Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Seksualiteit
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-02-2004, 15:23
Prune
Prune is offline
Me vriendin en ik hadden een meningsverschil,

Word je nou homo, of ben je het al?

ik denk dat je het wordt, want je weet het nog niet, en als je er achter komt wordt je het , maar me vriendin zegt dat je het al bent, maar dat je er later achter komt.

nou ik wil ik weten wat jullie mening is!

Laatst gewijzigd op 08-02-2004 om 15:27.
Met citaat reageren
Oud 08-02-2004, 15:24
Wawl
Wawl is offline
Je wordt homo, want je wordt mijns inziens niet zo geboren.
Oud 08-02-2004, 15:27
Bloompje
Bloompje is offline
Naja mijn mening weet je

Ik vind het nogal onlogisch dat je de ene dag hetero bent en de volgende dag dat je wakker wordt ben je homo geworden (of lesbi of bi).

maja, that's just me
Oud 08-02-2004, 15:28
Bl0ndje
Bl0ndje is offline
Word lijkt mij
Oud 08-02-2004, 15:30
Prune
Prune is offline
jah dat lijkt mij ook gewoon hoor, dat je het word
Oud 08-02-2004, 15:31
Bloompje
Bloompje is offline
wordT
Oud 08-02-2004, 15:32
Koffie_kus
Koffie_kus is offline
Oja, want in de Middeleeuwen was de aarde ook plat.

Pas als je iets denkt/weet ben je het?
Wat een bullshit.

Als je ergens achterkomt, was het er dus eerst
al en weet je het dan.
Hoe logisch.

Geaardheid, dus dat betekent dat het in je AARD zit.
Ik geloof dat je ermee geboren wordt.
Oud 08-02-2004, 15:32
Verwijderd
Genetisch bepaald ben je homo of niet
Maar zoals alles met Geno-/Fenotype, is de omgeving ook van invloed, dus zou je ook homo kunnen worden
Met citaat reageren
Oud 08-02-2004, 15:37
Mindfields
Mindfields is offline
Citaat:
Bloompje schreef op 08-02-2004 @ 16:31:
wordT
Nee.
Het is word je, je wordt en wordt je moeder.
Oud 08-02-2004, 15:39
Bloompje
Bloompje is offline
Citaat:
Parallel schreef op 08-02-2004 @ 16:37:
Nee.
Het is word je, je wordt en wordt je moeder.
Citaat:
dat je het word
vols mij moet hier toch echt een T achter hoor...
Oud 08-02-2004, 15:43
AngelLena
AngelLena is offline
Is eigenlijk totaal onbekend. Zou je de theorie van Freud aanhangen, dan gaat er in je eerste 7 levensjaren iets mis met je identificatieproces en dan wordt je homo.
Pak je de wetenschappelijke theorie, dan ben je al homo, je weet het alleen nog niet.
Oud 08-02-2004, 15:45
Verwijderd
Citaat:
AngelLena schreef op 08-02-2004 @ 16:43:
Is eigenlijk totaal onbekend. Zou je de theorie van Freud aanhangen, dan gaat er in je eerste 7 levensjaren iets mis met je identificatieproces en dan wordt je homo.
Pak je de wetenschappelijke theorie, dan ben je al homo, je weet het alleen nog niet.
Het is al bewezen dat het genetisch bepaald is.
Tenminste, niet dat je perse homo BENT, maar wel dat je aanleg hebt om homo te worden.
Dus eigenlijk ben EN word je homo
Met citaat reageren
Oud 08-02-2004, 15:59
Nona
Nona is offline
Ik denk dat het inderdaad gewoon genetisch is. Natuurlijk merk je dat niet zodra een kind geboren wordt, maar het komt naar buiten op hetzelfde moment dat heteroseksualiteit bij jongeren naar buiten begint te komen lijkt me. Niemand wordt zomaar van de ene op de anderen dag homoseksueel.
Oud 08-02-2004, 17:20
machina82
machina82 is offline
Citaat:

freud heeft meer dan een theorie, zeg dan leer van freud. En freud is ook een wetenschapper dus er is geen wetenschappelijke theorie.
Oud 08-02-2004, 17:57
Sherco
Sherco is offline
Citaat:
Bazz schreef op 08-02-2004 @ 16:45:
Het is al bewezen dat het genetisch bepaald is.
Tenminste, niet dat je perse homo BENT, maar wel dat je aanleg hebt om homo te worden.
Dus eigenlijk ben EN word je homo
Oud 08-02-2004, 18:10
Laïs
Laïs is offline
Citaat:
Schoen schreef op 08-02-2004 @ 16:32:

al en weet je het dan.
Hoe logisch.

Oud 08-02-2004, 18:43
Tuc
Tuc is offline
Je bent het... Maar het kan soms even duren voor je er achter komt!

Denk ik...
Met citaat reageren
Oud 08-02-2004, 18:51
Verwijderd
Citaat:

alleen die theorie van Freud is allllang achterhaald
Met citaat reageren
Oud 08-02-2004, 19:00
Mindfields
Mindfields is offline
Citaat:
Bloompje schreef op 08-02-2004 @ 16:39:
Dan moet je de beste man quoten, anders denk ik dat het over de topictitel gaat.

Ontopic:
Dus OF het is de maatschappij OF is het zit in je genen?
In het tweede geval: dus kan homosexualiteit uitsterven?
Oud 08-02-2004, 19:01
Hulk
Hulk is offline
kan allebei als je het mij vraagt. Die echte nichten zijn het bij hun geboorte. Maar als je een willekeurige gevangenis binnenloppt is er een kans dat je het word
Oud 08-02-2004, 19:02
Hulk
Hulk is offline
Citaat:
Parallel schreef op 08-02-2004 @ 20:00:
Dan moet je de beste man quoten, anders denk ik dat het over de topictitel gaat.

Ontopic:
Dus OF het is de maatschappij OF is het zit in je genen?
In het tweede geval: dus kan homosexualiteit uitsterven?
als homo zijn in je genen zit dan zouden er geen homo's rondlopen want die kunnen zich immers niet echt gemakkelijk voortplanten.
Oud 08-02-2004, 19:09
.boris
.boris is offline
Citaat:

Wat een bullshit.

al en weet je het dan.
Hoe logisch.

eens
Oud 08-02-2004, 19:15
Remqo
Remqo is offline
Citaat:
Daster schreef op 08-02-2004 @ 20:02:
als homo zijn in je genen zit dan zouden er geen homo's rondlopen want die kunnen zich immers niet echt gemakkelijk voortplanten.
Rob "Tuinman" Verlinde is homo en heeft kinderen.
Hij kwam er alleen wat laat achter dat hij meer voor mannen viel dan voor vrouwen. En Rob zal vast niet de enige zijn.
Ik denk dat er ook mannen zijn die wel op mannen vallen, maar er nooit aan toe zullen geven
Met citaat reageren
Oud 08-02-2004, 19:19
Liss
Liss is offline
Citaat:

Wat een bullshit.

al en weet je het dan.
Hoe logisch.

Hier ben ik het ook wel mee eens ja..
Oud 08-02-2004, 19:29
Jones
Als ik later groot ben word ik homo
Met citaat reageren
Oud 08-02-2004, 19:46
Verwijderd
De meest gangbare wetenschappelijke opvatting is, dat je om homo/bi-seksueel te zijn, je eerst een genetische aanleg nodig hebt. Die komt tot uiting of die komt niet tot uiting, en dat gebeurt onder invloed van de hoeveelheid hormonen die je binnenkrijgt in de baarmoeder en de eerste 2 a 3 jaar van je leven. Omdat je in die 2 a 3 jaar nauwelijks hormonen van buitenaf in je krijgt, en terwijl je in de baarmoeder zit juist redelijk veel (de hormonen van je moeder komen immers ook in jouw bloed terecht, maar het zijn niet je eigen hormonen want je hebt ze niet zelf gemaakt), zijn dan de meeste homo/bi-seksuelen al homo/biseksueel op het moment van hun geboorte; een klein deel wordt dan homo/biseksueel in hun eerste 2 a 3 levensjaar. De theorie is trouwens niet 100 % bewezen, omdat het onethisch wordt gevonden om het te onderzoeken, maar er zijn wel ontzettend veel aanwijzingen voor zeg maar.

Oh, en een genetische aanleg hoef je niet van je ouders geërfd te hebben; het kan ook door een mutatie komen; vrijwel alle mensen met het syndroom van Down zijn onvruchtbaar, toch komt het syndroom voor. Bovendien kan het recessief zijn; met het syndroom van Duchenne ben je dood voordat je 25 bent en op je 12e kun je al bijna niets meer, je plant je dus niet voort; toch komt het voor.

Maar als je er op je 13e achterkomt dat je homo bent, dan was je dat daarvoor dus ook wel, je wist het alleen niet. Er was ook al zwaartekracht vóórdat Newton zijn theorie bedacht hoor.

Laatst gewijzigd op 08-02-2004 om 19:52.
Met citaat reageren
Oud 08-02-2004, 19:50
Verwijderd
Citaat:
Daster schreef op 08-02-2004 @ 20:01:
kan allebei als je het mij vraagt. Die echte nichten zijn het bij hun geboorte. Maar als je een willekeurige gevangenis binnenloppt is er een kans dat je het word
Als je uit seksuele wanhoop een keertje een man neemt, dan ben je toch niet meteen homo
Met citaat reageren
Oud 08-02-2004, 19:58
fortuna
fortuna is offline
Ik heb toevallig mijn profielwerkstuk gemaakt over de oorzaak van je seksuele orientatie. Het woord geaardheid schijnt uit den boze te zijn, omdat je homo-, bi of heteroseksualiteit maar een heel klein deel van je karakter is, maar dat terzijde.
Er gaan inderdaad een heleboel theorieen rond, maar op dit moment de meest aangehangen is die van D.Swaab, een Nederlandse neuroloog, die meent dat het te maken heeft met een onderdeel in de hypothalamus, waar ik jullie verder niet mee zal vervelen, wat invloed heeft op je hormoonhuishouding en zo weer op je seksuele orientatie. Of dat echter erfelijk is, of ontstaat door de hormonen die het kind binnenkrijgt tijdens de zwangerschap of door nog andere factoren is niet duidelijk.

Ik vind dat je hetero, bi, of homo bent, als je ook daadwerkelijk verliefd wordt op iemand van het desbetreffende geslacht. Een keertje met iemand van een bepaald geslacht naar bed gaan heeft daar natuurlijk geen invloed.
Je verandert neit van de ene op de andere dag je seksuele orientatie, maar stel dat je bi bent en je bent toevallig twee keer als vrouw op een man verliefd geweest. Logischerwijs denk je dat je dan hetero bent, terwijl je volgende liefde een vrouw is. Ik denk dat je gewoon al die tijd al bi bent, maar het simpelweg nog niet weet.
Daarom kan je denk ik ook nooit van jezelf zeggen, ik ben hetero of homo, je weet maar nooit wat kan gebeuren!
Met citaat reageren
Oud 08-02-2004, 20:14
Boeing 747-400
Boeing 747-400 is offline
Je 'wordt' geen homo. Als ik ooit de keuze had gehad, dan had ik er echt niet voor gekozen om homo te worden. Hoezo niet? Omdat er nog steeds mensen rondlopen die er erg veel moeite mee hebben, het veel moeilijker is om een partner te vinden en om over de vooroordelen over homo's nog maar te zwijgen....

Nee, zoiets word je niet, dat ben je al. Omdat je in een hetero wereld opgroeit, weet je het in je eerste jaren misschien nog niet, maar zodra andere jongens naar meisje gaan kijken, merk jij dat je die helemaal niet zo interessant vindt. Het blijkt dan veel leuker om met gym in je eigen kleedkamer rond te kijken
Met citaat reageren
Oud 08-02-2004, 21:21
Princesita
Princesita is offline
Weet niet of dit al precies gezegd is, maar ik denk dat je je 'ontwikkelt' tot homo/lesbienne/biseksueel. Je vind ook niet van de ene op de andere dag iets niet meer leuk of juist wel, zo denk ik dat dat hier ook zo gaat.
Met citaat reageren
Oud 08-02-2004, 21:38
Verwijderd
je bent het, dat hoor je altijd
Met citaat reageren
Oud 08-02-2004, 21:48
AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:
anniemoppie schreef op 08-02-2004 @ 22:38:
je bent het, dat hoor je altijd
jaja, als we zouden afgaan op alles wat we hoorden zou de wereld al tig keer vergaan zijn, de planeet al minstens 100 keer zijn binnengevallen door aliens, en niets van dat alles is waar. Dus als je zoiets gelooft, zet je onderbouwing er dan ook bij...
Oud 08-02-2004, 21:58
Verwijderd
ik zelf heb geen idee... het interesseert me eigenlijk ook niet zo...
Met citaat reageren
Oud 08-02-2004, 21:59
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
AngelLena schreef op 08-02-2004 @ 22:48:
... de planeet al minstens 100 keer zijn binnengevallen door aliens, en niets van dat alles is waar. Dus als je zoiets gelooft, zet je onderbouwing er dan ook bij...
nee ? en hoe weet jij dat zo zeker ?

nu effe ontopic :
iemand kan er in een bepaalde fase achter komen dat hij of zij homoseksueel is. (dus niet van de ene op de andere dag, dat je gaat slapen als hetero en wakker word als homo). deze mensen komen er dan denk ik achter dat ze homo zijn, iets dat volgens mij door verschillende oorzaken gekomen kan zijn, maar waar altijd al een bepaalde aanleg voor moet zijn.
dit kan een genetische aanleg zijn (zoals al gezegd), maar ook een aanleg ontstaan in de vroege kindertijd oid.
er is overigens naar mijn weten nog geen wetenschappelijk aanvaardbaar antwoord op deze vraag, dus de kans dat je op dit forum het echte antwoord vind lijkt me nogal klein.

(is het trouwens homoseksueel of homosexueel ?)
Oud 08-02-2004, 22:01
Verwijderd
Ik denk dat je het altijd al bent geweest. Je hebt ook mannen die op hun 50e ineens homo "worden", maar daar geloof ik niet zo in. Ik denk dat ze dan al die tijd iets onderdrukt hebben, of gewoon bi zijn. Want als je je hele leven met een vrouw samen bent geweest en natuurlijk ook sex met haar had, een aantal kinderen, enz.. dan vind ik dat je niet kunt zeggen "ik ben homo geworden", maar eigenlijk ook niet "hij bleek homo te zijn".
Eerder "hij bleek bi te zijn".

Overigens snap ik niet hoe je er later (dan je puberteit) pas achter kunt komen dat je op een bepaald geslacht valt..
Met citaat reageren
Oud 08-02-2004, 22:36
thunder110
thunder110 is offline
Combinatie van nature en nurture.
Oud 09-02-2004, 07:09
*Madel*
*Madel* is offline
Ben jij soms ook 's morgens wakker geworden met de gedachte: 'Joh, laat ik eens hetero worden'... Dacht het dus niet he... Je geaardheid heb je gewoon al vanaf het moment dat je geboren wordt denk ik, het enige wat er nog gebeurd is dat je erachter komt wat je nou eigenlijk bent. Kun je zelf ook niet veel meer aan veranderen he...
Oud 09-02-2004, 09:39
Princesita
Princesita is offline
Citaat:
thunder110 schreef op 08-02-2004 @ 23:36:
Combinatie van nature en nurture.
ook psychologie op school?
Met citaat reageren
Oud 09-02-2004, 09:54
thunder110
thunder110 is offline
Citaat:
Princesita schreef op 09-02-2004 @ 10:39:
ook psychologie op school?
Neuh.
Oud 09-02-2004, 10:13
HandigeHarry
HandigeHarry is offline
volgens mij zit het zo: je word geboren met een zekere aanleg om homo te zijn, maar omdat tijdens je opvoeding je word aangeleerd dat jongens alleen op meisjes vallen, denk je dat jij dat ook doet, en ga je je ernaar gedragen. maar op een zeker moment merk je dat jij niet op meisjes valt. dan zit je met de onzekerheid of je het de rest verteld omdat de rest "normaal" is en ze je mischien niet meer willen zien. of het is zo dat je niet wil toegeven dat je homo bent en je trouwt enz. enz. totdat je dat gevoel niet meer wil onderdrukken en je geeft op je 50ste toe dat je homo bent

maar in idergeval je bent homo, maar je komt er pas later achter omdat tijdens de opvoeding word geleerd dat jongens op meisjes vallen..
Oud 09-02-2004, 10:19
Jorryt
Jorryt is offline
Citaat:
Bloompje schreef op 08-02-2004 @ 16:39:
Ligt eraan wat je bedoelt..;-)

De vraag kan luiden: word je moeder? Toch?
De volgende vraag is dan: wanneer ?
Oud 09-02-2004, 10:25
Jorryt
Jorryt is offline
De opvoeding is er doorgaans op gericht dat kinderen zich hetero-seksueel ontwikkelen. De meeste kinderen worden grootgebracht en opgevoed door heteroseksuele ouders.

Ontwikkel je je toch als homo, dan was je het al. Je ouders voeden je doorgaans niet als homo op.

Iets anders is gelegenheids-homoseksualiteit. Die ontstaat doorgaans door omstandigheden, b.v. als er geen of heel weinig gelegenheid is de andere sekse mee te maken en / of te ontmoeten. Dus b.v. vroeger in militaire dienst of op kostscholen en gevangenissen.
Maar zodra de omgeving verandert, verandert de sekse-gerichtheid dan ook weer.
Oud 09-02-2004, 12:16
Sadistik_Fukk
Sadistik_Fukk is offline
Volgensmij wordt je als homosexueel geboren.
Met citaat reageren
Oud 09-02-2004, 12:31
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Welke wetenschappelijke theorie? Er zijn minstens net zo veel theorieen als vragen.

En Freud is compleet achterhaald BTW.
Met citaat reageren
Oud 09-02-2004, 12:33
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Daster schreef op 08-02-2004 @ 20:02:
Zoek het stukje over recessieve genen eens op in je bioboekje.
Met citaat reageren
Oud 09-02-2004, 12:40
Verwijderd
Als ik zou opgroeien met enkel lieve homo's om me heen en enkel bitchie vrouwen zou ik denk ik nu wel homo zijn.

Ik denk dat het wel genetisch bepaald is maar als er bepaalde (extreme) situaties zijn dat je homo wordt...

Ik de gevangenis worden volgens mij ook een flinke lading mannen homo...
Met citaat reageren
Oud 09-02-2004, 16:00
Verwijderd
Citaat:
Chimera schreef op 09-02-2004 @ 13:31:
\
En Freud is compleet achterhaald BTW.
zie mijn vorige post
Met citaat reageren
Oud 09-02-2004, 16:01
rideparanoia
rideparanoia is offline
ik denk dat het zich ontwikkeld, misschien al als kind wordt de basis gelegd en in de puberteit komt het tot ontwikkeling. misschien pas later, en ik denk dat opvoeding ook wel invloed kan hebben
Oud 09-02-2004, 16:05
Poesket
Poesket is offline
Je bent homoseksueel.

Je moet er zelf eerst achter komen om het te weten maar je bent het dus al...
Met citaat reageren
Oud 09-02-2004, 16:16
Uice
Uice is offline
Het is genetisch bepaald. Punt.

Geen gezeik over meningen hier, het is gewoon een feit dat je als homo geboren wordt.

Regels voor berichten