Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-01-2005, 20:56
Verwijderd
Ik heb een xiron mp3 speler, zo eentje van de blokker. En ja ik weet het niet de beste kwaliteit maar goed. Het probleem is, als ik de bestanden in verwisselbare schijf op volgorde zet en ze vervolgens af wil spelen speelt hij ze in een totaal verkeerde volgorde af. Voor mijn gevoel niet op alfabet.
Wat kan ik hier aan doen?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 25-01-2005, 21:09
Verwijderd
Shuffle uitzetten?
En kijken hoe het gesorteerd erop gezet wordt..
Met citaat reageren
Oud 25-01-2005, 22:18
Manuzhai
Manuzhai is offline
>>> Hardware.
Oud 26-01-2005, 06:52
Verwijderd
de shuffle staat iig uit, maar ik zal eens kijken of ik iets over sorteren kan vinden.
Met citaat reageren
Oud 26-01-2005, 18:38
Verwijderd
Heb je al gekeken naar de bestandsnamen van de nummers? Misschien is het zo dat in je gewone mp3-speler op de computer de ID3 tags als informatiebron worden gebruikt, maar dat de bestandsnamen totaal niet kloppen (dat er bijvoorbeeld bij sommige nummers een track-nummer vooraan de bestandsnaam staat). Waarschijnlijk sorteert je mp3-speler de bestanden op bestandsnaam, maar laat hij tijdens het spelen wel de ID3 tags zien, dat doet die van mij ook. In dat geval moet je dus de bestandsnamen gaan wijzigen, als je dat te veel werk vind: er bestaan programma's waarmee dat (bijna geheel) automatisch kan.
Met citaat reageren
Oud 27-01-2005, 14:48
Verwijderd
ja dat zou het best eens kunnen zijn, ik heb weleens dat die mp3 speler de bestandsnamen verkeerd weergeeft, die verander ik dan via winamp. Ik zal eens proberen ze daarmee op nummer te zetten.
Met citaat reageren
Oud 27-01-2005, 16:42
Verwijderd
Als je in winamp de titel en artiest en dergelijke verandert, dan verander je de tags, maar dan blijven de bestandsnamen hetzelfde. Je kan dan overigens wel zien wat de bestandsnaam is. Als je dan naar de map gaat waar al je mp3's in staan (gewoon via deze computer), dan zie je direct of ze nou wel fatsoenlijke bestandsnamen of niet.

Zijn er toevallig andere mensen die een Xiron MP3-speler hebben? Of weet iemand toevallig hoe die nummers gesorteerd worden op zo'n speler? Misschien staat het wel in het boekje.

Het zou dus ook kunnen dat ze wel op de ID3 tags gesorteerd worden, maar lijkt me niet bij zo'n blokker ding...
Met citaat reageren
Oud 27-01-2005, 16:47
duivelaartje
duivelaartje is offline
Ja, ik heb ook zo'n vraagje.

Ik heb dus een Zen Micro, maar hij sorteert op titel en niet op artiest. Ik kan wel kiezen dat ik nummers van een bepaalde artiest, album, genre, enz, kan laten afspelen. Maar niet alles nummers tegelijk en dan op volgorde van artiesten.

Ja, of ik moet een playlist aanmaken en alle nummers zo sorteren, maar dat is een heel werk met 300 nummers.

Help?
Met citaat reageren
Oud 27-01-2005, 17:34
Verwijderd
Citaat:
SneakyViper schreef op 27-01-2005 @ 17:42 :
Als je in winamp de titel en artiest en dergelijke verandert, dan verander je de tags, maar dan blijven de bestandsnamen hetzelfde. Je kan dan overigens wel zien wat de bestandsnaam is. Als je dan naar de map gaat waar al je mp3's in staan (gewoon via deze computer), dan zie je direct of ze nou wel fatsoenlijke bestandsnamen of niet.

Zijn er toevallig andere mensen die een Xiron MP3-speler hebben? Of weet iemand toevallig hoe die nummers gesorteerd worden op zo'n speler? Misschien staat het wel in het boekje.

Het zou dus ook kunnen dat ze wel op de ID3 tags gesorteerd worden, maar lijkt me niet bij zo'n blokker ding...
Zover ik het zie hebben ze goede bestandsnamen. Gewoon op titel en artiest. Ik heb de nummers van 1 cd bijvoorbeeld ook op nummers staan. Dus 01 02 03 etc. Alleen dit werkt dus ook niet.
Ik snap er niets meer van.
Met citaat reageren
Oud 27-01-2005, 18:58
Verwijderd
Citaat:
Anneka schreef op 27-01-2005 @ 18:34 :
Zover ik het zie hebben ze goede bestandsnamen. Gewoon op titel en artiest. Ik heb de nummers van 1 cd bijvoorbeeld ook op nummers staan. Dus 01 02 03 etc. Alleen dit werkt dus ook niet.
Ik snap er niets meer van.
Ik snap ook niet echt wat er anders fout zou kunnen zijn.
Heb je misschien wel een andere volgorde kunnen ontdekken in het afspelen van de nummers?

Misschien, maar dan ook heel misschien worden de nummers wel afgespeeld op de volgorde dat ze op de speler gezet zijn?
Met citaat reageren
Oud 27-01-2005, 19:03
Verwijderd
Citaat:
SneakyViper schreef op 27-01-2005 @ 19:58 :
Ik snap ook niet echt wat er anders fout zou kunnen zijn.
Heb je misschien wel een andere volgorde kunnen ontdekken in het afspelen van de nummers?

Misschien, maar dan ook heel misschien worden de nummers wel afgespeeld op de volgorde dat ze op de speler gezet zijn?
nee dat denk ik ook niet, ik kopieer ze er namelijk allemaal in 1x in, dan komen ze netjes achter elkaar erin. Zal eens 1 voor 1 doen mss is dat het
Met citaat reageren
Oud 27-01-2005, 19:06
Verwijderd
Citaat:
duivelaartje schreef op 27-01-2005 @ 17:47 :
Ja, ik heb ook zo'n vraagje.

Ik heb dus een Zen Micro, maar hij sorteert op titel en niet op artiest. Ik kan wel kiezen dat ik nummers van een bepaalde artiest, album, genre, enz, kan laten afspelen. Maar niet alles nummers tegelijk en dan op volgorde van artiesten.

Ja, of ik moet een playlist aanmaken en alle nummers zo sorteren, maar dat is een heel werk met 300 nummers.

Help?
Ik heb geen ervaring met de Zen Micro, maar in de handleiding staat dat je met de software die er bij zit gemakkelijk playlists kan maken.

Kan je daarmee ook geen mappen maken of zo iets dergelijks? Als dat kan, dan kan je gewoon voor elke artiest een eigen map maken en voor artiesten waar je maar een nummer van hebt, maak je dan een map Various ofzo. Zo heb ik het ook geordend, maar ik heb complete albums op mijn mp3 speler staan, dus dan is ordening in mappen handig. Ik weet alleen niet of dat ook allemaal zomaar kan, aan de handleiding te zien, moet je bijna overal de sofware voor gebruiken bij de Zen Micro.
Met citaat reageren
Oud 27-01-2005, 19:09
Verwijderd
Citaat:
Anneka schreef op 27-01-2005 @ 20:03 :
nee dat denk ik ook niet, ik kopieer ze er namelijk allemaal in 1x in, dan komen ze netjes achter elkaar erin. Zal eens 1 voor 1 doen mss is dat het
Het nadeel daarvan is dat dat zolang duurt he, met 512 MB...

Als je er maar een paar nummers op zet, misschien kan je dan een manier vinden waarop de speler ze ordent.
Met citaat reageren
Oud 27-01-2005, 19:19
Verwijderd
Citaat:
SneakyViper schreef op 27-01-2005 @ 20:09 :
Het nadeel daarvan is dat dat zolang duurt he, met 512 MB...

Als je er maar een paar nummers op zet, misschien kan je dan een manier vinden waarop de speler ze ordent.
ja ik heb maar 128 mb.. en dat zijn dan nog 40 liedjes ofzo.. duurt te lang.. erm oet toch iets anders zijn
Met citaat reageren
Oud 28-01-2005, 08:54
Verwijderd
Mijn Zen Touch veranderd ook geen bestandsnamen, alleen de tags.
Met citaat reageren
Oud 28-01-2005, 09:01
Mois
Mois is offline
Whow... Is er iets mis met mijn mp3 speler (ook van de blokker ) als hij 128 MB heeft en er maar een stuk of 20 liedjes op passen!?

Ik heb trouwens ook alleen maar gedonder met dat ding. Dan loopt 'ie vast, dan doet 'ie helemaal niks meer en dan is m'n oordopje weer kapot... Heb dat ding al 3 keer geruild...
Met citaat reageren
Oud 28-01-2005, 09:39
Verwijderd
Citaat:
Elkana schreef op 28-01-2005 @ 10:01 :
Whow... Is er iets mis met mijn mp3 speler (ook van de blokker ) als hij 128 MB heeft en er maar een stuk of 20 liedjes op passen!?
Ligt natuurlijk maar net aan de grote van de nummers he
Met citaat reageren
Oud 28-01-2005, 09:42
Mois
Mois is offline
Citaat:
********** schreef op 28-01-2005 @ 10:39 :
Ligt natuurlijk maar net aan de grote van de nummers he
Ja dat klopt... Maar die zijn errug klein... Maar ja, kga sparen voor nieuwe!
Met citaat reageren
Oud 28-01-2005, 09:47
Verwijderd
Citaat:
Elkana schreef op 28-01-2005 @ 10:42 :
Ja dat klopt... Maar die zijn errug klein... Maar ja, kga sparen voor nieuwe!
Klein..
Een relatiever woord had je zeker niet kunnen verzinnen
Met citaat reageren
Oud 28-01-2005, 13:17
Verwijderd
Citaat:
Elkana schreef op 28-01-2005 @ 10:01 :

Ik heb trouwens ook alleen maar gedonder met dat ding. Dan loopt 'ie vast, dan doet 'ie helemaal niks meer en dan is m'n oordopje weer kapot... Heb dat ding al 3 keer geruild...
er is dan iets mis mee ja.. maar wat noem jij klein? Ik heb vaak liedjes van 2.5 - 3 mb, dan passen er makkelijk 40 op.
Met citaat reageren
Oud 28-01-2005, 13:42
duivelaartje
duivelaartje is offline
Citaat:
SneakyViper schreef op 27-01-2005 @ 20:06 :
Ik heb geen ervaring met de Zen Micro, maar in de handleiding staat dat je met de software die er bij zit gemakkelijk playlists kan maken.

Kan je daarmee ook geen mappen maken of zo iets dergelijks? Als dat kan, dan kan je gewoon voor elke artiest een eigen map maken en voor artiesten waar je maar een nummer van hebt, maak je dan een map Various ofzo. Zo heb ik het ook geordend, maar ik heb complete albums op mijn mp3 speler staan, dus dan is ordening in mappen handig. Ik weet alleen niet of dat ook allemaal zomaar kan, aan de handleiding te zien, moet je bijna overal de sofware voor gebruiken bij de Zen Micro.
Hm ja, dat is wel een slim idee.
Met citaat reageren
Oud 29-01-2005, 08:18
Mois
Mois is offline
Citaat:
Anneka schreef op 28-01-2005 @ 14:17 :
er is dan iets mis mee ja.. maar wat noem jij klein? Ik heb vaak liedjes van 2.5 - 3 mb, dan passen er makkelijk 40 op.
Nou, ook zo'n 3 mb...
Met citaat reageren
Oud 29-01-2005, 09:26
Verwijderd
Citaat:
Elkana schreef op 29-01-2005 @ 09:18 :
Nou, ook zo'n 3 mb...
keertje formateren, had ik eerst ook toen paste er ineens ook meer op. Maar toch raar, want er moeten er gewoon 128/3 = 34 ofzo? op kunnen.
Met citaat reageren
Oud 29-01-2005, 13:38
Verwijderd
Voor al die mensen die zo blij zijn met hun 128 MB spelertje van de Blokker: er is er nu ook een in de aanbieding met 512 MB (60 euro geloof ik: www.blokker.nl), dus dan passen er ineens 4 keer zoveel liedjes op. Bij die Blokker dingen kan je volgens mij het beste alle nummer gewoon in 128 kbit compressie eropzetten, want het verschil met een hogere resolutie merk je toch niet bij die dingen.

Als iemand nog op zoek is naar een programma om de compressie te kunnen veranderen: www.dbpoweramp.com
Daar zie je een Music Converter staan en die is gratis in gebruik en kan een heleboel formaten naar elkaar omzetten, maar bijvoorbeeld ook 256 kbit MP3 naar 128 kbit MP3.

Daaronder staat ook nog Sveta, dat is speciaal voor Portable Audio Players staat er, ik heb het nog nooit gebruik, maar dat heeft schijnbaar nog meer functies... Bovendien is dat programma maar 30 dagen gratis te gebruiken.

Voor mensen die nog een programma zoeken waarmee je snel veel ID3 Tags kan verbeteren en bestandsnamen kan veranderen: www.mediamonkey.com

Laatst gewijzigd op 29-01-2005 om 13:41.
Met citaat reageren
Oud 29-01-2005, 14:50
Verwijderd
Citaat:
SneakyViper schreef op 29-01-2005 @ 14:38 :
Voor al die mensen die zo blij zijn met hun 128 MB spelertje van de Blokker: er is er nu ook een in de aanbieding met 512 MB (60 euro geloof ik: www.blokker.nl), dus dan passen er ineens 4 keer zoveel liedjes op. Bij die Blokker dingen kan je volgens mij het beste alle nummer gewoon in 128 kbit compressie eropzetten, want het verschil met een hogere resolutie merk je toch niet bij die dingen.

Als iemand nog op zoek is naar een programma om de compressie te kunnen veranderen: www.dbpoweramp.com
Daar zie je een Music Converter staan en die is gratis in gebruik en kan een heleboel formaten naar elkaar omzetten, maar bijvoorbeeld ook 256 kbit MP3 naar 128 kbit MP3.

Daaronder staat ook nog Sveta, dat is speciaal voor Portable Audio Players staat er, ik heb het nog nooit gebruik, maar dat heeft schijnbaar nog meer functies... Bovendien is dat programma maar 30 dagen gratis te gebruiken.

Voor mensen die nog een programma zoeken waarmee je snel veel ID3 Tags kan verbeteren en bestandsnamen kan veranderen: www.mediamonkey.com
ach ja, leuk dat de blokker 512 mb voor 60 euro heeft nu, maar ik heb mn 128 mb nou eenmaal, onzin om dan een nieuwe te gaan kopen alleen omdat er op een andere meer past als deze nog goed is.
En je links, goed bedoeld, maar ik snap niet helemaal wat je er mee wilt aangeven. Mijn vraag was waarom mijn mp3 bestanden niet in de goede volgorde geplaatst worden.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 29-01-2005, 15:15
GVR
GVR is offline
Citaat:
Anneka schreef op 29-01-2005 @ 15:50 Mijn vraag was waarom mijn mp3 bestanden niet in de goede volgorde geplaatst worden. [/B]
Ze staan wel in de goede volgorde, alleen jij weet niet wat de goede volgorde is

Misschien leest hij wel alleen de FAT volgorde. Doe eens dir aan de command prompt en kijk of die volgorde overeenkomt.
Met citaat reageren
Oud 29-01-2005, 17:17
Verwijderd
Citaat:
GVR schreef op 29-01-2005 @ 16:15 :
Ze staan wel in de goede volgorde, alleen jij weet niet wat de goede volgorde is

Misschien leest hij wel alleen de FAT volgorde. Doe eens dir aan de command prompt en kijk of die volgorde overeenkomt.
haha daar heb je gelijk in ja;p

wat is fat?

ik heb gekeken bij directory, alleen de enige die erstaat bij musicdir is rootdir.. verder kan je er niets
Met citaat reageren
Oud 30-01-2005, 15:21
Verwijderd
Citaat:
Anneka schreef op 29-01-2005 @ 18:17 :
haha daar heb je gelijk in ja;p

wat is fat?

ik heb gekeken bij directory, alleen de enige die erstaat bij musicdir is rootdir.. verder kan je er niets
Hij bedoelt dat je in "dos" even naar je mp3-speler moet gaan en dan dir typen. Als het in die volgorde afgespeelt word, dan word het dus afgespeeld volgens de FAT tabel.
Ik zou alleen niet weten hoe je daar iets aan kan veranderen.
Met citaat reageren
Oud 30-01-2005, 20:31
Verwijderd
Citaat:
SneakyViper schreef op 30-01-2005 @ 16:21 :
Hij bedoelt dat je in "dos" even naar je mp3-speler moet gaan en dan dir typen. Als het in die volgorde afgespeelt word, dan word het dus afgespeeld volgens de FAT tabel.
Ik zou alleen niet weten hoe je daar iets aan kan veranderen.
hmm ja ik heb er eens gekeken, maar om nou te zeggen dat ik erachter kan komen hoe hij ze afspeelt..
Met citaat reageren
Oud 31-01-2005, 15:51
Verwijderd
Hmm het heeft dus ook geen zin om ze nummer voor nummer neer te zetten..
Ik weet hetecht niet meer
Met citaat reageren
Oud 01-02-2005, 10:00
GVR
GVR is offline
Citaat:
Anneka schreef op 31-01-2005 @ 16:51 :
Hmm het heeft dus ook geen zin om ze nummer voor nummer neer te zetten..
Ik weet hetecht niet meer
Speelt hij niet toevallig hoofdletters eerst en daarna kleine letters (had je al geprobeerd om de bestandsnamen eerst te prefixen met 00, 01, 02, 03, 04)
Waarmee kopieer je eigenlijk? gewoon met windows of met een speciaal programma wat er bij zat?
Met citaat reageren
Oud 01-02-2005, 13:35
Verwijderd
Citaat:
GVR schreef op 01-02-2005 @ 11:00 :
Speelt hij niet toevallig hoofdletters eerst en daarna kleine letters (had je al geprobeerd om de bestandsnamen eerst te prefixen met 00, 01, 02, 03, 04)
Waarmee kopieer je eigenlijk? gewoon met windows of met een speciaal programma wat er bij zat?
Ik kopieer gewoon met windows ja, ook al via media player geprobeert, maar dat maakte ook niets uit.
Hoofdletters doet ie denk ik ook niets mee, ze staan namelijk als ik ze nu afspeel allemaal door elkaar heen.
Met bestandnamen heb ik ook al geprobeert, maar zal dat nog een keertje proberen.
Ik snap er echt helemaal niets van, er zit gewoon geen logica in.
Met citaat reageren
Oud 04-02-2005, 11:51
Maradinus
Maradinus is offline
Miss zit er wel een virus op je mp3 player
Oud 04-02-2005, 12:30
Krekker
Krekker is offline
Tijdje geleden een Time mp3 speler gekocht als cadeau voor iemand. Eerst getest en ook die speelde de nummers willekeurig af. Heb niet echt uit kunnen zoeken waar het aan lag, want had daar geen tijd voor. Mailtje gestuurd naar de fabrikant met de vraag of de shuffle functie ook uitgezet kan worden, krijg ik een mailtje terug met de mededeling dat ik een 0900 nummer moet bellen

En ehm, wat betreft het veranderen van ID3 tags: als we dan toch voor betaalde software gaan, doe dan Tag & Rename. Deze kan zo'n beetje alle soorten bestanden aan waaronder wma en ogg.

Een "gratis" alternatief dat alleen mp3's kan taggen is MP3 tag studio. Dit programma kost eigenlijk €19,- maar de trial versie biedt volle functionaliteit en verloopt niet.
Met citaat reageren
Oud 04-02-2005, 15:29
Verwijderd
Citaat:
Krekker schreef op 04-02-2005 @ 13:30 :
Tijdje geleden een Time mp3 speler gekocht als cadeau voor iemand. Eerst getest en ook die speelde de nummers willekeurig af. Heb niet echt uit kunnen zoeken waar het aan lag, want had daar geen tijd voor. Mailtje gestuurd naar de fabrikant met de vraag of de shuffle functie ook uitgezet kan worden, krijg ik een mailtje terug met de mededeling dat ik een 0900 nummer moet bellen

En ehm, wat betreft het veranderen van ID3 tags: als we dan toch voor betaalde software gaan, doe dan Tag & Rename. Deze kan zo'n beetje alle soorten bestanden aan waaronder wma en ogg.

Een "gratis" alternatief dat alleen mp3's kan taggen is MP3 tag studio. Dit programma kost eigenlijk €19,- maar de trial versie biedt volle functionaliteit en verloopt niet.
Dankje wel
nja ik ga iig ook ff een mailtje sturen naar xiron, kijken of ik iets terug krijgen
Met citaat reageren
Oud 08-02-2005, 19:26
Verwijderd
hmm heb dus na lang zoeken de site van xiron gevonden (of beter gezegd het echte merk).. daar handleiding gedownload.. maardaar stond ook niets nieuws in.. Ik snap er echt niets van.
Met citaat reageren
Oud 08-02-2005, 22:06
Verwijderd
Veel mp3 spelers sorteren de mp3's gewoon en spelen het zo af...
Met citaat reageren
Oud 08-02-2005, 22:21
Verwijderd
ja maar goed mijn vraag is, hoe sorteren ze die dan?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten