Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-02-2005, 12:30
Sitroentje
Sitroentje is offline
Ik heb al zo'n zes jaar een beste vriendin. We kwamen altijd erg goed met elkaar overeen, en deden veel met elkaar.
Iets meer dan een jaar geleden leerden we een groepje jongens kennen bij ons op school. Zij zag één van hen onmiddellijk zitten. Nu is het zo dat ik bij nieuwe personen altijd tamelijk stil ben, maar deze keer had ik dat helemaal niet. Ik voelde me erg op mijn gemak bij hen, en deed dus uitbundig mee. Dit zag E. (zo zal ik ze verder noemen) en ze dacht onmiddellijk dat ik op die jongen verliefd was. Dit zei ze me niet, ze zei het achter mijn rug tegen een andere vriendin, pas later zei ze me dat allemaal. Ze kon er niet tegen dat ik af en toe met hem op msn praatte, ze was boos als ik hem even aanraakte (niet eens met de bedoeling om hem te versieren ofzo), maw ze vertrouwde me voor geen haar! En dat terwijl ik er niet eens aan zou willen denken om zoiets te doen!
Nu, een jaar later, heeft dit nog steeds invloed. Ik heb haar vergeven dat ze me toen niet vertrouwde, maar ik heb haar wel duidelijk gezegd dat ik het heel erg vond. Maar nu merk ik nog steeds dat ze me niet vertrouwt. Als hij toevallig bij haar is wanneer ik er ook kom, hangt ze expres heel veel rond hem, negeren ze mij ongeveer, en als E. vlug voor vijf minuutjes wegmoet, zie ik het op haar gezicht dat het haar helemaal niet bevalt dat ze mij even alleen met hem moet laten. Ik vind dit echt niet normaal, ik heb vroeger nooit iets gedaan waardoor ze me nu niet meer zou kunnen vertrouwen, en ik WIL hem ook niet eens. Zelfs nu ze al een jaar samen zijn, denkt ze dit nog steeds. Ze heeft me wel gezegd dat ze me helemaal niet kwijt wilt als beste vriendin, en dat ze er niet aan kan doen dat ze zo denkt, en dat ze er iets aan probeert te doen. Ze wil ook weer meer tijd voor me vrijmaken. Wat denken jullie hiervan? Wat moet ik doen?

Vlug even nog een tweede vraag:
In een poging om nog eens iets onder ons tweetjes te doen, had ik E. uitgenodigd om samen naar een fuif te gaan. Ze ging onmiddellijk akkoord, en ik keek er echt naar uit. Nu hoor ik dat ze haar vriend ook heeft uitgenodigd, terwijl ze wist dat ik graag nog eens iets met zijn tweetjes had gedaan! Resultaat: zij zal heel de avond aan haar vriend hangen, en ik zal me een hele avond lopen ergeren omdat ze weer maar eens geen tijd heeft voor mij. Wat moet ik hier nu weer mee?

Sorry voor het lange verhaal en sorry als ik me aanstel ofzo, maar ik zit hier echt wel mee
Oud 22-02-2005, 13:30
Fritske1987
Fritske1987 is offline
Ik denk dat je duidelijk aan E. moet zeggen wat jij van die jongen vind en hoe jij tegenover hem staat. Als zij ziet dat jij niet in hem geïnteresseerd bent op liefdesgebied dan, zal ze denk ik ook niet zo moeilijk en wellicht achterdochtig doen.

Voor je tweede probleem kan je E. het beste aanspreken over de afspraak die jullie hadden. Als je met zn tweeen afspreekt, ga je met zn tweeen, en niet meer haar vriend erbij! zo simpel is dat.
Aangezien jullie al 6jaar bevriend zijn kan je dit soort dingen toch het beste met haar bespreken denk ik.

Succes ermee
Oud 22-02-2005, 15:33
Sitroentje
Sitroentje is offline
Citaat:
Fritske1987 schreef op 22-02-2005 @ 14:30 :
Ik denk dat je duidelijk aan E. moet zeggen wat jij van die jongen vind en hoe jij tegenover hem staat. Als zij ziet dat jij niet in hem geïnteresseerd bent op liefdesgebied dan, zal ze denk ik ook niet zo moeilijk en wellicht achterdochtig doen.

Voor je tweede probleem kan je E. het beste aanspreken over de afspraak die jullie hadden. Als je met zn tweeen afspreekt, ga je met zn tweeen, en niet meer haar vriend erbij! zo simpel is dat.
Aangezien jullie al 6jaar bevriend zijn kan je dit soort dingen toch het beste met haar bespreken denk ik.

Succes ermee

Ik heb haar al erg veel keer gezegd dat ik echt niet in hem geïnteresseerd ben, het wil allemaal blijkbaar niet doordringen bij haar. Ze weet zelf ook dat dit een probleem is, en ze zegt dat ze er probeert aan te werken, maar dat dat soms opkomt...

Over die fuif, ze weet het dat dat de afspraak was, maar het enige wat ze zegt is dat ze nergens zonder hem naartoe gaat. (wat ik ook helemaal niet gezond vind, mag ze al niet meer gaan fuiven met haar vriendin zonder dat hij erbij is?) Ze wil het niet begrijpen precies
Reageren

Regels voor berichten