Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-01-2005, 14:54
klaprooz
klaprooz is offline
hej mensen

hoe plannen jullie jullie tijd in >??? ik bedoel met huiswerk en dergelijke , .. met planningen ? of ga je gewoon eerst tv kijken als je uit school komt , en dan zie je wel ? of ben jij degene die het met een planning doet of met andere handig heidjes? drop je handig heidjes en planningen en tips , hoe je het zelf doet enzovoort want ik denk dat mensen ook tips nodig hebben , en ik ben er zelf ook niet zo goed in namelijk

..

ciao
Oud 24-01-2005, 15:22
Verwijderd
Ik krijg van school planners met daarop alles al netjes gepland.. het meeste krijg ik wel af in de les, de rest doe ik in inplanuren of niet. Daarnaast schrijf ik in mijn agenda welke handelingsdelen/po's ik moet inleveren. Daarnaast probeer ik de stof een beetje bij te houden door herhalen enzo. Maar echte planning maak ik niet.
Met citaat reageren
Oud 24-01-2005, 15:23
Femic
Femic is offline
Ik doe eigenlijk nooit wat thuis, ik doe dingen of op school, of niet. M.u.v. PO's en de toetsweek uiteraard.
Oud 24-01-2005, 15:47
I love stars
I love stars is offline
Citaat:
Anneka schreef op 24-01-2005 @ 16:22 :
Ik krijg van school planners met daarop alles al netjes gepland.. het meeste krijg ik wel af in de les, de rest doe ik in inplanuren of niet. Daarnaast schrijf ik in mijn agenda welke handelingsdelen/po's ik moet inleveren.
Oud 24-01-2005, 15:50
Briseïs
Briseïs is offline
Ik begin meestal reselijk op tidj met boeken leze maar dan doe ik weer een paar weken niets en moet ik een week voor het tentamen nog drie boeken lezen. Werkt erg goed.
Oud 24-01-2005, 15:52
-(L)-
Wij krijgen op school ook studiewijzers bij ieder vak. In de les hebben we best veel tijd om 't af te maken, en wat ik niet afkrijg maak ik in KWT-uren of gewoon thuis. Als ik iets moet leren verdeel ik dat over een aantal dagen (als 't veel is, voor een SE bijvoorbeeld). Ik heb altijd wel alles af eigenlijk, zonder heel veel thuis te moeten doen.
Met citaat reageren
Oud 24-01-2005, 15:54
Verwijderd
Meestal plan ik het niet echt in...tijdens het blok doe ik wat als ik zin heb en als het bijna af moet zijn dan zorg ik gewoon dat ik er genoeg tijd aan besteed om het af te krijgen.
Met citaat reageren
Oud 24-01-2005, 18:46
klaprooz
klaprooz is offline
hej , dus niet echt planningen enz ??
interesant...
Oud 24-01-2005, 19:02
yavanna
yavanna is offline
als ik thuis kom, maak ik meteen huiswerk, want dan zit het gevoel van school en sommen maken enz. nog in me, als ik eerst een uur tv ga kijken ben ik dat alweer kwijt en gaat het moeizamer, omdat ik dan al helemaaal geen zin meer in heb.
Ik plan best veel, ik bedenk hoeveel tijd ik ergens aan ga besteden en wat ik erna ga doen, en wat ik eventueel nog in een tussenuur kan gaan maken. Al met al heb ik het meestal wel gauw af, en ik maak (bijna) alles.
Na het hw maken ga ik achter de computer, daarna hw maken zit er dan niet meer in.
Met citaat reageren
Oud 24-01-2005, 19:42
PV
PV is offline
alles op het laatste moment, of niet.
ik raad het je niet aan
Met citaat reageren
Oud 24-01-2005, 19:47
duivelaartje
duivelaartje is offline
Nou, ik geef mijn 'planning' wel even. Ik heb een planning in m'n hoofd, niet op papier.

Op school krijg ik studiewijzers, als ik die heb gekregen schrijf ik het huiswerk gelijk in m'n agenda. Ook wanneer ik verslagen en handelingsdelen in moet leveren. Of een boek uit moet hebben. (Ook repetities en tentamens natuurlijk)
Van de 1e t/m de 3e klas had ik geen planningen, dus schreef ik gewoon altijd keurig mijn huiswerk op.

Ik kijk altijd even vooruit wanneer ik grote en lastige repetities heb. Ik plan dan een beetje in wanneer ik er mee ga beginnen. Meestal een paar dagen van tevoren. Eerst doorlezen (globaal vaak), daarna een geknopte (!) samenvatting maken. De dag voor de repetitie of het tentamen lees ik alles nog een paar keer goed door tussen de rest van m'n huiswerk. Steeds een paar minuten dus. Werkt goed, steeds herhalen.

Met woordjes voor frans, duits en engels begin ik vaak wel een week van tevoren. Elke dag een paar woordjes en steeds maar blijven herhalen. Maar dat doe ik vooral omdat ik woordjes heel moeilijk in m'n hoofd krijg en herhalen (hebben we het weer) goed werkt.

Maakwerk doe ik vaak gewoon in de les, of in tussenuren. Vaak heb ik het voor het grootste deel af, een paar laatste opdrachten voor thuis. Dat doe ik gelijk uit school, na wat gegeten en gedronken te hebben. Na het huiswerk (na 1 of 1,5 uur) ga ik aan de hobby. Lezen, muziek maken, verhalen schrijven, ergens heen, achter de computer, enz.

Leerwerk herhaal ik voor het slapengaan vaak nog even.

Nou, dat was het!
Met citaat reageren
Oud 24-01-2005, 20:32
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik zit nu in de examentijd en heb nu een hele strakke planning. Ik begin 's ochtends om negen uur met twee uur leren tot elf uur. Dan een half uur pauze en dan van half twaalf tot een uur het volgende blok. Dan middagpauze van een uur. Dan leren van twee tot vier en dan weer een half uur pauze en dan het laatste blok van half vijf tot half zeven. Als ik dan nog niet klaar ben met alles kan ik na het eten van half acht tot half negen nog een uur wt doen maar daarna vind ik het echt wel tijd voor ontspanning. Ik vind het wel relaxed dat ik in principe 's avonds na het eten niets meer hoef te doen.

Tijdens het semester doe ik zelden wat aan mijn studie omdat ik meestal al van acht tot vijf van huis ben en dan gewoon te moe ben en ook wel eens iets anders wil. Ik bereid dan alleen dingen voor en maak verslagen enzo maar dat is maar heel weinig. Echt leren doe ik in de trein als ik de weekenden naar huis ga.
Oud 24-01-2005, 20:51
Verwijderd
Ik plan uren, geen leerstof. Veel fijner, vind ik
Met citaat reageren
Oud 24-01-2005, 21:13
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Ik plan alles. Niet een beetje, maar echt alles! En als je je aan de planning houdt en ook tijd inlast om dingen te herhalen en in te halen (mocht je achter op schema komen) dan moet het lukken!

Gewoon van week tot week bekijken. Van hoe laat tot hoe laat heb je tijd voor je zelfstudie (dat uiteraard in de meeste gevallen voor gaat aan leuke dingen), dan kijken wat je die week moet doen... en dan een planning voor die week maken.
Oud 24-01-2005, 21:17
Verwijderd
Ik plan niet.

Daarom haal ik ook overwegend zesjes en geen negens.
Met citaat reageren
Oud 24-01-2005, 22:25
Balance
Balance is offline
Citaat:
PV schreef op 24-01-2005 @ 20:42 :
ik raad het je niet aan
Oud 25-01-2005, 00:06
bamiPoep
bamiPoep is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 24-01-2005 @ 22:17 :
Ik plan niet.

Daarom haal ik ook overwegend zesjes en geen negens.
ik ook
plannen is achterhaald
Oud 25-01-2005, 06:32
klaprooz
klaprooz is offline
nou nou nou , ik denk dat het heel wat helpt als je voor jezelf dingen op papier zet , dan kan je namelijk je gedachtes goed bij het werk wat je gedaan moet hebben hebben ,. en niet steeds hoeven te denken shit kan ik wel naar hockey of kan ik wel sport hobby etcc hoor..

Laatst gewijzigd op 25-01-2005 om 14:08.
Met citaat reageren
Oud 25-01-2005, 06:59
rubenrtv
rubenrtv is offline
shit

Ik ga gewoon na school ff chillen, dan doe ik mn leerwerk als ik het heb. En anders doe ik niks. Ik werk nooit na het eten
Oud 25-01-2005, 07:09
Verwijderd
Citaat:
ik raad het je niet aan
Met citaat reageren
Oud 25-01-2005, 12:03
Verwijderd
Ik wil wel altijd plannen, maar het lukt me nooit. Huiswerk maak ik op school of gewoon helemaal niet. Ik ben zo verslaafd aan al mijn vrijetijdattributen dat m'n cijfers ietwat gekelderd zijn.
Met citaat reageren
Oud 25-01-2005, 12:08
meisje
meisje is offline
Leren is bij mij één keer doorlezen, dus heb ik niet zoveel tijd nodig.
Met citaat reageren
Oud 25-01-2005, 12:09
Machiavelli
Machiavelli is offline
Ik plan niet. Leren doe ik niet of in de trein een paar keer doorlezen. En maakwerk doe ik eigenlijk altijd of op school of in de trein of niet.
Met citaat reageren
Oud 25-01-2005, 12:38
Master_Freak
Master_Freak is offline
ik probeer zoveel mogelijk op school te doen aan huiswerk, po en werkstukken etc. doe ik lkkr thuis
Oud 25-01-2005, 14:09
klaprooz
klaprooz is offline
oke
Oud 25-01-2005, 14:34
Experiment
Experiment is offline
M'n proefwerken, verslagen, p.o's en zo staan in mn agenda... planningen van vakken houd ik me niet zo aan, ik kijk meestal gewoon van welk vak ik binnenkort een pw/po/proefwerk ofzo heb en dat ga ik dan doen.
Met citaat reageren
Oud 25-01-2005, 14:38
Drez
Drez is offline
Citaat:
ik raad het je niet aan
Oud 25-01-2005, 14:45
Verwijderd
Ik doe niet aan plannen, als ik tijd en zin heb dan doe ik mijn huiswerk. Heb ik dat niet, dan doe ik het niet tenzij het heel erg nodig is, maar dat is zelden zo. Dus van mij moet je geen planningstips verwachten.
Met citaat reageren
Oud 25-01-2005, 16:13
annetjuh
annetjuh is offline
gewoon er een beetje mee aan klooien. En ik maak mijn taken wel direct want dan ben ik ook meteen van dat gezeur af
Oud 26-01-2005, 15:43
Nyawa
Ik zorg gewoon dat ik een beetje bijloop met de planners die ik van mijn leraren krijg en dan komt het vanzelf wel goed. Deadlines e.d. schrijf ik over in mijn agenda. In de tentamenweek begin ik meestal 2 dagen vantevoren met leren, behalve met de probleemvakken en woordjes leren. Het samenvatten van de stof doe ik meestal in de vakantie voorafgaand aan de toetsweek.
Met citaat reageren
Oud 26-01-2005, 16:26
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Ik heb zoveel tussenuren dat ik thuis alleen nog maar de dingen doe die op de computer moeten Verder heb ik op dinsdagochtend altijd de eerste twee uur vrij, dus dan maak ik dan het huiswerk dat ik in de tussenuren niet doe
Oud 26-01-2005, 21:37
Fantôme
Fantôme is offline
ik maak geen planningen.
ik houdt me er namelijk toch niet aan.
ik ben wel vaak thuis nog bezig met verslagen van van alles en nog wat maken
ik weet altijd wel wanneer wat ingeleverd moet worden wil het dan 2 dagen eerder afhebben... zodat het niet erg is als er ineens wat tussenkomt. xxx
Oud 27-01-2005, 01:32
Verwijderd
Ik plan altijd heel veel, maar er komt niks van terecht.
Daarom zit ik nu om half 3 's nachts ( ) nog een verslag te maken omdat ik dat morgen moet inleveren.
Met citaat reageren
Oud 27-01-2005, 06:32
Verwijderd
Citaat:
Nyawa schreef op 26-01-2005 @ 16:43 :
Ik zorg gewoon dat ik een beetje bijloop met de planners die ik van mijn leraren krijg en dan komt het vanzelf wel goed. Deadlines e.d. schrijf ik over in mijn agenda. In de tentamenweek begin ik meestal 2 dagen vantevoren met leren, behalve met de probleemvakken en woordjes leren. Het samenvatten van de stof doe ik meestal in de vakantie voorafgaand aan de toetsweek.
Dan moet je nou net de mazzel hebben dat je vakantie hebt voor je tentamenweek. Want anders ben je de pineut

Ik zelf plan niet, ik heb wel een planner waar ik alles in opschrijf maar dat is meer basisvorming plannen "Plan wat je in de LES gaat doen" dus niet wat er dan af moet zijn

Ik werd namelijk gek van het gedoe dat ik niet wist wat ik nou ging doen en maar een beetje aan zat te klooien. Ik heb gewoon netjes staan "GS : 1A 1,2,3,4,6,7" staan voor geschiedenis en dan maak ik dat gewoon in de les, en dat moet dan ook af..

Een beetje bescherming voor mezelf zodat ik niet ga zitten klooien
Met citaat reageren
Oud 02-02-2005, 18:40
Buffy-Girl
Buffy-Girl is offline
Ik krijg op school zogenaamde 'studieplanners' . Doe er alleen meestal niks mee. Uit school ga ik gewoon tv-kijken of internetten. Als ik voor een proefwerk moet leren, plan ik dat wel 2 of 3 dagen van te voren.
Met citaat reageren
Oud 02-02-2005, 18:49
Verwijderd
Ik ben een ramp qua huiswerk maken. Ik kan me er thuis gewoon niet toe zetten, er is veel te veel leuke afleiding.
Daarom ga ik eens in de maand ongeveer naar mijn vader toe en ik probeer dan wat te doen. Ook trein ik vrij vaak en dan kan ik ook wat leren. Verder grijp ik de mogenlijkheid soms om wat extra tijd aan school te besteden.
Tot nu toe red ik het allemaal nog prima maar ik weet zelf ook wel dat dit niet de juiste instelling is.
Toch ga ik proberen zonder huiswerk te maken door de middelbare school heen te komen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten