Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-02-2005, 07:37
J3s
J3s is offline
Virtueel onderwijs: invoeren of niet?

Wat denken jullie? Ligt het in de lijn der technologische ontwikkelingen of moeten we vasthouden aan ons vertrouwde schoolsysteem? Zo ja/zo nee, verklaar je nader...
Oud 11-02-2005, 08:00
2004
2004 is offline
Het huidige schoolsysteem is waardeloos wat betreft kwaliteit, onnodig groot wat betreft kwantiteit, nodigt uit tot verveling, verzaking en schoolverlating, en is tot mislukking gedoemd. Alleen een drastische verandering van het schoolsysteem kan ons nog redden; hierbij moet thuiswerken en zelfstandig werken belangrijker worden vind ik. Dit kan goed digitaal.
Met citaat reageren
Oud 11-02-2005, 08:05
Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
2004 schreef op 11-02-2005 @ 09:00 :
(...)nodigt uit tot verveling, verzaking en schoolverlating,(...)
Een virtuele school zorgt juist voor verveling, verzaking en daardoor schoolverlating. Op school leer je niet alleen ax+b= blablabla, maar ook allerlei sociale omgangsvormen. Als iedereen elke dag uren achter zijn computertje zijn schoolwerk zou moeten doen, zouden er echt heel veel nerds zijn in nederland.
Met citaat reageren
Oud 11-02-2005, 08:08
Verwijderd
Citaat:
Het huidige schoolsysteem is waardeloos wat betreft kwaliteit, onnodig groot wat betreft kwantiteit, nodigt uit tot verveling, verzaking en schoolverlating, en is tot mislukking gedoemd. Alleen een drastische verandering van het schoolsysteem kan ons nog redden; hierbij moet thuiswerken en zelfstandig werken belangrijker worden vind ik. Dit kan goed digitaal.
Met inbegrip van begeleiding is het wel een goed idee en het is relatief goedkoper doordat je meer van software gebruik maakt dan boeken(ja daar ga ik dan vanuit). Maar het zorgt er ook voor dat leerlingen geen sociale ervaring opdoen.
Met citaat reageren
Oud 11-02-2005, 08:18
Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
makelville schreef op 11-02-2005 @ 09:08 :
Met inbegrip van begeleiding is het wel een goed idee en het is relatief goedkoper doordat je meer van software gebruik maakt dan boeken(ja daar ga ik dan vanuit). Maar het zorgt er ook voor dat leerlingen geen sociale ervaring opdoen.
Dat laatste moet je niet onderschatten hoor.
Het zal de economie weliswaar goed doen, maar er zijn belangrijkere dingen. kijk maar naar japan, waar het sociale leven leidt onder de werkdruk, wat resulteerd in extreem hoge zelfmoordcijfers.
Met citaat reageren
Oud 11-02-2005, 08:18
Verwijderd
Citaat:
Love & Peace schreef op 11-02-2005 @ 09:05 :
Een virtuele school zorgt juist voor verveling, verzaking en daardoor schoolverlating. Op school leer je niet alleen ax+b= blablabla, maar ook allerlei sociale omgangsvormen. Als iedereen elke dag uren achter zijn computertje zijn schoolwerk zou moeten doen, zouden er echt heel veel nerds zijn in nederland.
Ik ken genoeg mensen zonder enige sociale omgangsvormen die nooit achter de pc zitten en vice versa.

Maar nee, het lijkt me niks, dan zou je een ijzeren discipline moeten hebben en dat is nou niet iets wat veel mensen hebben. En het lijkt me nogal ongezellig. Ik zie meer iets in een chip in mijn kop, veel gemakkelijker.
Met citaat reageren
Oud 11-02-2005, 08:23
Verwijderd
Citaat:
Love & Peace schreef op 11-02-2005 @ 09:18 :
Dat laatste moet je niet onderschatten hoor.
Het zal de economie weliswaar goed doen, maar er zijn belangrijkere dingen. kijk maar naar japan, waar het sociale leven leidt onder de werkdruk, wat resulteerd in extreem hoge zelfmoordcijfers.
Daar is het meer de prestatiedruk die het hem doet, ik zag eens een documentaire waar kinderen zelfs s'avonds en in het weekend bijlessen volgen. Ouders hebben er hoge verwachtingen van kinderen en pushen ze al jong om ze zoveel mogelijk te leren alleen met het hoogste cijfer nemen ze genoegen.
Met citaat reageren
Oud 11-02-2005, 08:48
Verwijderd
Citaat:
makelville schreef op 11-02-2005 @ 09:23 :
Daar is het meer de prestatiedruk die het hem doet, ik zag eens een documentaire waar kinderen zelfs s'avonds en in het weekend bijlessen volgen. Ouders hebben er hoge verwachtingen van kinderen en pushen ze al jong om ze zoveel mogelijk te leren alleen met het hoogste cijfer nemen ze genoegen.
Wel is daardoor het IQ van de gemiddelde Japanner hoger dan van de gemiddelde Nederlander.
Met citaat reageren
Oud 11-02-2005, 08:52
Verwijderd
Citaat:
Mephostophilis schreef op 11-02-2005 @ 09:48 :
Wel is daardoor het IQ van de gemiddelde Japanner hoger dan van de gemiddelde Nederlander.
En hebben zij ook meer last van psychische klachten. Het hoge aantal zelfmoorden daar zegt ook wel iets.
Met citaat reageren
Oud 11-02-2005, 08:56
Verwijderd
Citaat:
makelville schreef op 11-02-2005 @ 09:52 :
En hebben zij ook meer last van psychische klachten. Het hoge aantal zelfmoorden daar zegt ook wel iets.
Uhu, maar ieder nadeel heb z'n voordeel hè.

Ontopic: eerst maar eens onderzoeken zien waaruit blijkt dat het beter is. Persoonlijk denk ik dat een combinatie van de twee het beste is.
Met citaat reageren
Oud 11-02-2005, 08:59
Verwijderd
Citaat:
Dat jij het niet zo goed kon vinden op school betekent natuurlijk niet dat de grote woorden die jij nu gebruikt ook waar zijn.

Verder - wat is virtueel onderwijs?
Met citaat reageren
Oud 11-02-2005, 09:00
Verwijderd
Citaat:
Mephostophilis schreef op 11-02-2005 @ 09:56 :
Uhu, maar ieder nadeel heb z'n voordeel hè.
Met citaat reageren
Oud 11-02-2005, 09:01
Verwijderd
'Hey Keitaro, let's go to Tokyo U together when we grow up, okay?'
Met citaat reageren
Oud 11-02-2005, 10:33
2004
2004 is offline
Citaat:
Love & Peace schreef op 11-02-2005 @ 09:05 :
Ik had zelf geen sociale omgangsvormen op school. Althans geen prettige. Ik moest wel de hele dag vertoeven in dezelfde klas met dezelfde mensen en dezelfde saaie rotstof. Bovendien stimuleerde het schoolwerk mij ook niet. Ik vind sociale omgangsvormen in de mate waarop die onder pubers vaak plaatsvinden trouwens erg schadelijk voor de mensheid.

Het is één van de grootste gevaren die deze mensheid bedreigt: de constante uitbuiting van de natuur en minderbedeelden voor winstbejag en de daarmee gepaard gaande sociale status, veelvuldige seksuele uitspattingen vaak voortvloeiend uit uitgaansgedrag en drinkgelach, enzovoorts.

Virtueel onderwijs betekent overigens niet per se dat mensen de hele dag thuis zitten. Voor mij houdt het vooral dit in: onderwijs voor grotere groepen mensen omdat er minder leraren nodig zijn, gelijktrekking van het onderwijs op scholen onderling door het delen van software, zelfstandig werken in het eigen tempo, hoe hoog of laag dat ook is, minder werken in klas verband waardoor er minder contact is met minder mensen en meer contact met meer mensen, etc.

Met dat laatste bedoel ik overigens dat je elkaar dus in klasverband niet meer op elkaars lip zit. Nu hebben 30 leerlingen vaak jaren achter elkaar intensief contact met elkaar. In een nieuw systeem waarbij zelfstandig werken mogelijk is, kan dat ook nog, maar dan is het een eigen keuze. Door een zelfstandig systeem kom je in aanraking met meer mensen. Dan heb je mogelijkheden betere contacten te leggen met mensen die op je eigen niveau zitten.

Bovendien is er een tomeloos aanbod aan niveaus. Immers, er zijn geen schooljaren meer of uitgesproken niveauverschillen; elke leerling werkt op zijn eigen niveau in zijn eigen tempo. Hierdoor ziet hij of zij het resultaat van zijn schoolwerk direct. Het cursusaanbod kan volledig gedigitaliseerd worden. Veel onderwijs kan makkelijk zonder hulp van een docent.

In het studiehuissysteem wordt dit al geprobeerd, maar mislukt het faliekant. Er is teveel werkdruk en dan helaas niet in de vorm van goed onderwijs. De werkdruk is er vooral in administratieve vorm, namelijk in het verplichten van het afronden voor een bepaalde datum van allerlei nutteloze, simpele invulopdrachtjes.

Op de universiteit werkt men vaak met een PGO-systeem, tenminste op mijn universiteit. Dit houdt in dat de docent een rol van discussieleider vervult en dat leerlingen elkaar stimuleren door middel van die discussie. Dit houdt vaak in dat lessen verplicht zijn, dat huiswerk gemaakt dient te worden en dat er te veel samenwerkingsdruk is. De hoeveelheid opdrachten die samen gemaakt moeten worden rijst de pan uit omdat men het als een goede voorbereiding ziet op latere carrières in, vaak, het bedrijfsleven.

Ik denk dat dit schadelijk is voor de zelfstandigheid van mensen en voor de studievoortgang. Hoewel het onder het mom van zelfstandigheid gebracht wordt, zijn studies tegenwoordig alleen nog voorbereidingen op een "snelle" baan bij een nietszeggend bedrijf waar men taken kan vervullen als accountmanager, sales assistant, of P/O. Niemand weet echt waar het nog over gaat. Voor creativiteit en échte zelfstandigheid of geestelijke vrijheid is onder de mantel van de economie geen plaats meer.

Wat men vooral ziet gebeuren, is die totale geestelijke leegloop. Alles wordt al in de vorm gegoten waarin deze maatschappij langzaam maar zeker begint te leven. Bij een vak als CKV, dat toch een creatief vak is, moeten bioscoopkaartjes worden ingeleverd als bewijs dat men een film bezocht heeft.

Voor de ziel of de geest van mensen is geen plaats meer. Als ik, nare man, een plek zocht, in welke studie dan ook, waar ik mijn geest in kwijt kon, vond ik die zelden tot nooit, behalve onder de leiding van een bepaald uitmuntend docent, die zijn leerlingen uitzonderlijke vrijheden gaf. Dit is mij uiteindelijk opgebroken. Overal waar ik zocht, vond ik werkdruk, samenwerkingsverbanden en "projecten".

Misschien vinden anderen het fijn opgeleid te worden tot kegel in het bowlingspel van de maatschappij, maar ik ga niet wachten tot mijn tere geest omvergeworpen wordt. Want ja, ik heb een tere geest, en ik ben niet bang te zeggen dat ik geen kracht heb voor iets te vechten waar ik een nummer ben, en waar ik - behalve vanwege prestaties en intelligentie - geen recht op bestaan heb.

Daarom ben ík met school gestopt en kies ik een creatievere weg. Ik vind dus dat school moet veranderen. Misschien ga ik ooit terug. Ik denk het niet.
Met citaat reageren
Oud 11-02-2005, 10:42
Graf Bismarck
Graf Bismarck is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 11-02-2005 @ 09:56 :
Ontopic: eerst maar eens onderzoeken zien waaruit blijkt dat het beter is. Persoonlijk denk ik dat een combinatie van de twee het beste is.
Oud 11-02-2005, 11:56
Verwijderd
Kan iemand me even uitleggen wat dat systeem precies inhoudt?
Met citaat reageren
Oud 11-02-2005, 12:23
Copycat
Copycat is offline
Citaat:
DarkSide schreef op 11-02-2005 @ 12:56 :
Kan iemand me even uitleggen wat dat systeem precies inhoudt?
Ik denk dat er via het net les wordt gegeven. Maar je ontwikkeld zo geen sociale vaardigheden.
Oud 11-02-2005, 12:33
2004
2004 is offline
Citaat:
Copycat schreef op 11-02-2005 @ 13:23 :
Ik denk dat er via het net les wordt gegeven. Maar je ontwikkeld zo geen sociale vaardigheden.
Sociale vaardigheden zijn bullshit. Sociale vaardigheden zijn de handige regeltjes die men gebruikt om zover mogelijk te komen in de wereld. Met contact met ons eigen hart komen we ver genoeg bij sociaal contact. Dít moet school stimuleren.
Met citaat reageren
Oud 11-02-2005, 13:25
professor2
professor2 is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 11-02-2005 @ 09:48 :
Met citaat reageren
Oud 11-02-2005, 13:36
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:

Waarom zou de kwaliteit van virtueel onderwijs beter zijn?
Oud 11-02-2005, 14:52
2004
2004 is offline
Citaat:
grl schreef op 11-02-2005 @ 14:36 :
Waarom zou de kwaliteit van virtueel onderwijs beter zijn?
Ik vind dat de kwaliteit van het onderwijs vooral slecht is door het gebrekkige tempo, dat altijd of te laag of te hoog is. Bij virtueel onderwijs is er een eigen tempo en altijd te bestuderen leerstof.
Met citaat reageren
Oud 11-02-2005, 14:55
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
2004 schreef op 11-02-2005 @ 15:52 :
Ik vind dat de kwaliteit van het onderwijs vooral slecht is door het gebrekkige tempo, dat altijd of te laag of te hoog is. Bij virtueel onderwijs is er een eigen tempo en altijd te bestuderen leerstof.
Ik denk niet dat dat de kwaliteit veel beter maakt en ik denk wel dat veel mensen het hele "eigen tempo" niet goed aankunnen en dingen gaan uitstellen en zo.
Oud 11-02-2005, 14:55
professor2
professor2 is offline
Citaat:
2004 schreef op 11-02-2005 @ 15:52 :
bullshit als je dat perse wilt ga dan naar een iederwijs school ofzo
er is uit veel onderzoeken al gebleken dat zelfstandig werken met d ecomputer ineffectief is
Met citaat reageren
Oud 11-02-2005, 15:01
2004
2004 is offline
Citaat:
grl schreef op 11-02-2005 @ 15:55 :
Ik denk niet dat dat de kwaliteit veel beter maakt en ik denk wel dat veel mensen het hele "eigen tempo" niet goed aankunnen en dingen gaan uitstellen en zo.
als je de geest van mensen stimuleert niet. een gestimuleerde geest vraagt altijd om meer.

ja natuurlijk gaan mensen boekverslagen en wiskundesommetjes uitstellen. dat stimuleert ook niet.
Met citaat reageren
Oud 11-02-2005, 15:05
professor2
professor2 is offline
Citaat:
2004 schreef op 11-02-2005 @ 16:01 :
als je de geest van mensen stimuleert niet. een gestimuleerde geest vraagt altijd om meer.

ja natuurlijk gaan mensen boekverslagen en wiskundesommetjes uitstellen. dat stimuleert ook niet.
en dat gaat virtueel uiteraard VEEL beter dan gewoon op school

laten we de kwaliteit van het onderwijs verder achteruit helpen door geen enkele eis meer te stellen
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 11-02-2005, 15:05
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
2004 schreef op 11-02-2005 @ 16:01 :

Wat stel jij voor dan om als lesstof te geven?
Oud 11-02-2005, 15:06
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
professor2 schreef op 11-02-2005 @ 16:05 :
en dat gaat virtueel uiteraard VEEL beter dan gewoon op school

laten we de kwaliteit van het onderwijs verder achteruit helpen door geen enkele eis meer te stellen
Waar haal je dat nou weer vandaan?
Oud 11-02-2005, 15:09
Verwijderd
Onderwijs via het internet (ik neem tenminste aan dat dat hier bedoeld wordt met 'virtueel onderwijs', waar blijft die definitie?!) bijv. zou een middel kunnen zijn om het onderwijs te verbeteren, maar het is uiteraard geen doel op zich.
Met citaat reageren
Oud 11-02-2005, 15:11
2004
2004 is offline
ik stel voor om mensen les te geven over kunst, film, tv, psychologie, sociologie, religie, filosofie. wie wil nou drie keer een verhaal horen over de tweede wereldoorlog of, nog veel erger, nederlands indië. wie wil nou woordjes in zijn hoofd stampen bij frans of bij duits. laat ze maar eens een fransman of duitser op school laten komen die gewoon gaat praten met de leerlingen.

kijk voor het onderwijs zoals het nu is, is virtueel onderwijs perfect geschikt. voor de vakken die ik heirboven noem is het leuk om in klasverband te werken. maar onderwijs zoals het nu is ís saai en blíjft saai. daar kan weinig verandering in worden gebracht.

verder kunnen mensen gewoon boeken bestuderen of digitale teksten en dan digitaal een tentamen/examen afleggen.
Met citaat reageren
Oud 11-02-2005, 15:51
Verwijderd
Naar school gaan draait niet alleen om leren, maar ook het aanleren van noodzakelijke sociale vaardigheden. Virtueel onderwijs zou voor sommigen best goed kunnen zijn, maar niet voor iedereen.
Met citaat reageren
Oud 11-02-2005, 15:57
Lorelei
Lorelei is offline
Nou ja, zoals sommige mensen wel weten doe ik thuisstudie. En ik mis de sociale contacten wel. Ik heb het nooit echt geweldig kunnen vinden met klasgenoten.. maar ik zag tenminste iedere dag nog mensen en dat ze niet allemaal m'n beste vrienden waren betekende niet dat ik niet met ze kon lachen of leuke dingen doen. Misschien dat het anders is als iedereen thuis zit.. dat mensen dan vanzelf meer naar elkaar toe gaan trekken, maar het lijkt me inderdaad niet goed voor de sociale vaardigheden.
Verder denk ik dat virtueel onderwijs niets gaat veranderen aan de kwaliteit. Dingen die 2004 opnoemt als vervangende lesstof voor wat er nu is, kan ook in het onderwijs wat er nu is.. daarvoor hoeft het niet virtueel te worden. (nog buiten of ik het met die dingen eens ben)
Oud 11-02-2005, 16:04
2004
2004 is offline
Citaat:
grl schreef op 11-02-2005 @ 16:57 :
Nou ja, zoals sommige mensen wel weten doe ik thuisstudie. En ik mis de sociale contacten wel. Ik heb het nooit echt geweldig kunnen vinden met klasgenoten.. maar ik zag tenminste iedere dag nog mensen en dat ze niet allemaal m'n beste vrienden waren betekende niet dat ik niet met ze kon lachen of leuke dingen doen. Misschien dat het anders is als iedereen thuis zit.. dat mensen dan vanzelf meer naar elkaar toe gaan trekken, maar het lijkt me inderdaad niet goed voor de sociale vaardigheden.
Verder denk ik dat virtueel onderwijs niets gaat veranderen aan de kwaliteit. Dingen die 2004 opnoemt als vervangende lesstof voor wat er nu is, kan ook in het onderwijs wat er nu is.. daarvoor hoeft het niet virtueel te worden. (nog buiten of ik het met die dingen eens ben)
je kunt van school wel een soort hangoutspot maken met laptops. dan is er sociaal contact en virtueel onderwijs.
Met citaat reageren
Oud 11-02-2005, 16:05
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
2004 schreef op 11-02-2005 @ 17:04 :
je kunt van school wel een soort hangoutspot maken met laptops. dan is er sociaal contact en virtueel onderwijs.
Dan kan je het net zo goed klassikaal doen.
Oud 11-02-2005, 16:06
2004
2004 is offline
Citaat:
grl schreef op 11-02-2005 @ 17:05 :
Dan kan je het net zo goed klassikaal doen.
dat is te gedwongen
Met citaat reageren
Oud 11-02-2005, 16:08
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
2004 schreef op 11-02-2005 @ 17:06 :
dat is te gedwongen
Want?
Oud 11-02-2005, 16:35
2004
2004 is offline
Citaat:
grl schreef op 11-02-2005 @ 17:08 :
Want?
klassikaal onderwijs maakt zelfstandig onderwijs minder mogelijk. als er klassikaal les wordt gegeven, kun je dus vaak niet zo zelfstandig zijn als je wilt omdat je moet wachten op de tijden waarop het vak gegeven wordt, op de leraar, op de medeleerlingen etc.
Met citaat reageren
Oud 11-02-2005, 16:37
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
2004 schreef op 11-02-2005 @ 17:35 :
klassikaal onderwijs maakt zelfstandig onderwijs minder mogelijk. als er klassikaal les wordt gegeven, kun je dus vaak niet zo zelfstandig zijn als je wilt omdat je moet wachten op de tijden waarop het vak gegeven wordt, op de leraar, op de medeleerlingen etc.
Nou ja, als je daar last van hebt zijn er montessori scholen. Zelfstandig werken op je eigen tempo tot op zekere hoogte. Je moet wel binnen een jaar bepaalde dingen af hebben, tenzij er bijzonderheden zijn.

Daarom zie ik de meerwaarde van dit virtuele onderwijs niet in.
Oud 11-02-2005, 16:41
2004
2004 is offline
Citaat:
grl schreef op 11-02-2005 @ 17:37 :
Nou ja, als je daar last van hebt zijn er montessori scholen. Zelfstandig werken op je eigen tempo tot op zekere hoogte. Je moet wel binnen een jaar bepaalde dingen af hebben, tenzij er bijzonderheden zijn.

Daarom zie ik de meerwaarde van dit virtuele onderwijs niet in.
dan heb je nog de universiteit. daar moet je tegenwoordig ook op bepaalde dagen bepaald huiswerk inleveren bij bepaalde verlichte colleges. het is waardeloos.
Met citaat reageren
Oud 11-02-2005, 16:42
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
2004 schreef op 11-02-2005 @ 17:41 :
dan heb je nog de universiteit. daar moet je tegenwoordig ook op bepaalde dagen bepaald huiswerk inleveren bij bepaalde verlichte colleges. het is waardeloos.
Stel je voor zeg.

Maar dan nog zie ik de meerwaarde ervan niet in... als jij me kan overtuigen dat er ook maar 1 echt goed voordeel is aan deze methode, dan wil ik wel weer verder discussieren.
Oud 11-02-2005, 16:45
2004
2004 is offline
Citaat:
grl schreef op 11-02-2005 @ 17:42 :
Stel je voor zeg.

Maar dan nog zie ik de meerwaarde ervan niet in... als jij me kan overtuigen dat er ook maar 1 echt goed voordeel is aan deze methode, dan wil ik wel weer verder discussieren.
het gaat mij niet heel erg om virtueel onderwijs zelf, maar meer om de effectiviteit ervan, namelijk:
1. De mogelijkheid altijd in en op het eigen tempo te werken
2. De mogelijkheid vanuit huis te werken op elke tijd
3. Zelfde lesstof door het hele land
4. Minder leraren nodig
5. Digitaal lezen is beter dan boeken
Met citaat reageren
Oud 11-02-2005, 16:45
professor2
professor2 is offline
Citaat:
2004 schreef op 11-02-2005 @ 17:45 :

lol
Met citaat reageren
Oud 11-02-2005, 16:52
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
2004 schreef op 11-02-2005 @ 17:45 :
het gaat mij niet heel erg om virtueel onderwijs zelf, maar meer om de effectiviteit ervan, namelijk:
1. De mogelijkheid altijd in en op het eigen tempo te werken
2. De mogelijkheid vanuit huis te werken op elke tijd
Hoeveel leerlingen gaan dat doen denk je? De meesten zijn behoorlijke luie varkens hoor. Zeker als het niet per sé op dat moment hoeft.

Citaat:
3. Zelfde lesstof door het hele land
Dat is nu ook ongeveer het geval. Precies hetzelfde wordt het nooit.

Citaat:
4. Minder leraren nodig
Maar meer computers en/of andere dingen die ervoor nodig zijn.

Citaat:
Oh?

Feit blijft bovendien dat we nog steeds niet precies weten wat virtueel onderwijs precies is.
Oud 11-02-2005, 16:58
2004
2004 is offline
Ik zie ook wel dat virtueel onderwijs een nadeel is in het huidige onderwijssysteem. Dat komt omdat het huidige onderwijs vreselijk, saai en misselijkmakend is. Op het moment dat je kinderen en jong volwassenen of iedereen die maar wil leren dingen gaat aanbieden die de geest stimuleren, zal virtueel onderwijs denk ik als voordeel werken.

Ik denk dat virtueel onderwijs als vertragende factor werkt als er een leerling niet wil werken maar als die persoon het wel wil werkt het stimulerend en vergroot het de mogelijkheden.

Ik vind virtueel onderwijs (wat voor mij dus is onderwijs via de computer en het internet) een essentieel onderdeel van een onderwijshervorming, waarbij ook horen het verkleinen van administratieve taken van leerlingen, het veranderen van de vaksamenstellingen en het levender maken van het onderwijs.
Met citaat reageren
Oud 11-02-2005, 17:49
RanC
RanC is offline
Ik denk niet dat het gaat werken.

En nee, dan denk ik niet aan het "gebruik van sociale vaardigheden" waarom het niet zal gaan werken.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten