Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-12-2004, 21:07
Endomychus
Endomychus is offline
Vanuit Nederland is er nu 2 miljoen naar Azie gegaan. De staatsloterij reikt met nieuwjaar een prijs uit van 22 miljoen naar 1 persoon!

Het zou mooi zijn als De staatsloterij dat grote bedrag rechtstreeks naar Azie zou kunnen sturen, maar dat kan niet! Ik stel voor dat er een verzamelpunt komt waar iedereen zijn loten in kan leveren, zodat de eventuele prijs naar giro 555 overgemaakt kan worden!

Vertel het door!
Oud 27-12-2004, 21:12
Vice
Vice is offline
Ik wil eerst weten wat er dan met dat geld gebeurt.
Oud 27-12-2004, 21:22
juno
juno is offline
Dat gaan ze verbrassen, net als de winnaars gedaan zouden hebben.
Met citaat reageren
Oud 27-12-2004, 21:35
Donny must die
Donny must die is offline
2 miljoen maar
Met citaat reageren
Oud 27-12-2004, 21:37
RanC
RanC is offline
Ik win liever 22 miljoen dan 2 miljoen.
Met citaat reageren
Oud 27-12-2004, 21:48
Daevrem
Daevrem is offline
Loterijen zijn zowiezo vreselijk immoreel. Enorm veel mensen geven een klein beetje geld weg aan een persoon die daardoor bizar rijk wordt.
Oud 27-12-2004, 21:57
Joostje
Joostje is offline
och, er gaat een klein deel naar een goed doel
Oud 27-12-2004, 22:05
T_ID
T_ID is offline
hey, de wereld is lullig en de mensen egocentrisch.

de nieuwswaarde hiervan is verbazingwekkend, immers, dit is pas een jaartje of 4000 zo....
Oud 27-12-2004, 22:06
Madfet
Madfet is offline
Gistermiddag hebben ik en een vriend van me een weddenschap afgesloten. Ik zei 32000 slachtoffers en hij 40000. Ik denk dat hij er toch dichterbij zit en zal hem moeten dokken, nu ik lees dat er nog minstens 30000 mensen vermist worden.
Met citaat reageren
Oud 27-12-2004, 22:29
Mujahideen
Mujahideen is offline
Citaat:
Madfet schreef op 27-12-2004 @ 23:06 :
Gistermiddag hebben ik en een vriend van me een weddenschap afgesloten. Ik zei 32000 slachtoffers en hij 40000. Ik denk dat hij er toch dichterbij zit en zal hem moeten dokken, nu ik lees dat er nog minstens 30000 mensen vermist worden.
Aardig gevoelloos ben jij.
Met citaat reageren
Oud 27-12-2004, 22:40
mimima
mimima is offline
ja
Met citaat reageren
Oud 27-12-2004, 22:40
Daevrem
Daevrem is offline
Citaat:
Joostje schreef op 27-12-2004 @ 22:57 :
och, er gaat een klein deel naar een goed doel
Volgens mij is dat verplicht. En dan nog; belastingvoordeel, reclame, imago.
Oud 27-12-2004, 23:25
Love & Peace
Love & Peace is offline
het is toch ook schandalig, dat een rijk land als Nederland 2 miljoen geeft? Geef dan helemaal niets ofzo.
Met citaat reageren
Oud 27-12-2004, 23:35
RanC
RanC is offline
Citaat:
Love & Peace schreef op 28-12-2004 @ 00:25 :
het is toch ook schandalig, dat een rijk land als Nederland 2 miljoen geeft? Geef dan helemaal niets ofzo.
Je kunt voor 2 miljoen heeeeeeeeeeeeel veeeeeeeeeeeeeeeeeeel broden kopen in Thailand hoor.
Met citaat reageren
Oud 27-12-2004, 23:45
Verwijderd
Je kunt iemand die een prijs heeft gewonnen niet verplichten om daar een deel van af te staan alleen omdat er nu toevallig iets zieligs gebeurt.
Met citaat reageren
Oud 28-12-2004, 00:47
Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
RanC schreef op 28-12-2004 @ 00:35 :
Je kunt voor 2 miljoen heeeeeeeeeeeeel veeeeeeeeeeeeeeeeeeel broden kopen in Thailand hoor.
wooooooooooow
ik blijf erbij dat het schandalig is dat een land als Nederland, dat soortgelijke situaties aan den lijve heeft ondervonden, met zo een geldbedrag komt aanzetten.
En dan moet dat bedrag nog worden verdeeld, onder de landen die zijn getroffen. Ik zou het geldbedrag niet durven te overhandigen aan die mensen
Met citaat reageren
Oud 28-12-2004, 02:02
Verwijderd
Citaat:
RanC schreef op 28-12-2004 @ 00:35 :
water!!!
>> dat hebben ze nu nodig! (brood komt later misschien kan Nederland een extra inspanning leveren door 10 ton drop en enkele 'broodjes-kroket-uit-de-automaat' te zenden en België een lading bier met chocolade sturen En als we dan toch bezig zijn, waarom kan Defensieminister André Flahaut, samen met collega Verhofstadt (Premier) niet even friet gaan bakken daar goed voor beide landen hun imago's ... maar inderdaad, daar zijn die sukkelaars niet mee gediend.

Ik kan alleen maar hopen dat de hulpverlening zo efficiënt mogelijk kan verlopen daar en dat zo weinig mogelijk mensen slachtoffer van deze verschrikkelijke natuurramp worden..

anyway.. zie je die 'diknek' al staan frieten bakken

>> de 'speknek' ()

.. in actie..

en natuurlijk onze LELIJKE premier!

^ die man is toch afgrijselijk lelijk! hij vertegenwoordigd absoluut niet de gemiddelde Belgische populatie! zowel electoraal (op dit ogenblik) als .. euhm.. uiterlijk & uitstraling

maar goed.. in plaats van foto's van lelijke mensen te posten had ik liever weer de discussie ten gronde gevoerd.. we gaan voort! On y va!
Met citaat reageren
Oud 28-12-2004, 03:33
Verwijderd
Citaat:
Endomychus schreef op 27-12-2004 @ 22:07 :
Vanuit Nederland is er nu 2 miljoen naar Azie gegaan. De staatsloterij reikt met nieuwjaar een prijs uit van 22 miljoen naar 1 persoon!

Het zou mooi zijn als De staatsloterij dat grote bedrag rechtstreeks naar Azie zou kunnen sturen, maar dat kan niet! Ik stel voor dat er een verzamelpunt komt waar iedereen zijn loten in kan leveren, zodat de eventuele prijs naar giro 555 overgemaakt kan worden!

Vertel het door!
Belgie schenkt zelfs minder!!
en dan zeggen wij 'die gierige nederlanders toch'

maar we kunnen dat wel compenseren met het feit dat 'onze' commissaris voor humanitaire hulp, Louis Michel, de EU-bijdrage wil verTIENvoudigen (van 3.000.000 euro naar 30.000.000 euro)... al is ook dŕt niet volledig ons geld ..

177 tt-TV1 177 di 28 dec 03:09:50
buitenland ________________________

EU WIL NOG MEER GELD VOOR HULP GEVEN
De Europese Unie heeft drie miljoen euro vrijgemaakt voor dringende hulp aan de slachtoffers van de vloedgolven in Zuid-Oost-Azie. En Europa is van plan om nog meer geld uit te trekken, zegt commissaris voor humanitaire hulp Louis Michel.

Michel zegt dat hij de mogelijkheid
heeft om met dringende hulp tussen te
komen tot 30 miljoen euro.

De Europese Unie heeft ook 20 experts
gestuurd naar de zwaarst getroffen
landen Sri Lanka en Indonesië om er de
hulpverlening te helpen coördineren.

(enz..)
Met citaat reageren
Oud 28-12-2004, 07:55
WillKillForSex
WillKillForSex is offline
laat de EU als geheel maar meer betalen dan dat wij individueel als land moeten dokken. We betalen nu 2 miljoen, de EU 3 miljoen. Dat klopt gewoon niet. Nu maakt Nederland gewoon van zichzelf de betaalslaaf.
Oud 28-12-2004, 08:37
Zaina
Zaina is offline
Ik vind het wel een goed idee eigenlijk. Heb zelf wel geen lot..
Oud 28-12-2004, 10:05
elledc
elledc is offline
Citaat:
geilespookje schreef op 28-12-2004 @ 03:02 :
die man is toch afgrijselijk lelijk! hij vertegenwoordigd absoluut niet de gemiddelde Belgische populatie! zowel electoraal (op dit ogenblik) als .. euhm.. uiterlijk & uitstraling

Wat ben jij dom zeg, hoeft een man dan mooi te zijn om politicus te zijn???
Kijk eerst naar jezelf voordat je anderen beledigt.

trouwens: vertegenwoordigT
Met citaat reageren
Oud 28-12-2004, 11:34
Verwijderd
We kunnen sowieso beter een troepje hulpverleners in natura sturen, straks gaat al dat geld rechtstreeks naar een potje voor de ontwikkeling van kernwapens.
Met citaat reageren
Oud 28-12-2004, 11:35
Verwijderd
Azië is geen land.
Met citaat reageren
Oud 28-12-2004, 11:36
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 28-12-2004 @ 12:34 :
We kunnen sowieso beter een troepje hulpverleners in natura sturen, straks gaat al dat geld rechtstreeks naar een potje voor de ontwikkeling van kernwapens.
Gelukkig zijn hier NGO's voor.
Met citaat reageren
Oud 28-12-2004, 11:38
Verwijderd
Citaat:
Mephostophilis schreef op 28-12-2004 @ 12:36 :
Gelukkig zijn hier NGO's voor.
Ik zie niet in hoe 'rerouting' van dat geld via NGO's een waarborg is voor een goede besteding ervan. Die NGO's kunnen evengoed onder invloed staan van de overheid, hun werknemers kunnen geďntimideerd worden, etc.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-12-2004, 11:44
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 28-12-2004 @ 12:38 :
Ik zie niet in hoe 'rerouting' van dat geld via NGO's een waarborg is voor een goede besteding ervan. Die NGO's kunnen evengoed onder invloed staan van de overheid, hun werknemers kunnen geďntimideerd worden, etc.
Dat is juist, maar de geschiedenis leert ons dat het leeuwendeel van het geld (zo'n 70%) dat bij NGO's terecht komt ook besteed is waarvoor het is bedoeld. In Nederland hebben we hier het CBF-keur voor, dat de meeste NGO's (behalve Plan Nederland) hebben.
Met citaat reageren
Oud 28-12-2004, 11:46
Verwijderd
Dat is wel waar. Corruptie in overheidsorganen is in dergelijke landen, even heel ongenuanceerd gezegd, wel de principiële reden dat hulpgelden niet aankomen, hoewel je corruptie en verduistering van 'onafhankelijke' organisaties natuurlijk ook niet moet uitvlakken. Maar zeventig procent is al best netjes als je het vergelijkt met steun aan de overheid, ja.
Met citaat reageren
Oud 28-12-2004, 11:56
juno
juno is offline
Ach, corruptie en nepotisme is in veel landen de normaalste zaak van de wereld. De informele economie, kun je het noemen. Zonder smeergelden zou alles daar vastlopen.

En hoe je het ook wendt of keert, zolang datgeld niet op een zwitserse bankrekening terecht komt, komt het wel mooi in de economie terecht.

Als je wilt dat het direct op grassrootlevel bij de allerarmsten aankomt, zul je het in natura moeten brengen, maar daar moet je weer ontwikkelingsorganisaties voor hebben en die kosten ook geld.

Je hebt altijd geld wat weglekt.
Met citaat reageren
Oud 28-12-2004, 14:06
Verwijderd
Citaat:
utopia5 schreef op 28-12-2004 @ 11:05 :
Wat ben jij dom zeg, hoeft een man dan mooi te zijn om politicus te zijn???
Kijk eerst naar jezelf voordat je anderen beledigt.

trouwens: vertegenwoordigT
G R A P J E E U H

zit zelf in politiek dus mag ik lachen met collega's
Met citaat reageren
Oud 28-12-2004, 14:44
yavanna
yavanna is offline
ik vind het veel te weinig geld dat ze geven. Een land waarin ze een beetje weten wat zo'n ramp inhoudt, zou best wel wat meer z'n best ervoor kunnen doen.
Met citaat reageren
Oud 28-12-2004, 16:50
RanC
RanC is offline
Citaat:
yavanna schreef op 28-12-2004 @ 15:44 :
ik vind het veel te weinig geld dat ze geven. Een land waarin ze een beetje weten wat zo'n ramp inhoudt, zou best wel wat meer z'n best ervoor kunnen doen.
Ze kunnen beter geld in de Nederlandsche economie steken dan in zo'n land wat vooralsnog een bodemloze put zal zijn.

En op den duur zouden ze nog wel een donatie kunnen doen.
Met citaat reageren
Oud 28-12-2004, 17:04
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
stel, je land ligt naast water.wat doe je dan : juist ja, dijken bouwen, en goeie ook. maar nee, we laten de boel overlopen, waardoor veel te veel mensen de dood vinden, en gaan dan vreselijk zielig om geld zeuren.

tuurlijk is t erg, maar tis ook nogal mosterd na de maaltijd, de financiele steun. van die 2 miljoen komt maar 1 miljoen daadwerkelijk op de goede plek terecht, terwijl gewoon mensen en materieel sturen veel effectiever is.
Oud 28-12-2004, 17:04
yavanna
yavanna is offline
Citaat:
RanC schreef op 28-12-2004 @ 17:50 :
Ze kunnen beter geld in de Nederlandsche economie steken dan in zo'n land wat vooralsnog een bodemloze put zal zijn.

En op den duur zouden ze nog wel een donatie kunnen doen.
leuk, de nederlandse economie belangrijker dan die mensen....
nou jah het is idd wel een beetje een bodemloze put. maar proberen kan altijd.
Met citaat reageren
Oud 28-12-2004, 17:05
MissCzechMeOut
MissCzechMeOut is offline
Ach ja we kunnen er niet voor zorgen dat nederland meer als 2 mil. schenkt..
Als je het echt zo weinig vindt dan moet je zelf maar geld storten op giro 555... maar dat zullen jullie wel niet doen.

Heb zelf 20 euro gestort.. tis niet veel maar voor mijn budget is het aardig wat.
Oud 28-12-2004, 17:06
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
yavanna schreef op 28-12-2004 @ 18:04 :
leuk, de nederlandse economie belangrijker dan die mensen....
nou jah het is idd wel een beetje een bodemloze put. maar proberen kan altijd.
de nederlandse economie ondersteund ook 16 miljoen mensen. daarnaast is een ramp natuurlijk erg, maar niet direct de nederlandse verantwoordelijkheid. er gaan op jaarbasis al miljoenen naar ontwikkelingshulp, naast de europese steun, en nederland financiert zon beetje alleen de hele EU al. en nee, proberen kan NIET altijd. op die manier creeer je alleen maar ongewenste afhankelijkheid.
Oud 28-12-2004, 17:09
Verwijderd
Als je je alle leed van de wereld aantrekt dan heb je geen leven. Je moet een rangorde aanbrengen in alle 'goede doelen' waar geld naartoe kan.
Met citaat reageren
Oud 28-12-2004, 17:13
Hydrogen
Hydrogen is offline
Een ding duidelijk maken: de 22 miljoen euro gaat niet naar 1 persoon, omdat het de postcodeloterij is. En die wordt verdeel over een wijk/straat. Trouwens, is al bekend welk wijk al heeft gewonnen. Rotterdam, 3068. De letters worden op nieuwjaarsdag bekend gemaakt. SO en nu ff op adem komen.
Met citaat reageren
Oud 28-12-2004, 17:17
yavanna
yavanna is offline
Citaat:
MightyMarcel schreef op 28-12-2004 @ 18:06 :
de nederlandse economie ondersteund ook 16 miljoen mensen. daarnaast is een ramp natuurlijk erg, maar niet direct de nederlandse verantwoordelijkheid. er gaan op jaarbasis al miljoenen naar ontwikkelingshulp, naast de europese steun, en nederland financiert zon beetje alleen de hele EU al. en nee, proberen kan NIET altijd. op die manier creeer je alleen maar ongewenste afhankelijkheid.
okeej das wel zow
Met citaat reageren
Oud 28-12-2004, 17:19
Hydrogen
Hydrogen is offline
Trouwens, die ramp komt uit het niets. En deze loterij is al maanden voorbereid. Dus het lijkt nu allemaal veel, maar was de ramp paar maanden eerder/later gebeurd, dan was dit topic niet eens gestart.
Met citaat reageren
Oud 28-12-2004, 17:35
Floris_22
Floris_22 is offline
Je kunt blijven storten als je telkens geld wil storten als er weer wat gebeurd. Je moet gewoon kiezen welk doel je wilt steunen( als je dat uberhaupt al wil doen) En het gewoon daarbij houden. En dan kun je alsnog beslissen of je aan andere doelen incidenteel wil geven.
Oud 28-12-2004, 18:32
Sultan_of_Swing
Sultan_of_Swing is offline
Citaat:
MightyMarcel schreef op 28-12-2004 @ 18:04 :
stel, je land ligt naast water.wat doe je dan : juist ja, dijken bouwen, en goeie ook. maar nee, we laten de boel overlopen, waardoor veel te veel mensen de dood vinden, en gaan dan vreselijk zielig om geld zeuren.
Oud 28-12-2004, 19:04
MissCzechMeOut
MissCzechMeOut is offline
Citaat:
MightyMarcel schreef op 28-12-2004 @ 18:06 :
GVD ben je zo dom of doe je expres zo...

anyway staatsloterij is wel 20 mil. voor een iemand dat wordt niet verdeeld.
Oud 28-12-2004, 19:17
RanC
RanC is offline
Citaat:
MissCzechMeOut schreef op 28-12-2004 @ 20:04 :
GVD ben je zo dom of doe je expres zo...

anyway staatsloterij is wel 20 mil. voor een iemand dat wordt niet verdeeld.
Boeiend?

Wat moeten we dan doen? 4 miljard geven omdat ze daar sow zielug sijn?

Twee miljoen is een mooi bedrag. Houden zo. We kunnen veel beter in de eigen economie investeren.
Met citaat reageren
Oud 28-12-2004, 19:24
kitesurfertje
kitesurfertje is offline
nederland moet helemaal niets geven, de EU moet geven uit hun spaarpotje aangezien de EU toch zo goed was voor alles en iedereen.......
Met citaat reageren
Oud 28-12-2004, 19:31
baas
baas is offline
Citaat:
RanC schreef op 28-12-2004 @ 20:17 :
Boeiend?

Wat moeten we dan doen? 4 miljard geven omdat ze daar sow zielug sijn?

Ja, mongool.
Met citaat reageren
Oud 28-12-2004, 19:36
RanC
RanC is offline
Citaat:
baas schreef op 28-12-2004 @ 20:31 :
Ja, mongool.
Okee dumbfuck.
Nu nog zinnige argumenten graag.
Met citaat reageren
Oud 28-12-2004, 19:48
Pinksterhaas
Pinksterhaas is offline
Er komt vast nog wel meer dan deze 2 miljoen beschikbaar.
Oud 28-12-2004, 19:49
baas
baas is offline
Mooi dat je zulke stoere scheldwoorden kent, maar jij stelt een vraag, ik geef antwoord. Maar als jij het normaal vindt om mensen daar van honger en eventuele epidemieën te laten sterven, om het geld in het o zo noodlijdende Nederland te investeren, zodat de mensen straks allemaal hun derde iPod kunnen aanschaffen, laat ik je daarin graag in je waarde.

Overigens: Alsof jij er persoonlijk minder van wordt.
Met citaat reageren
Oud 28-12-2004, 19:56
RanC
RanC is offline
Citaat:
baas schreef op 28-12-2004 @ 20:49 :
Mooi dat je zulke stoere scheldwoorden kent, maar jij stelt een vraag, ik geef antwoord. Maar als jij het normaal vindt om mensen daar van honger en eventuele epidemieën te laten sterven, om het geld in het o zo noodlijdende Nederland te investeren, zodat de mensen straks allemaal hun derde iPod kunnen aanschaffen, laat ik je daarin graag in je waarde.

Overigens: Alsof jij er persoonlijk minder van wordt.
Investeer in de economie.
De economie groeit.
Inkomsten nemen toe.
Grotere inkomsten betekent meer winst.
Meer winst betekent meer rijkdom.
Meer rijkdom laat meer ruimte over voor donaties aan het buitenland.
Buitenland blij, wij kopen onze vierde IPod.

(Trouwens, er zijn genoeg mensen in de Nederland die onder de armoedegrens leven, laten we die eerst maar eens helpen.)
Met citaat reageren
Oud 28-12-2004, 20:03
baas
baas is offline
Citaat:
RanC schreef op 28-12-2004 @ 20:56 :
Investeer in de economie.
De economie groeit.
Inkomsten nemen toe.
Grotere inkomsten betekent meer winst.
Meer winst betekent meer rijkdom.
Meer rijkdom laat meer ruimte over voor donaties aan het buitenland.
Buitenland blij, wij kopen onze vierde IPod.

(Trouwens, er zijn genoeg mensen in de Nederland die onder de armoedegrens leven, laten we die eerst maar eens helpen.)
Ja dat is waar, maar als je op ieder moment zo denkt, blijf je deze redenering constant volgen, en komt er dus helemaal niks bij de getroffen landen terecht . Maar goed die mensen in Nederland 'onder de armoedegrens' sterven echt niet van de honger hoor.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten