Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-03-2005, 18:04
mizz-unknown
mizz-unknown is offline
Ik heb een heel groot probleem en ik weet niet wat er ermee moet Ik ben er vandaag achter gekomen dat sinds 2weken mijn vriend drugs gebruikt. Ik zocht er nooit wat achter als hij weer eens weg was. Wamt immers zoiets denk je niet van je vriend als je al 2jaar samen bent Maar goed we hebben het er wel eens samen over gehad en we hadden samen afgesproken dat we het altijd eerlijk zouden vertellen en als we het al een x wouden proberen dat samen zou zijn! Maar nu blijkt dus dat hij die 2weken gewoon achter mijn rug om drugs heeft gebruikt. Het is totaal niks voor hem om te liegen en al helemaal niet dit. Alleen hij heeft wel 2verkeerde vrienden. Dus ik denk dat het daar van daan komt. Maar ik heb hem hierna niet meer gesproken en ik weet ook niet wat ik moet zeggen of doen als ik hem weer zie! Ik ben zo teleurgesteld dat hij dit zo heeft gedaan! Wat moet ik nu?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-03-2005, 18:05
Phenobarbidoll
Phenobarbidoll is offline
en waar gaat het precies over? qua drugs?
Oud 20-03-2005, 18:06
vixen
vixen is offline
Drugs zijn natuurlijk drugs, maar wat gebruikt ie dan? Harddrugs zijn natuurlijk wat...erger dan softdrugs en ook daar zitten weer gradaties in. Praat er in ieder geval met hem over, zeg dat je het niet leuk vindt, wat ie doet niet en met wie hij omgaat ook niet zo.
Oud 20-03-2005, 18:09
waves
waves is offline
duidelijkheid aan beide kanten. vraag hem het waarom.
Oud 20-03-2005, 18:10
Verwijderd
Citaat:
waves schreef op 20-03-2005 @ 19:09 :
duidelijkheid aan beide kanten. vraag hem het waarom.
praat met hem.........forceer hem niet, want dan wordt hij boos. Probeer er achter te komen waarom hij het gebruikt en probeer evt. een oplossing voor te vindne, als hij geen oplossing wilt hebben dan kan je niet gaan dwingen want dat wertk averechts en verstoort je relatie....... maar praat er met hem over
Met citaat reageren
Oud 20-03-2005, 18:59
mizz-unknown
mizz-unknown is offline
Ik weet niet precies wat. Maar hij heeft waarschijnlijk pilletjes en wat speed naar binnen gewerkt. Maar het maakt mij niet uit wat het voor soort was want voor mij blijft drugs drugs!
Maar dat hij het gewoon achter me rug om heeft gedaan en mij niks heeft verteld snap ik gewoon niet En hoe je hier mee moet omgaan ?
Met citaat reageren
Oud 20-03-2005, 19:12
*sunrise1986*
*sunrise1986* is offline
Citaat:
mizz-unknown schreef op 20-03-2005 @ 19:59 :
Maar dat hij het gewoon achter me rug om heeft gedaan en mij niks heeft verteld snap ik gewoon niet En hoe je hier mee moet omgaan ?
Ligt er natuurlijk aan hoe jij tegenover drugs staat? Misschien was hij bang voor jou reactie? Misschien dacht hij dat het jou toch niet uitmaakte? etc. etc. Kortom: vraag het hem.

Ik moet zelf niets van drugs hebben, en zou ook zeker geen vriend willen die harddrugs gebruikt. Bovendien vindt ik verkeerde vrienden hebben een slap excuus, ik wil niet iemand die zo sterk door zijn vrienden wordt beinvloedt dat hij harddrugs gaat gebruiken..
Met citaat reageren
Oud 20-03-2005, 19:13
elledc
elledc is offline
Alcohol en sigaretten zijn ook een drug. Maar waarschijnlijk bedoel je hard stuff zoals pillen enz. Damn, het vervelende eraan is dat, eens je ermee vertrokken bent, je er moeilijk vanaf geraakt Maar heb je dan al iets gemerkt aan zijn gedrag qua gevolg ervan?
Je moet er zeker over praten, al wordt ie boos. Moest mijn vriend achter m'n rug zoiets doen, ik weet niet wat ik zou doen, allereerst proberen hem eraf te helpen, ten tweede zijn 'vrienden' erover aanspreken, ... en mocht het niet helpen... dreigen het uit te maken, want ik verzeker je, zoiets kan steeds erger worden. (als het zo erg is tenminste)
Met citaat reageren
Oud 20-03-2005, 19:56
mizz-unknown
mizz-unknown is offline
Hij weet hoe ik er tegen over sta. Ik ben er tegen. En dat weet hij... Maar ik had het gewoon niet eens in de gaten! Ik heb niks aan hem gemerkt en dat vind ik helemaal raar! Dus het kwam erg hard aan Ik weet dus nu ook niet hoe erg het al is enzo.
Met citaat reageren
Oud 20-03-2005, 20:02
Donny must die
Donny must die is offline
uitmaken
Met citaat reageren
Oud 20-03-2005, 20:52
vixen
vixen is offline
Citaat:
utopia5 schreef op 20-03-2005 @ 20:13 :
Damn, het vervelende eraan is dat, eens je ermee vertrokken bent, je er moeilijk vanaf geraakt Maar heb je dan al iets gemerkt aan zijn gedrag qua gevolg ervan?
Waar haal je dat vandaan. Ligt eraan in welke mate je welke drugs gebruikt.
Meisje, ga gewoon met je vriend praten en laat duidelijk merken dat je het niet cool vindt wat ie doet. Als ie niet wil luisteren zeg je 'de drugs of ik'. En dat is rot, maar dat moet dan maar.
Oud 20-03-2005, 21:04
Wammus
Wammus is offline
En wat is naast het feit dat ie er niet helemaal eerlijk over is geweest nou precies het probleem? Dat ie een keer een pilletje of een lijntje speed heeft weggetikt? Als dat echt het enige is vind ik dat je niet moet zeiken en hem z'n gang moet laten gaan. Als het dan ook nog eens bij die een keer in de 2 weken blijft dan is er helemaal niets aan de hand.

Hij is er (neem ik aan) uit eigen vrije wil mee begonnen en weet (neem ik aan) waar ie mee bezig is (hiermee bedoel ik dat ie zich genoeg heeft voor laten lichten over drugs en weet wat de eventuele al dan niet nadelige consequenties kunnen zijn van z'n gebruik.) Als alles ja is dan is er in principe niets aan de hand. Mocht er een nee bij zitten is het een sukkel en kan ik er niet mee zitten als ie evt verslaafd word.

Verder is het mischien handig om nog ff te melden om wat voor drugs het gaat. En zou je ook kunnen vertellen wat je met "foute" vrienden bedoelt?
Oud 20-03-2005, 21:11
Verwijderd
Citaat:
wammus schreef op 20-03-2005 @ 22:04 :

Verder is het mischien handig om nog ff te melden om wat voor drugs het gaat. En zou je ook kunnen vertellen wat je met "foute" vrienden bedoelt?
tree huggin hippy's, naar ik dacht.

Laat die gozer mooi zijn gang gaan, en ga liever op jezelf schelden als je weeral eens een patatje met wegwerkt!
Met citaat reageren
Oud 20-03-2005, 21:57
BrunetJuh
BrunetJuh is offline
praat er gewoon met hem erover! dan heb je meer duidelijkheid lijkt me.. wil hij er zelf van af of wil hij ermee doorgaan? als je dat weet, kun je beter een beslissing maken.
Oud 20-03-2005, 22:12
Verwijderd
praten, normaal vragen ipv paniekerig doen. Pissig worden om het feit dat hij het achter heeft gehouden, voor de rest kun je hem weinig verbieden.
Met citaat reageren
Oud 20-03-2005, 22:30
snoodaard
snoodaard is offline
Waarschijnlijk heeft die klootzak ook al wel eens een biertje genomen.

Ik word echt zo ziek van mensen die drugs gebruiken!
Met citaat reageren
Oud 20-03-2005, 23:21
little nemo
little nemo is offline
Citaat:
snoodaard schreef op 20-03-2005 @ 23:30 :

idd, ...bier drinken
Oud 21-03-2005, 00:39
Matjong
Matjong is offline
Lekkere loze reacties hier aan het eind. Maar goed...

Wat ik opmaak uit wat je schrijft is dat jullie het er al hebben gehad (was er een aanleiding dat jullie het er specifiek over hebben gehad of was dat zomaar?). Ik kan me dan kan in elk geval goed voorstellen dat je het niet fijn vindt als je erachter komt dat hij gebruikt terwijl hij weet dat je er negatief tegenover staat. Je zegt trouwens dat hij nu 2 weken druggs gebruikt, hoe ben je daar achtergekomen?.

De reden dat hij je niks heeft verteld zou heel goed kunnen zijn vanwege het feit dat hij weet dat je er negatief tegenover staat. Dat maakt het ook wel des te schrijnender natuurlijk dat hij het toch doet, maar tal van redenen kunnen daarvan de oorzaak zijn, en die oorzaken hoeven echt niet direct onrespectvol tegenover jou te zijn.

In elk geval geldt zoals bij tal van problemen dat je er ook hierbij over zal moet praten wil je iets oplossen. De uitkomst daarvan zal echt helemaal aan jullie tweeën liggen. In hoeverre vindt jij drugsgebreuk acceptabel bijvoorbeeld? En in hoeverre is hij bereid ermee stoppen als dat voor jou belangrijk is? Hou wel in je achterhoofd dat ook hij een eigen leven heeft en dat je hem niet zomaar alles kunt verbieden als iets je niet bevalt. Maar als druggs voor jou een heel belangrijk issue is, een grens zogezegd, dan is het niet gek dat hij het fatsoen opbrengt ervan af te blijven. Maak in elk geval een aantal dingen duidelijk: jouw mening over druggsgebruik bijvoorbeeld, en dat je het op prijs zou stellen dat hij het er in elk geval met je over heeft de volgende keer, hoe makkelijk en daarom verlijdelijk het ook moge zijn om maar gewoon iets te doen en het niet te vertellen. Ongetwijfeld dat hij daar moeite mee heeft, maar eerlijkheid is uiteindelijk toch vaak toch de basis van een goede relatie dus dat fatsoen moet hij maar leren op te brengen.

Succes.
Met citaat reageren
Oud 21-03-2005, 07:43
Verwijderd
Dat hij drugs gebruikt heeft vind ik al een probleem, het niet eerlijk zijn maakt het nog erger. Je hebt alle recht om pissig op hem te zijn en ik zou het lekker doen ook. Mag hij wel met een hele goede verklaring komen zeg maar...
Met citaat reageren
Oud 21-03-2005, 08:16
WolterB
WolterB is offline
Idd, praten.

Dat Hij gebruikt én erover liegt zijn voor mij sowieso al twee redenen om even goed na te denken of het allemaal wel echt goed gaat, want vertrouwen en eerlijkheid in een relatie zijn zo ongeveer de twee meeste belangrijke dingen.
Oud 21-03-2005, 08:26
Verwijderd
jups
Met citaat reageren
Oud 21-03-2005, 08:59
Wammus
Wammus is offline
Citaat:
snoodaard schreef op 20-03-2005 @ 23:30 :

Ik word zo ziek van mensen zoals jij met een anti drugs houding. Net alsof je meteen een verslaafde junk bent als je af en toe een pilletje slikt of een lijntje speed snuift.

En om te gaan twijfelen aan je relatie om dezelfde reden vind ik al helemaal bull-shit. Net alsof iemand niet om je geeft. Het heeft toch geen zin om hem het te gaan verbieden. Het is zijn leven en als hij zin heeft om iets te doen dan doet hij het toch wel. Daar ga je hem echt niet in tegenhouden.

Ga een goed gesprek met hem aan en laat duidelijk weten hoe je hier over denkt. Een beetje afgaand op wat je hebt gepost denk ik dat ie het er niet mee eens zal zijn. Dan zul je een keuze moeten maken. Accepteer je dat hij af en toe drugs gebruikt of doe je dat niet. Als je het wel accepteert dan is er niet zo veel aan de hand. Accepteer je het niet dan is er een probleem. In mijn ogen is dat jouw probleem en niet dat van hem. Immers ben jij niet degene die het er niet mee eens is. En dan alletwee een beetje aanpassen. Hij houdt het binnen de perken en is er eerlijk over en jij word niet boos als ie het heeft gedaan.

Dit lijkt mij de meest eerlijke compromis en als je er echt niet mee kan leven dat hij af en toe drugs gebruikt en hij is niet van plan er mee te stoppen dan zou ik er ernstig over na denken om een punt achter je relatie te zetten en een heilig boontje te gaan zoeken wat nog nooit van drugs heeft gehoord en ook niet van plan is ooit te gaan gebruiken.

Sorry dat ik een beetje hard over kom maar ik heb hetzelfde gehad en dit moet je zo snel mogelijk op een goede manier oplossen anders komt er alleen nog maar meer gezeik van en gaat je hele relatie er uiteindelijk alsnog van naar de knoppen. Alleen dan gaat het op een manier die je niet wil (veel ruzie en elende en dat wil zowel jij als hij niet geloof mij maar.).
Oud 21-03-2005, 11:00
Melig-Meissiej
Melig-Meissiej is offline
ik ben ook super tegen drugs
mijn vriend (nu 4maanden) heeft dat ook allemaal wel es gedaan
nja.. vaak
nu niet meer
ja hij blowt nog wel
dat haat ik ook, weet hij, maar ik zal dat accepteren

mijn vriend praat ook niet over drugs als ik er ben
gewoon omdat hij weet dat ik er een hekel aan heb
dus aan de ene kant kan ik wel begrij[en waarom hij het niet gezegt heeft

maar ga idd met hem praten, vragen waarom hij het gedaan heeft?!
Oud 21-03-2005, 15:52
mizz-unknown
mizz-unknown is offline
Het gaat er niet om dat hij 1pilletje heeft genomen! Want het blijkt meer dan 1 pilletje te zijn. En ik weet nog niet wat het allemaal is wat hij heeft genomen. het ging om een HD en speed. Maar dit komt niet uit zich zelf en daar ben ik van overtuigd. Maar al die vragen waarom hoe en wat vraag ik hem wel. En ja hij weet hoe ik er tegen over sta maar dat vind ik geen goede reden om het daarom maar achter mijn rug om te doen!
En dat kan ik het idd wel gaan verbieden. Maar dat wil ik helemaal niet. Hij heeft misschien wel zijn eigen leven maar daar kom ik dus ook in voor. En ja eerst ons gesprek dan maar. Hij komt woensdag thuis dus dat duurd nog even
Met citaat reageren
Oud 21-03-2005, 15:54
Matjong
Matjong is offline
Citaat:
mizz-unknown schreef op 21-03-2005 @ 16:52 :
Het gaat er niet om dat hij 1pilletje heeft genomen! Want het blijkt meer dan 1 pilletje te zijn. En ik weet nog niet wat het allemaal is wat hij heeft genomen. het ging om een HD en speed. Maar dit komt niet uit zich zelf en daar ben ik van overtuigd. Maar al die vragen waarom hoe en wat vraag ik hem wel. En ja hij weet hoe ik er tegen over sta maar dat vind ik geen goede reden om het daarom maar achter mijn rug om te doen!
En dat kan ik het idd wel gaan verbieden. Maar dat wil ik helemaal niet. Hij heeft misschien wel zijn eigen leven maar daar kom ik dus ook in voor. En ja eerst ons gesprek dan maar. Hij komt woensdag thuis dus dat duurd nog even
Hoe ben je er eigenlijk achter gekomen dat hij druggs gebruikte?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-03-2005, 16:13
filia dei
filia dei is offline
Ik zou boos worden, kijken of er verandering in kwam en zo niet uitmaken. Drugs zijn stom.
Oud 21-03-2005, 20:29
mizz-unknown
mizz-unknown is offline
Doordat hij betrapt is........ Dus niet doordat hij het me zelf heeft verteld!
Met citaat reageren
Oud 21-03-2005, 21:10
Boris_Beer
Boris_Beer is offline
Citaat:
en als we het al een x wouden proberen dat samen zou zijn!
Ik kan begrijpen dat je het niet leuk vindt dat hij je niets van tevoren heeft verteld. Maar je zegt zelf in de bovenstaande passage dat je hebt afgesproken dat, als jullie het zouden proberen jullie dat samen zouden doen... Dus jij stond er waarschijnlijk ook voor open om het een keer te proberen. En nu ben je helemaal over de rooie o.a. omdat hij wat gebruikt heeft... Laat het gewoon hangen, je gaat toch geen goede relatie uitmaken omdat iemand een keer HD heeft gebruikt. Kom op zeg. Als hij verslaafd raakt of iets dergelijks en het gaat echt problemen veroorzaken kun je het altijd nog uitmaken.

Ik zou eerst even afwachten..
Met citaat reageren
Oud 21-03-2005, 21:15
Matjong
Matjong is offline
Citaat:
mizz-unknown schreef op 21-03-2005 @ 21:29 :
Doordat hij betrapt is........ Dus niet doordat hij het me zelf heeft verteld!
Nee, ik snapte wel dat hij het niet zelf heeft verteld... Maar wie heeft hem dan betrapt? Jijzelf niet neem ik aan anders had je wel meer geweten nu, dus zijn vrienden ofzo? Als het zijn vrienden zijn geweest dan is er vast een reden dat ze je dat specifiek verteld hebben en wellicht dat je er dan ook even met heb over kan praten wat ze er dan allemaal van weten en ervan vinden.

Maar uiteindelijk moet je het natuurlijk van hemzelf horen.
Met citaat reageren
Oud 22-03-2005, 11:23
Wammus
Wammus is offline
Citaat:
mizz-unknown schreef op 21-03-2005 @ 16:52 :
Dat ie het achter je rug om doet is inderdaad niet leuk. Maar om er zo'n probleem van te maken vind ik overdreven. Drugs zijn op zich niet slecht mits je maar weet waar je mee bezig bent. Hoe kan je eigenlijk zo zeker weten dat hij het niet uit zichzelf heeft gedaan?

Verder heeft het totaal geen zin om hem het te gaan verbieden dat werkt alleen maar averechts en daar komt alleen maar ruzie van. Ga idd eerst maar met hem praten en vraag wat ie er zelf van vind. Wees trouwens niet bang om een beetje fel uit de hoek te komen want dan zal ie zich een beetje aangevallen voelen en eerder de echte waarheid eruit gooien. Als je te lief voor hem bent dan heb je kans dat ie denkt dat het je niet zo heel veel boeit en zal ie het sneller weer doen. Nu niet meteen heel overdreven boos worden en gelijk gaan schelden en een hoop tramalant gaan schoppen want daar bereik je ook niets mee. Maar een beetje felheid kan best.

Weet hij eigenlijk al dat jij weet dat hij drugs heeft gebruikt achter jouw rug om? Als dat niet zo is val hem er dan niet meteen op aan maar geef hem wel de kans om het alsnog zelf te vertellen. Begin er subtiel over en wacht z'n reactie af. Als ie het dan nog niet verteld dan is ie volgens mij ook niet echt van plan om dat nog te gaan doen en kan je m er idd wel op pakken maar wel op een goede manier. Dus niet: Jij sukkel, eikel wat heb je nou gedaan en dit en dat en blabla want dat werkt niet daar komt alleen maar ruzie van.
Oud 22-03-2005, 11:32
elledc
elledc is offline
Misschien eerst om zekerheid vragen, ik herinner me dat vrienden van me me steeds vertelden dat mijn broer aan hard drugs was, maar dat was niet eens waar, het was om me te kloten.
Eerst met eigen ogen zien dan geloven
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten