Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-02-2005, 20:09
Redhair
Redhair is offline
Ik weet zelf niet wat ik ervan moet vinden. Heb het in vijf minuten gemaakt.

Terwijl ik haar handen vasthoud kus ik haar voorhoofd. Ze staart langs me heen. Geen smeekbede, geen traan die eenzaam over haar wang glijd. Ze zit daar. Gevoelloos. Ik sta op. Haar handen glijden uit de mijne, ze vallen met een plof op haar benen. Ik draai me om en loop naar de deur. Mijn hand pakt de klink vast. Ik haal diep adem. Waar blijven de woorden? Ik mis een smekende stem, met ingehouden verdriet. Ik twijfel of ik nog moet omkijken. Ik doe het niet. Malende gedachten in mijn hoofd. Ik sluit de deur achter me. Resoluut loop ik alle trappen naar beneden, open de buitendeur. Geen regen, geen gure wind. Niet donker, geen steegjes. Een klaarlichte dag. De zon staat eenzaam in de lucht. Ik kijk nu wel om. Omhoog, naar het raam, waarachter zij moet zitten. Ooit waren wij een team. Romeo en Julia. Met mijn handen in mijn jaszak wandel ik rustig de straat uit. Ik kijk uit bij het oversteken, terwijl een ironisch lachje op mijn gezicht doorbreekt. Wat maakt het uit? Nu of zo. Ik voel me als in een film. Een film waar alles anders is, maar toch weer hetzelfde. Bij een etalage blijf ik staan. Ik kijk mezelf aan. Zo dun, zo verteerd. Ik kan nog leiden. Ik kan mijn ziekenhuisbed als mijn sterfbed bestempelen. Ik kan iedereen veel minder pijn doen. Ik loop verder. Stiekem kijk ik achterom. Hopend op haar. Waarom accepteert ze het zomaar? Romeo en Julia. Als ik er niet meer ben komt zij me achterna. Ik glimlach. Bij het spoor sta ik stil. De trein komt zo.

Laatst gewijzigd op 02-02-2005 om 20:16.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-02-2005, 20:15
dromendiefje
dromendiefje is offline
echt wel een goed verhaal als je het in vijf minuutjes hebt geschreven. Ik zou over zoiets al een uur doen.
Je beschrijft het gevoel heel duidelijk, ook het eind is erg mooi!

toch vind ik sommige dingen iets minder. Je gebruikt veel korte zinnen en ook de zin: Diep haal ik adem vind ik niet zo heel goed ik weet niet maar daar leest het niet zo goed door.

In z'n geheel vind ik het een goed stuk

liefs
Met citaat reageren
Oud 02-02-2005, 20:16
Redhair
Redhair is offline
Citaat:
dromendiefje schreef op 02-02-2005 @ 21:15 :
echt wel een goed verhaal als je het in vijf minuutjes hebt geschreven. Ik zou over zoiets al een uur doen.
Je beschrijft het gevoel heel duidelijk, ook het eind is erg mooi!

toch vind ik sommige dingen iets minder. Je gebruikt veel korte zinnen en ook de zin: Diep haal ik adem vind ik niet zo heel goed ik weet niet maar daar leest het niet zo goed door.

In z'n geheel vind ik het een goed stuk

liefs
Inderdaad, diep haal ik adem klonk niet lekker. Ik heb dat even veranderd. Verder bedankt.
Oud 02-02-2005, 20:21
dromendiefje
dromendiefje is offline
ha jij ook dankjewel voor je reactie!! maar kun je serieus zoiets moois maken in 5 minuten. Dat wil ik ook !!!
Met citaat reageren
Oud 02-02-2005, 20:28
Redhair
Redhair is offline
Citaat:
dromendiefje schreef op 02-02-2005 @ 21:21 :
ha jij ook dankjewel voor je reactie!! maar kun je serieus zoiets moois maken in 5 minuten. Dat wil ik ook !!!
Ja. Serieus.
Oud 03-02-2005, 12:02
SiemdeCyper
SiemdeCyper is offline
Dat leiden... moet dat geen lijden zijn? Ik neem aan dat hij bedoeld dat hij moet hij pijn moet lijden of iets in die trant.

Nah goed, het einde is niet erg sterk, maar het is niet onaardig.
Met citaat reageren
Oud 03-02-2005, 15:35
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Oké, als je bedenkt dat het in zo'n korte tijd is geschreven, is hij natuurlijk erg goed, maar ik vind wel dat hij niet echt lekker leest doordat sommige zinnen gewoon te kort zijn (en ja, dit is dan wel weer een erg lange zin)
Bijvoorbeeld:
Citaat:
Ik twijfel of ik nog moet omkijken. Ik doe het niet.
Daar zou ik gewoon een zin van maken, ze verbinden met "maar"

Verder mis je een paar komma's, bijvoorbeeld in de eerste zin
Oud 03-02-2005, 16:54
Jenneke.*
Jenneke.* is offline
Zoals andere al zeiden; korte zinnen en iets te weinig kommagebruik. Maar de korte zinnen zorgde denk ik wel voor de sfeer die bij dit stukje hoort. Voor de rest vond ik 'm lekker. Origineel en gladjes leesbaar leuk!

als ze allemaal zo zijn.. hou ik wel van die 5 minuten verhaaltjes van jou
Oud 03-02-2005, 17:12
I C U
I C U is offline
Ik heb eigenlijk maar weinig toe te voegen; ik vind het een leuk verhaaltje, maar niet geweldig. Gewoon leuk
Reageren

Regels voor berichten