Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-08-2004, 12:43
anne1234
anne1234 is offline
hoe zorg jij dat je je huiswerk op tijd afhebt, hoe blijf je geconcentreerd op je huiswerk, waar maak je het?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 29-08-2004, 12:51
Verwijderd
Door het te maken, met koffie, thuis.
Met citaat reageren
Oud 29-08-2004, 13:00
Verwijderd
Ik maak het meestal op de dag dat ik het op krijg, dan is het gedaan. Ik maak het meestal thuis, aan tafel met wat te drinken en te eten. Concentreren heb ik weinig moeite mee, ik hou wel na een uur of anderhalf even tien/vijftien minuten pauze. Even iets anders doen, nieuw drinken pakken, even een tijdschrift doorbladeren.
Met citaat reageren
Oud 29-08-2004, 13:16
Verwijderd
Ik begin er op tijd aan en probeer het ook door het blok heen niet op te schuiven/uit te stellen, enz., dan komt het eigenlijk altijd wel goed. Geconcentreerd blijven kost me over het algemeen niet zo heel veel moeite en als het me wel moeite kost, dan stop ik/ga ik even wat anders doen. Als je op tijd begint is het niet zo erg als je eens een dagje geen zin/tijd/enz. hebt. Ik maak mijn huiswerk bijna altijd in de woonkamer, achter de computer. Behalve leren, dat doe ik meestal in bed.
Met citaat reageren
Oud 29-08-2004, 13:17
El Kim
El Kim is offline
Heel simpel: ik maakte het niet.
Oud 29-08-2004, 13:28
onderkoffer
onderkoffer is offline
Citaat:
*Kim EL* schreef op 29-08-2004 @ 14:17 :
Met citaat reageren
Oud 29-08-2004, 14:35
Global
Global is offline
ik maak ook bijna nooit. maar soms heb ik wel zin in wiskunde
Met citaat reageren
Oud 29-08-2004, 15:08
autodropje
autodropje is offline
Citaat:
Oud 29-08-2004, 15:15
TheRedArrow
TheRedArrow is offline
Ik probeer het te maken op de dag dat ik het op krijg, meestal lukt dit niet en is het meestal de avond van te voren. Ik ben dit jaar van plan zo veel mogelijk in één van mijn vele tussenuren te doen.
Geconcentreerd blijven doe ik meestal door na een tijd 60-90 minuten iets anders te gaan doen en door de saaie met de minder saaie dingen af te wisselen.
Met citaat reageren
Oud 29-08-2004, 15:31
Qamra
Qamra is offline
Citaat:
Juist en de tijd die ik daardoor over hou besteed ik aan het bedenken van smoezen.

Anyway, er hoort wel een waarschuwing hierop; als je nooit iets doet moet je aan het einde heeeeeeel veel doen. Dat werkt misschien voor mij, maar met mij weinig anderen
Oud 29-08-2004, 16:11
Liss
Liss is offline
Door op school gewoon op te letten zodat ik thuis niets meer heb om te leren en in de les/tussenuren huiswerk maken, meestal heb ik thuis dan geen huiswerk meer.
Sommige dingen maak ik helemaal niet als ik het al snap, heb er dan geen zin in, leer er toch niets van.
Oud 29-08-2004, 16:12
Verwijderd
Citaat:
Qamra schreef op 29-08-2004 @ 16:31 :
Juist en de tijd die ik daardoor over hou besteed ik aan het bedenken van smoezen.

Anyway, er hoort wel een waarschuwing hierop; als je nooit iets doet moet je aan het einde heeeeeeel veel doen. Dat werkt misschien voor mij, maar met mij weinig anderen
oftwel, zoals jij het omschrijft, ben je alleen maar veel meer tijd kwijt

---
hoe/wanneer ik m'n huiswerk maak verschilt nogal. iig kwam ik vorig jaar steeds verder achter te liggen.. echt hopeloos. Op zo'n manier dat je de dag voor je proefwerk 't hoofdstuk voor 't eerst ziet en dus nog heeeel veel moet doen. Dus nu ga 'k weer proberen alles meteen te maken op de dag dat ik het opkrijg en dan niet af te raffelen zodat ik er nog niks van geleerd heb. Het is ook erg handig in de les te werken En je moet tijd inplannen voor 't geval er iets misgaat etc.. bv bij werkstukken.

Waar: thuis op m'n kamer of soms in de woonkamer
Op school in de studieruimte/computer ruimte/ studiehoekjes
Met citaat reageren
Oud 29-08-2004, 16:13
Verwijderd
Als ik weet dat er iets moet gebeuren, dan doe ik het. Bakkie troost erbij, geen muziek, op mijn bureau.
Met citaat reageren
Oud 29-08-2004, 16:24
Verwijderd
of niet of ik doe er 2 uur over omdat ik me niet kan concentreren....
Met citaat reageren
Oud 29-08-2004, 17:15
aniki
aniki is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 29-08-2004 @ 13:51 :
Door het te maken, met koffie, thuis.
Ik drink altijd red bull of die goedkopere versies ervan.
Gelijk aan twee tot 4 kopjes koffie per blikje en het smaakt nog lekker ook.

Ik kan meestal wel geconcentreerd blijven, maar dat hangt ook van de vak af en van de weer buiten. Als het me niet lukt, ff pauze houden.
Met citaat reageren
Oud 29-08-2004, 17:59
~Hadiya~
~Hadiya~ is offline
Ik kan me meestal niet supergoed concentreren maar het moet gewoon.... ik zet mijn computer aan met een playlist leuke liedjes en ik ga aan de slag................ en als het dan voorbij is beloon ik mezelf met wat te drinken.. het maken vin dik neit leuk, maar als het af is vind ik het heerlijk.
Oud 29-08-2004, 18:02
Miracle
Miracle is offline
Gewoon huiswerk heb/had ik vaak niet af. Behalve economie want dat vind ik leuk en duits want die leraar is streng.

Ik maak mijn huiswerk altijd in tussenuren op momenten dat niemand anders een tussenuur heeft, in de mediatheek. Als het daar stil genoeg is hou ik het vaak wel 40 minuten vol.

Héél soms maakte ik thuis ook huiswerk, maar dat kan ik niet goed omdat ik snel afgeleid ben en gewoon geen discipline heb.
Oud 29-08-2004, 18:06
rubenrtv
rubenrtv is offline
ik maak het niet
Oud 29-08-2004, 18:32
lso
lso is offline
Citaat:
anne1234 schreef op 29-08-2004 @ 13:43 :
hoe zorg jij dat je je huiswerk op tijd afhebt, hoe blijf je geconcentreerd op je huiswerk, waar maak je het?
- Ik stel het niet teveel uit
- Ik plan het
- Ik organiseer alles leuk, mijn bureau, een hapje, een drankje
- Ik zeg mezelf wanneer ik het graag af zou hebben (stimuleert me)
- Ik maak het overal, op kot alleen, thuis in de woonkamer bij mijn familie, samen met een vriendin..
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten