Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 31-01-2005, 18:41
ilaskasi
ilaskasi is offline
Zijn er nog meer mensen levensmoe. Ik heb het echt helemaal gehad, niks is meer leuk. School is saai en het leven buiten school is er ook niet beter op
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 31-01-2005, 18:53
Zut Alors!
Zut Alors! is offline
Je bent toch bezig met je examens? Nog even volhouden en je bent van die school af, kun je zelf kiezen wat je daarna wil gaan doen.
Bovendien is 'levensmoe' wel een erg groot woord om zo mee binnen te komen vallen.
Oud 31-01-2005, 18:56
Honda-Fanatic
Honda-Fanatic is offline
Al is misschien levensmoe wel een bewoording die dicht de waarheid raakt?

Even doorzetten, bijt je door de examens heen, en ga daarna weer es leuke dingen doen, als je de tijd er weer voor hebt.
Met citaat reageren
Oud 01-02-2005, 06:52
Verwijderd
Het leven na school bepaal je zelf toch? Dan kan je daar zelf verandering in brengen, ga op een sport die je leuk lijkt, zoek een leuke hobby, ga een muziek instrument spelen en maak het leven weer leuk!
Met citaat reageren
Oud 01-02-2005, 07:16
Pim89
Pim89 is offline
Maak je leven leuk!
Met citaat reageren
Oud 01-02-2005, 07:22
Verwijderd
Citaat:
Evatjuhhhh schreef op 01-02-2005 @ 07:52 :
Het leven na school bepaal je zelf toch? Dan kan je daar zelf verandering in brengen, ga op een sport die je leuk lijkt, zoek een leuke hobby, ga een muziek instrument spelen en maak het leven weer leuk!
Met citaat reageren
Oud 01-02-2005, 07:44
2004
2004 is offline
Blijkbaar ben je niet levensmoe. Over het leven zeuren getuigt juist van verlangen tot (prettig) leven.
Met citaat reageren
Oud 01-02-2005, 08:49
WolterB
WolterB is offline
Offtopic: Topictitel is niet bepaald duidelijk...
Citaat:
Evatjuhhhh schreef op 01-02-2005 @ 07:52 :
Idd

Het leven buiten school kan je zo leuk maken als je zelf wilt. Zoek een hobby, iets waar je tijd mee kunt vullen in je vrije uren. Daar leer je nieuwe mensen kennen, met een aantal zal het vast klikken.
Je hoeft niet niet te vervelen, daar kies je zelf voor als je niets onderneemt.
Oud 01-02-2005, 10:29
Gothic
Gothic is offline
Kun je op school niets leuks doen? Wij hadden altijd leuke activiteiten voor buiten schooltijd, heb ik ontzettend veel aan gehad. Verder toneel of een teamsport doen ook...

Maar je kunt ook kijken of je iets interessants kunt leren buiten school, een taal van een land waar je heen wil.

En als je dat allemaal niet ziet zitten, raad ik je aan om te gaan praten met iemand op school, zodat je er achterkomt waarom je je zo voelt. En wacht het een paar jaartjes af, als je eenmaal uit de puberteit komt, wordt het allemaal leuker en gemakkelijker. (Vervleend misschien om te horen, maar mijn eigen ervaring was wel zo).
Oud 01-02-2005, 11:52
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Yo. *zwaait*

Hiero!

En nu? Gaan we een clubje oprichten?
Met citaat reageren
Oud 01-02-2005, 12:21
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 01-02-2005 @ 12:52 :
Yo. *zwaait*

Hiero!

En nu? Gaan we een clubje oprichten?
Misschien kun jij je wel vinden in alle tips? Dan hoef je geen clubje meer op te richten, zou jouw leven een stuk fijner maken lijkt mij...

Maar jij levensmoe? Volgens mij haalde jij nog best veel uit je vriendschappen? Alleen heb ik het gevoel dat dat het enige is en er daarom zoveel waarde aan hecht dat als het op dat gebied niet helemaal loopt zoals je wil, dat het meteen je hele leven beheerst en dat is jammer... Maar zodra jij straks een studie hebt waar je je wel thuis voelt en waar je je helemaal in kunt geven, dan heb je weer iets om naar uit te kijken...
Oud 01-02-2005, 13:27
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
@Gothic (ik had je wel gewoon willen quoten, maar dan moet ik te lang wachten tot het knopje 'quote' geladen is... het forum is nogal sloom hier):

Je hebt gelijk dat ik veel uit m'n vriendschappen haalde. Maar dat is ook alles waar ik nog voor leef. Dat is wat me op de been houdt. That's what keeps me going. En nu zit ik studieloos thuis en hou mezelf bezig. M'n vrienden zitten wel gewoon hele dagen op school en na school zijn ze, heel begrijpelijk, heel druk met hun toets -en tentamenweken. In het weekend zijn er dan vaak hun vriendjes en vriendinnetjes. Ik zie ze dus maar weinig en inderdaad, zoals je zegt, gaat het dan niet goed met me.
Met citaat reageren
Oud 01-02-2005, 14:38
Flip!
Flip! is offline
Zoek een hobby.
Oud 01-02-2005, 14:48
tictactoe
tictactoe is offline
Citaat:
2004 schreef op 01-02-2005 @ 08:44 :
Blijkbaar ben je niet levensmoe. Over het leven zeuren getuigt juist van verlangen tot (prettig) leven.
so true, wijze woorden!
Met citaat reageren
Oud 01-02-2005, 15:43
Verwijderd
als je leven niet deugt, ben jij de enige die daar echt verandering in kan aanbrengen.. heb je een leven dat naar jouw mening niet boeiend is, maak het dan boeiend! en kijk niet alleen naar wat er niet goed gaat, probeer het positieve te benadrukken.. laat de dingen die je niet kunt lekker achterwege en ga verder met de dingen die je wil kunt. Maar zin in de dingen die je doet moet je zelf maken. Benader de dingen positiever en weet dat jij koning over je eigen leven bent.. het is jouw leven, zie het als een uitdaging er zo veel mogelijk de vruchten van te plukken..

sterkte!
Met citaat reageren
Oud 01-02-2005, 15:59
kruidenmeisje
kruidenmeisje is offline
levensmoe.. dat denk ik niet. je moet gewoon weer leuke dingen in het leven proberen te vinden, een leuke hobby ofzo.
iets dat je weer energie geeft en waar je weer vrolijk van wordt.
Oud 01-02-2005, 16:02
Verwijderd
Citaat:
Mark Almighty schreef op 01-02-2005 @ 14:27 :
Je hebt gelijk dat ik veel uit m'n vriendschappen haalde. Maar dat is ook alles waar ik nog voor leef. Dat is wat me op de been houdt. That's what keeps me going. En nu zit ik studieloos thuis en hou mezelf bezig. M'n vrienden zitten wel gewoon hele dagen op school en na school zijn ze, heel begrijpelijk, heel druk met hun toets -en tentamenweken. In het weekend zijn er dan vaak hun vriendjes en vriendinnetjes. Ik zie ze dus maar weinig en inderdaad, zoals je zegt, gaat het dan niet goed met me.
Tijd om daar verandering in te brengen en andere dingen te zoeken waar je ook dingen uit kunt halen dan.
Met citaat reageren
Oud 04-02-2005, 23:06
Verwijderd
Citaat:
2004 schreef op 01-02-2005 @ 08:44 :
Je hoort het! Kom maar terug als je echt levensmoe bent!
Met citaat reageren
Oud 04-02-2005, 23:08
Verwijderd
Citaat:
ilaskasi schreef op 31-01-2005 @ 19:41 :
Zijn er nog meer mensen levensmoe. Ik heb het echt helemaal gehad, niks is meer leuk. School is saai en het leven buiten school is er ook niet beter op
School vind ik ook zeer vervelend! Maar ja, er zijn ook leuke dingen in het leven natuurlijk! Probeer het een beetje gezellig te maken
Met citaat reageren
Oud 06-02-2005, 09:20
Elite!
Elite! is offline
Nee ik ben niet levensmoe. Ik heb het nu naar me zin. Maar eerst werd ik heel erg geplaagd op school omdat ik rood haar heb toen heb ik heel lang over zelfmoord gedacht omdat ik vond dat niemand me zou missen gelukkig heb ik goede vrienden en wildde ik daarom nog leven. Nu is alles weer goed zonder me vrienden had ik zelfmoord gepleegd denk ik.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten