Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
|
Het klinkt een beetje raar, maar komende zomer zal ROCK IN RIO – overigens al voor de tweede keer – zich afspelen in de Portugese stad Lissabon. Het gaat om een megagroot festival, bedacht door de Braziliaanse journalist Roberto Medina. Deze nam zich in 1984 voor het grootste muziekfestijn ter wereld te realiseren.
Drie edities (in 1985, 1991 en 2001) kende het festival in Rio De Janeiro, met enorme toeschouwersaantallen. De editie van 2001 bijvoorbeeld trok in zeven dagen 1 miljoen 235 duizend mensen. Vervolgens verplaatste Medina het festival naar Europa, waar in 2004 in het Parque da Bela Vista in Lissabon vijf dagen lang artiesten als Evanescence, Foo Fighters, Metallica, Paul McCartney, Slipknot, Incubus en Alicia Keys te zien waren. Wie er op de editie van 2006 komen optreden, zal overigens pas bekend gemaakt worden in december en januari. Tijdens een persconferentie in Lissabons Dom Pedro Hotel gaf festivaldirecteur Roberto Medina uitleg over zijn ‘concept’. De vijf dagen van Rock in Rio zullen ieder in het teken staan van een eigen muziekstijl. Zoals heavy metal, rock, pop etc. Er zullen grote internationale acts staan, maar ook Braziliaanse. Een dagkaart kost 60 euro, een kaart voor twee dagen 90 euro. Er worden geen passepartouts verkocht. Een gedeelte van de winst is bestemd voor projecten die hulp bieden aan misdeelde kinderen. Het festival heeft niet voor niets als ondertitel Por Um Mundo Mehor (voor een betere wereld). Rock in Rio, aldus Roberto Medina, is een merknaam. Er zijn al concrete plannen om het festival volgende jaar in Sydney te laten plaatsvinden. De editie van 2006 belooft alvast het grootste popfestival van Zuid-Europa te worden. Opvallende ingrediënten zijn een heuse ski- en snowboard-helling (sneeuw in Portugal in mei!) en een zeer futuristische Electronic Tent, gemaakt van PVC-buizen, voor dance en electronica. Wie een voorproefje wil van deze Cidade do Rock en haar verschillende podia, zie bijgevoegd filmpje. Rock in Rio zal plaatsvinden op 26 en 27 mei en 2, 3 en 4 juni. We houden je op de hoogte wie er komen spelen. bron
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
damn nu kanik nog niet bewijzen of roskilde groter is dan werchter...of niet
||
Citaat:
Ik geloof dat Roskilde rond de 75.000 bezoekers per dag draait terwijl Werchter er standaard uitgaat van een 70.000-tal. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
vs Werchter |
![]() |
||
Citaat:
jah zo ver zat ik ook alwel...maar die roskilde site geeft niet de cijfers die ik zoek...
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
110,000bezoekers dan zou werchter toch nog groter zijn...ik ga mijn weddenschap nog winnen ik vind het ookwel leuk datik in finland zit ![]()
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
![]() *niet datik de humor niet goed vond*
|
![]() |
|
|