Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-02-2005, 07:31
Verwijderd
Ik moet voor ckv1 een praktische opdracht doen.
Ik ben naar de Paviljoens geweest, da tis een museum met allemaal moderne hippe kunst en daar was een tentoonstelling van Job Koelewijn.

Hij deed aan performance art. Dat hield bijvoorbeeld in dat hij een kamer had gemaakt die helemaal beplakt was met boulionblokjes verpakt in zijn lievelings gedichten. Of een vloer waarop werd geschreven met een deo-stift. Allemaal best aparte dingen die dan kunst heten

Nu wil ik ook zoiets gaan verzinnen en er zijn een aantal mogelijkheden :

Iets doen waar ik foto's van maak (een klasgenoot heeft bv een tafelkleed over een stoel laten bevriezen en van het ontdooien foto's gemaakt.) Of iets doen wat ik in de klas doe omdat het dan voor gedaan moet worden. Óf iets maken wat je moet doen om het te kunnen beleven.

Nu ben ik dus compleet inspiratieloos. Maar mij lijkt een soort spel wel leuk waarbij je moet voelen/ruiken/in dingen kijken/proeven etc om het te beleven wel leuk. Of iets met de zintuigen.

Als iemand een idee heeft dan hoor ik dat graag
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-02-2005, 07:36
Verwijderd
Na een beetje rondsurfen heb ik wel een ideetje bedacht maar ik wil eventjes een beetje erover nadenken met jullie omdat het echt een cool idee moet zijn

Ik wil iets doen met performance en muziek waarbij de mensen die er zijn dus heel erg belangrijk zijn, ze hebben een soort deelname aan het kunstwerk.

Het is dus eigenlijk zo dat ik iets wil doen met het maken van simpele dingen die geluid maken, of het gebruik maken van dingen die al een heel erg apart geluid maken en daar een soort compositie van maken zodat als iedereen meedoet het een apart iets wordt..

Heeft iemand nog meer ideeën/aanvullingen?
Met citaat reageren
Oud 07-02-2005, 21:35
PV
PV is offline
Hmm als ik deze topic lees moet ik denken aan die dingen bij Wedden Dat vroeger.. met je hand in een bak gaan zonder dat je weet wat er in zit, insecten of drilpudding of wat dan ook. Op die manier kun je misschien ook wel dingen vinden die geluid maken.. water dat klotst, een rammelaar, speelgoed van een hond (ik verzin maar iets )

Eventueel kun je dan ook nog foto's maken van het gezicht van de persoon die zijn hand in de bak steekt.. terwijl die voelt wat het is en zo.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten