Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-02-2005, 09:46
dragonrider
dragonrider is offline
Ik heb nu gewoon een netwerk liggen met een normale router en kabels. Maar misschien komt er binnenkort een computer bij die alleen draadloos op het netwerk aangesloten kan worden. Nu vroeg ik me af wat daarvoor het handigs is. Bestaat er iets waarmee je gewoon een 1 op 1 verbinding kan maken tussen me router en die pc of moet je gelijk een accespoint en voor elke pc in het netwerk een kaart om te ontvangen.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-02-2005, 11:23
IjSbLoKiE
IjSbLoKiE is offline
Ben hier ook wel benieuwd naar voor me laptop...
Met citaat reageren
Oud 06-02-2005, 11:55
Kawoutertje
Kawoutertje is offline
Mmm, 'k denk wel dat het kan om een 1-1 draadloze verbinding te maken, maar ik raad het je niet aan.

Als je al een router hebt, dan kan je misschien best een acces point kopen, en een draadloze netwerkkaart voor de pc waarop je draadloos internet wilt. De andere pc's kunnen dan gewoon rechtstreeks op de router in het netwerk blijven hangen. Je accesspoint hang je dan bij op de router.

Mocht je nog geen router hebben, dan raad ik je echter aan een draadloze router te kopen, maar ééntje met nog gewone poorten aan. Die router hang je dan op je modem, en meestal kan je nog 4 gewone pc's of zo eraanhangen via een gewone netwerkkabel. Die router zet het signaal dan ook draadloos om, waardoor je op de "draadloze pc" ook internet kan ontvangen (heb je natuurlijk wel een wireless netwerkkaartje nodig in die pc eh)

Ikzelf heb een d-link wireless router: klik .
'k Ben er best tevreden van. Het ding doet het heel goed. Het enige nadeel aan d-link is dat de software of firmware updates voor de europese modellen soms wat achterblijven....
Reageren

Regels voor berichten