Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-02-2005, 18:30
Anno 1986
Anno 1986 is offline
Iemand ervaring met het krijgen van felle hoofdpijn, en vervolgens niets meer kunnen zien? (Dit is geen migraine!)
Zoja; hoe eraf gekomen? Hoe vaak gebeurd, en wat te doen?

Grtjs!
Oud 23-02-2005, 18:31
Verwijderd
Hoe weet je zo zeker dat het geen migraine is...?

Als dat gebeurd zou ik iig langs de dokter gaan.
Met citaat reageren
Oud 23-02-2005, 18:36
Somebody Special
Somebody Special is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 23-02-2005 @ 19:31 :
Hoe weet je zo zeker dat het geen migraine is...?

Als dat gebeurd zou ik iig langs de dokter gaan.
Idd, als je zeker weet dat dat het niet is zou ik morgen nog bij de huisarts zitten.

Zoals al in een ander topic staat, potverdorie, het gaat om je ogen!
Oud 23-02-2005, 18:38
Verwijderd
Citaat:
Somebody Special schreef op 23-02-2005 @ 19:36 :
Idd, als je zeker weet dat dat het niet is zou ik morgen nog bij de huisarts zitten.
Ik zou er geloof ik vanavond nog langs gaan of anders langs de EHBO oid...maar ik ben wel benieuwd naar hoe ze zo zeker weet dat het geen migraine is.
Met citaat reageren
Oud 23-02-2005, 18:46
Anno 1986
Anno 1986 is offline
(gaat over mijn zus)

Zijn ze vorige week natuurlijk ook gaan doen. Nadat dit de tweede keer gebeurde (in de eerste keer had ze het zicht snel weer terug, en ging het na een goede rust weer beter). De tweede keer gebeurde het savonds, zijn ze meteen naar de ehbo gegaan en hebben ze haar opgenomen. De volgende middag is ze weer naar huis gestuurd.
Artsen sluiten migraine uit omdat dit vaak andersom gebeurd; dan zie je eerst vlekken, en dan krijg je hoofdpijn. Bij haar ging dat anders.
Stress en spanning kon een rol spelen, maar kon niet de oorzaak zijn.
Onderzoeken hebben de volgende dag geen resultaten kunnen boeken omdat het zicht de volgende dag weer terug kwam.

Bij de eerst volgende keer wordt er een hersenscan gemaakt, maar ja; moet je dus wachten tot je het weer krijgt?! Dat kan nog wel een hele tijd duren!

Dokter zegt dat het een verschijnsel van MS is, maar ook van andere dingen. Dus dat zegt niets. Ook dit kunnen ze nog niet testen.

Wat mij echter dwars zit; een meisje van mijn tekencursus had dit enkele jaar geleden ook, en was haar zicht maar liefs drie jaar kwijt!!! Tot ze opeens wakker werd, en haar beeldpunt weer goed was. Ook allerlei onderzoeken gedaan, maar nooit iets gevonden...

Vandaar dat ik hoopte dat hier misschien ervaringsdeskundigen zaten, maar ik vrees nog van niet

GRTJS!
Oud 23-02-2005, 18:50
Verwijderd
Is migraine wel onderzocht? Of is het meteen zonder verder onderzoek uitgesloten? Je hoeft bij migraine niet per se van te voren vlekken te zien, volgens mij. Ik zag van te voren iig ook nooit vlekken.

Ik zou via de huisarts toch een verwijzing proberen te krijgen voor verdere onderzoeken. Als het iets in de hersenen is, dan is dat misschien op een hersenscan buiten zo'n "aanval" ook wel te zien.

MS kan toch getest worden? Dat dacht ik wel iig. En die andere dingen wellicht ook. Ik zou niet zomaar genoegen nemen met "wacht maar af tot het weer gebeurt" oid...
Met citaat reageren
Oud 23-02-2005, 18:54
Anno 1986
Anno 1986 is offline
Nee dat snap ik ook niet direct...
Maar voor alsnog willen ze het dus even aankijken, en verder onderzoeken als het weer gebeurd...

Huisarts heeft al wel gebeld met neuroloog etc. Maarja, we zien het dan nog maar...als het lang duurt, en de hoofdpijn aan blijft houden (dat heeft ze nog wel veel) gaan ze ook verder met het onderzoek...

Grtjs en bedankt!
Oud 23-02-2005, 18:58
Verwijderd
Citaat:
Anno 1986 schreef op 23-02-2005 @ 19:54 :
Maar voor alsnog willen ze het dus even aankijken, en verder onderzoeken als het weer gebeurd...
Dat willen de artsen of dat wil je zus? (Als de artsen het willen, maar je zus niet, dan zou ik toch flink doorzeuren als ik haar was. )
Met citaat reageren
Oud 23-02-2005, 19:13
Verwijderd
Citaat:
Leonoor schreef op 23-02-2005 @ 19:58 :
Dat willen de artsen of dat wil je zus? (Als de artsen het willen, maar je zus niet, dan zou ik toch flink doorzeuren als ik haar was. )
Idd, als zij niet af wil wachten - maar de artsen dus wel -, doorzetten. Laat haar zonodig naar andere artsen gaan.
Met citaat reageren
Oud 23-02-2005, 19:14
Verwijderd
Ik zou er echt op aandringen dat ze je zus verder gaan onderzoeken. Dit is niet normaal dus er moet sowieso een MRI-scan worden gemaakt om dingen uit te sluiten. En de diagnose migraine is wel heel erg snel uitgesloten...

Als artsen er moeilijk over doen, vraag dan een second opinion, bij een neuroloog, daar heb je recht op.

Het is belangrijk om te weten waar dit vandaan komt.

Mijns inziens kan het wel heel goed migraine zijn. Bij migraine heb je vaak een uitval ergens, misschien in dit geval haar ogen. Ik heb een paar keer gehad tijdens migraine dat mijn benen het niet meer doen en dat ik dus onderaan de trap lig.
Met citaat reageren
Oud 23-02-2005, 19:19
Auntie M
Auntie M is offline
Ik wil je niet bang maken, maar een collega van mij liep opeens tegen deurposten aan en zo. Het bleek dus dat er een tumor soms op z'n oogzenuw drukte (vraag me niet naar verdere details). Het hoeft natuurlijk helemaal niet zo te zijn, maar daarom vind ik het vreemd dat die artsen zo onverschillig zijn, door snel onderzoek te doen kun je dit soort zaken wellicht al uitsluiten.
Oud 23-02-2005, 19:46
Verwijderd
Citaat:
bugge schreef op 23-02-2005 @ 20:14 :
Ik heb een paar keer gehad tijdens migraine dat mijn benen het niet meer doen en dat ik dus onderaan de trap lig.
Offtopic: Dat heb ik ook een keer gehad, dat m'n benen het niet meer deden, dat is eng. (Zeker als het je eerste migraine-aanval is.)
Met citaat reageren
Oud 23-02-2005, 20:03
Anno 1986
Anno 1986 is offline
Hmmja...toch nog maar eens met haar praten idd!
Oud 23-02-2005, 20:22
Verwijderd
Vind het een beetje een raar verhaal.

Ik ben 2 jaar geleden plotseling dubbel gaan zien (ja het is wel iets anders, maar komt toch ook weer beetje op hetzelfde neer). Ik binnen 2 dagen dus wel van top tot teen onderzocht. En had daar niet eens voor hoeven te zeuren. Mss kwam dat omdat mijn vader overleden is aan een hersentumor, en dat was ook waar ze bij mij in eerste instantie aan dachten.

Verder ben ik door de MRI scan gegaan, heb ik een lumbaalpunctie gehad, en bloedonderzoek. Want wat een onzin dat ms niet onderzocht kan worden, dat kan dus wel gewoon!

Mwah verder denk ik dat jij je er niet al te druk over moet maken, dat zal vooral iets van je ouders en je zus zijn.

Sterkte ermee, hopelijk valt het allemaal mee (dat deed het bij mij wel gelukkig, al was het wel echt schikken geblazen... Ik zag na een half jaar trouwens niet meer dubbel, heb nu nog wel een dat ik in de hoek van mijn ogen dubbel zie...)
Met citaat reageren
Oud 23-02-2005, 20:33
Anno 1986
Anno 1986 is offline
Citaat:
MevrouwM schreef op 23-02-2005 @ 21:22 :
Mwah verder denk ik dat jij je er niet al te druk over moet maken, dat zal vooral iets van je ouders en je zus zijn.
Ik denk wel dat het hier over MIJN zus gaat, en ik maak net zo goed deel uit van de familie als mijn ouders Ik denk dat ik wel degelijk geschrokken ben, en mij een beetje zorgen maak. We zijn elkaar al bijna kwijt geraakt een keer, en dat blijft me toch een beetje bij.

MS gaan ze ook wel onderzoeken; maar dat zei de dokter er gewoon bij. Het kunnen wel symptonen zijn van honderd dingen, op dit moment (het is nog zo vroeg?) willen ze niet nu al al die honderd dingen onderzoeken. Een MRI scan is trouwens best prijzig, ik weet nog wel hoe hard ik erom moest zeuren...
Daarom willen ze het nog 'even afwachten.'
Mss was het stress, daar dachten ze ook nog aan....

Ach, ik weet het ook niet! Contact met de neuroloog is er in ieder geval geweest, en ze kan terecht bij mensen als de klachten toenemen, of te lang aan blijven houden. Als deze pijnstillers niet werken moet ze na 4 weken terug komen en gaan ze verder onderzoek verrichten dacht ik.

Grtjs!
Oud 23-02-2005, 20:36
Verwijderd
Het gaat denk ik meer om wat je zus wil dan om wat de artsen willen. Tuurlijk kost het geld, maar dat kost het straks als ze weet ik het wat heeft ook...en dan misschien nog wel meer, bij de meeste dingen kun je er maar beter op tijd bij zijn (ik zeg niet dat het iets ernstigs is, maar je kunt toch nooit weten). Waarschijnlijk zijn er best onderzoeken dmv ze meteen meerdere dingen uit kunnen sluiten (waarvan sommige misschien best simpel zijn, bv. bloedonderzoek), dat soort onderzoeken kunnen ze iig doen, lijkt me.
Met citaat reageren
Oud 23-02-2005, 20:58
Verwijderd
Citaat:
Anno 1986 schreef op 23-02-2005 @ 21:33 :
Ik denk wel dat het hier over MIJN zus gaat, en ik maak net zo goed deel uit van de familie als mijn ouders Ik denk dat ik wel degelijk geschrokken ben, en mij een beetje zorgen maak. We zijn elkaar al bijna kwijt geraakt een keer, en dat blijft me toch een beetje bij.

MS gaan ze ook wel onderzoeken; maar dat zei de dokter er gewoon bij. Het kunnen wel symptonen zijn van honderd dingen, op dit moment (het is nog zo vroeg?) willen ze niet nu al al die honderd dingen onderzoeken. Een MRI scan is trouwens best prijzig, ik weet nog wel hoe hard ik erom moest zeuren...
Daarom willen ze het nog 'even afwachten.'
Mss was het stress, daar dachten ze ook nog aan....
Ja ik snap wel dat het om jouw zus gaat, had het waarschijnlijk beetje lomp daar gezet, maar ik bedoelde meer van, jij kan er denk ik weinig aan doen (jij kan moeilijk naar de neuroloog op bellen bij wijze van). Praat er vooral veel over thuis, want natuurlijk doet het jou ook veel!

En verder die MRI scan, als ze echt iets ergs denken, dat wordt er toch wel een MRI scan gemaakt. Dan maken die kosten niks uit denk ik. (weet jij trouwens wat een MRI scan ongeveer kost??). Ik bedoel toen ik dat had was ik maandag middag bij de neuroloog en kon ik de volgende dag om half 10 al door de MRI scan, dus als er echt haast achter zit, of als ze er het ergste van denken, dan zetten ze er wel vaart achter.

Uhm nou ja toch het beste ermee (nog een keer )
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten