Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Bekijk resultaten poll: Wil jij ook een sixpack en borstspieren??
Ik heb al een sixpack! 10 20.83%
Tuurlijk! Ik train al.. Alleen nog niet zichtbaar resultaat.. 15 31.25%
Ja! Maar hoe? 10 20.83%
Nee hoor, ben tevreden met mn buikie. 7 14.58%
Nee joh! Zonde van mn tijd! 6 12.50%
Aantal stemmers: 48. Je mag niet stemmen in deze poll

Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-02-2005, 19:31
MauritsBoote
MauritsBoote is offline
Meisjes vinden over het algemeen jongens met SixPacks veel lkkrdr dan zonder.. (Ik wil dus ook een SixPack!)

Ik zit een tijdj op Fitness.. En doe vaak SitUps..
Maar ik heb het gevoel dat dit totaal niet werkt!

En om nou mn geld te verspillen aan dure AbKingPro's, vind ik ook Zonde.. En een vaag ding dat ElektrisjeSchokjes geeft help ook niet denkk..
Mn EetPatroon veranderen zou kunnen.. Maar ik ben opzich al best Dun/Slank..

Dus mijn vraag:
Weet iemand hoe ik zo Snel mogelijk & makkelijk een SixPack kan trainen?
Ik wil ook BorstSpieren, zijn daar geen Oefeningen voor??

Groetjes,
Maussie!
Oud 20-02-2005, 19:36
Mara
Mara is offline
Geduld hebben.

En je bent 14, een chippendale-buik wordt dan wel érg moeilijk.
Met citaat reageren
Oud 20-02-2005, 19:42
waves
waves is offline
n sixpack is helemaal niet zo belangrijk bij jongens vind ik, en al helemaal niet als je 14 bent!
Oud 20-02-2005, 19:55
poetic_tragedy
poetic_tragedy is offline
nou ik heb liever een lekker zacht buikje om tegenaan te liggen dan zo'n blok beton
Met citaat reageren
Oud 20-02-2005, 20:08
MightyDuck
MightyDuck is offline
Bovendien krijg je dat niet van eindeloos sit ups doen want sit ups is op zich al een waardeloze buikoefening, maar van eindeloos crunches en raises doen krijg je dat ook niet.

Ab massa is goed. Maar het valt of staat me t je dieet.

En zoals gezegd, je bent pas 14 dat is wel erg jong om er bodybuilding ambities op na te houden (wat je toch echt nodig hebt als je er uit wil zien zoals jij wil),

Kijk het even aan, blijf intussen crunches doen, train een beetje lekker, snoep niet teveel en probeer gezond te eten dan kom je al een stukje verder. Tegen de tijd dat je 16/17 bent kun je er aan gaan denken eens wat harder te gaan trainen.

Kan nu ook, maar ik zou het gezien je leeftijd niet aanraden. Wacht je tijd af als je slim bent. Indien je wil kun je nu je dieet al aanpassen maar als je echt veel vet kwijt wil denk ik ook dat dat lastig word, diepgaande dieeten zijn niet echt bevorderlijk voor je ontwikkeling als puber.

*helaas helaas is het zo dat het op 14jarige leeftijd moeilijk vrouwen "scoren" is, de vrouwelijke pubertijd loopt iets voor en de meiden zullen vallen op wat oudere jongens van pakweg 17/18 jaar*
Oud 20-02-2005, 20:20
MauritsBoote
MauritsBoote is offline
Leg me die Crunches maar eens uit!
Dr zijn wel jongens van mn Leeftijd met SixPacks enzo..
Ook nog tips voor BorstSpieren??
Oud 20-02-2005, 21:44
Balance
Balance is offline
Citaat:
waves schreef op 20-02-2005 @ 20:42 :
n sixpack is helemaal niet zo belangrijk bij jongens vind ik, en al helemaal niet als je 14 bent!
Oud 20-02-2005, 22:03
Levitating Nun
Levitating Nun is offline
OMG!
je bent 14! doe es niet zo gek, heb wat geduld.
Met citaat reageren
Oud 21-02-2005, 00:25
MightyDuck
MightyDuck is offline
Citaat:
MauritsBoote schreef op 20-02-2005 @ 21:20 :
Leg me die Crunches maar eens uit!
Dr zijn wel jongens van mn Leeftijd met SixPacks enzo..
Ook nog tips voor BorstSpieren??
Dat weet ik maar dat heeft 2 redenen.

Hoofdreden: Genetische aanleg voor een atletisch lichaam!
Bijreden: Ze worden thuis toevallig op de juiste manier gevoed sinds all time.

Crunch.

Leg raises. (in jou geval zonder kabel, das ook al genoeg)

Voor borst: opdrukken. Simpel.

Laatste noot: Om een echt gespierde fysiek te bouwen red je het niet met bodyweight oefeningen maar kom je je af aan het beulen in een sportschool, maak je nou niet zo druk om je fysiek joh je bent nog erg jong.

Toen ik jou leeftijd had deed ik ook elke avond crunches en push ups in de hoop gespierder te worden en dat viel vies tegen. Maar toen ik pakweg 16 was had ik mn groeispurt in de lengte gehad en ineens schoot ik qua gewicht enorm omhoog en kreeg ik in no time spiermassa zonder er iets voor te doen. Dat heet nou pubertijd.

At least, een "breede look" krijgen doe je niet met borst, die creëer je door schouders en lats (lattisimus dorsi, de brede rug spier die je voelt als je je hand onder je andere arm tegen je romp legt) te vergroten.

Hoe dan ook, succes!
Oud 21-02-2005, 04:44
Verwijderd
Legraises wel moeilijk en uitputtend

*mijn onnuttige bijdrage*

Maar goed, je bent 14, heb wat geduld, ik denk niet dat 14jarige meisjes echt al op zoek zijn naar een vreselijk gespierd lijf, bovendien ben je daar nog iets te jong voor. (eigenlijk)
Met citaat reageren
Oud 22-02-2005, 19:14
jemappelebas
jemappelebas is offline
ik ben het wel eens met mighty duck, toen ik 17 was kreeg ik ook ineens best makkelijk een sixpack.

Een oefening die ik erg lekker vind is dat je in de kleermakerzit gaat zitten en dan met je handen kruislings voor je borst je knieen aantikken.
Met citaat reageren
Oud 22-02-2005, 19:55
KNEPPURR
KNEPPURR is offline
Jaaah ik weet niet of het met leeftijd te maken heeft of met puberteit... Want ik ben nu 15 en als ik mn buik aanspan dan kan je ze tellen... maar zonder niet...! !!! Maar et enige wat ik doe is elke aaf op drukken tot ik niet meer kan en dan lkkr gaan slape... Ik begin wel met echt trainen als ik iets ouder ben....
Oud 22-02-2005, 19:57
jemappelebas
jemappelebas is offline
hehe dat zijn niet eens buikspieroefeningen tjapie, ik hoorde ook ergens dat als je tijdens je puberteit fitnissed je dan niet veel mee groeit
Met citaat reageren
Oud 22-02-2005, 20:48
MauritsBoote
MauritsBoote is offline
Citaat:
jemappelebas schreef op 22-02-2005 @ 20:57 :
ik hoorde ook ergens dat als je tijdens je puberteit fitnissed je dan niet veel meer groeit
hehe.. kben al 1.78 ofzo dus dat boeit niet!
Oud 22-02-2005, 20:51
MauritsBoote
MauritsBoote is offline
Citaat:
jemappelebas schreef op 22-02-2005 @ 20:14 :
Een oefening die ik erg lekker vind is dat je in de kleermakerzit gaat zitten en dan met je handen kruislings voor je borst je knieen aantikken.
Helpt die?? Of ik doe het fout??
Oud 22-02-2005, 20:53
MauritsBoote
MauritsBoote is offline
Citaat:
MightyDuck schreef op 21-02-2005 @ 01:25 :

[afbeelding]
Crunch.

Die Crunches doe ik dus elke avond! Alleen Ik noem ze Situps
Hoeveel zou jij er per dag doen? (Sochtens/Savonds?)
Oud 22-02-2005, 21:07
bracelance
bracelance is offline
hebben 14-jarigen al spiervorming dan?
Oud 22-02-2005, 21:24
Sweetsurrender
Sweetsurrender is offline
Citaat:
MauritsBoote schreef op 22-02-2005 @ 21:48 :
hehe.. kben al 1.78 ofzo dus dat boeit niet!
Het feit dat je stopt met groeien? Lol, je ben nu misschien lang, maar als jij op je 17de nog steeds 1.78 bent, ben je er niet meer zo blij mee, geloof me .

Daar komt nog bij dat stoppen met groeien inderdaad nog niet zo'n heel groot probleem is. SCHEEF groeien daarentegen wel, en die kans loop je zeker als je gaat fitnessen terwijl je nog groeit (veel groeit bedoel ik dan, als je, zoals ik, nog 1 cm per jaar groeit, is het niet echt een probleem meer).
Met citaat reageren
Oud 22-02-2005, 21:25
Verwijderd
Ik wil even op de bovenste oefening wat zeggen. Je kan beter je handen kruislings op je schouders leggen. Zo voorkom je dat je je hoofd gaat optrekken en dat is niet de bedoeling.

Als je nu hard traint en alleen wat minder vet eet en minder snoepen dan moet de sixpack komen hoor. Het probleem is vaak het vetje laag, de spieren zal je nu wel hebben.

Ik heb zelf ook 2 jaar heel actief gefitnesst en geen echte sixpack gehad. De blokjes zag je soms maar dat was van te voren ook wel. En ach zo bijzonder is het niet hoor.

Het grootste probleem, je moet het je hele leven bij houden en dat gebeurd waarschijnlijk toch niet.

Combineer ook massa training met cardio. Wat nog leuker en beter is, krachttraining en cardio. Ze krijg je een goeie conditie en je ziet er licht gespierd uit.

Succes! En bij 14 mag je zeker niet te zwaar trainen he! Alleen je buikspieren kan je gewoon trainen hoor, deze zijn namelijk heel stug.
Met citaat reageren
Oud 22-02-2005, 21:49
MauritsBoote
MauritsBoote is offline
Citaat:
Syphon schreef op 22-02-2005 @ 22:25 :
Combineer ook massa training met cardio. Wat nog leuker en beter is, krachttraining en cardio. Ze krijg je een goeie conditie en je ziet er licht gespierd uit.

Kzal het vast al gedaan hebben.. maar leg Cardio eens uit!
Oud 23-02-2005, 07:00
SuperS
SuperS is offline

je bent 14!
stop met fitnesse want op je 14de fitnesse is echt niet goed voor je, je moet helemaal uitgegroeid zijn. en daarnaast lijkt me het effect van een fitness op een 14 jarige ook twijfelachtig, maar daar heb ik me niet in verdiept.
Oud 23-02-2005, 07:35
Verwijderd
Citaat:
SuperS schreef op 23-02-2005 @ 08:00 :

je bent 14!
stop met fitnesse want op je 14de fitnesse is echt niet goed voor je, je moet helemaal uitgegroeid zijn. en daarnaast lijkt me het effect van een fitness op een 14 jarige ook twijfelachtig, maar daar heb ik me niet in verdiept.
Waarom zou sporten slecht voor je zijn?
Met citaat reageren
Oud 23-02-2005, 07:39
Verwijderd
Citaat:
Krummeltje schreef op 23-02-2005 @ 08:35 :
Waarom zou sporten slecht voor je zijn?
Gewoon sporten niet, maar (fanatiek) fitnessen schijnt dat idd wel te zijn als je nog jong bent. Hoe het precies zit weet ik ook niet, maar dat is wat je vaak leest en hoort (ik iig ).
Met citaat reageren
Oud 23-02-2005, 07:53
jemappelebas
jemappelebas is offline
als je echt hard aan spieropbouw gaat doen, breek je veel weesel af, om het daarna weer (MEER , hopelijk) op te bouwen,
om die weesels weer op te bouwen heb je veel voedingstoffen nodig, en toevallig heb je voor de groei van je lichaam in lengte ook relatief veel voedingstoffen nodig.
En als die voedingstoffen niet voor handen zijn, of net gebruikt om spiermassa van te maken, dan groei je dus niet zoals je normaal zou groeien
Met citaat reageren
Oud 23-02-2005, 10:52
Mr. Bungle
Mr. Bungle is offline
veel eitjes eten en keihard trainen
Oud 23-02-2005, 11:01
Verwijderd
Citaat:
MauritsBoote schreef op 22-02-2005 @ 22:49 :
Kzal het vast al gedaan hebben.. maar leg Cardio eens uit!
Dat weet je toch wel, helemaal als je fitnesst. Duur sporten dus hardlopen, fietsen, roeien, enz.

Wat ik raar vind dat je al in een sportschool mag rond lopen en helemaal massa training mag doen.
Met citaat reageren
Oud 23-02-2005, 17:32
SuperS
SuperS is offline
Citaat:
Syphon schreef op 23-02-2005 @ 12:01 :

Wat ik raar vind dat je al in een sportschool mag rond lopen en helemaal massa training mag doen.

een beetje sportschool met goeie instructeus laat zo-iemand echt niet toe, maar als je naar zo'n anabolentent gaat bij iemand in de kelder of tuinhuis (bij wijze van spreken) tsja......

Regels voor berichten