Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-04-2005, 18:38
Sartre
Sartre is offline
Ik zoek iemand die Russisch geleerd heeft of daar nog mee bezig is. Ik wil het zelf volgend jaar graag gaan leren. Is het aan te raden dat aan de universiteit te doen? Of werkt het bij een particulier beter? Het gaat me vooral om het leren van de taal en niet om allerlei wetenschappelijke taalkunde er omheen.
Oud 16-04-2005, 18:52
Verwijderd
Loi?
Met citaat reageren
Oud 16-04-2005, 19:16
Verwijderd
Ik ben ermee bezig, maar ik zou je niet kunnen zeggen wat beter is. Zo'n particulier kan per uur behoorlijk duur uitvallen. Aan de andere kant is de uni misschien minder op de praktische kant gericht. Wat zou je op de uni willen doen? Major, minor, deeltijd, avondcursus?

LOI zou wel lastig worden: je moet in het begin gewoon flink op je uitspraak gecontroleerd worden.
Met citaat reageren
Oud 16-04-2005, 19:27
Sartre
Sartre is offline
Citaat:
Snees schreef op 16-04-2005 @ 20:16 :
Ik ben ermee bezig, maar ik zou je niet kunnen zeggen wat beter is. Zo'n particulier kan per uur behoorlijk duur uitvallen. Aan de andere kant is de uni misschien minder op de praktische kant gericht. Wat zou je op de uni willen doen? Major, minor, deeltijd, avondcursus?

LOI zou wel lastig worden: je moet in het begin gewoon flink op je uitspraak gecontroleerd worden.
Hoe leer jij het dan? Niet aan de universiteit neem ik aan...? Maar ik zou dan gewoon een minor willen doen, en later misschien nog wat avondstudie als het me bevalt
Oud 17-04-2005, 09:19
Verwijderd
Citaat:
Sartre schreef op 16-04-2005 @ 20:27 :
Hoe leer jij het dan? Niet aan de universiteit neem ik aan...?
'Bijles' met een paar andere scholieren van een leraar.
Met citaat reageren
Oud 19-04-2005, 08:28
Neiu
Neiu is offline
Dat is afhankelijk van de intensiteit van de prive-lessen. Heb je drie maal per week 2 uur achter elkaar les, dan kan het best goed werken.

Ik weet niet of je alleen verder wilt gaan met Russisch studeren of het er bij gaan doen? Het laatste kan prima, je volgt dan de 'basiscursussen' (meestal 10 ECTS per semester), want die gaan over taalverwerving, zijn erg intensief en goed. Je zit o.a. uren met zo'n stom bandje de uitspraak te oefenen . Irritant, maar erg nuttig.

Mjah, ik zou het wel weten als ik toch collegegeld moet betalen: uni. Prive-lessen gaan te traag als je 't ook aan de uni kunt doen.
Oud 19-04-2005, 10:07
Verwijderd
Citaat:
Neiu schreef op 19-04-2005 @ 09:28 :
Mjah, ik zou het wel weten als ik toch collegegeld moet betalen: uni. Prive-lessen gaan te traag als je 't ook aan de uni kunt doen.
En op de uni kan je het gratis volgen aangezien je al collegegeld betaalt.
Met citaat reageren
Oud 19-04-2005, 16:12
Sartre
Sartre is offline
Citaat:
Neiu schreef op 19-04-2005 @ 09:28 :
Dat is afhankelijk van de intensiteit van de prive-lessen. Heb je drie maal per week 2 uur achter elkaar les, dan kan het best goed werken.

Ik weet niet of je alleen verder wilt gaan met Russisch studeren of het er bij gaan doen? Het laatste kan prima, je volgt dan de 'basiscursussen' (meestal 10 ECTS per semester), want die gaan over taalverwerving, zijn erg intensief en goed. Je zit o.a. uren met zo'n stom bandje de uitspraak te oefenen . Irritant, maar erg nuttig.

Ik denk dat ik het gewoon als 2e minor ga proberen. 30 ECTS aan taalverwerving dus.
Reageren

Regels voor berichten