Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Het zal de economie weliswaar goed doen, maar er zijn belangrijkere dingen. kijk maar naar japan, waar het sociale leven leidt onder de werkdruk, wat resulteerd in extreem hoge zelfmoordcijfers. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Maar nee, het lijkt me niks, dan zou je een ijzeren discipline moeten hebben en dat is nou niet iets wat veel mensen hebben. En het lijkt me nogal ongezellig. Ik zie meer iets in een chip in mijn kop, veel gemakkelijker. ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ontopic: eerst maar eens onderzoeken zien waaruit blijkt dat het beter is. Persoonlijk denk ik dat een combinatie van de twee het beste is. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Verder - wat is virtueel onderwijs? |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Het is één van de grootste gevaren die deze mensheid bedreigt: de constante uitbuiting van de natuur en minderbedeelden voor winstbejag en de daarmee gepaard gaande sociale status, veelvuldige seksuele uitspattingen vaak voortvloeiend uit uitgaansgedrag en drinkgelach, enzovoorts. Virtueel onderwijs betekent overigens niet per se dat mensen de hele dag thuis zitten. Voor mij houdt het vooral dit in: onderwijs voor grotere groepen mensen omdat er minder leraren nodig zijn, gelijktrekking van het onderwijs op scholen onderling door het delen van software, zelfstandig werken in het eigen tempo, hoe hoog of laag dat ook is, minder werken in klas verband waardoor er minder contact is met minder mensen en meer contact met meer mensen, etc. Met dat laatste bedoel ik overigens dat je elkaar dus in klasverband niet meer op elkaars lip zit. Nu hebben 30 leerlingen vaak jaren achter elkaar intensief contact met elkaar. In een nieuw systeem waarbij zelfstandig werken mogelijk is, kan dat ook nog, maar dan is het een eigen keuze. Door een zelfstandig systeem kom je in aanraking met meer mensen. Dan heb je mogelijkheden betere contacten te leggen met mensen die op je eigen niveau zitten. Bovendien is er een tomeloos aanbod aan niveaus. Immers, er zijn geen schooljaren meer of uitgesproken niveauverschillen; elke leerling werkt op zijn eigen niveau in zijn eigen tempo. Hierdoor ziet hij of zij het resultaat van zijn schoolwerk direct. Het cursusaanbod kan volledig gedigitaliseerd worden. Veel onderwijs kan makkelijk zonder hulp van een docent. In het studiehuissysteem wordt dit al geprobeerd, maar mislukt het faliekant. Er is teveel werkdruk en dan helaas niet in de vorm van goed onderwijs. De werkdruk is er vooral in administratieve vorm, namelijk in het verplichten van het afronden voor een bepaalde datum van allerlei nutteloze, simpele invulopdrachtjes. Op de universiteit werkt men vaak met een PGO-systeem, tenminste op mijn universiteit. Dit houdt in dat de docent een rol van discussieleider vervult en dat leerlingen elkaar stimuleren door middel van die discussie. Dit houdt vaak in dat lessen verplicht zijn, dat huiswerk gemaakt dient te worden en dat er te veel samenwerkingsdruk is. De hoeveelheid opdrachten die samen gemaakt moeten worden rijst de pan uit omdat men het als een goede voorbereiding ziet op latere carrières in, vaak, het bedrijfsleven. Ik denk dat dit schadelijk is voor de zelfstandigheid van mensen en voor de studievoortgang. Hoewel het onder het mom van zelfstandigheid gebracht wordt, zijn studies tegenwoordig alleen nog voorbereidingen op een "snelle" baan bij een nietszeggend bedrijf waar men taken kan vervullen als accountmanager, sales assistant, of P/O. Niemand weet echt waar het nog over gaat. Voor creativiteit en échte zelfstandigheid of geestelijke vrijheid is onder de mantel van de economie geen plaats meer. Wat men vooral ziet gebeuren, is die totale geestelijke leegloop. Alles wordt al in de vorm gegoten waarin deze maatschappij langzaam maar zeker begint te leven. Bij een vak als CKV, dat toch een creatief vak is, moeten bioscoopkaartjes worden ingeleverd als bewijs dat men een film bezocht heeft. Voor de ziel of de geest van mensen is geen plaats meer. Als ik, nare man, een plek zocht, in welke studie dan ook, waar ik mijn geest in kwijt kon, vond ik die zelden tot nooit, behalve onder de leiding van een bepaald uitmuntend docent, die zijn leerlingen uitzonderlijke vrijheden gaf. Dit is mij uiteindelijk opgebroken. Overal waar ik zocht, vond ik werkdruk, samenwerkingsverbanden en "projecten". Misschien vinden anderen het fijn opgeleid te worden tot kegel in het bowlingspel van de maatschappij, maar ik ga niet wachten tot mijn tere geest omvergeworpen wordt. Want ja, ik heb een tere geest, en ik ben niet bang te zeggen dat ik geen kracht heb voor iets te vechten waar ik een nummer ben, en waar ik - behalve vanwege prestaties en intelligentie - geen recht op bestaan heb. Daarom ben ík met school gestopt en kies ik een creatievere weg. Ik vind dus dat school moet veranderen. Misschien ga ik ooit terug. Ik denk het niet. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Waarom zou de kwaliteit van virtueel onderwijs beter zijn?
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
![]() er is uit veel onderzoeken al gebleken dat zelfstandig werken met d ecomputer ineffectief is |
![]() |
||
Citaat:
ja natuurlijk gaan mensen boekverslagen en wiskundesommetjes uitstellen. dat stimuleert ook niet. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() ![]() laten we de kwaliteit van het onderwijs verder achteruit helpen door geen enkele eis meer te stellen ![]() ![]() ![]() ![]() |
Advertentie |
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Daarom zie ik de meerwaarde van dit virtuele onderwijs niet in.
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Maar dan nog zie ik de meerwaarde ervan niet in... als jij me kan overtuigen dat er ook maar 1 echt goed voordeel is aan deze methode, dan wil ik wel weer verder discussieren. ![]()
||
Citaat:
1. De mogelijkheid altijd in en op het eigen tempo te werken 2. De mogelijkheid vanuit huis te werken op elke tijd 3. Zelfde lesstof door het hele land 4. Minder leraren nodig 5. Digitaal lezen is beter dan boeken |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Feit blijft bovendien dat we nog steeds niet precies weten wat virtueel onderwijs precies is.
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Wegwijzen & Voorstellen |
Even voorstellen en een balletje opgooien VincentD | 3 | 30-01-2012 19:38 |