Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Muziek
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-02-2005, 16:00
the spongeman
the spongeman is offline
weet hier iemand hoe je drums een btje normale kwaliteit op kan nemen zonder drum microfoons?
als ik met een gewone microfoon doe klinkt het namelijk erg blikkerig...
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-02-2005, 16:02
Artus
Artus is offline
drum microfoons huren
Oud 03-02-2005, 16:16
Unique Clone
Unique Clone is offline
videocamera
Oud 03-02-2005, 16:18
Carn
Carn is offline
wat ik gebruik is een degelijke no-name multi-purpose microfoon als overhead..die is aangesloten op een mixer met equalizer om wat hoog weg te draaien, en daarna doorpluggen naar minidisc.

Een degelijke microfoon is belangrijk, anders krijg je snel een overstuurd en idd blikkerig geluid. Ook vraagt deze aanpak om fatsoenlijk materiaal qua drums en bekkens. Met een echte drummicrofoonset kan je een kartonnen doos nog redelijk laten klinken maar met 1 overhead moet je toch zorgen dat alles van nature al goed klinkt.
Oud 03-02-2005, 16:20
Verwijderd
Citaat:
the spongeman schreef op 03-02-2005 @ 17:00 :
weet hier iemand hoe je drums een btje normale kwaliteit op kan nemen zonder drum microfoons?
als ik met een gewone microfoon doe klinkt het namelijk erg blikkerig...
met een goede niet drum mic kan je ook een end komen. de vraag is wat jij nu gebruikt.
Met citaat reageren
Oud 03-02-2005, 16:23
Verwijderd
Een mooie sennheiser clipjes kit icm. een shure b52

En anders idd 1 of 2 overheads en dan wat minder hoog erin

Maar dat is voor elke audiofiel verschillend natuurlijk. Weet iemand toevallig nog een site waar wat standaard bv. EQ,compressor,gate instellingen voor verschillende instrumenten staan?
Met citaat reageren
Oud 03-02-2005, 16:53
Carn
Carn is offline
Citaat:
Fake schreef op 03-02-2005 @ 17:23 :

En anders idd 1 of 2 overheads en dan wat minder hoog erin

Maar dat is voor elke audiofiel verschillend natuurlijk. Weet iemand toevallig nog een site waar wat standaard bv. EQ,compressor,gate instellingen voor verschillende instrumenten staan?
weet zo de inhoud niet precies maar hier staat zeker wat informatiefs:

http://www.shure.com/booklets/techpubs.html
Oud 03-02-2005, 16:54
Carn
Carn is offline
Citaat:
Fake schreef op 03-02-2005 @ 17:23 :
Mwah, sennheiser en shure zijn niet de heiligmakers, andere merken zoals Audix zijn vaak net zo goed
Oud 03-02-2005, 17:06
Verwijderd
Thnx, stom dat ik daar zelf niet aan gedacht heb. Staan voor de topicstarter in het pfd'je audio for music educators ook nog wel wat interessants is. Hoe microfoon's bij een drumstel op te stellen enz. Sennheiser en Shure zijn zeker niet zaligmakend maar als je het toch tot je beschikking hebt

Als je nog meer van dit soort dingen tegenkomt, graag
Met citaat reageren
Oud 03-02-2005, 17:11
Carn
Carn is offline
http://directory.google.com/Top/Arts...dio_Recording/

als je je verveeld. zal vast iets tussenstaan
Oud 03-02-2005, 17:23
Verwijderd
Fruity Loops.
Met citaat reageren
Oud 03-02-2005, 17:34
Troll
Troll is offline
MP3 speler werkt ook best wel lekker. Sommige cymbals eindigen in een zootje gekraak, maar wat wil je met een low-budget prutseltje.
Met citaat reageren
Oud 03-02-2005, 17:54
Verwijderd
Citaat:
Mephostophilis schreef op 03-02-2005 @ 18:23 :
Fruity Loops.
Met citaat reageren
Oud 03-02-2005, 18:28
little nemo
little nemo is offline
met minidisc
Oud 03-02-2005, 18:30
DeadNation
DeadNation is offline
Mijn ervaring is dat het enorm moeilijk is om de basedrum niet te laten overheersen met 1 overhead mic. Althans dat probleem hebben we altijd.
Oud 03-02-2005, 18:34
Carn
Carn is offline
Citaat:
DeadNation schreef op 03-02-2005 @ 19:30 :
Mijn ervaring is dat het enorm moeilijk is om de basedrum niet te laten overheersen met 1 overhead mic. Althans dat probleem hebben we altijd.
Waar hang je em dan?

Ligt ook flink aan je opstelling, flink wat toms en bekkens willen al n gedeelte eruit filteren
Oud 04-02-2005, 08:44
DeadNation
DeadNation is offline
Schuin boven de snare, hihat en crash. Dus meer aan de linkerkant en die base blijft maar megahard klinken. Heel die base al volgepropt met dekens etc. Helpt niet. Misschien ligt het aan die drummer
Oud 04-02-2005, 09:01
Pruttelpot
Pruttelpot is offline
Citaat:
DeadNation schreef op 04-02-2005 @ 09:44 :
Schuin boven de snare, hihat en crash. Dus meer aan de linkerkant en die base blijft maar megahard klinken. Heel die base al volgepropt met dekens etc. Helpt niet. Misschien ligt het aan die drummer
Theedoek om het pedaal heen
Met citaat reageren
Oud 04-02-2005, 09:06
Carn
Carn is offline
Citaat:
DeadNation schreef op 04-02-2005 @ 09:44 :
Drums projecteren voornamelijk naar voren dus mischien een optie om m recht boven of net achter de drummer te hangen. Als je m net achter de drummer hangt heb je ook het voordeel dat er nog n mens tussen de bron en de microfoon zit

Volproppen met dekens is zoiezo not-done Het kan ook een verhoudingsprobleem zijn qua vellen, Als je van die dikke dubbellaags remo pinstripes op je toms gooit dan heb je zoiezo al qua volume een stuk minder klank vergeleken met enkelaags vellen die veel meer projecteren en resoneren.

Laatste probleem kan de ruimte zijn, als het niet echt acoustisch geisoleerd is dan krijg je van dat geluid wat rondkaatst, en zon bassdrum verplaatst gewoon het meeste lucht en hoor je zodoende dan ook harder.
Oud 04-02-2005, 10:30
Verwijderd
Citaat:
Carn schreef op 03-02-2005 @ 17:54 :
Mwah, sennheiser en shure zijn niet de heiligmakers, andere merken zoals Audix zijn vaak net zo goed
Nee, maar wel een betrouwbare vaste waarde.
Met citaat reageren
Oud 04-02-2005, 10:35
Carn
Carn is offline
je punt?

Elk microfoonmerk heeft zn eigen specifieke geluid, de kwaliteit zit bij een bepaald prijsniveau altijd wel goed. Netzoiets als zeggen dat iedereen maar fender of ibanez moet spelen omdat "ze een betrouwbare vaste waarde" hebben.
Oud 13-02-2005, 09:55
the spongeman
the spongeman is offline
Citaat:
Carn schreef op 03-02-2005 @ 17:18 :
wat ik gebruik is een degelijke no-name multi-purpose microfoon als overhead..die is aangesloten op een mixer met equalizer om wat hoog weg te draaien, en daarna doorpluggen naar minidisc.

Een degelijke microfoon is belangrijk, anders krijg je snel een overstuurd en idd blikkerig geluid. Ook vraagt deze aanpak om fatsoenlijk materiaal qua drums en bekkens. Met een echte drummicrofoonset kan je een kartonnen doos nog redelijk laten klinken maar met 1 overhead moet je toch zorgen dat alles van nature al goed klinkt.

wat is een overhead ???
Met citaat reageren
Oud 13-02-2005, 10:30
Verwijderd
Citaat:
Carn schreef op 04-02-2005 @ 11:35 :
je punt?

Elk microfoonmerk heeft zn eigen specifieke geluid, de kwaliteit zit bij een bepaald prijsniveau altijd wel goed. Netzoiets als zeggen dat iedereen maar fender of ibanez moet spelen omdat "ze een betrouwbare vaste waarde" hebben.
Wat ik bedoel te zeggen is : Als je een Shure SM-85 hebt, zit je altijd goed. Het is een standaard.
Met citaat reageren
Oud 13-02-2005, 11:36
Notorious P.I.S
Notorious P.I.S is offline
triggers bitch

gewoon bij de hema van die karaoke mics oppikken, alles apart pakken en flink opfokken in nuendo ofzo? als het dan toch cheap moet....
Oud 13-02-2005, 16:06
the spongeman
the spongeman is offline
Maar wat is nou een overhead?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-02-2005, 21:08
the spongeman
the spongeman is offline
Kan iemand hier even aan deze n00b uitleggen wat een overhead is?
Met citaat reageren
Oud 13-02-2005, 21:32
Hippetitus
Hippetitus is offline
nee
Met citaat reageren
Oud 14-02-2005, 11:02
Carn
Carn is offline
Citaat:
the spongeman schreef op 13-02-2005 @ 22:08 :
Kan iemand hier even aan deze n00b uitleggen wat een overhead is?
Een microfoon die (normaal) word gebruikt om de bekkens mee op te nemen. De mic hangt meestal "boven" het drumstel, vandaar ook de naam.
Oud 14-02-2005, 11:09
Verwijderd
Citaat:
Notorious P.I.S schreef op 13-02-2005 @ 12:36 :

gewoon bij de hema van die karaoke mics oppikken, alles apart pakken en flink opfokken in nuendo ofzo? als het dan toch cheap moet....
dan klinkt 1 goede microfoon dus echt 10 x beter

tenzij je digitale terror wil gaan maken via een akkoestische kit ofzo ja
Met citaat reageren
Oud 14-02-2005, 19:51
Notorious P.I.S
Notorious P.I.S is offline
Citaat:
cut_off schreef op 14-02-2005 @ 12:09 :
dan klinkt 1 goede microfoon dus echt 10 x beter

tenzij je digitale terror wil gaan maken via een akkoestische kit ofzo ja
tjah, aangezien ik alleen digitale terror maak zit ik dan goed.... ik weet ook wel dat 1 goede mic beter klinkt, maar als het goedkoop moet denk ik dat 30 euro aan kut mics uitgeven financieel meer haalbaar is dan een mooie rode nt1 ofzo....
Oud 15-02-2005, 15:27
the spongeman
the spongeman is offline
Citaat:
Notorious P.I.S schreef op 14-02-2005 @ 20:51 :
tjah, aangezien ik alleen digitale terror maak zit ik dan goed.... ik weet ook wel dat 1 goede mic beter klinkt, maar als het goedkoop moet denk ik dat 30 euro aan kut mics uitgeven financieel meer haalbaar is dan een mooie rode nt1 ofzo....
Maar er is nergens gezegt dat het goedkoop moet
als het ff kan natuurlijk wel
Met citaat reageren
Oud 15-02-2005, 16:10
kinine
kinine is offline
gewoon een microfoon onder de toms, zo laag mogelijk (niet op de grond), zo hoor je de bassdrum goed, en voorkom je vet harde bekkens...
Oud 15-02-2005, 16:47
Verwijderd
Citaat:
MetalliCat schreef op 13-02-2005 @ 11:30 :
Wat ik bedoel te zeggen is : Als je een Shure SM-85 hebt, zit je altijd goed. Het is een standaard.
euh...voor zang ja. De SM-57 is eerder "de standaard" (wat haat ik dat woord) voor instrumenten.
Met citaat reageren
Oud 15-02-2005, 16:51
Verwijderd
http://www.recordingproject.com/arti....php?article=5

Handige link. Meer gericht op mixing, maar het heeft mij toch ook al veel dienst gedaan.
Met citaat reageren
Oud 15-02-2005, 17:54
Verwijderd
Citaat:
Linchpin schreef op 15-02-2005 @ 17:47 :
euh...voor zang ja. De SM-57 is eerder "de standaard" (wat haat ik dat woord) voor instrumenten.
Bijv.!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten