Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-02-2005, 13:40
Paris
Paris is offline
Mijn C schijf raakt vol, doordat er steeds een dmp-bestand oid, wordt aangemaakt. Die bestanden komen in -> C:/Program Files/Common Files/Symantec Shared/ en de bestanden hebben namen zoals: ccApp-103.0.1.26-2004-11-23-14-44-22-834.dmp Heeft iemand een idee waarom dit wordt aangemaakt (bijna elke dag, op verschillende tijdstippen) en of het veilig is om deze te verwijderen? Want ze nemen per bestand iets van 50 mb in.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-02-2005, 14:11
Manuzhai
Manuzhai is offline
.dmp staat waarschijnlijk voor dump. Waarschijnlijk is het een soort virus-troep die Norton heeft gevonden, of crash-rapporten.

In beide gevallen kan het waarschijnlijk geen kwaad om ze te verwijderen.
Oud 22-02-2005, 15:56
Paris
Paris is offline
Citaat:
Manuzhai schreef op 22-02-2005 @ 15:11 :
.dmp staat waarschijnlijk voor dump. Waarschijnlijk is het een soort virus-troep die Norton heeft gevonden, of crash-rapporten.

Waarschijnlijk?
Want ik heb wel ruimte nodig, maar ik heb er ook geen zin in dat mijn antivirus niet meer werkt of dat mijn c-schijf naar de klote is.
Met citaat reageren
Oud 22-02-2005, 17:03
Bloemkoolsaus
Bloemkoolsaus is offline
Citaat:
Manuzhai schreef op 22-02-2005 @ 15:11 :

Oud 22-02-2005, 17:37
freyk
freyk is offline
Citaat:
Paris schreef op 22-02-2005 @ 16:56 :
Waarschijnlijk?
Want ik heb wel ruimte nodig
Wat ook kan helpen is je tijdelijke (overbodige) bestanden verwijderen met system cleanup.
Als je dit programma opstart zal hij meteen gaan scannen, maar verwijdert dan nog niks.
Vink nu alles aan behalve "delete backup files" en "empy windows event logs" en klik dan op "Cleanup".
Na het verwijderen van al deze tijdelijke bestanden zal hij je nog zeggen hoeveel hij in totaal heeft verwijderd.

of

Of ff cleandisk gebruiken.
  • Start -> uitvoeren en daar het volgende intypen: cleanmgr
    en dan op ok klikken
  • Selecteer de gewenste schijf
  • Vink nu alles aan en klik dan op ok -> ja.

Laatst gewijzigd op 22-02-2005 om 17:43.
Met citaat reageren
Oud 22-02-2005, 20:40
Paris
Paris is offline
Ja, schijfopruiming heb ik ook al gedaan, maar het probleem is dat deze dmp bestanden steeds maar worden aangemaakt en dat neemt zoveel ruimte in.
Ik ben erachtergekomen dat deze bestanden worden aangemaakt als ik op msn, bijv. de webcam aanzet en norton dan een melding geeft van internet worm protection. Dan druk je gewoon op toestaan en dan doet 'ie het, maar dan worden dus ook die bestanden aangemaakt. Die bestanden kan ik dan wel verwijderen, maar weet iemand ook hoe ik kan zorgen dat ze niet meer aangemaakt worden?
Met citaat reageren
Oud 22-02-2005, 21:14
freyk
freyk is offline
N.A.V zo instellen datie geen dumps meer maakt.

En hoe je dat doet? Geen idee, ik gebruik al maanden geen nav en/of een offline virusscanner meer.

Offtopic:
Dit is een bewuste keuze, omdat:
  • ik achter een router/firewall zit en nog een een softwarematige firewall gebruik, wat mijn in- en uitgaande registreert/toegang geeft of blokkeert.
  • mijn processen controleer,
  • Logisch nadenk wat ik wel/niet download
  • enz.

De makkelijkste oplossing is nav te verwijderen, en een andere virusscanner gebruiken.

Laatst gewijzigd op 22-02-2005 om 21:17.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten