Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-01-2005, 15:44
Nebel
Nebel is offline
Wat vinden jullie, kan je die het beste in de 5de of de 6de volgen (vwo)... Ik zit namelijk nu in de 5de, en ik twijfel tussen 3 opleidingen. Ben al naar open dagen enzo geweest, dus ik wil graag naar meeloopdagen, maar ik vraag me af wat het beste is. Op de sites staat dat het allebei kan...
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-01-2005, 16:16
Balance
Balance is offline
Maakt niet uit. Zo gauw je echt over een bepaalde studie nadenkt of je hem wel/niet wil gaan doen zou ik mee gaan lopen.

Zelf ben ik in 6vwo mee gaan lopen ergens rond maart. Na het meelopen wist ik dat ik die studie absoluut niet wilde doen en had ik amper nog mogelijkheden om naar open dagen te gaan om naar een andere studie te kijken. Wat dat betreft is het misschien zelf nog beter om al eerder mee te gaan lopen.
Oud 23-01-2005, 16:40
TIEN
TIEN is offline
hoe eerder je t weet is eg beter!!
ik doe dit jaar examen en weet het eigenlijk nu pas echt zeker
Met citaat reageren
Oud 23-01-2005, 16:52
Verwijderd
Citaat:
Balance schreef op 23-01-2005 @ 17:16 :
Maakt niet uit. Zo gauw je echt over een bepaalde studie nadenkt of je hem wel/niet wil gaan doen zou ik mee gaan lopen.

Zelf ben ik in 6vwo mee gaan lopen ergens rond maart. Na het meelopen wist ik dat ik die studie absoluut niet wilde doen en had ik amper nog mogelijkheden om naar open dagen te gaan om naar een andere studie te kijken. Wat dat betreft is het misschien zelf nog beter om al eerder mee te gaan lopen.
Same here, wat resulteerde in een verkeerde studiekeuze!
Met citaat reageren
Oud 23-01-2005, 18:55
-(L)-
Ik zou 't gewoon in 5VWO doen, waarom niet? Als de opleiding tegenvalt heb je nog genoeg tijd om uit te kijken naar een volgende, wacht je tot volgend jaar, dan heb je daar minder tijd voor.
Het lijkt me ook fijner voor jezelf, als je definitieve keuze vaststaat.
Met citaat reageren
Oud 23-01-2005, 19:00
Balance
Balance is offline
Citaat:
Lisanne schreef op 23-01-2005 @ 17:52 :
Same here, wat resulteerde in een verkeerde studiekeuze!
precies. Ik kon bij de studie die ik toen wilde gaan doen ook niet meer meelopen.
En ik twijfelde over 2 scholen en ze hadden beiden hun laatste open dag op dezelfde datum, dus ik heb ook maar bij één school nog naar de open dag kunnen kijken (en moest daar toen ook automatisch voor kiezen omdat ik van de ander dus helemaal nog niks wist).
Oud 24-01-2005, 01:00
jokerinnocence
jokerinnocence is offline
ja ik heb vorig jaar al meegelopen bij een opleiding en vond dat erg handig. Je krijgt echt een goed beeld van de opleiding en je kan vroegtijdig, mocht de opleiding naar wens zijn, wat dingen regelen als inschrijving studentenhuisvesting, inschrijving opleiding/ibg, evt. nieuw werk enz.
Enige nadeel is, dat je als je de opleiding echt vet vind, steeds minder zin hebt in je huidige opleiding. Althans dat is in mijn geval zo...

en... VEEL VRAGEN STELLEN!!!
Oud 24-01-2005, 01:04
Verwijderd
Ik zie niet in waarom je al in de vijfde naar meeloopdagen moet gaan. In de zesde is prima. Wel zorgen dat je echt een doorsnee dag te zien krijgt en niet zo'n geregisseerd promopraatje.
Met citaat reageren
Oud 24-01-2005, 10:23
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 24-01-2005 @ 02:04 :
Ik zie niet in waarom je al in de vijfde naar meeloopdagen moet gaan. In de zesde is prima.
Ik weet liever in de 5e klas al wat ik echt leuk vind of niet. Anders moet je het hele studiekeuzeproces in èèn jaar doen, en voor mij, als notoire niet-kan-kiezer, zou dat niet zo handig zijn. Zo ben ik al bij een meeloopdag rechten geweest, waar ik ontdekt hebt dat ik rechten weliswaar leuk vind, maar ook dat er leukere dingen zijn.

Citaat:
nare man schreef op 24-01-2005 @ 02:04 :
Wel zorgen dat je echt een doorsnee dag te zien krijgt en niet zo'n geregisseerd promopraatje.
Dat is natuurlijk wel waar. Op de meeloopdag was het geheel ook wel ietwat geregisseerd. Met een beetje oefening kijk je er echter dwars doorheen. Een beetje om je heen kijken doet wonderen.
Met citaat reageren
Oud 24-01-2005, 10:26
Verwijderd
Waarom zou je het niet beiden doen?

Vaak zijn er maar een bepaald aantal meeloopdagen per jaar en vaak zijn middelbare scholen ook niet zo heel gelukkig als je in één jaar drie keer naar van die dagen gaat...'k zou dus in de vijfde al beginnen, dan kan je het in de zesde ook nog doen, mocht dat nodig zijn en mocht je dat willen. Als je een student bij een bepaalde opleiding kent, kun je natuurlijk ook vragen of je gewoon een keer een dagje mee mag (naar gewone college's ed dus).
Met citaat reageren
Oud 25-01-2005, 07:06
Nebel
Nebel is offline
Bedankt voor jullie reacties!
Ik denk dat ik gewoon nu ga beginnen.. hoorde gisteren dat een meisje uit mijn klas volgende week ook een meeloopdag doet, toen keken sommige wel vreemd, maar goed, ik wil gewoon de tijd hebben om mijn keuze te maken, en er rustig over na kunnen denken!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten