Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Alle gelden van giro 555 worden gebruikt voor Azië. Het geld dat door de SHO wordt opgehaald wordt volgens een verdeelsleutel aan de deelnemende organisaties gegeven. De kosten van deze actie bedragen momenteel 0,6% van de opbrengsten. Binnen SHO-verband is afgesproken dat maximaal 6% van de opbrengsten gebruikt mag worden voor de monitoring en administratie van uitgevoerde projecten. Het geld dat een organisatie krijgt wordt besteedt aan noodhulp (medische noodhulp, tenten, dekens, voedsel, waterreinigingstabletten, etc.) en aan wederopbouw (bouw van huizen, kredietprogramma's om bv. Vissers te helpen weer een boot aan te schaffen zodat ze weer voor een eigen inkomen kunnen zorgen). De aangesloten organisaties bij de SHO werken via internationale netwerken (bijvoorbeeld Oxfam, Unicef, Unhcr) en via lokale organisaties die al jaren in het gebied werken.
||
Citaat:
Kijk bijvoorbeeld na 1984 met Live Aid. Het geld zou er allemaal heen gaan, maar dan worden er tenten gestuurd, terwijl er al tenten zijn. Voedsel in zakken die per vrachtwagen het binnenland in moeten, terwijl de wegen het niet aankunnen, en zo blijft het voedsel rotten in de haven. Dit soort activiteiten zijn ook al gebeurd in Azië. Bepaalde organisaties hebben aangegeven genoeg geld te hebben gekregen en wilde niet meer, anders zouden er meer van dit soort praktijken gebeuren.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie |
Giro 555 Verwijderd | 3 | 02-02-2005 19:16 | |
Films, TV & Radio |
radio 555 Verwijderd | 64 | 13-01-2005 16:55 | |
De Kantine |
Wat doe jij voor 555? bracelance | 3 | 06-01-2005 10:52 | |
De Kantine |
Eindejaarsloterijen & de ramp in Azië geen punt. | 195 | 04-01-2005 00:51 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
22 miljoen naar 1 persoon, 2 miljoen naar een land Endomychus | 85 | 03-01-2005 10:48 |