Registreer FAQ Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / ARTistiek
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-01-2005, 12:36
hansolo
Avatar van hansolo
hansolo is offline
Hoi,

Na een hoop geklei in maya heb ik deze gefabriceerd. Ik hoop dat jullie 't wat vinden.

__________________
[url]www.blackshore.eu[/url]
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-01-2005, 12:47
Flowerless
Flowerless is offline
Wel leuk en apart maar jammer genoeg wel beetje donker...
Met citaat reageren
Oud 22-01-2005, 13:11
Verwijderd
Erg donker ja, dat maakt het wel lastig om he te beoordelen.
Sowieso heb ik wel het idee dat de oogkas wat te groot is.
Met citaat reageren
Oud 22-01-2005, 13:19
Bubbel Design
Avatar van Bubbel Design
Bubbel Design is offline
Best wel vet. Maar idd te donker, das jammer.
Maar ik doe het je niet na, hoe heb je het gemaakt??
Met citaat reageren
Oud 22-01-2005, 13:29
Verwijderd
Model is wel ok, voor zover het te zien is. Achtergrond en compositie vind ik alleen erg saai, zou leuker zijn als er wat omheen te zien is.
Met citaat reageren
Oud 22-01-2005, 14:18
Moehaha
Avatar van Moehaha
Moehaha is offline
zeer mooi en goed !
__________________
A joint a day keeps the doctor away
Met citaat reageren
Oud 22-01-2005, 14:20
Eain
Eain is offline
dat paars is wel vet alleen idd saaie compositie.. en de achtergrond is een nogal grote lege ruimte wel jammer
model is wel goed alleen na mijn id te rond..
__________________
More and more you follow your divorced reality
Met citaat reageren
Oud 22-01-2005, 15:34
bobski
Avatar van bobski
bobski is offline
vet gemaakt, het zegt me alleen niks, no offense
__________________
signature is op
Met citaat reageren
Oud 22-01-2005, 16:02
Verwijderd
Slecht belicht, en het model lijkt er ook wat vaag uit te zien.
Met citaat reageren
Oud 22-01-2005, 16:42
Miles
Avatar van Miles
Miles is offline
Gaaf, alleen jammer dat 't inderdaad zo donker is en een saaie achtergrond heeft.
__________________
Un electrodoméstico es una máquina que realiza algunas tareas domésticas rutinarias
Met citaat reageren
Oud 22-01-2005, 22:56
Last_Mohican
Avatar van Last_Mohican
Last_Mohican is offline
Knap! hier en daar misschien nog n beetje n.. ach wtf ik zeik, t is wel super hoor, vooral met een proggie als Maya , wow, dat is toch wel iets ingewikkelder dan Bryce5 of 3DSMax.
__________________
maybe we are LOST HEROES
Met citaat reageren
Oud 22-01-2005, 23:18
hansolo
Avatar van hansolo
hansolo is offline
dank voor jullie reacties! hier voor de liefhebbers nog een beeld van de wat meer belichte zijde waarvan ik de compositie zelf iets minder vind en nog een stukje wervelkolom ( nagemaakt van pa's anatomieboek )



__________________
[url]www.blackshore.eu[/url]
Met citaat reageren
Oud 23-01-2005, 09:05
Verwijderd
Ziet er al wat beter uit. De oogkassen lijken nu ook niet zo groot als eerst. Alleen wel jamemr dat toch 1 zijde donker is. Kun je misschien ook een geheel belichte schedel maken?
Met citaat reageren
Oud 23-01-2005, 13:28
Verwijderd
Ik vind het 'staal' trouwens niet echt op staal lijken. Shading kan nog een stuk beter imo.
Met citaat reageren
Oud 23-01-2005, 13:37
hansolo
Avatar van hansolo
hansolo is offline
het is gegoten titanimum, ok staal een beetje verkeerde benaming het spijt me..
__________________
[url]www.blackshore.eu[/url]
Met citaat reageren
Oud 23-01-2005, 14:17
Last_Mohican
Avatar van Last_Mohican
Last_Mohican is offline
Maak je dit met metaballs ( zo heet de tool in Bryce5 om organische vormen te maken)... welke versie heb je van mAya?
__________________
maybe we are LOST HEROES
Met citaat reageren
Oud 23-01-2005, 15:22
Unique Clone
Avatar van Unique Clone
Unique Clone is offline
ik doe het je niet na
__________________
The Return
Met citaat reageren
Oud 23-01-2005, 18:59
hansolo
Avatar van hansolo
hansolo is offline
hmm metballs nog nooit van gehoord.

ik heb gebruik gemaakt van subidivision surfaces, een soort van combinatie van polygons en nurbs ( gebaseerd op krommingen ipv driehoeken van polys ) maar dat is een lastig verhaal.

Dit model heb heb ik met maya 6 gemaakt, maar dit model is ook te maken met eerdere maya versies.
__________________
[url]www.blackshore.eu[/url]
Met citaat reageren
Oud 24-01-2005, 15:04
klaprooz
Avatar van klaprooz
klaprooz is offline
zo zo ,.. vergt nogal wat tijd om dat te maken , en het is ook wel knap van je

nah , goed gedaan ,.. alleen niet echt iets voor mij

dag dag
__________________
好的日还 !!!
Met citaat reageren
Oud 24-01-2005, 15:46
Dittohead
Avatar van Dittohead
Dittohead is offline
Citaat:
hansolo schreef op 23-01-2005 @ 00:18 :
dank voor jullie reacties! hier voor de liefhebbers nog een beeld van de wat meer belichte zijde waarvan ik de compositie zelf iets minder vind en nog een stukje wervelkolom ( nagemaakt van pa's anatomieboek )

[afbeelding]

[afbeelding]
ik vind de compositie eigenlijk helemaal niet zo slecht zo...

alleen de achtergrond is idd een beetje saai verder
__________________
boah
Met citaat reageren
Oud 24-01-2005, 17:16
Fade of Light
Avatar van Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
N4Poleon schreef op 22-01-2005 @ 23:56 :
Knap! hier en daar misschien nog n beetje n.. ach wtf ik zeik, t is wel super hoor, vooral met een proggie als Maya , wow, dat is toch wel iets ingewikkelder dan Bryce5 of 3DSMax.
Lul niet, als je niet weet waar je het over hebt

Model is wel aardig, kan hier en daar nog verbeterd worden (maar wanneer is iets nou af he? ). Wat betreft de texture. Dit vind ik niet op metaal lijken. maar op plastic of iets dat geplasticifeerd is iig. Meer tweaken op het gebied van metaal. Zorg dat je genoeg hebt dat gereflecteerd kan worden (glanzend metaal heeft nou eenmaal als eigenschap dat het megareflecterend is) en kies een wat fraaiere achtergrond
edit: ah titanium. *heeft nu titanium horloge om*
2 soorten:
De reflectie van het licht (specular?) is minder hoog, er is een groter gebied dat reflecteerd en het opperblak is weinig reflecterend (alsof er met een heel glad schuurpapiertje overheen is gegaan).

of

hoog reflecterend en hoge specular (lichtreflectie op een klein opperblak en scherp)
Met citaat reageren
Oud 24-01-2005, 21:13
hansolo
Avatar van hansolo
hansolo is offline
Zodra ik tijd heb zal ik even kijken naar een ander materiaal. Ik heb hier een anisotrophic materiaal gebruikt ( breekt en reflecteerd licht op een wat apparte manier ) maar ik vind het er zelf wel cool uit zien.
__________________
[url]www.blackshore.eu[/url]
Met citaat reageren
Oud 25-01-2005, 12:50
Last_Mohican
Avatar van Last_Mohican
Last_Mohican is offline
Citaat:
Fade of Light schreef op 24-01-2005 @ 18:16 :
Lul niet, als je niet weet waar je het over hebt

Wie zegt dat ik niet weet waar ik t overheb?? ik weet t namelijk wel waar ik het over heb...
__________________
maybe we are LOST HEROES
Met citaat reageren
Oud 25-01-2005, 13:22
Fade of Light
Avatar van Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
N4Poleon schreef op 25-01-2005 @ 13:50 :
Wie zegt dat ik niet weet waar ik t overheb?? ik weet t namelijk wel waar ik het over heb...
Dat maak ik op uit die opmerking. Het is namelijk maar net wat je gewend bent, en zoveel verschil als "leren fietsen vs leren vliegen" (analogie) is het echt niet.

Daarbij is blender (gratis proggie) weer absoluut niet in 1 adem te noemen met max en maya (en lightwave...etc)

MAargoed, aloude en saaie discussie.

Hansolo: als je het mooier vindt, moet je het zo laten, ik vind het minder mooi. Minder passend is waarschijnlijk beter gezegd. Je kunt nog gewoon een andere texture maken en dan kijken wat je mooier vindt MAar houd rekening met de omgeving EN belichting! Laatste is altijd nodig, eerste is ook vrijwel altijd nodig, maar extra bij reflecterende textures.
Met citaat reageren
Oud 26-01-2005, 11:21
Last_Mohican
Avatar van Last_Mohican
Last_Mohican is offline
neenee jij haalt er dingen bij diei k nooit heb gneoemd. Blender???wtf ik had t over Bryce5 . En er is wel degelijk een verschil tussen maya en 3dsmax. Dat verschil is met name dat maya een stuk proffesioneler is en moeilijker is, (althans zelf ervaren, ik doe een studie in die richting, dus om nou te zeggen dat ik niet weet waar ik het over heb, dan heb jij t nogal verkeerd). (trouwens uit een opmerking kan je niet aflezen of iemand al dan niet of al dan wel veel verstand van een programma heeft)

maar goed, ontopic maar weer.
__________________
maybe we are LOST HEROES

Laatst gewijzigd op 26-01-2005 om 11:24.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-01-2005, 12:16
Captain N
Avatar van Captain N
Captain N is offline
Misschien moet je dan eens beter opletten tijdens je studie.
Ten eerste is Bryce allesbehalve ideaal om characters mee te modeleren.
Daarnaast gebruiken max en maya dezelfde modeling technieken en is enkel de interface anders.
En Metaballs in Maya?.....wtf.
__________________
They came...from...behind!
Met citaat reageren
Oud 02-02-2005, 16:24
Last_Mohican
Avatar van Last_Mohican
Last_Mohican is offline
Citaat:
Captain N schreef op 26-01-2005 @ 13:16 :
Misschien moet je dan eens beter opletten tijdens je studie.
Ten eerste is Bryce allesbehalve ideaal om characters mee te modeleren.
Daarnaast gebruiken max en maya dezelfde modeling technieken en is enkel de interface anders.
En Metaballs in Maya?.....wtf.

Gosh!!! wat n ramp.....

Leer lezen ( en misschien moet jij je er gewoon helemaal buiten houden). Heb ik gezegd dat ik Bryce5 gebruik om characters mee te maken???neeeeeeee ( ik word hier echt zo moe van).
Nope, Maya is iig veel uitgebreider proggie dan 3dsmax.
man.. wat erg is dit toch.....
ten tweede: dit gaat niet over het topic.
__________________
maybe we are LOST HEROES
Met citaat reageren
Oud 02-02-2005, 17:18
-HAL9000
-HAL9000 is offline
Maya is gewoon een ander programma, met max kan je reultaten van hetzelfde professionele niveau behalen.
Met citaat reageren
Oud 03-02-2005, 21:50
Verwijderd
Citaat:
N4Poleon schreef op 02-02-2005 @ 17:24 :
Nope, Maya is iig veel uitgebreider proggie dan 3dsmax.
Och, het meest significante verschil is dat Maya op zichzelf al een hoop functies ingebakken heeft zitten, waar je bij 3dsmax plugins voor nodig hebt.
Met citaat reageren
Oud 04-02-2005, 00:04
Verwijderd
Citaat:
N00dles schreef op 22-01-2005 @ 17:02 :
Slecht belicht, en het model lijkt er ook wat vaag uit te zien.
Niet echt mijn ding inderdaad.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:36.