Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-01-2005, 15:42
kalinho
kalinho is offline
Als je met de fiets alleen geen voorlicht hebt, dan heb je tog nooit 25 euro boete???
Oud 30-01-2005, 15:45
jet
jet is offline
als ze je neit mogen wel
Oud 30-01-2005, 15:46
sans plomb
sans plomb is offline
Rare Earth - Get Ready
Oud 30-01-2005, 15:48
Mara
Mara is offline
Je licht is niet in orde. Boete dus.
Met citaat reageren
Oud 30-01-2005, 15:48
Kaps
Kaps is offline
bij mij was t 15
Oud 30-01-2005, 15:49
sans plomb
sans plomb is offline
Citaat:
Wie dit quote is gek
Oud 30-01-2005, 15:49
Verwijderd
Ik heb nog nooit een boete gehad.
Met citaat reageren
Oud 30-01-2005, 15:50
Verwijderd
Bij jou wel. Ja, het leven is nou eenmaal niet eerlijk.
Met citaat reageren
Oud 30-01-2005, 15:50
Sjoerd
Sjoerd is offline
Hier is laatst gecontroleerd bij klasgenoten, mensen die wel een licht hadden maar niet aan kregen een waarschuwing, mensne die geen goed licht hadden kregen een boete van €30,-
Met citaat reageren
Oud 30-01-2005, 16:13
kalinho
kalinho is offline
ok, klees net dat 't 15 euro is voor 1 licht. m,ooi dat ik ff bezwaar ga maken, al is 't alleen maar om ze xtra werk te bezorgen en uitstel , anders heb ik straks 135 euro boete in anderhalvemaand van mn rek. zien verdwijnen
Oud 30-01-2005, 16:21
Verwijderd
Als je een vent bent dan pak je die straf gewoon.

beetje moeilijk gaan doen over kleine details is gewoon onzin. Je weet dat je fout zit!
Met citaat reageren
Oud 30-01-2005, 16:36
Phlox
Phlox is offline
Stel je niet aan, je bent niet goed zichtbaar en daar gaat het om.
Met citaat reageren
Oud 30-01-2005, 17:09
kalinho
kalinho is offline
mwoah, t was 5.45 sochtens, op een weggetje waar niemand rijd behalve ik, en een vito
Oud 30-01-2005, 17:20
Verwijderd
Citaat:
kalinho schreef op 30-01-2005 @ 18:09 :
mwoah, t was 5.45 sochtens, op een weggetje waar niemand rijd behalve ik, en een vito
En dus zijn automobilisten alleen maar minder voorbereid op fietsers op de weg.
Met citaat reageren
Oud 30-01-2005, 17:24
Mara
Mara is offline
Citaat:
kalinho schreef op 30-01-2005 @ 17:13 :
ok, klees net dat 't 15 euro is voor 1 licht. m,ooi dat ik ff bezwaar ga maken, al is 't alleen maar om ze xtra werk te bezorgen en uitstel , anders heb ik straks 135 euro boete in anderhalvemaand van mn rek. zien verdwijnen
Dat je 135 euro in anderhalve maand aan boetes hebt vertelt mij dat ik jou niet mag.
Met citaat reageren
Oud 30-01-2005, 17:24
Sjoerd
Sjoerd is offline
Mensen zonder licht zijn ook gwoon vervelend!
Je ziet ze soms echt niet.
Met citaat reageren
Oud 30-01-2005, 17:28
kalinho
kalinho is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 30-01-2005 @ 18:24 :
Dat je 135 euro in anderhalve maand aan boetes hebt vertelt mij dat ik jou niet mag.

1e was van me scooter, rollerbank 70 euro, ha'k zelf ook nie verwacht
2e. was omdat ik ff 10 meter over een winkelstraat reed[10km/uur], omdat daar iemand woonde...40 euro
3.en dan nu 25 voor me voorlicht om kwart voor 6 sochtends
dus t is nie zo dat ik puur alles doe wat de wet verbode heft ofzo
Oud 30-01-2005, 17:33
Mara
Mara is offline
Citaat:
kalinho schreef op 30-01-2005 @ 18:28 :

1e was van me scooter, rollerbank 70 euro, ha'k zelf ook nie verwacht
2e. was omdat ik ff 10 meter over een winkelstraat reed[10km/uur], omdat daar iemand woonde...40 euro
3.en dan nu 25 voor me voorlicht om kwart voor 6 sochtends
dus t is nie zo dat ik puur alles doe wat de wet verbode heft ofzo
Je doet wel dingen die de wet verboden heeft anders had je geen boetes.

En ik dacht dat scooters tegenwoordig werden ingenomen. Waarom die van jou dan niet
Met citaat reageren
Oud 30-01-2005, 17:35
Verwijderd
Ik dacht dat het minder was, maar goed. Eigen schuld, je bent een gevaar op de weg.
Met citaat reageren
Oud 30-01-2005, 17:43
Keyser Saus
Keyser Saus is offline
Citaat:
Sjoerd schreef op 30-01-2005 @ 16:50 :
Hier is laatst gecontroleerd bij klasgenoten, mensen die wel een licht hadden maar niet aan kregen een waarschuwing, mensne die geen goed licht hadden kregen een boete van €30,-
mensen die wel licht hebben maar het niet aanzetten moeten ze helemaal bekeuren want die zijn écht dom
Met citaat reageren
Oud 30-01-2005, 17:47
hasseltboy
hasseltboy is offline
Doe maar gewoon je licht aan.
Oud 30-01-2005, 18:04
kalinho
kalinho is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 30-01-2005 @ 18:33 :
Je doet wel dingen die de wet verboden heeft anders had je geen boetes.

En ik dacht dat scooters tegenwoordig werden ingenomen. Waarom die van jou dan niet
tsja, iedereen doet wel 'ns die dingen, pech is dat ik die ene keer meteen boete had. Scooters worden niet ingenomen, hooguit als ze veels te hard zijn opgevoerd, dat was/is de mijne niet, hooguit 'ge-de-begrenzerd'
Oud 30-01-2005, 18:40
Jasmijn.
Jasmijn. is offline
buiten bibliotheekboetes......niets.
Met citaat reageren
Oud 30-01-2005, 18:52
Verwijderd
Als je zelf auto gaat rijden piep je wel anders.
Met citaat reageren
Oud 30-01-2005, 19:16
perfectme
perfectme is offline
Neen, geen € 25, maar €125.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 30-01-2005, 19:20
Nona
Nona is offline
Citaat:
imène schreef op 30-01-2005 @ 19:40 :
buiten bibliotheekboetes......niets.
Dat was de vraag niet.

Tja, vraag de buurman eens je fietslicht te maken (dat je dan €4000 boete krijgt vanwege zwartwerk aanbieden is bijzaak).
Oud 31-01-2005, 14:15
kalinho
kalinho is offline
Oud 31-01-2005, 14:27
Quiana
Quiana is offline
--> w,g&r.
Oud 31-01-2005, 15:12
Verwijderd
Citaat:
Dukko schreef op 30-01-2005 @ 17:21 :
Als je een vent bent dan pak je die straf gewoon.

beetje moeilijk gaan doen over kleine details is gewoon onzin. Je weet dat je fout zit!
Dus dan hoef je je toch niet te laten afzetten
Met citaat reageren
Oud 31-01-2005, 17:54
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
Lucky Luciano schreef op 31-01-2005 @ 16:12 :
daar ben ik het wel mee eens jah. 15 euro voor 1 licht en korting bij 2 lichten namelijk 25.
Dat vind ik opzich ook wat overdreven lijkt wel een supermarkt dat rechtssysteem.
Oud 31-01-2005, 17:59
Verwijderd
Citaat:
Lucky Luciano schreef op 31-01-2005 @ 16:12 :
waar zeuren we nou om? 5 eurootjes?

Is dat te vergelijken met wereldproblematiek?
Met citaat reageren
Oud 31-01-2005, 18:44
Hakuna
Hakuna is offline
Citaat:
kalinho schreef op 30-01-2005 @ 16:42 :
Als je met de fiets alleen geen voorlicht hebt, dan heb je tog nooit 25 euro boete???
Zekers weten van wel, is mij al twee keer gebeurd.

En als de wouten je willen naaien, vragen ze vanaf 1 Januari ook nog eens naar jouw ID bewijs. (Kost 50 € extra als je het niet kunt tonen).
Met citaat reageren
Oud 31-01-2005, 21:24
mjk
mjk is offline
Bij ons op school stonden ze overdag te controleren. Licht niet in orde was boete, en die smerissen stonden dus zo dat je er wel langs moest. Ook mensen op MTB, of een gewone fiets, die niet 's avonds ermee fietsen kregen boete Ik snap ze echt niet, klagen ze over respect tegenover hgen, doen ze dat soort dingen. Gelukkig heb ik mijn verlichint praktisch altijd in orde, maar er waren vrienden die dus wel een boete kregen.
Oud 31-01-2005, 22:04
Verwijderd
Citaat:
mjk schreef op 31-01-2005 @ 22:24 :
Bij ons op school stonden ze overdag te controleren. Licht niet in orde was boete, en die smerissen stonden dus zo dat je er wel langs moest. Ook mensen op MTB, of een gewone fiets, die niet 's avonds ermee fietsen kregen boete Ik snap ze echt niet, klagen ze over respect tegenover hgen, doen ze dat soort dingen. Gelukkig heb ik mijn verlichint praktisch altijd in orde, maar er waren vrienden die dus wel een boete kregen.
Dat mag volgens mij niet. In het algemeen laten mensen zich veel te snel naaien door het rijk.
Met citaat reageren
Oud 31-01-2005, 22:23
Verwijderd
Citaat:
Lucky Luciano schreef op 31-01-2005 @ 23:04 :
Dat mag volgens mij niet. In het algemeen laten mensen zich veel te snel naaien door het rijk.
Waarom zou dat niet mogen? Het is verplicht om licht op je fiets te hebben, ook al is het midden op de dag. Nogal logisch ook, aangezien de politie nooit kan controleren of jij wel of niet met dezelfde fiets ook 's avonds fietst. Het is simpel, wil je geen gezeik, zorg dat je fiets in orde is.

En wat betreft 'naaien door het Rijk' is mijn indruk eerder dat hier een hoop gefrustreerde pubers rondlopen die het niet kunnen verkroppen dat ze ineens niet meer stoer zonder licht en dergelijke kunnen fietsen. Hou je toch gewoon eens aan de regels en zeur niet zo.
Met citaat reageren
Oud 31-01-2005, 22:29
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 31-01-2005 @ 23:23 :
Waarom zou dat niet mogen? Het is verplicht om licht op je fiets te hebben, ook al is het midden op de dag. Nogal logisch ook, aangezien de politie nooit kan controleren of jij wel of niet met dezelfde fiets ook 's avonds fietst. Het is simpel, wil je geen gezeik, zorg dat je fiets in orde is.

En wat betreft 'naaien door het Rijk' is mijn indruk eerder dat hier een hoop gefrustreerde pubers rondlopen die het niet kunnen verkroppen dat ze ineens niet meer stoer zonder licht en dergelijke kunnen fietsen. Hou je toch gewoon eens aan de regels en zeur niet zo.
Ik vind dat het klakkeloos controleren van legitimatie, alleen om te controleren, gewoon een vorm van geld in het laatje brengen. Dat heeft niets te maken met wethandshaving, hebben die mensen niet beters te doen. En zo zijn er meer voorbeelden. Dit heeft niets te maken met gefrustreerde pubers, maar gewoon met het spekken van de staatskas.

En wat het niet verplicht om licht te voeren bij slecht zicht? Want wat als je nu van die losse lichten hebt (die half nederland ondertussen schijnt te bezitten), die heb je niet altijd bij je en die zitten zeker niet altijd op je fiets.
En de politie kan heel makkelijke 's avonds fietsen controleren
Met citaat reageren
Oud 01-02-2005, 18:27
Nobucta
Nobucta is offline
Voor een paar euro per stuk heb je van die hippe knipperlichtjes, kosten minder dan een boete.
Met citaat reageren
Oud 01-02-2005, 18:42
Phlox
Phlox is offline
Citaat:
nare man schreef op 31-01-2005 @ 23:23 :

Zo is het maar net
Met citaat reageren
Oud 01-02-2005, 18:47
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
@ Nare man, ik moet je daar toch even tegenspreken. Het is niet normaal dat ze controleren op werkend licht als je dat licht niet hoeft te voeren. Er zijn genoeg mensen met los licht, dit wordt zelfs in een reclame van het rijk aangeraden en toegejuicht ("doen jullie het wel veilig?"). Dan is het toch belachelijk dat je een boete kunt krijgen voor het rijden met een niet-werkend lichtsysteem terwijl je, indien dit nodig is, weldegelijk licht voert?
Oud 01-02-2005, 19:05
Grimmetje
Grimmetje is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 01-02-2005 @ 19:47 :
@ Nare man, ik moet je daar toch even tegenspreken. Het is niet normaal dat ze controleren op werkend licht als je dat licht niet hoeft te voeren. Er zijn genoeg mensen met los licht, dit wordt zelfs in een reclame van het rijk aangeraden en toegejuicht ("doen jullie het wel veilig?"). Dan is het toch belachelijk dat je een boete kunt krijgen voor het rijden met een niet-werkend lichtsysteem terwijl je, indien dit nodig is, weldegelijk licht voert?
Dit lijkt mij inderdaad ook het geval, het komt nogal kunstmatig over om overdag (in een situatie dat je niet verplicht bent om licht te voeren) te controleren of je uberhaupt licht bij je hebt en dat dit licht ook daadwerkelijk werkt. Dit riekt naar misbruik van bevoegdheid en het simpelweg halen van een quota.
Oud 01-02-2005, 19:08
Blubje
Blubje is offline
Volgens mij is t heel normaal om een boete van 25 euro te krijgen als je zonder licht rijdt, ongeacht of t 1 of 2 lichten zijn...
Kijk maar naar de reclames
Oud 01-02-2005, 19:13
Gimme more beer
Citaat:
Grimmetje schreef op 01-02-2005 @ 20:05 :
Dit lijkt mij inderdaad ook het geval, het komt nogal kunstmatig over om overdag (in een situatie dat je niet verplicht bent om licht te voeren) te controleren of je uberhaupt licht bij je hebt en dat dit licht ook daadwerkelijk werkt. Dit riekt naar misbruik van bevoegdheid en het simpelweg halen van een quota.
Dat bedoel ik.

Maar nare man en ik hebben al eens eerder een dergelijk meningsverschil gehad over alcoholcontroles op fietsers
Oud 01-02-2005, 19:16
Grimmetje
Grimmetje is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 01-02-2005 @ 20:13 :
Dat bedoel ik.

Maar nare man en ik hebben al eens eerder een dergelijk meningsverschil gehad over alcoholcontroles op fietsers
Daar was jij waarschijnlijk de mening toegedaan dat ook dit niet toelaatbaar was? Alcoholcontroles bij fietsers vind ik dan weer geen probleem, en moedig ik juist aan. Drank(mis / ge)bruik kan dan weer wel gevaarlijke situaties opleveren de gehele dag door, dit i.t.t. het al dan niet bij je hebben van licht overdag.

Maar goed, dat is idd weer een geheel andere discussie
Oud 01-02-2005, 19:19
Gimme more beer
Citaat:
Grimmetje schreef op 01-02-2005 @ 20:16 :
Daar was jij waarschijnlijk de mening toegedaan dat ook dit niet toelaatbaar was? Alcoholcontroles bij fietsers vind ik dan weer geen probleem, en moedig ik juist aan. Drank(mis / ge)bruik kan dan weer wel gevaarlijke situaties opleveren de gehele dag door, dit i.t.t. het al dan niet bij je hebben van licht overdag.
Als je eerst roept "ga je drinken? neem dan de fiets", moet je ook niet gaan zeiken als mensen dan drinken en op de fiets gaan zitten. Ik heb het dan over random alcoholcontroles. Wanneer ze mensen die gevaarlijk fietsen of overtredingen maken gaan laten blazen, heb ik er weer geen problemen mee.
Oud 01-02-2005, 19:43
rubenrtv
rubenrtv is offline
Boete: �15 / �25
Opmerkingen:
1 defecte lamp => � 15,-
2 defecte lampen => � 25

bron om.nl
Oud 01-02-2005, 19:47
mjk
mjk is offline
Even een vraagje betreft race fietsen, mountaibike's en BMX'sjes. Moeten daar ook lichten op zitten of niet? Want op m'n mtb heb ik geen licht, nog een bel, alleen maar omdat dat onhadnig is als je door de bossen fietst. Maar moet je daar een lamp op hebben?
Oud 02-02-2005, 14:32
ganralph
ganralph is offline
die draagbare lichtjes van de Hema werken ook als je op n mountainbike oid zit
bel is ook verplicht ja
(waarom is dat trouwens lastig als je door de bossen fietst?)

Citaat:
Grimmetje schreef op 01-02-2005 @ 20:05 :
Citaat:
en nog vele andere quotes
je hoeft het licht ook niet aan te hebben overdag, maar het moet wel werken. je kunt altijd in slecht zicht belanden (hoe onwaarschijnlijk ook)

"ik was niet van plan een ongeluk te krijgen" is ook geen excuus als je je autogordel niet draagt.

ben het overigens wel met je eens dat ze niet moeten mierenneuken en dat het halen van quota soms wel een rol kan spelen
Reageren

Regels voor berichten