Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Exacte vakken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-02-2005, 19:12
Verwijderd
Hoi,

Kben bezig met een profielwerkstuk voor economie, nu heb ik in mijn werkstuk staan dat Nederland veel organisch chemische producten exporteert. Maar ik zou echt bij god niet weten wat dat voor producten zijn.
Als iemand mij kan vertellen wat dat zijn, zou ik hem heel erg dankbaar zijn. Als je me ook nog een groot bedrijf noemt die die producten maakt ben ik al helemaal blij.

daag
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-02-2005, 12:16
sdekivit
sdekivit is offline
organische producten zijn producten met een koolstofketen, zoals aardolie enzo.
Met citaat reageren
Oud 16-02-2005, 14:27
Verwijderd
Weet echt niemand dit?? Is dit zo moeilijk of is gewoon iedereen te lui om te reageren?
Zou het iig erg kunnen waarderen als iemand even zou reageren, ik ben namelijk nogal afhankelijk van dit begrip en zou niet weten hoe ik er anders achter moet komen.
Met citaat reageren
Oud 16-02-2005, 14:30
Verwijderd
Hm duidelijk dat ik dus ff een berichtje niet gezien heeft, maar bij deze, kan iemand nog net wat duidelijker uitleggen wat het is?
Met citaat reageren
Oud 16-02-2005, 14:31
TD
TD is offline
Citaat:
Organische scheikunde is de tak van de scheikunde die zich bezig houdt met organische chemische verbindingen; dat wil zeggen met verbindingen die koolstofatomen bevatten. De naam organisch is hieraan origineel gegeven omdat dit de moleculen zijn die in levende wezens voorkomen
Zie: http://nl.wikipedia.org/wiki/Organische_scheikunde
Oud 16-02-2005, 14:34
tandenborstel
tandenborstel is offline
Organisch chemische producten zijn (chemische) stoffen met een koolstof keten. Bijvoorbeeld plastics, grondstoffen voor verf en lijmen, oplosmiddelen zoals ethanol, ether, benzeen, etc. Medicijnen. Een groot deel van de chemische export bestaat uit organisch chemicalien.

Niet-organische chemicalien die veel geexporteerd worden zijn bijv. zuren (zwavelzuur, zoutzuur etc.) en gassen (zuurstof, waterstof,chloor etc.).
Met citaat reageren
Oud 16-02-2005, 18:49
mathfreak
mathfreak is offline
Citaat:
tandenborstel schreef op 16-02-2005 @ 15:34 :
Organisch chemische producten zijn (chemische) stoffen met een koolstof keten. Bijvoorbeeld plastics, grondstoffen voor verf en lijmen, oplosmiddelen zoals ethanol, ether, benzeen, etc. Medicijnen. Een groot deel van de chemische export bestaat uit organisch chemicalien.

Niet-organische chemicalien die veel geexporteerd worden zijn bijv. zuren (zwavelzuur, zoutzuur etc.) en gassen (zuurstof, waterstof,chloor etc.).
Even een extra aanvulling: het onderscheid tussen organische en anorganische stoffen stamt nog uit de tijd dat men veronderstelde dat alleen levende organismen koolstofverbindingen konden voortbrengen, een opvatting die bekend staat als het vitalisme. In 1828 toonde de Duitse scheikundige Friedrich Wöhler echter aan dat men ook in het laboratorium koolstofverbindingen kan bereiden. Hij ontdekte namelijk dat ammoniumcyanaat bij verhitting omgezet wordt in ureum, een afbraakprodukt van eiwitten dat in urine voorkomt. In het Engels spreekt men nog van organic chemistry en in het Duits van organische Chemie, waarmee men aangeeft wat we nu kennen als koolstofchemie, dus die tak van scheikunde die zich met de studie van koolstofverbindingen en hun eigenschappen bezighoudt.
Reageren

Regels voor berichten