Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Ontopic: Ik denk dat het komt omdat allochtone toch minder gestimuleerd worden door thuis, omdat de ouders er te weinig van af weten, het niet belangrijk vinden, het anders gewend zijn ofzo. Terwijl autochtone mensen mss toch wat meer gestimuleerd worden door hun ouders om school wel af te maken (al gaat dit dus niet altijd op!). Daarnaast heeft een moeder sowieso weinig te zeggen over haar zoons. Ook denk ik dat het zo is dat allochtone jongeren wat minder begeleiding krijgen bij het uitzoeken van een MBO opleiding. Terwijl er veel autochtone mensen zullen zijn die daar vanuit thuis erg in geholpen worden om de juiste keuze te maken. (maar ja mss heb ik er een heel erg verkeerd beeld van hoor) Wat je eraan kan doen? Ik denk dat het een beetje hetzelfde is als alles in Nederland, het is op een bepaalde manier gewoon een probleem en er is niet echt een goede oplossing voor te vinden. Ik denk toch wat meer allochtone ouders erbij betrekken, maar ja of dat ook lukt... |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
ik denk dat het vooral te maken heeft met hoe aantrekkelijk een studie is voor mensen uit 'lagere' eco. en maatscha. klassen, ze hebben liever dat ze werken om aan geld te komen om in een aangenaam leven te blijven, dat heb je vaak, omdat veel van hen ouders het minimumloon net niet halen..de jongeren worden dus direct/indirect gedwongen tot werken of kappen met studeren...dan hoef je ook geen schoolboeken te kopen ect...
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
En wat maakt het uit om in een lager opgeleide regionen te blijven hangen wanneer iedereen die je kent daarin zit, dan maakt het toch niet zoveel uit. Verder heb je met MBO- diploma wel meer mogelijkheden dan met alleen mavo. Zo ken ik iemand die na de mavo is gaan werken in een supermarkt en daar nu nog steeds werkt (als vakkenvuller), omdat hij dus nergens anders aangenomen wordt ivm met het niet hebben van een opleiding. Mavo is vaak toch niet genoeg. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Daarbij maakt het niet zoveel uit of je bijvoorbeeld in de sector welzijn spw-ab, spw-wb, scw, kinderopvang of onderwijsassistent doet.. de grote lijn is hetzelfde. Ik wil niet zeggen dat er geen keuzemogelijkheden zijn, maar de dingen die je kunt kiezen liggen in hetzelfde straatje.
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Studeren |
klopt dit? Verwijderd | 9 | 21-12-2010 17:48 | |
Algemene schoolzaken |
het nieuwe leren mcoujda | 18 | 14-03-2008 12:57 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Geen referendum EU-verdrag Verwijderd | 151 | 27-09-2007 16:55 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Kansarme (allochtone) jeugd en fundamentalistische moslims DG | 28 | 02-07-2005 10:52 | |
De Kantine |
Jeugdwerkloosheid stijgt sneller dan gemiddelde niceman1984 | 7 | 02-05-2004 16:27 | |
Algemene schoolzaken |
klas(sen) overslaan Verwijderd | 58 | 21-08-2003 10:55 |