Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Eropuit!

Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-01-2005, 18:42
Whaxx
Whaxx is offline
nou?
Oud 18-01-2005, 19:06
PV
PV is offline
Cultuur is een breed begrip, toneel valt er onder, dans, muziek en film ook, maar je kunt het begrip cultuur ook op een andere manier opvatten. Namelijk "het geheel wat een gemeenschap voortbrengt". En bij dat laatste horen gewoontes, feesten, 'normen en waarden' en dergelijke, en carnaval dus ook. Het is misschien niet het eerste waar je aan denkt maar het hoort er zeker bij.
Oud 18-01-2005, 19:12
DaDude
DaDude is offline
zie bovenstaande...
Oud 19-01-2005, 08:32
spinnie
spinnie is offline
Njah ik dacht precies hetzelfde, vond het ook een beetje vaag hoor Maarjah ... na de uitleg vat ik em wel wat beter
Oud 19-01-2005, 14:00
brandje
brandje is offline
Misschien is 't boven de rivieren geen groot feest maar in Limburg en dan vooral Zuid- Limburg is 't net zo belangrijk als Kerstmis en Pasen.

Een Katholiek feest, waarbij je als je een 'goede' katholiek bent ook naar de Kerk gaat waar dan een speciale mis wordt gegeven. En op Woensdag, Aswoensdag krijg je een askruisje van de pastoor/ priester of deken.

Carnaval zit vol met plaatselijke tradities en in de periode voor de 3 dagen (vanaf elf november 11/11) vinden er veel 'zittingen' en theater- en TV shows plaats met büteraeners (soort caberatiers) en heel veel muziekwedstrijden waar de dorpen en steden vechten om de titel van vasteloavendsleëdjekonkour winnaar.

En zo zijn er nog veel meer gewoonten en andere zaken die een rol spelen. Maar ik begrijp dat dat niet overal even bekend is...

Laatst gewijzigd op 19-01-2005 om 14:18.
Oud 19-01-2005, 16:59
Pierreke
Pierreke is offline
Ik stel dat mensen die zeggen dat carnaval niet bij cultuur hoort; helemaal niks van carnaval snappen! Het is een gebruik van een volk en dat gebruiken zijn net zoals taal, religie, rituelen etc. onderdeel van een cultuur!
Oud 19-01-2005, 20:16
Verwijderd
Opzich is het natuurlijk waar dat carnaval bij cultuur hoort en daarom is het ook wel terecht dat het bij dit forum geplaatst wordt. Maar ik had toch liever gehad dat er een apart wisselforum voor was geweest, aangezien Toneel&Cultuur mijn favoriete forum is/was, en ik een hekel heb aan carnaval!
Dus, laat het maar snel carnaval wezen en dat dan al zijn topics op dit forum in rook moge opgaan. Danku
Oud 19-01-2005, 22:46
Ieke
Ieke is offline
Citaat:
MadameMinke schreef op 19-01-2005 @ 21:16 :
Opzich is het natuurlijk waar dat carnaval bij cultuur hoort en daarom is het ook wel terecht dat het bij dit forum geplaatst wordt. Maar ik had toch liever gehad dat er een apart wisselforum voor was geweest, aangezien Toneel&Cultuur mijn favoriete forum is/was, en ik een hekel heb aan carnaval!
Na de carnaval gaat dat stukje er weer af en gaat het terug naar zijn eigen plek. Als je hier vaker geweest bent weet je dat het een zeer rustig forum is. Dit is een manier om het hier wat levendige te maken.
Oud 02-02-2005, 20:50
Limbabanaan
Limbabanaan is offline
Alles!!!
Oud 12-02-2005, 18:19
Poor twisted me
Poor twisted me is offline
Citaat:
spinnie schreef op 19-01-2005 @ 09:32 :
Njah ik dacht precies hetzelfde, vond het ook een beetje vaag hoor Maarjah ... na de uitleg vat ik em wel wat beter
ohhh wat een toffe avatar
Sorry ik moest het eff zeggen
Oud 13-02-2005, 17:43
marrel
marrel is offline
het is een beetje uit de hand gelopen katholiek feest, en volgens mij hoort geloof wel beetje cultuur

Regels voor berichten