Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-02-2005, 15:10
Sanctus
Sanctus is offline
Hallo,

Hoe plannen jullie altijd voor de toetsweek? Want mij lukt dat nooit echt zodat ik het in de Proefwerkweek zelf nog heel druk heb. Hebben jullie tips? En tips voor 'leren' in het algemeen?
Oud 12-02-2005, 15:50
Bernero
Bernero is offline
Gewoon al goed opletten tijdens de les en je huiswerk maken. Dan blijft alles beter hangen en heb je minder werk tijdens de toetsweek. Maar ja als je geheugen daar niet zo goed voor is, dan moet je gewoon voldoende hard werken.
Oud 12-02-2005, 16:28
Nyawa
Wij hebben meestal toetsweek na een vakantie, dus gebruik ik m'n vakantie om achterstanden weg te werken en alvast stof samen te vatten. Niet echt de beste manier natuurlijk, maar het werkt wel. In de toetsweek leer ik m'n toetsen gewoon één dag vantevoren, met uitzondering van woordjes voor de vreemde talen. Verder hebben wij al sinds V4 een tentamenweeksite, waar iedereen z'n samenvattingen, verslagen, antwoorden etc. op plaatst (ja, wij hebben nogal een stuudjesklas, ik ben er één van ). Dat werkt ontzettend goed, maar om zoiets op te zetten moet je wel actieve mensen in je jaar hebben zodat je al het werk kunt verdelen.
Met citaat reageren
Oud 12-02-2005, 17:48
-(L)-
Een planning kan iemand anders niet voor jou maken. 't is voor iedereen verschillend hoeveel tijd je voor een bepaald vak nodig hebt. Zelf kan ik dat wel redelijk inschatten, en maak op basis daarvan een planning. Meestal kom ik mooi uit, en ken ik alles in de proefwerkweek/SE-week.

Maarja, je moet die planning natuurlijk ook uitvoeren als je 'm gemaakt hebt.
Met citaat reageren
Oud 12-02-2005, 17:56
jemappelebas
jemappelebas is offline
Gewoon dag van tevoren leerstof doorlezen, en goed slapen.
Met citaat reageren
Oud 12-02-2005, 18:01
snookdogg85
snookdogg85 is offline
Van school je hobby maken !
Met citaat reageren
Oud 12-02-2005, 18:06
Bernero
Bernero is offline
Citaat:
Nyawa schreef op 12-02-2005 @ 17:28 :
Wij hebben meestal toetsweek na een vakantie, dus gebruik ik m'n vakantie om achterstanden weg te werken en alvast stof samen te vatten. Niet echt de beste manier natuurlijk, maar het werkt wel. In de toetsweek leer ik m'n toetsen gewoon één dag vantevoren, met uitzondering van woordjes voor de vreemde talen. Verder hebben wij al sinds V4 een tentamenweeksite, waar iedereen z'n samenvattingen, verslagen, antwoorden etc. op plaatst (ja, wij hebben nogal een stuudjesklas, ik ben er één van ). Dat werkt ontzettend goed, maar om zoiets op te zetten moet je wel actieve mensen in je jaar hebben zodat je al het werk kunt verdelen.
Mazzelaar, ik moet het helemaal alleen doen (maar dat werkt ook goed hoor ). Er zitten toch een hoop idioten bij mij in de klas. Er is wel iemand die weleens wat op zn site zette, maar dat was meer in de trant van "download maar lekker, zodat je het zelf niet hoeft te doen en kunt feesten".
Oud 13-02-2005, 14:29
Verwijderd
Er is maar 1 gouden regel: plan altijd de helft zo veel in van het werk dat je op een dag denkt af te kunnen hebben.
Met citaat reageren
Oud 13-02-2005, 14:41
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Citaat:
Sanctus schreef op 12-02-2005 @ 16:10 :
Want mij lukt dat nooit echt zodat ik het in de Proefwerkweek zelf nog heel druk heb.
Tja, dan roep je het onheil om jezelf af he. In de proefwerkweek moet je ff al het andere laten liggen en alleen maar met school bezig zijn (tenminste, zo veel mogelijk, beetje relaxen mag uiteraard )

Maak gewoon een tijdsplanning. Kijk hoeveel tijd je ongeveer voor elk vak nodig denkt te hebben en op welke dag(en) je welk(e) vak(ken) het beste kan leren.
Oud 13-02-2005, 16:00
pino123
pino123 is offline
Hét doel van de 2e fase: Plannen

Laatst gewijzigd op 13-02-2005 om 16:14.
Met citaat reageren
Oud 13-02-2005, 16:07
Bloedpropje
Bloedpropje is offline
Ik plan nooit en ik leer altijd de dag vantevoren. Behalve als het echt over 10 hoofdstukken gaat, dan neem ik er 3 dagen de tijd voor waarvan ik de eerste 2 dagen bijna niets doe.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten