Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
....om maar niet te spreken van de Plan U-stellen die sinds 8 april weer de stoptreindiensten rijden tussen Groningen en Zwolle...
maar een beetje nostalgie rules ook wel... Ik dacht vorig jaar op het baanvak Winterswijk - Zutphen voorgoed van deze stellen afscheid genomen te hebben, maar toch niet dus... |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Maar dit jaar reden ze precies op tijd ![]() Laatst gewijzigd op 03-05-2002 om 22:15. |
![]() |
|
![]() |
Sneltrein van Driebergen is gaaf. Doe mij verder mnaar een gewone 1600. Ranceertreintjes zijn oiok grappig, 700 of 800 geloof ik als typenummer.
Verder is zo'n 6 zitter van zo'n Duitse trein wel relaxed! Ken je lekker liggen en je kunt er heerlijk blowen of gewoon relaxen.
||
![]() |
Citaat:
Incidenteel wel, heb het twee keer gezien. Maar dat was resp. 3 jaar en 8 maanden geleden, en ik reis wel wekelijks op die lijn. Ze rijden dus niet in de vaste dienst... |
Advertentie |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() Dat is een volledig geëlektrificeerde lijn... Vaag, laten ze daar echt (oude) dieseltreinen op rijden? Nee... ik vergis me, tussen Zwolle en Groningen rijden toch alleen Koplopers? Bedoel je niet Groningen-Leeuwarden/Delfzijl/Roodeschool/Nieuweschans? ![]() ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Ik blow alleen niet ![]() ![]() De DB koopt steeds meer ICE's aan, IC/IR lijnen worden ICE. Vooral in voormalig Oost-Duitsland. Ook in het Westen, wanneer dit jaar de ICE-lijn Köln-Frankfurt klaar is; daar gaan ze 330 km/h rijden. ![]() ![]() ![]() ![]() Zulke, en dan de compartimenten. ![]() 1600... uhhh... ff denken... locs? Die rangeertreintjes, ja, ook wel leuke dingen, vooral grappig hoe sterk ze toch zijn; die dingen nemen zo 10 wagens mee, met een snelheid van 50km/h. ![]() |
![]() |
|
![]() |
ik vind de plan-v diesels nog steeds 't coolste... dat motorgeluidje... je hoort die V12 (dacht ik) HARD rossen.... keertje in gereden naar delfzijl (kan dat?) (die niet-electrische lijn boven groningen)
qua locs de 1600 series natuurlijk, zien der gewoon cool uit, jammer dat je ze zo weingi meer ziet voor de randstad de sprinter... 0 - 120 in 90 seconden... dat doe je niet met 'n 10-stels IC die door 'n 1700 gesleurd word ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() ![]() Weet ik. Type met die ouderwetse deurtjes hé. ![]() Donkerbruine banken. Zijn ook wel leuk, als het stil is. Grote voordeel van die wagens met compartimenten vind ik altijd dat je meer privacy hebt. -verwarming zelf regelen (doe ik altijd hoog) -grote licht uit, leeslampjes aan -gordijnen dicht -banken onderuit. ![]() |
![]() |
|
![]() |
Zelfde als die hierboven, maar dan 1ste klas versie; Avüm-111. Zit er één van in de D202/D203 Amsterdam-Basel v.v., de nachttrein Schweiz Express. ![]() Díe zijn leuk... wil dáár wel mee naar Zwitserland... Liefst niet alleen, liever met één bepaald persoon. ![]() ![]() Helemaal klaar voor de reis. ![]() Daarom óók ging ik op de DK meeting van 14-4 eerder weg vanuit Utrecht... ![]() 9 compartimenten, 54 personen in één hele wagen... En die in de Schweiz Express zijn meestal vrijwel leeg, hooguit 5 personen in de hele wagen. Altijd genoeg ruimte. ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() Vooral die 1-wagen stellen, Hmm de 1600... wel mee eens ja. ![]() Zijn trouwens ook de sterkste locs van Europa, de 1600/1800 serie. ![]() Sprinter/Citypendel is ook wel grappig ja. ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() die 1800 ken ik niet volgens mij.. maar ben ook al tijd niet zo meer met treinen bezig... heb zelf wel nog 'n spoormodel van 'n 700 d8 ik... zal wel ff zoeken als ik tijd heb ![]() ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
ik weet niks van typenummers ofzo..
maar die duitse treinen jah die ene met die bruine stoelen die een beetje achterover leunen, heeeerlijk, lekker een beetje in zo'n stoel hangen ![]() en van die duiste 6 zitters, waar je in zo'n afgesloten coupé zit...das leuk als je met je vriendje alleen bent ![]() en die dubbeldekkers van de ns met van die blauwe stoelen..niet van die banken, maar stoelen...beetje nieuwe trein ofzo, niet die ouwe. IRM dan ofzo... |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
ik houw wel van 'n pittigge diselmotor (liefst 2takt @ 12000+ toeren, maar dat lijkt me nix voor 'n trein) |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Algemene schoolzaken |
Enquete kledinggedrag Meunsel | 9 | 28-03-2010 17:12 | |
Verkeer & Vervoer |
Treinenfototopic Verwijderd | 297 | 01-10-2008 12:09 | |
De Kantine |
Op welk huisnummer woon je? Verwijderd | 143 | 17-01-2006 17:49 | |