71-SL hebben een goede prijs/kwaliteit verhouding.
Met citaat reageren
Oud 04-03-2005, 10:33
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Ik ga een iRiver kopen (Die met 5 gb)... Dankzij de meningen van hier. Anders had ik ook een ipod gekocht.
Met citaat reageren
Oud 04-03-2005, 11:00
Verwijderd
Citaat:
Koen schreef op 04-03-2005 @ 11:13 :
Als geluidskwaliteit echt belangrijk voor je is valt elke iPod alvast af. Er is in vele tests bewezen dat die qua geluidskwaliteit zeker onderdoet voor bijvb de Iriver. Hoe dat zit met de iAudio en Zen weet ik niet.

En zoals al gezegd zijn natuurlijk een paar goede oordoppen het belangrijkst, Sony EX71-SL hebben een goede prijs/kwaliteit verhouding.
k wild eop bets een iPod kopen, maar ik hoor van meerdere kantne dat de geluidskwaliteit niet zo is dus die valt zo goed als af.

Ik wil overigens geen orrdoppen, die zittren niet fijn (diverse geprobeerd), gaan vlug stuk en de geluidskwaliteit is niet zo als echte koptelefoons.
Ik heb de MDR-G42LP
Met citaat reageren
Oud 04-03-2005, 11:11
Koen
Koen is offline
Als je de bas uit de EX71 hebt gehoord kon je mening nog wel eens veranderen, maar discussies daarover horen hier niet denk ik.
Met citaat reageren
Oud 04-03-2005, 12:04
Verwijderd
Toch even aan de toekomst denkent..
Wat zijn spelers die ook beeld kunnen vertonen?
(Maar dus ook goed geluid hebben)
Met citaat reageren
Oud 04-03-2005, 12:11
Verwijderd
Dan blijven de iriver h320/340 over als voornaamste spelertjes.
Met citaat reageren
Oud 04-03-2005, 14:27
]{ing
]{ing is offline
en de PMP120 als je groter beeld wilt (2 inch scherm van de H320 is aan de kleine kant). maarja de H3x0 is wel een stuk kleiner en past tenminste in je broekzak
Met citaat reageren
Oud 04-03-2005, 14:34
Krekker
Krekker is offline
Citaat:
]{ing schreef op 03-03-2005 @ 23:54 :
eh hoe kan de H120 de meest complete speler ooit zijn. bovendien is de H320 beter en ietsje duurder tegenwoordig

de pmp serie kan je volgens mij helemaal niet op de tv aansluiten en het is wel een mp3 speler. heeft net als de H320 de mogelijkheid om films af te spelen echter met groter scherm en ander formaat. net als de H320 haalt de PMP serie 16 uur mp3 playback op een acculading..
De h120 heeft optische in en out. De H300 serie heeft dat niet. Wel heeft de H300 andere mogelijkheden, maar die hebben niks met mp3 te maken (usb on the go etc.)

De PMP serie kun je wel degelijk op je tv aansluiten, lees de specs maar eens goed door. De PMP serie is wel een mp3 speler, maar niet specifiek. Dat bedoelde ik te zeggen.
Met citaat reageren
Oud 04-03-2005, 14:40
]{ing
]{ing is offline
Citaat:
Krekker schreef op 04-03-2005 @ 15:34 :
De h120 heeft optische in en out. De H300 serie heeft dat niet. Wel heeft de H300 andere mogelijkheden, maar die hebben niks met mp3 te maken (usb on the go etc.)

De PMP serie kun je wel degelijk op je tv aansluiten, lees de specs maar eens goed door. De PMP serie is wel een mp3 speler, maar niet specifiek. Dat bedoelde ik te zeggen.
Ik zou die optische uitgang toch niet gebruiken, bovendien gebruikt mn DAC een coaxiale ingang, optisch-digitaal is sowieso niet het meest voorkomend. Het enige waarbij ik me kan voorstellen dat het echt handig is als je geen pc hebt en je wilt cd's erop zetten via een cd speler met optische uitgang. H3x0 heeft wel andere mogelijkheden die met mp3 te maken hebben, zoals de bijgeleverde batterijenhouder die je in staat stelt om 50 uur af te spelen. Het kleurenscherm op de H320 heeft ook een betere afleesbaarheid. De 1x0 serie is niet slecht maar die 'joystick' vind ik een slechter systeem dan de drukknoppen van de H3x0

De PMP is meer bedoeld als media center met foto's, video en mp3. Beetje de tegenhanger van de Archos apparaten (nb die zonder video-opname functie of camera-functie) De PMC draait zelfs op een versie van MS Windows Media Center.
Met citaat reageren
Oud 04-03-2005, 23:15
Dave Rhubarb
Dave Rhubarb is offline
Bij veel spelers ligt het aan de MP3 en niet aan de speler, natuurlijk zitten er verschillen in. Maar die zijn erg verwaarloosbaar, een goed klinkende mp3 bestaat niet, dus waarom zoeken naar een speler?
Als het echt een eis is, zou ik voor een hdd speler gaan, en daar alleen maar goede bestanden op pleuren, zodat er hooguit 100 op een 40 gb hffspeler kunnen
Oud 05-03-2005, 15:35
]{ing
]{ing is offline
Citaat:
Dave Rhubarb schreef op 05-03-2005 @ 00:15 :
Bij veel spelers ligt het aan de MP3 en niet aan de speler, natuurlijk zitten er verschillen in. Maar die zijn erg verwaarloosbaar, een goed klinkende mp3 bestaat niet, dus waarom zoeken naar een speler?
Als het echt een eis is, zou ik voor een hdd speler gaan, en daar alleen maar goede bestanden op pleuren, zodat er hooguit 100 op een 40 gb hffspeler kunnen
goed klinkende mp3 bestaat wel. bij een mp3 speler maakt dit niet uit maar iriver gebruikt 2x20mw versterkers terwijl die van sony en apple nog niet eens hetzelfde leveren. er zit dus wel degelijk verschil in. de beperkende factor is meestal de hoofdtelefoon die je gebruikt als je zo'n iriver spelertje hebt. het gebruik van PCM geluid op een hdd speler is niet zo'n aanrader aangezien je dan en ca 10x minder erop kan zetten en de buffer te snel vol loopt waardoor je de accuduur verkort wordt
Met citaat reageren
Oud 05-03-2005, 15:51
Krekker
Krekker is offline
Citaat:
]{ing schreef op 05-03-2005 @ 16:35 :
goed klinkende mp3 bestaat wel. bij een mp3 speler maakt dit niet uit maar iriver gebruikt 2x20mw versterkers terwijl die van sony en apple nog niet eens hetzelfde leveren. er zit dus wel degelijk verschil in. de beperkende factor is meestal de hoofdtelefoon die je gebruikt als je zo'n iriver spelertje hebt. het gebruik van PCM geluid op een hdd speler is niet zo'n aanrader aangezien je dan en ca 10x minder erop kan zetten en de buffer te snel vol loopt waardoor je de accuduur verkort wordt
Ik zie dat je de sony ex71's hebt besteld. Goede keus . Zag het heel toevallig toen ik op IA.net aan het surfen was (voor m'n H120 iSkin).

Laatst gewijzigd op 05-03-2005 om 16:40.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-03-2005, 16:08
]{ing
]{ing is offline
Citaat:
Krekker schreef op 05-03-2005 @ 16:51 :
Ik zie dat je de sony ex71's hebt besteld. Goede keus . (zag het heel toevallig toen ik op IA.net aan het surfen was (voor m'n H120 iSkin).
ja ik heb echter al sony 888-lp's gekocht, moet me nog afmelden bij de IA. ik moet ook nog eens een leuk hoesje kopen, tot nu toe vind ik alleen die van vajacases wel interessant. maar ook erg duur..
Met citaat reageren
Oud 05-03-2005, 17:14
Krekker
Krekker is offline
Citaat:
]{ing schreef op 04-03-2005 @ 15:40 :
Ik zou die optische uitgang toch niet gebruiken, bovendien gebruikt mn DAC een coaxiale ingang, optisch-digitaal is sowieso niet het meest voorkomend. Het enige waarbij ik me kan voorstellen dat het echt handig is als je geen pc hebt en je wilt cd's erop zetten via een cd speler met optische uitgang. H3x0 heeft wel andere mogelijkheden die met mp3 te maken hebben, zoals de bijgeleverde batterijenhouder die je in staat stelt om 50 uur af te spelen. Het kleurenscherm op de H320 heeft ook een betere afleesbaarheid. De 1x0 serie is niet slecht maar die 'joystick' vind ik een slechter systeem dan de drukknoppen van de H3x0

De PMP is meer bedoeld als media center met foto's, video en mp3. Beetje de tegenhanger van de Archos apparaten (nb die zonder video-opname functie of camera-functie) De PMC draait zelfs op een versie van MS Windows Media Center.
Je kunt nog altijd een optisch-->coaxiaal converter gebruiken. Punt is gewoon dat de H1xx een digitale in- en uitgang heeft en de H3xx serie niet. Ik zal eerlijk toegeven dat als ze even duur waren geweest, ik ook voor de H3xx zou zijn gegaan, maar voor de echte audiofiel is er geen betere optie dan de H1xx serie. De joystick is verder geen enkel probleem als je er een beetje mee kunt werken.

En ehm.. de PMP draait niet op Windows MCE, maar op Linux, dat is toch wel een wereld van verschil denk ik zo. Of je moet het over een mod hebben, maar dat lijkt me sterk.
Met citaat reageren
Oud 05-03-2005, 17:25
]{ing
]{ing is offline
Citaat:
Krekker schreef op 05-03-2005 @ 18:14 :
Je kunt nog altijd een optisch-->coaxiaal converter gebruiken. Punt is gewoon dat de H1xx een digitale in- en uitgang heeft en de H3xx serie niet. Ik zal eerlijk toegeven dat als ze even duur waren geweest, ik ook voor de H3xx zou zijn gegaan, maar voor de echte audiofiel is er geen betere optie dan de H1xx serie. De joystick is verder geen enkel probleem als je er een beetje mee kunt werken.

En ehm.. de PMP draait niet op Windows MCE, maar op Linux, dat is toch wel een wereld van verschil denk ik zo. Of je moet het over een mod hebben, maar dat lijkt me sterk.
De echte audiofiel.. tja. De echte audiofiel gebruikt thuis sowieso geen HDD-jukebox met MP3 bestanden. Maar het is inderdaad geen slecht idee om een externe DAC aan de H1x0 te koppelen, dat moet wel beter klinken. En er is een duidelijk verschil tussen de PMP en de PMC. De PMC draait op een versie van MCE en de PMP is Linux-based.
Met citaat reageren
Oud 05-03-2005, 22:45
Unique Clone
Unique Clone is offline
Ik ben zelf ook op zoek gegaan naar een mp3 speler die goede kwaliteit levert en 512 MB bezit. Ik ben uitgekomen op de Creative MuVo Micro N200 512 MB, omdat ik aan 512 MB gewoon genoeg heb.

HIER zijn de specificaties.

Hij is lekker klein, goed geluid, handige functies, niet te duur en ook nog eens verder van degelijke kwaliteit.

HIER staat nog wat extra informatie over de 1024 versie en HIER de beoordeling van de klanten over de 512 versie.

En HIER ga ik hem kopen.

Laatst gewijzigd op 05-03-2005 om 22:59.
Met citaat reageren
Oud 06-03-2005, 14:29
Krekker
Krekker is offline
Citaat:
]{ing schreef op 05-03-2005 @ 18:25 :
De echte audiofiel.. tja. De echte audiofiel gebruikt thuis sowieso geen HDD-jukebox met MP3 bestanden. Maar het is inderdaad geen slecht idee om een externe DAC aan de H1x0 te koppelen, dat moet wel beter klinken.
Tja, ergens heb je wel gelijk over dat een echte audiofiel geen mp3 luistert.

Citaat:
En er is een duidelijk verschil tussen de PMP en de PMC. De PMC draait op een versie van MCE en de PMP is Linux-based.
Lezen is ook een kunst
Met citaat reageren
Oud 06-03-2005, 22:11
Verwijderd
Citaat:
]{ing schreef op 05-03-2005 @ 18:25 :
De echte audiofiel.. tja. De echte audiofiel gebruikt thuis sowieso geen HDD-jukebox met MP3 bestanden.
Klopt, maar met porteble audio zul je dat toch niet merken door de toch lagere kwaliteit.
Daarnaast ga ik ook niet met een koelkast van een discman rondlopen
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten