Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-02-2005, 16:10
Lindaa
Lindaa is offline
ik heb zo'n idee dat ik altijd een van de enige bent die valetijnsdag maar onzin vindt, althans als ik zo in m'n vriendengroep en andere bekenden kijk.
nog meer die derover zo denken?

het slaat echt nergens op, is echt zo'n "verplichte" dag eigenlijk..., ik persoonlijk, doe liever gewoon een dag dan iets. maargoed, ik ben zelf dan ook niet iemand van dat kleffe

m'n vriend vind dus zo'n dingen juist wel leuk, dus ik stuur hem toch een kaartje en gaan die week saampjes naar de bios ofzo.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 11-02-2005, 16:18
someone17
someone17 is offline
Ikzelf vind valentijnsdag ook onzin. Mijn vriend vind het inderdaad niet stom dus heb ik maar een kaartje gestuurd
Oud 11-02-2005, 16:23
Fainne
Fainne is offline
Ik vind het ook onzin, maar het is geloof ik wel spannend als je een briefje van een geheime aanbidder krijgt ofzo.

dat is bij mij nog nooit gebeurd dus is het

verder de gewoonlijke zever, als koppel is het leuker spontane dingen te geven en te krijgen dan op zo'n 'verplichte' dag.
Met citaat reageren
Oud 11-02-2005, 16:28
stralende ster!
stralende ster! is offline
Je bent dus al niet de enige die het onzin vind, .. En ik sprak net een vriend van me en die zei ook dat ie het maar onzin vond.. maar ikzelf vind het eigenlijk wel leuk allemaal enzo.. Ik bedoel als je op een gewone dag iets gaat sturen naar een bijzonder iemand of gewoon een goede vriend, wordt er al vaak meer achter gezocht en op zo'n dag hoort het juist dat je aan die bijzondere persoon of goede vriend denkt.. Nou ja dat vind ik.. Alleen het enige nadeel is dat alles bijna 3x zo duur is.. Denk bijvoorbeeld aan een roos ofzo.. maar ja dat doet er niet toe..

Ik vind het zelf altijd wel leuk en wacht met smart op kaartjes.. Nee dat is nou ook wel weer overdreven..

Kus!
Oud 11-02-2005, 16:29
Embryosquasher
Embryosquasher is offline
En wel zo hypocriet zijn om toch nog iets te sturen...
Met citaat reageren
Oud 11-02-2005, 16:34
Roosje
Roosje is offline
Ach ja, ik stuur mezelf wel...

Denk aan de toffe woordspeling...
Oud 11-02-2005, 16:36
Briseïs
Briseïs is offline
Asl ik een vriendje had gehad had ik hem uit protest maandag de hele dag niet gesproken
Oud 11-02-2005, 16:38
Verwijderd
Ik vind dat het tegenwoordig wel heel erg overdreven wordt, maar stiekem vind ik het ook wel leuk, een kaartje sturen of krijgen.

Citaat:
Embryosquasher schreef op 11-02-2005 @ 17:29 :
En wel zo hypocriet zijn om toch nog iets te sturen...
Ze doet het ook niet voor zichzelf, ze doet het voor haar vriend, die vindt het wel leuk. Niets mis mee toch?
Met citaat reageren
Oud 11-02-2005, 16:40
Verwijderd
Och, onzin... ik vind het nergens voor nodig. Maar als mensen het leuk vinden, dan moeten ze vooral hun gang gaan

Ik vind het wel belachelijk als stellen allebei geen flauw idee hebben wat ze moeten doen/geven, maar tóch per se iets willen doen/geven. Alsof het verplicht is ofzo.
Met citaat reageren
Oud 11-02-2005, 16:43
Skilly
Skilly is offline
Ja ik vindt het ook maat stom. Want waarom zou je perse de liefde verklaren p de 14de? Het kan toch elke dag.

Van mij mogen ze het afschaffen.
Oud 11-02-2005, 16:44
TopDrop
TopDrop is offline
tis alleen leuk als je zelf iets anoniems krijgt voor de rest is het dikke onzin
Oud 11-02-2005, 17:42
BrunetJuh
BrunetJuh is offline
Citaat:
TopDrop schreef op 11-02-2005 @ 17:44 :
tis alleen leuk als je zelf iets anoniems krijgt voor de rest is het dikke onzin
Oud 11-02-2005, 17:43
poetic_tragedy
poetic_tragedy is offline
op zich is valentijnsdag onzin, maar wel weer een goed excuus om een cadeautje te kopen (als k een vriendje heb vind k t altijd leuk om cadeautjes voor m te kopen)
Met citaat reageren
Oud 11-02-2005, 17:54
Verwijderd
Ach het kan leuk zijn, als je bijvoorbeeld gek bent op cadeautjes ofzo. Zelf doe ik er niet zo aan, maar ik heb er zeker niets tegen.
Met citaat reageren
Oud 11-02-2005, 18:00
Verwijderd
Meid, wat origineel.
Met citaat reageren
Oud 11-02-2005, 18:09
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Ik vind het ook onzin.
Oud 11-02-2005, 19:00
Verwijderd
Ik vind het ook stom, en had met mijn vriend afgesproken niks te kopen, maar heb toch een kleinigheidje gekocht, omdat ik het wel wel iets leuks vond. Dusse tsjaa... wel stom, maar waar
Met citaat reageren
Oud 11-02-2005, 19:19
Methuselah
Methuselah is offline
Is geen onzin.
Oud 11-02-2005, 19:29
Somebody Special
Somebody Special is offline
Commercieel gedoe

Als ik iets wil geven doe ik dat wel op een willekeurige andere dag
Oud 11-02-2005, 19:35
Verwijderd
fuck valentijsdag...lame gedoe
Met citaat reageren
Oud 11-02-2005, 19:47
Toet0r
Toet0r is offline
Mijn vriendje vind het niks, maar die is ook helemaal niet romantisch ofzo.
Mij maakt het allemaal niet uit..
Met citaat reageren
Oud 11-02-2005, 20:20
punxnotdead
punxnotdead is offline
ik vind het onzin
Oud 11-02-2005, 20:58
grandmommy
grandmommy is offline
ik vind het wel grappig als ik op valentijnsdag een anonieme roos of brief krijg ofzo, maar ik heb het nog nooit gehad haha

en verder doe ik niet aan valentijnsdag, ik bedoel, wat heb je er nou aan om elkaar een keer per jaar kadotjes te geven? je bent toch al een kadotje voor elkaar?
Oud 11-02-2005, 21:05
dragonstorm
dragonstorm is offline
k vind t wel leuk
heb k goeie reden om m'n vriendin een kaartje te sturen
Met citaat reageren
Oud 11-02-2005, 21:30
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Altijd dat geouwehoer van bepaalde mensen over dat het een 'commercieële dag' zou zijn, uitgemolken door Hallmark en dat ze 'uit principe niet meedoen'. Tegen die mensen zeg ik: Zeg nou maar gewoon eerlijk dat je het een klote-dag vind omdat je geen vriendje hebt. Doe ik ook altijd.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 11-02-2005, 21:41
Somebody Special
Somebody Special is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 11-02-2005 @ 22:30 :
Altijd dat geouwehoer van bepaalde mensen over dat het een 'commercieële dag' zou zijn, uitgemolken door Hallmark en dat ze 'uit principe niet meedoen'. Tegen die mensen zeg ik: Zeg nou maar gewoon eerlijk dat je het een klote-dag vind omdat je geen vriendje hebt. Doe ik ook altijd.
Citaat:
Somebody Special schreef op 11-02-2005 @ 20:29 :
Commercieel gedoe

Als ik iets wil geven doe ik dat wel op een willekeurige andere dag
Ik heb idd al bijna 3 jaar een relatie dus dat gaat niet altijd op...
Oud 11-02-2005, 21:49
Anaïs
Anaïs is offline
Niet alle jongens zijn superromantische wezens, en dagen zoals Valentijn, helpt ze er volgens mij aan denken dat romantiek soms wel eens nodig is

Dus nee ik vind het geen onzin.
Met citaat reageren
Oud 11-02-2005, 21:50
Marcade
Marcade is offline
Ach ik vind 't ook een beetje gezeur en gezeik van mensen die 't 'onzin' of 'commercieel' vinden .. of van die mensen die zeggen van 'ja maar elke dag is speciaal' of 'ik doe gewoon spontaan als ik daar zin in heb'.

In mijn ogen staat 't gewoon gelijk aan luiheid.

Hoe moeilijk moet 't nou zijn gewoon leuk op valentijn een kaartje of iets anders te sturen; gewoon iets extra's te doen om aan te geven dat je van je partner houd

.. commercieel; Kerst is ook commercieel en sinterklaas ook. Alles, zelfs seks word commercieel uitgemolken .. wat wil je nou ..

Als je op valentijn al niet eens de moeite wilt nemen, geloof ik moeilijk dat mensen op andere dagen wel spontaan zijn.
Met citaat reageren
Oud 11-02-2005, 22:04
punxnotdead
punxnotdead is offline
Citaat:
Marcade schreef op 11-02-2005 @ 22:50 :
.. commercieel; Kerst is ook commercieel en sinterklaas ook. Alles, zelfs seks word commercieel uitgemolken .. wat wil je nou ..
dat is geen reden om er aan mee te doen he

Citaat:
Als je op valentijn al niet eens de moeite wilt nemen, geloof ik moeilijk dat mensen op andere dagen wel spontaan zijn.
Als je iets geeft op valentijnsdag is het dan nog spontaan? Dan is het meer een soort van verplichting.

Ik zou het persoonlijk leuker vinden om echt spontaan iets te krijgen of iets leuks te doen.
Oud 11-02-2005, 22:16
Verwijderd
Citaat:
Mark Almighty schreef op 11-02-2005 @ 22:30 :
Ik heb een vriendin en doe uit principe niet aan Valentijn. Maar ook niet aan verjaardagen, kerst, enzovoorts. Ik zie gewoon niet in wat er nu zo feestelijk is aan de stand van de aarde ten opzichte van de zon.
Met citaat reageren
Oud 12-02-2005, 00:19
_Moby_
_Moby_ is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 11-02-2005 @ 23:16 :
Ik heb een vriendin en doe uit principe niet aan Valentijn. Maar ook niet aan verjaardagen, kerst, enzovoorts. Ik zie gewoon niet in wat er nu zo feestelijk is aan de stand van de aarde ten opzichte van de zon.
meneer doet niet aan verjaardagen, maar als hij zelf jarig is kan hij natuurlijk niet wachten om de kaarsjes uit te blazen, taart naar binnen te werken en cadeautjes open te scheuren.

maar om Valentijn geef ik ook niets. Het is wel leuk als vrijgezel zijnde, maar als je een relatie hebt is het de zoveelste gelegenheid waarbij cadeautjes gegeven moeten worden.
Oud 12-02-2005, 00:42
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
_Moby_ schreef op 12-02-2005 @ 01:19 :
maar om Valentijn geef ik ook niets. Het is wel leuk als vrijgezel zijnde, maar als je een relatie hebt is het de zoveelste gelegenheid waarbij cadeautjes gegeven moeten worden.
Mij lijkt het juist leuk als je een relatie hebt en juist niét als je vrijgezel bent. Of ben ik nou heel raar?
Met citaat reageren
Oud 12-02-2005, 09:47
Marcade
Marcade is offline
Citaat:
punxnotdead schreef op 11-02-2005 @ 23:04 :
Als je iets geeft op valentijnsdag is het dan nog spontaan? Dan is het meer een soort van verplichting.

Ik zou het persoonlijk leuker vinden om echt spontaan iets te krijgen of iets leuks te doen.
Tegenwoordig zijn er zoveel zeikerds die er tegen zijn dat iets op valentijn doen idd. spontaan is ja

En ja het is misschien leuker op een niet valentijn dags iets spontaans te krijgen, maar dat neemt niet weg dat het niet leuk is op valentijn zelf ook iets te doen.

Als iemand jarig is, feliciteer je 'm ook. Als 't kerst is, wens je 'm een prettige kerst. Als 't nieuw jaar is, een gelukkig nieuw jaar. Waarom moet 't dan nou weer zo moeilijk zijn op valentijn iemand te zeggen dat je van diegene houd "omdat 't een verplichting is"

Yeah right.
Met citaat reageren
Oud 12-02-2005, 11:49
*sunrise1986*
*sunrise1986* is offline
Maandag zien we elkaar niet, dus ik heb besloten om het maar helemaal over te slaan . Ik heb eigenlijk niet met hem gehad over een cadeautje oid maar ik hoop dat hij er hetzelfde over denkt (naja het zal wel want hij vindt valentijnsdag ook onzin).
Met citaat reageren
Oud 12-02-2005, 12:04
Verwijderd
Als jij het onzinnig vindt, dan doe je er toch lekker niet aan. Mensen die het wel leuk vinden doen er lekker wel aan.

Ik doe er ook niet aan, vind het onnodig. Maar als we nooit iets samen zouden doen, dan zou ik er wel aan willen doen.
Met citaat reageren
Oud 12-02-2005, 12:49
Verwijderd
valentijn is om de stille aanbidder uit te hangen. Niet om alherhande dure onzinnige cadeaus te kopen voor je chick
Met citaat reageren
Oud 12-02-2005, 13:35
Verwijderd
Citaat:
_Moby_ schreef op 12-02-2005 @ 01:19 :
meneer doet niet aan verjaardagen, maar als hij zelf jarig is kan hij natuurlijk niet wachten om de kaarsjes uit te blazen, taart naar binnen te werken en cadeautjes open te scheuren.
Nee, ik vind het natuurlijk niet erg om cadeautjes te krijgen, maar ik vraag er nooit om en verwacht het ook niet. Mijn moeder geeft me wel altijd wat, waarschijnlijk in de naïeve hoop dat zij ook iets voor haar verjaardag krijgt.
Met citaat reageren
Oud 12-02-2005, 13:39
Fritske1987
Fritske1987 is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 12-02-2005 @ 01:42 :
Mij lijkt het juist leuk als je een relatie hebt en juist niét als je vrijgezel bent. Of ben ik nou heel raar?
helemaal mee eens
Oud 12-02-2005, 17:32
Daboman
Daboman is offline
mwah eigenlijk vind ik het ook maar een beetje onzin.

En ja, ik ben vrijgezel

Ik had een vriendin beloofd een kaartje te sturen, omdat zij vorig jaar ook een kaartje had gestuurd. Man man man, wat staan er toch een slijmerige dingen op die kaarten . Ik heb maar 1 kaart gevonden, die geschikt was om naar een normale vriendin te sturen en niet iemand die alles voor je is.

Kortom ik vind het maar slijmerig gedoe. Alsof de wereld er om draait. Zo kwam het op me over.
Oud 12-02-2005, 17:36
Verwijderd
D0h.
Met citaat reageren
Oud 12-02-2005, 18:08
dwight88
dwight88 is offline
Citaat:
Skilly schreef op 11-02-2005 @ 17:43 :
Ja ik vindt het ook maat stom. Want waarom zou je perse de liefde verklaren p de 14de? Het kan toch elke dag.

Van mij mogen ze het afschaffen.
ik hou meer van spontane acties, daar blijkt altijd veel meer uit.
Met citaat reageren
Oud 12-02-2005, 18:57
Jampot
Jampot is offline
Citaat:
Als je met valentijnsdag iets romantisch doet heb je de orginaliteit van een oorwurm.
Daarnaast is het 'romantische' gebeuren ook compleet ingekleed door onze grote marketing-vrienden.

Oftwel als je morgen iets 'romantisch' doet of iets 'romantisch' verwacht, dan geef je aan dat je een beroerd gevoel voor timing hebt
Met citaat reageren
Oud 12-02-2005, 19:57
Verwijderd
Ik ben tegen Valentijnsdag. Omdat het allemaal commercieel gelul is. Zoals mijn vriend vorig jaar al zei; alsof ik op zo'n dag meer van je hou dan op andere dagen.
Natuurlijk is het leuk om iets speciaals te doen of te geven, maar dat kan ook op een andere dag en hoeft voor mij niet speciaal op de 14e februari.
Met citaat reageren
Oud 12-02-2005, 20:22
Lilything
Lilything is offline
Citaat:
Mushu schreef op 12-02-2005 @ 20:57 :
Ik ben tegen Valentijnsdag. Omdat het allemaal commercieel gelul is. Zoals mijn vriend vorig jaar al zei; alsof ik op zo'n dag meer van je hou dan op andere dagen.
Natuurlijk is het leuk om iets speciaals te doen of te geven, maar dat kan ook op een andere dag en hoeft voor mij niet speciaal op de 14e februari.
Gewoon om te reageren op mijn tegenpool (op dit gebied dan..) quote k je ff

Ik ben niet perse tegen Valentijnsdag. Ik vind het rottig dat de winkelieren het een beetje uitbuiten. Maarja ik vind het zo leuk Net zoals moederdag.....gewoon die dagen is het prettig om je waardering te uiten aan iemand waarvan je houdt Gewoon iets liefs.....want je kunt altijd wel iets liefs voor iemand doen, maar als je de waardering krijgt op of rond valentijn is t gewoon net ff mooier zeg maar iets 'voor valentijn' (of t nu een weekje eerder is maakt dan niet uit) krijgen is zo mooi en warm dan mag van mij ook wel iets zelfgeknutselds zijn
Oud 12-02-2005, 20:30
ikbenLINDA
ikbenLINDA is offline
tuurlijk is het te commercieel en gewoon bedacht door winkeliers om lekker erop te verdienen. maar toch zou het me tegen vallen als m'n vriend niet op z'n minst zou zeggen "fijne valentijnsdag". als je iemand leuk vind maar je hebt nog niks is het spannend om te kijken of hij iets van zich laat horen.
zelf ga ik lekker naar de dierentuin maandag met m'n vriend. daarna lekker saampjes kaasfonduen en daarna een filmpje huren of naar de bios. we doen niet aan cadeautjes maar we maken er gewoon een gezellig dagje van.
Oud 13-02-2005, 09:54
WolterB
WolterB is offline
Het is heel erg commerciëel
Oud 13-02-2005, 09:58
Verwijderd
Citaat:
ikbenLINDA schreef op 12-02-2005 @ 21:30 :
tuurlijk is het te commercieel en gewoon bedacht door winkeliers om lekker erop te verdienen.
Citaat:
A Valentine as a sweetheart, lover, or special friend was first written about c 1450. Originally, it meant such a person chosen, drawn by lot, or otherwise determined for the upcoming year. Valentine as a card (c 1553) was at first a folded paper inscribed with the name of the person chosen or drawn as a valentine. By 1610, the word also referred to a gift given to the special person. The use of the word to mean "a written or printed letter or card with decoration, verse, etc. of an amorous nature" sent or given on St. Valentine's Day began around 1824. The word can be written with an initial capital or without.

The oldest known valentine still in existence today was a poem written by Charles, Duke of Orleans to his wife while he was imprisoned in the Tower of London following his capture at the Battle of Agincourt. The greeting, written in 1415, is part of the manuscript collection of the British Library in London, England.
Met citaat reageren
Oud 13-02-2005, 10:23
snoopy
snoopy is offline
Ik vind het leuk als "geheime-aanbidder-dag". Tis leuk als je verliefd bent op iemand (stiekem) om dan met valentijn een kaartje te sturen (kan natuurlijk ook op een andere dag, maar ja...). Nu ik een vriend heb, doe ik er niet aan. We hebben 2 dagen later 2 jaar "verkering", dus dat vieren we liever.

We gaan wel naar Londen met Valentijnsdag, en nu denkt iedereen dat we dat doen omdat het dan valentijn is
Oud 13-02-2005, 12:10
Donald Duck
Donald Duck is offline
Citaat:
Lindaa schreef op 11-02-2005 @ 17:10 :
ik heb zo'n idee dat ik altijd een van de enige bent die valetijnsdag maar onzin vindt, althans als ik zo in m'n vriendengroep en andere bekenden kijk.
nog meer die derover zo denken?

het slaat echt nergens op, is echt zo'n "verplichte" dag eigenlijk..., ik persoonlijk, doe liever gewoon een dag dan iets. maargoed, ik ben zelf dan ook niet iemand van dat kleffe

m'n vriend vind dus zo'n dingen juist wel leuk, dus ik stuur hem toch een kaartje en gaan die week saampjes naar de bios ofzo.
Volgens mij heb ik hier een menings genoot gevonden. Valentijn slaat idd nergens op. Waarom zou je die dag speciaal lief moeten zijn en andere dagen niet.
Volgens mij is het enigste nuttige aan valentijn dat je een reden hebt om je liefde te verwennen
Oud 13-02-2005, 13:07
Warsocket
Warsocket is offline
Kgeef er zelf niet zoveel om (lees niet boeiend)

maargoed je kan het als goed excuus gebruiken om iemand iets te sturen
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten