Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-02-2005, 09:04
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Soms als het koud is, wordt er ineens een vinger of een teen van me helemaal koud en geel. Het hoeft er niet eens zo heel koud voor te zijn, eerst had ik het ook toen ik de hond uitliet en toen was het zeven graden. Als ik dan weer binnen ben, wordt hij na een tijdje wel weer normaal, maar het voelt wel heel gek, alsof er geen gevoel meer in zit. Ik dacht eerst dat het winterhanden/voeten waren, maar toen ik er op internet naar zocht, merkte ik dat je vingers/ tenen dan paars moeten worden, maar bij mij worden ze gewoon helemaal geel. Mijn hand wordt wel "gewoon" paars als ik het koud heb, maar dat doet verder niet zo'n pijn of zo.
Ik heb sowieso best vaak last van mijn handen, als ik bijvoorbeeld een dag veel lees, krijg ik last van de palm van mijn hand, die wordt dan wat dikker en is zo'n zeurderige pijn

Maar zijn dit nu wel of geen winterhanden/ voeten? En valt er iets tegen te doen, behalve handschoenen en dikke sokken? (maar dat helpt dus niet echt)
Oud 08-02-2005, 09:12
sjefke
sjefke is offline
Ik krijg paars met gele bovenbenen gaat vanzelf weer weg komt waarschijnlijk wel door de kou hoor
Met citaat reageren
Oud 08-02-2005, 11:24
ekki
ekki is offline
Lees 'ns het stukje over Raynaud... herken je je misschien daarin?

Verder kan ik ook niets verzinnen (ik kom hierop omdat een klasgenoot van mij dat toevallig heeft. Zij heeft er wel pijn bij geloof ik).
Oud 08-02-2005, 16:39
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
ekki schreef op 08-02-2005 @ 12:24 :
Lees 'ns het stukje over Raynaud... herken je je misschien daarin?

Verder kan ik ook niets verzinnen (ik kom hierop omdat een klasgenoot van mij dat toevallig heeft. Zij heeft er wel pijn bij geloof ik).
Hé, hartstikke bedankt, zeg!!
Ik weet niet zeker of het dit is, maar mijn hand ziet er wel zo uit als op die foto en er staat dat je het meestal vanaf een jaar of veertien, maar gewoonlijk niet later dan dertig krijgt, dus dat klopt ook wel...
En ik begrijp niet helemaal wat ze met dat symmetrische bedoelen Het gaat bij mij meestal om maar één teen of vinger, maar als ik dan langer in de koude blijf, beginnen andere ook. Is dat nu juist wel of niet symmetrisch?
Oud 08-02-2005, 16:43
ekki
ekki is offline
Ik weet niet precies wat dat symmetrisch is. Maar als je zeker wilt weten dat je dit hebt of iets dergelijks (beetje onnuttig op zich, want je kunt er toch niks aan doen), dan moet je ff naar je huisarts gaan. Dan kun je meteen bij hem navragen wat ze met dat symmetrisch bedoelen.
Oud 08-02-2005, 20:36
Horror Kitty
Horror Kitty is offline
slechte doorbloeding?

dat heb ik in ieder geval,
geel, paars en grijzig.
en dan blauw onder mn nagels, erg leuk elke keer weer. :\
Met citaat reageren
Oud 08-02-2005, 21:15
ekki
ekki is offline
Citaat:
Horror Kitty schreef op 08-02-2005 @ 21:36 :
slechte doorbloeding?

geel, paars en grijzig.
Raynaud is inderdaad slechte doorbloeding.
Oud 08-02-2005, 22:46
Maharani
Maharani is offline
Citaat:
Horror Kitty schreef op 08-02-2005 @ 21:36 :
slechte doorbloeding?

geel, paars en grijzig.
ja blauw onder m'n nagels heb ik ook altijd
Oud 09-02-2005, 09:16
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
ekki schreef op 08-02-2005 @ 17:43 :
Ik weet niet precies wat dat symmetrisch is. Maar als je zeker wilt weten dat je dit hebt of iets dergelijks (beetje onnuttig op zich, want je kunt er toch niks aan doen), dan moet je ff naar je huisarts gaan. Dan kun je meteen bij hem navragen wat ze met dat symmetrisch bedoelen.
Ja, maar als er toch niets aan te doen valt, ga ik liever niet naar de dokter, denk ik Beetje geldverspilling

Ja, mijn handen worden meestal grijspaars en een van mijn vingers wordt dan ineens geel. En mijn nagels zijn eigenlijk altijd een beetje paarsig
Oud 09-02-2005, 09:28
Misery
Misery is offline
jeat, dat is nogal normaal geloof ik, heeft allemaal te maken met je doorbloeding enz, ik heb het ook, en als ik nog langer in de kou blijf staan worden ze nog paars/grijs ook.

Wij noemen het 'dooie vingers' maar dr is vast wel een medisch verantwoorde naam voor.
Oud 09-02-2005, 09:29
Horror Kitty
Horror Kitty is offline
als ik echt lang in de kou sta en dan ergens binnen stap en ze beginnen op te warmen doet t soms echt gruwelijk pijn ook.
Met citaat reageren
Oud 09-02-2005, 09:49
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
Misery schreef op 09-02-2005 @ 10:28 :
jeat, dat is nogal normaal geloof ik, heeft allemaal te maken met je doorbloeding enz, ik heb het ook, en als ik nog langer in de kou blijf staan worden ze nog paars/grijs ook.

Wij noemen het 'dooie vingers' maar dr is vast wel een medisch verantwoorde naam voor.
Ja, dat is inderdaad wel normaal, maar vond het een beetje vreemd dat er altijd maar één vinger of één teen ineens geel en stijf werd, terwijl de rest gewoon pijnlijk en paarsig bleef, snap je?
Oud 09-02-2005, 11:12
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Je hebt toch dingen die je kan slikken voor een betere doorbloeding. Dacht dat het iets homeopatisch was maar ik kan nu even niet op de naam komen.
Oud 09-02-2005, 12:53
luchtballon
luchtballon is offline
Ik noem het altijd dooie vingers.. Mijn hele familie heeft het en het is irritant. er zijn wel zalfjes of iets te koop wat helpt, maar daar heb ik zelf geen ervaring mee.
Oud 10-02-2005, 12:08
Dís
Dís is offline
het kan ook zyn dat je bloedvaten te snel vernauwen omdat je rookt.(als)
Oud 10-02-2005, 12:57
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
blinkchic schreef op 10-02-2005 @ 13:08 :
het kan ook zyn dat je bloedvaten te snel vernauwen omdat je rookt.(als)
Dat stond inderdaad ook op die site, dat je in ieder geval niet moet roken omdat dat de bloedvaten vernauwd. Alleen rook ik niet, maar nu ga ik er dus ook zeker niet mee beginnen
Oud 10-02-2005, 14:53
ekki
ekki is offline
Citaat:
Vogelvrij schreef op 09-02-2005 @ 10:16 :
Ja, maar als er toch niets aan te doen valt, ga ik liever niet naar de dokter, denk ik Beetje geldverspilling

Ja, mijn handen worden meestal grijspaars en een van mijn vingers wordt dan ineens geel. En mijn nagels zijn eigenlijk altijd een beetje paarsig
Ik dacht dat er niets aan te doen valt, weet het niet zeker. Maar dat vind je vast wel als je op Raynaud zoekt met google. Als er idd niets aan te doen is zou ik niet naar de dokter gaan, behalve als je niet zeker weet of dat het is en je vertrouwt het niet.
Oud 10-02-2005, 15:00
Verwijderd
Heb ik ook, altijd m'n wijsvinger en een pink, voeten weet ik niet, die kan ik dan nooit zien, maar soms voelen sommige tenen hetzelfde (raar, niet alsof ze 'slapen', maar meer alsof ze bijna gevoelloos zijn). De eerste keer werd m'n vinger helemaal blauw, zo blauw dat ik dacht dat er inkt op zat. Heel raar Nu heb ik het meestal wel sneller door, en maak ik m'n vinger weer goed warm wanneer hij wittig wordt.
Handschoenen en dikke sokken helpen wel. Als je merkt dat je vinger(s) wit worden, kun je ze veel gaan bewegen, dan gaat het ook sneller weer weg.
Met citaat reageren
Oud 19-02-2005, 19:37
MyrnaMeiszje
MyrnaMeiszje is offline
heb ik ook

Ik heb wintertenen en in me vinger zit iets klem maar daar kunnen ze niks meer aan doen zei die arts

Laatst gewijzigd op 19-02-2005 om 19:40.
Met citaat reageren
Oud 20-02-2005, 01:14
coopergirl
coopergirl is offline
rookvingerssssssssss? (a)
Oud 20-02-2005, 08:35
FayLa32
FayLa32 is offline
Ow ik heb dat ook, tenmniste, gehad. Even een fase waar mijn vingers elke dag wel geel werden, nu heb ik er al een tijdje geen last meer van, erg vreemd.
Oud 20-02-2005, 10:12
poetic_tragedy
poetic_tragedy is offline
ik heb nu bij 3 van die knokkels van mijn vingers dat t helemaal blauw/paarsachtig is en veel pijn doet als ik mijn vingers buig. Ben naar de dokter geweest, en die zei dat t van de kou was (ik denk dat dat dan winterhanden zijn ofzo?) maargoed ik heb nu een zalfje, en ik moet mijn handen warm houden en dan komt t weer goed volgens de dokter.
Met citaat reageren
Oud 20-02-2005, 11:39
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Was het niet Ginko Biloba wat hielp tegen een slechte doorbloeding?
Oud 21-02-2005, 10:51
Verwijderd
ik weet het niet: wel dat ik het vet koud krijg van deze vraag.
Met citaat reageren
Oud 21-02-2005, 16:47
-Ik-16
-Ik-16 is offline
Citaat:
Vogelvrij schreef op 08-02-2005 @ 10:04 :
Soms als het koud is, wordt er ineens een vinger of een teen van me helemaal koud en geel. Het hoeft er niet eens zo heel koud voor te zijn, eerst had ik het ook toen ik de hond uitliet en toen was het zeven graden. Als ik dan weer binnen ben, wordt hij na een tijdje wel weer normaal, maar het voelt wel heel gek, alsof er geen gevoel meer in zit. Ik dacht eerst dat het winterhanden/voeten waren, maar toen ik er op internet naar zocht, merkte ik dat je vingers/ tenen dan paars moeten worden, maar bij mij worden ze gewoon helemaal geel. Mijn hand wordt wel "gewoon" paars als ik het koud heb, maar dat doet verder niet zo'n pijn of zo.
Ik heb sowieso best vaak last van mijn handen, als ik bijvoorbeeld een dag veel lees, krijg ik last van de palm van mijn hand, die wordt dan wat dikker en is zo'n zeurderige pijn

Maar zijn dit nu wel of geen winterhanden/ voeten? En valt er iets tegen te doen, behalve handschoenen en dikke sokken? (maar dat helpt dus niet echt)
Hooi!!
Ik herken et Heb et zelf ook, heeeel erg irritant. Laatst fietste ik naar stad en had gewoon zes vingers die helemaal geel waren (3 per hand ) t zijn idd dooie vingers, heb je ook wel es dooie tenen? heb ik ook heel erg snel, als je dat hebt moet je flink over je vingers gaan wrijven of lekker gaan stampen als je dooie tenen hebt hehe, doe ik meestal, en helpt wel... soms ook helemaal niet hoor, flink bewegen, komt de bloedsomloop weer op gang...
Met citaat reageren
Oud 23-02-2005, 09:52
Verwijderd
volgens mij heeft iedereen dat weleens...?
Met citaat reageren
Oud 24-02-2005, 09:29
kliwie
kliwie is offline
ja ik heb het ook, ik ben ermee naar de homeopatische arts geweest. slechte doorbloeding/ bloedarmoede. ik heb er druppels voor gekregen. iets waar brandnetel in zit en iets waar salie in zit. ik gebruik het net sinds gisteren dus ik weet het nog niet. en oja ook pillen waar B6, B12 en folium nogwat in zit.
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten