![]() |
|
Verwijderd
|
Een Nederlands konvooi met hulpgoederen mag India niet in, omdat het hulp wil bieden aan kastelozen. De tien vrachtauto's bevatten onder meer voedsel, kleding en toiletbenodigdheden voor 'dalits', mensen die buiten het kastesysteem vallen, in Zuid-India. Het konvooi staat sinds zaterdag op de grensovergang tussen Pakistan en India. Dat meldt Agnes Schlüter van de stichting Motherhood maandag.
Volgens Schlüter werd de stichting in eerste instantie alle medewerking verleend. "Vanaf het begin is al bekend dat de goederen voor de dalits bestemd zijn. Zij zijn degenen die hulp nodig hebben. Het zijn de mensen die van niemand hulp krijgen." Een op de vijf Indiërs is kasteloos. Ruim twee weken na het vertrek half januari 'wordt er moeilijk gedaan'. "India zegt een westers georiënteerd land te zijn en de eigen mensen te helpen, maar de kastelozen worden aan hun lot overgelaten. Zij moeten hun eigen doden opruimen, staan niet geregistreerd en worden weggejaagd bij de uitreiking van water en voedsel", zegt Schlüter. De stichting Motherhood verwacht binnen een paar dagen toegang te krijgen tot India. "We zijn aan het onderhandelen met de Indiase regering. Het zal niet zonder slag of stoot verlopen, maar ik heb wel de indruk dat we India binnenkomen." Ongeveer tweehonderd miljoen Indiërs zijn kasteloos. Ongeveer 165 miljoen van hen, hindoeïsten, boeddhisten en sikhs, behoren tot de 'geregistreerde kastelozen'. Zij genieten een wettelijke status die hen recht geeft op onderwijs, inkomen en politieke invloed. Tientallen miljoenen christenen en moslims blijven ook van deze wettelijke status verstoken. www.nieuws.nl Ik vind dat we verder hulp moeten weigeren aan India zolang zij hulp aan de kastelozen weigeren. Het is een discriminerend beleid van de Indiase overheid en daar moeten wij uit principe niet aan meewerken. Hopelijk gaat de Indiase regering normaal doen als de westerse wereld helemaal geen hulp meer wil bieden. |
Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
ken je de heksenregel alles wat je een ander aandoet komt 3 keer bij jezelf terug .. dat geldt OOK in de gewone wereld ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Bovendien kan je je afvragen of je dat moet willen. Dat iedereen alsmaar hulp krijgt van het buitenland. Er wonen al erg veel mensen in India. Als wij hun proberen te "helpen", is de kans erg groot dat we het hele systeem in de war gooien en weet ik veel wat veroorzaken. Soms is het beter om het ze gewoon zelf uit te laten zoeken volgens mij. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
je weet dat er miljoenen mensen in India dringend hulpbehoevend zijn, omdat ze niet zelf in hun behoeften kunnen voorzien. Dat wordt veroorzaakt door de beperkingen die hen worden opgelegd door het klassensysteem. Het is zo makkelijk om te zeggen dat deze mensen nu eenmaal horen te lijden, of dat we het in een andere culturele context moeten zien, maar je weet dat dat niet waar is.
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Dus mijn mening is.. Dus de situatie kan beschreven worden.. Ik mis nog iets aan jouw post.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Ik weet ook niet of we het in een andere culturele context moeten zien, hoewel ik wel denk dat wij ontzettend arrogant zouden zijn als we zouden zeggen dat de onze de enige juiste is en dat we ieder land dus maar moeten "hervormen". Ik zeg niet dat die in India wèl juist is. Maar ik denk wel dat er India het helemaal niet aan kan als wij hulp gaan bieden. Waarom niet? Omdat die miljoenen mensen die anders aan ziekten of dergelijken dood zouden zijn gegaan, nu blijven leven. En "wij", die de 'hulp' bieden, kunnen dat ook niet aan. En nee, dat is niet eerlijk. Dat snapt iedereen wel. Maar wat is er eigenlijk wel eerlijk? |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
In het bericht staat niet alle informatie:
Dutch Tsunami aid stuck at India-Pakistan border Pakistan Times Foreign Desk Report AMRITSAR (India): Ten trucks full of aid material from the Netherlands destined for India's tsunami victims have been stopped by Indian officials at the border with Pakistan due to inadequate paperwork, they said Sunday. "The trucks cannot be released as they are not carrying exemption papers," customs commissioner Dharam Pal Singh said. "They do not even have any documents to show that this is a government-to-government effort." Singh said only the finance ministry could clear the goods and that the concerned authorities had been informed. The Stuff The trucks are carrying medicines, soaps, clothes, tents, milk powder, tooth pastes and water purification equipment collected by school children, said Nicolien De Kron, a school girl, who is part of the delegation accompanying the vehicles. She said the material was meant for Tsunami survivors in southern India's Tamil Nadu state where at least 10,000 people died when the killer waves struck last December. The group began its journey on January-14 and reached India after travelling 10,000 kilometres (6,200 miles) and crossing Germany, Austria, Hungary, Romania, Bulgaria, Turkey, Iran and Pakistan, De Kron said. "In all the other countries, no one stopped us. It is only here [in India] that we are facing this problem," De Kron said. "Before starting off, we involved nearly 20,000 children to collect the relief material from various parts of Holland," she said. (...) http://www.pakistantimes.net/2005/02/07/top2.htm#news
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
in het geval van een fout aan de kant van Motherhood of een miscommunicatie kan de lading natuurlijk gecontroleerd worden, en vervolgens doorgelaten.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Maar vind het wel slecht dat de regering hulp van buitenaf weigert, snap wel dat ze zelf liever niks doen. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
|
![]() |
|
|