Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-02-2005, 14:21
Nona Star
Nona Star is offline
Mijn vriend gaat waarschijnlijk begin september op stage in het buitenland. Het is nog niet helemaal zeker waar hij heen gaat, maar hij wil zelf het liefst naar Zweden of Finland. Dat is natuurlijk erg leuk voor hem qua ervaring en mogelijkheden, en ik zou het voor hem heel leuk vinden als hij daar naartoe zou mogen gaan, want hij kijkt er enorm naar uit.
Ik vraag me alleen een beetje af hoe dat nou loopt met onze relatie (we zijn bijna 2 jaar samen), ik heb het ook nog niet aangekaart want ik weet ook niet zo goed wat ik er nou over moet zeggen en ik weet ook niet welke verwachtingen ik heb voor het aankomende jaar
Heb je er ervaring mee dat je partner voor langere tijd naar het buitenland ging en hoe heb je dat aangepakt? Heb je afspraken gemaakt of keken jullie allebei maar een beetje hoe het ging? Ging het mis of niet?
Oud 22-02-2005, 16:25
Gwenniej
Gwenniej is offline
Ik herken je verhaal wel een kléin beetje.
Ik zelf vertrek binnenkort ook voor een buitenland stage, alleen ik heb nog een verse net nieuwe relatie

Toch vraag ik mezelf veel af 'hoe nou verder als alles zo goed blijft gaan, en ik zit in het buitenland'

Ik denk dat jullie beide er toch veel over moeten praten & wat jullie verwachtingen van elkaar zijn. & Wat jullie van verschillende situaties die zich voor kunnen doen, zouden vinden.

Probeer duidelijke afspraken te maken, waarin jullie je beide kunnen vinden. Dat scheelt misschien al een paar teleurstellingen.

Ik zelf wil ook afspraken maken over het onderhouden van het contact & over het 'hoe verder' als 1 vd 2 halverwege mijn stage t gevoel kwijt raakt.

Ik denk dat afspraken maken & er veel over praten, altijd wel t beste is.

En ik hoop voor je dat t niet mis gaat
Oud 22-02-2005, 18:04
fruitvliegje
fruitvliegje is offline
Hoelang gaat hij?

Mijn vriend zit al sinds einde september in het buitenland (duitsland, dus nog redelijk dichtbij), en blijft daar nog tot juli. (is dus voor 'n heel jaar)
We zijn al een aantal jaren samen, en alles verloopt voorlopig nog redelijk tot zeer goed. Het missen is hard, maar als je hem eens kan zien is alles gewoonweg perfect, en tijdens het missen merk je meer dan ooit hoeveel je van elkaar houdt en wat je aan elkaar hebt.
Als je relatie sterk genoeg is gaat die zeker niet kapot aan zoiets.

Ik geef toe; het is soms heel moeilijk, ik heb (relatief) vaak last van zijn lange afwezigheid en het weinige contact (hij heeft geen internet op zijn kot), maar ondanks dit gaat alles nog zeer goed tussen ons.
En eens hij terug is, kunnen we ongelooflijk trots zijn dat we dit doorstaan hebben, en zeker zijn dat we dan alles aankunnen samen Het maakt je relatie alleen maar sterker.

Afspraken maken vind ik eerlijk gezegd zeer onnuttig. Als je op voorhand bv zegt "als we iemand anders kussen, zien we het nog door de vingers" (als je zon afspraken bedoelt?) dit is zowiezo onnuttig, want als je vriend dan ook werkelijk iemand kust, ga je dan voelen wat je dacht te gaan voelen als je de afpspraak maakte? Denk het niet. Je vind het zowiezo erg, en het kan je relatie nog steeds in gevaar brengen.
Zon afspraak maakten wij trouwens voor hij vertrok, maar we zijn daar beiden op teruggekomen zeer snel nadat hij vertrokken was, en we hebben trouwens beide ook geen behoefte aan affectie van een andere jongen/meisje.

Laatst gewijzigd op 22-02-2005 om 18:08.
Met citaat reageren
Oud 22-02-2005, 18:56
Verwijderd
Ik misschien de opleiding toerisme doen. maar ik heb een vriend en het voelt goed. (op een paar dingen na, lees de topic ik heb gelogen maar) dus misschien moet ik dan ook naar het buitenland. ik hou erg van het buitenland, maar ook van m'n vriend.
ik denk dan dat je niet echt een leven kan opbouwen, of wel??
Met citaat reageren
Oud 22-02-2005, 21:15
Nona Star
Nona Star is offline
Citaat:
fruitvliegje schreef op 22-02-2005 @ 19:04 :
Hoelang gaat hij?

Mijn vriend zit al sinds einde september in het buitenland (duitsland, dus nog redelijk dichtbij), en blijft daar nog tot juli. (is dus voor 'n heel jaar)
We zijn al een aantal jaren samen, en alles verloopt voorlopig nog redelijk tot zeer goed. Het missen is hard, maar als je hem eens kan zien is alles gewoonweg perfect, en tijdens het missen merk je meer dan ooit hoeveel je van elkaar houdt en wat je aan elkaar hebt.
Als je relatie sterk genoeg is gaat die zeker niet kapot aan zoiets.

Ik geef toe; het is soms heel moeilijk, ik heb (relatief) vaak last van zijn lange afwezigheid en het weinige contact (hij heeft geen internet op zijn kot), maar ondanks dit gaat alles nog zeer goed tussen ons.
En eens hij terug is, kunnen we ongelooflijk trots zijn dat we dit doorstaan hebben, en zeker zijn dat we dan alles aankunnen samen Het maakt je relatie alleen maar sterker.
Hij gaat voor n half jaar, als ik het zo zeg valt het eigenlijk nog wel mee. Maar ja ik vind het stiekem toch best een hele poos
Ik heb het net maar eens even aangekaart, en hij wist ook niet echt wat hij moest zeggen. Het was meer zo van 'ja als we dat niet volhouden wat hebben we dan voor relatie?' -daar kun je niet zoveel mee-

Ik vraag me af wat er overblijft van je relatie als je elkaar zo'n poos niet ziet. Er kan een hoop gebeuren in een half jaar, is je relatie dan echt niet anders dan voor zijn vertrek?
Oud 23-02-2005, 11:28
fruitvliegje
fruitvliegje is offline
Citaat:
Nona Star schreef op 22-02-2005 @ 22:15 :
Hij gaat voor n half jaar, als ik het zo zeg valt het eigenlijk nog wel mee. Maar ja ik vind het stiekem toch best een hele poos
Ik heb het net maar eens even aangekaart, en hij wist ook niet echt wat hij moest zeggen. Het was meer zo van 'ja als we dat niet volhouden wat hebben we dan voor relatie?' -daar kun je niet zoveel mee-

Ik vraag me af wat er overblijft van je relatie als je elkaar zo'n poos niet ziet. Er kan een hoop gebeuren in een half jaar, is je relatie dan echt niet anders dan voor zijn vertrek?
Bij ons echt niet. Als ik er een weekje naartoe ga in de vakantie of als hij eens naar huis komt is alles net perfect. Je bent zo blij dat je bij elkaar bent dat er gewoon niets mis kan gaan
Wij schrijven trouwens ook brieven, bellen regelmatig en als het kan mailen of chatten (met webcam), op die manier kàn je gewoon niet uit elkaar groeien.

Je vriend heeft gelijk trouwens met wat ie zegt.
Met citaat reageren
Oud 23-02-2005, 12:43
Verwijderd
Zelf heb ik er geen ervaring mee (wij hebben allebei (los van elkaar) besloten dat we niet zo lang zonder elkaar wilden zijn ), vrienden van ons wel. Zij hadden net een kleine maand een relatie toen hij voor een half jaar naar Australië ging. Dat was hij al zo lang van plan en hij wilde dat per se doorzetten. Volgens mij hebben ze niet echt echte afspraken gemaakt, ook omdat ze nog maar zo kort wat hadden. Zij is halverwege voor een week of twee overgekomen. Ze vonden het allebei best moeilijk, vooral omdat ze elkaar nog niet zo lang kenden. Ze hebben het beiden "volgehouden" en het was idd een goede "test" voor hun relatie. Inmiddels is dat een jaar of twee geleden en wonen ze sinds een maand samen.

Ik zou het er iig met hem over hebben, hij zal zich zelf vast ook wel dingen afvragen.
Met citaat reageren
Oud 23-02-2005, 13:36
Verwijderd
Hey. Het lijkt me wel moeilijk zeg.
Idd maar met hem over praten? Voor hem is het ook niet zo makkelijk neem ik aan. (ik zat gisteren trouwens in de trein toen ik hoorde dat een jongen zijn vriendin had gesmst dat ze moesten praten en zij helemaal zenuwachtig, zij bellen en toen vertelde hij haar dat hij voor stage naar het buitenland ging etc.. Daar moest ik opeens aan denken )

Misschien heb je wat aan dit topic van fruitvliegje of deze van Mrij? Succes en sterkte!
Met citaat reageren
Oud 23-02-2005, 19:24
Nona Star
Nona Star is offline
Citaat:
fruitvliegje schreef op 23-02-2005 @ 12:28 :
Bij ons echt niet. Als ik er een weekje naartoe ga in de vakantie of als hij eens naar huis komt is alles net perfect. Je bent zo blij dat je bij elkaar bent dat er gewoon niets mis kan gaan
Wij schrijven trouwens ook brieven, bellen regelmatig en als het kan mailen of chatten (met webcam), op die manier kàn je gewoon niet uit elkaar groeien.

Je vriend heeft gelijk trouwens met wat ie zegt.
Mja bij mij ligt dat nog net even anders.
En ja hij heeft wel gelijk, maar als dat het enige is wat hij erop te zeggen heeft kan ik daar natuurlijk niet veel mee.

Bedankt voor de links praten zal lastig worden dus ik zal het hem maar moeten ontfutselen als hij slaapt of tijdens de sex oid
Oud 23-02-2005, 20:01
Verwijderd
Citaat:
Nona Star schreef op 22-02-2005 @ 22:15 :

Dat betekent volgens mij dat hij niet van plan is om het uit te maken whatsoever, en verwacht dat het goed gaat en dat jullie het heus wel overleven. En ik denk dat dat ook wel het geval zal zijn. Een half jaar is veel, maar te overzien en Zweden of Finland is op zich ook niet het einde van de wereld.
Met citaat reageren
Oud 23-02-2005, 20:13
Nona Star
Nona Star is offline
Citaat:
Krummeltje schreef op 23-02-2005 @ 21:01 :
Dat betekent volgens mij dat hij niet van plan is om het uit te maken whatsoever, en verwacht dat het goed gaat en dat jullie het heus wel overleven. En ik denk dat dat ook wel het geval zal zijn. Een half jaar is veel, maar te overzien en Zweden of Finland is op zich ook niet het einde van de wereld.
Uhuh, dat is ook wel zo, maar ik vind het ook niet onlogisch dat ik me er n beetje zorgen om maak. Ik vraag me gewoon af hoe alles loopt en wat er gaat gebeuren en van hem krijg ik geen antwoorden, concreet gezien. Dat is gewoon heel ongemakkelijk.
Oud 23-02-2005, 21:18
Verwijderd
probeer er een positieve draai aan te geven! Juist lekker om toch even alleen te zijn? Even wat meer tijd voor jezelf, werk studie, vrienden, familie etc... maar toch de zekerheid dat hij weer terug komt, prettig toch? je weet zeker dat hij terug komt, sweden en finland is niet bepaalt een land waar je langer dan een half jaar zou blijven... je kunt hem ook een weekje opzoeken, leuk een weekje vakantie in finland of sweden
Met citaat reageren
Oud 24-02-2005, 09:35
elledc
elledc is offline
Ik zou 't er moeilijk mee hebben, maar anderzijds kan het ook eens goed zijn voor de relatie.
Langs de andere kant zou ik het niet voor de 100% vertrouwen, je weet nooit wat kan gebeuren in dat halve jaar.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten