Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Muziek
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-01-2005, 08:46
Pim89
Pim89 is offline
Hierbij een demo van 45 seconden van ons eerste eigen nummer.
Klik!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-01-2005, 18:24
nova7
nova7 is offline
niet slecht, de zang is een beetje zacht
"freedom of speach" deed me denken aan hiphop
Oud 23-01-2005, 18:30
scrooping~paper
scrooping~paper is offline
Ik heb hem stopgezet voor die af was gelopen. Kweet niet of je het zelf bent die het zingt, maar je ademhaling is zowat harder dan je stem. Het klinkt heel erg hijgerig, alsof je heel zenuwachtig was en geen adem kon vinden ofzo. Ik kan niet over het liedje oordelen, want ze zang was ook nog eens heel erg zacht. Mss kun je dat nog veranderen met een programma?
Oud 23-01-2005, 19:54
Pim89
Pim89 is offline
Danku. En ik zing niet, en inderdaads, ik ben er ook niet tevreden over.
Met citaat reageren
Oud 23-01-2005, 22:15
Jolt
Jolt is offline
Citaat:
nova7 schreef op 23-01-2005 @ 19:24 :
niet slecht, de zang is een beetje zacht
"freedom of speach" deed me denken aan hiphop
Freedom of Speach is van Body Count met Ice- T
Oud 24-01-2005, 18:55
scrooping~paper
scrooping~paper is offline
Achja, bijna niemend heeft de apparatuur om alles goed op elkaar af te stemmen Maar mss als jullie het opnieuw opnemen en dan er rekening mee houden dat die zang harder moet, dan klinkt t misschien al beter
Oud 24-01-2005, 22:07
JCG
JCG is offline
Citaat:
scrooping~paper schreef op 24-01-2005 @ 19:55 :
Achja, bijna niemend heeft de apparatuur om alles goed op elkaar af te stemmen Maar mss als jullie het opnieuw opnemen en dan er rekening mee houden dat die zang harder moet, dan klinkt t misschien al beter
koop een oud mengpaneel voor 25 euro, en je kan de muziek zachter zetten en zang harder. IMO had dat veel gescheelt hier.
Oud 25-01-2005, 06:45
Pim89
Pim89 is offline
Ik heb wel duurdere mengpanelen. Maar ik heb alles in sporen opgenomen, en de volumes geregeld met audiosoftware. ik vind het goed zo.
Met citaat reageren
Oud 25-01-2005, 08:39
Verwijderd
Ik word helemaal nerveus van die jojodrummer neem het volgende keer eens op met een clicktrack?
Verder vind ik de zanger niet echt wat, maar dat komt mede door de drums, en de gitaren staan te zacht. Verder is het nummer op zich echt heel standaard.
Met citaat reageren
Oud 26-01-2005, 16:37
Moustache
Moustache is offline
Eentonig? en beetje rommelig
Oud 26-01-2005, 18:10
Verwijderd
hij kijk nou, de intro van smells like teen spirit
Met citaat reageren
Oud 26-01-2005, 19:47
Idioteque-je
Idioteque-je is offline
Citaat:
Fun with knives schreef op 26-01-2005 @ 19:10 :
hij kijk nou, de intro van smells like teen spirit
daar dacht ik ook al aan
Oud 27-01-2005, 14:44
Rolo_Mix
Rolo_Mix is offline
hoi, grappig nr. de gitaar is aleen een beetje saai, en daar kan wel een beter effect op vind ik.
Oud 29-01-2005, 22:02
Verwijderd
hmmmja, wat vind je er zelf eigenlijk van ?

Het is wel heel erg standaard he. Enkele akkoordjes en een zanger die niet goed weet waar ie heen wil. Drummer kan zijn maat ook absoluut niet houden.

Nog wat werk voor de boeg, niet te snel tevreden zijn. Dit is geen volwaardige demo.
Met citaat reageren
Oud 30-01-2005, 16:55
Dave Rhubarb
Dave Rhubarb is offline
uuuuh, zorg eerst maar eens dat de drummer luisterd naar wat er gebeurd de bas en gitarist moeten een ritme gevoel krijgen, en de zanger moet uit de band worden gezet
Oud 30-01-2005, 20:48
Verwijderd
hijs wel vet voor 1ste nummer alleen ...mischien iets meer variatie in je gitaar..hij wordt eentoning
Met citaat reageren
Oud 30-01-2005, 21:19
Verwijderd
gitarist moet op timing letten. en voor de rest tja, oefenen ofzo
Met citaat reageren
Oud 30-01-2005, 22:47
Fog
Fog is offline
Citaat:
Jolt schreef op 23-01-2005 @ 23:15 :
Freedom of Speach is van Body Count met Ice- T
+ immortal technique
Oud 30-01-2005, 23:02
Queen Klazina Wok
Queen Klazina Wok is offline
tis een beetje saai, en niet zo heel strak.. dus probeer strakker te spelen en blijf oefenen
Met citaat reageren
Oud 01-02-2005, 18:58
Faerie
Faerie is offline
Ehhm kan 'm niet openen...
Met citaat reageren
Oud 15-02-2005, 21:19
DeadNation
DeadNation is offline
Citaat:
Krummeltje schreef op 25-01-2005 @ 09:39 :
Ik word helemaal nerveus van die jojodrummer neem het volgende keer eens op met een clicktrack?
Verder vind ik de zanger niet echt wat, maar dat komt mede door de drums, en de gitaren staan te zacht. Verder is het nummer op zich echt heel standaard.
Met een clicktrack? Ben je gek? A) alleen echt goede drummers kunnen dit b) je klinkt als een machine.
Oud 16-02-2005, 07:29
Verwijderd
Citaat:
DeadNation schreef op 15-02-2005 @ 22:19 :
Met een clicktrack? Ben je gek? A) alleen echt goede drummers kunnen dit b) je klinkt als een machine.
Nou, dit vind ik anders ook niet echt een succes. En met een clicktrack is op zich wel te doen, vindt mijn broertje geloof ik... maar ik zal het nog wel eens navragen.
Met citaat reageren
Oud 16-02-2005, 07:57
DeadNation
DeadNation is offline
Geen clicktrack joh. Gewoon meer, langer, harder oefenen....tot je een robot bent die doet wat de gitarist zegt.
Oud 16-02-2005, 11:59
Verwijderd
Citaat:
DeadNation schreef op 16-02-2005 @ 08:57 :
Geen clicktrack joh. Gewoon meer, langer, harder oefenen....tot je een robot bent die doet wat de gitarist zegt.
Dat ook ja
Met citaat reageren
Oud 16-02-2005, 19:39
Nijpjes
Nijpjes is offline
Ik kan m niet downen helaas
Oud 17-02-2005, 07:28
Pim89
Pim89 is offline
We hebben het volledige nummer opgenomen nu!
Met citaat reageren
Oud 17-02-2005, 12:43
Nijpjes
Nijpjes is offline
Ik krijg hoop met mn eigen bandje als ik dit hoor.
Tenzij ik het niet goed gehoord heb speelt de gitaar het hele nummer hetzelfde en de drums ook. De bas kan ik niet eens horen, maar dat kan ook komen omdat ik het op school heb geluisterd met mn crappy oordopjes. De enige afwisseling is dus te vinden in de zang, maar die kan je ook bijna niet horen, zoals eerder gezegd.
Nou heb ik niets tegen eenvoudige muziek, maar ik heb wel iets tegen weinig (of in dit geval heeel erg weinig) afwisseling.
Ik heb wel 1 of 2 keer een klein breakje gehoord...van 1 maat ofzo...nouja, ok, beter dan nix. Maar verder, geen chorus, geen prechorus, geen bridge, geen solo, wel een intro trouwes, maar daar speelt de gitarist niet zo in de maat...
Jongens, succes!
Oud 17-02-2005, 14:51
Verwijderd
mijn god, als ik die akkoordencombinatie nog één keer hoor bega ik een moord. Breng er toch wat variatie in jonges! Niet dat je de traditionele strofe-refrein-strofe-refrein-solo-refrein moet doen, maar komaan. Het nummer duurt maar 2 en een halve minuut, en nog heb ik het gevoel dat het een minuut te lang is. Nope jonges, dit is, sorry dat ik het zeg, rommel.

Gebruik de tips in deze thread! ze zijn echt wel nuttig hoor. want zoals dit nu is...nee
Met citaat reageren
Oud 17-02-2005, 20:53
DeadNation
DeadNation is offline
Vast een beginnend bandje dus dan mag dat. Enfin. De riff+het ritme klinkt wel heel erg bekend. Nu komt dat vaker voor, maar in dit geval is het extreem herkenbaar
Oud 19-02-2005, 00:28
Dave Rhubarb
Dave Rhubarb is offline
Het is nog geen band, iedereen doet z'n eigen ding. Ga nog veel jammen, elkaar aanvoelen en aanvullen, je hoort het er erg van af. Ik weet't ;beginnend. Maar het moest gezegd worden.

De zanger hoeft trouwens niet meer uit de band te worden gekickt hulde, wel moet je een geluidstechnicus inschakelen ( of iig iemand die iets van opnemen af weet) als je een demo wilt opnemen. Dit is geen demo opname niveau. Dit is een idee wat nog heel erg moet worden uitgewerkt.

Good luck!
Oud 20-02-2005, 07:03
Pim89
Pim89 is offline
Citaat:
Dave Rhubarb schreef op 19-02-2005 @ 01:28 :
Het is nog geen band, iedereen doet z'n eigen ding. Ga nog veel jammen, elkaar aanvoelen en aanvullen, je hoort het er erg van af. Ik weet't ;beginnend. Maar het moest gezegd worden.

De zanger hoeft trouwens niet meer uit de band te worden gekickt hulde, wel moet je een geluidstechnicus inschakelen ( of iig iemand die iets van opnemen af weet) als je een demo wilt opnemen. Dit is geen demo opname niveau. Dit is een idee wat nog heel erg moet worden uitgewerkt.

Good luck!
IK dacht dat het best als een eenhied klonk, afijn, de zanger is inderdaad zeer vooruitgegaan.

En wij weten genoeg van geluidstechniek, maar we hebben in een oefenruimte opgenomen, waardoor de zang fout is gegaan. Waarom het zo klinkt als het klinkt moet ik aan m'n bassist vragen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten