Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
Een vriendin van me werkt ook al jaren in het gekkenhuis en heeft zelf in een gekkenhuis gezeten en veel problemen gehad enz. Lijkt me wel beter als die persoon een beetje stabiel is.
||
Citaat:
Of ik heb de beginpost verkeerd begrepen natuurlijk...
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Misschien wil dat meisje wel gewoon een doel hebben om naar te streven en wilt ze gewoon de opleiding doen die ze leuk vindt. Misschien kan ze later niet eens werken, maar dan heeft ze in ieder geval wel een opleiding gedaan die ze graag wilde doen! Waarom kan zo'n meisje niet gewoon eens iets doen, zonder dat mensen constant over haar lopen te oordelen. Je moest eens weten hoeveel procent van de therapeuten zelf ook een verleden hebben.
||
Citaat:
En het is niet eens zo zeer het vreemde wat ik er aan vind, maar ik vraag me af of het wel verantwoord is. Ik zie haar absoluut niet als iemand die gek is maar gewoon als volwaardige klasgenoot. |
![]() |
||
Citaat:
"Ja, sorry, ik vind niet dat jij het recht hebt om aan de linker kant van de tafel te zitten, dus ik vind je maar vreemd." dat kun je later ook niet tegen een patiënt zeggen.
||
Citaat:
Mensen met eigen ervaring zijn juist de betere therapeuten. Die kunnen patiënten beter bereiken, omdat ze de zwakke plekken kennen. Vaak weten ze ook al een hoop uit hun eigen ervaring. Iemand die kiespijn heeft, mag toch ook gewoon tandarts worden?
||
Citaat:
![]()
|
![]() |
||
Citaat:
Maar dat kan ze zelf het beste inschatten.
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
EN trouwens ik ga in een ziekenhuis werken niet in de psychiatrie. |
![]() |
||
Citaat:
Dat iemand die nog steeds zo af en toe bij hulpverlening loopt en een dergelijke opleiding doet maakt me niet uit. Het lijkt me alleen wel verstandig alles op orde te hebben met jezelf op het moment dat je met patienten/clienten werkt. Daarbij vind ik een vergelijking met een tandarts die kiespijn heeft niet echt passend. Dat die vent kiespijn heeft zal de patient niet beinvloeden. Dat kan wel met patienten/clienten op het moment dat een hulpverlener in de psychiatrie een slechte periode heeft. en nee ik ben absoluut niet geschikt voor de hulpverlening ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Ik denk dat je niet per definitie kunt zeggen dat cliënten er onder zullen leiden, ik denk niet dat dat per sé een feit is. |
![]() |
||
Citaat:
Desalniettemin zullen ze het op die opleiding wel in de gaten houden, daar heb je wel gelijk in. Dan wil ik ook best even bij hem boren ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
Het gaat erom dat er mechanismen aanwezig (moeten) zijn die mensen in het gareel houden. Dat zijn externe mechanismen, bijvoorbeeld docenten die signaleren of iemand voor een bepaald beroep wel of niet geschikt is, maar ook de werkgever die ziet dat een van zijn werknemers een slechte dag heeft en misschien dan maar beter niet met patiënten moet werken. Interne mechanismen zijn er ook, zo wordt als het goed is op zo'n opleiding jou ook bijgebracht problemen bij jezelf te herkennen en te realiseren wanneer je misschien niet meer onafhankelijk of onpartijdig bent. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Eend: de Wet BIG (Beroepen in de individuele gezondheidszorg) is een wet die de zorgverlening door hulpverleners reguleert en de deskundigheid van die hulpverleners beschermt door een door de wet beschermde titel te laten voeren. Het omvat ook een register van die personen. |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
Bovendien zou dat een enorme afwijking zijn van het gewone recht inzake aansprakelijkheid van artsen. Daar is namelijk hun werkgever, het ziekenhuis voor aansprakelijk (de arts zelf evt. ook wel op grond van onrechtmatige daad, maar dat is een laatste redmiddel). Werkgevers zijn namelijk in beginsel aansprakelijk voor de fouten van hun ondergeschikten jegens derden. Het lijkt me sterk dat de Wet BIG ineens een aansprakelijkheid van de behandelaar zelf in het leven zou roepen, want daardoor zou een enorme drempel worden opgeworpen om je als BIG-behandelaar te laten registreren. Dat zou eerder clandestiene beroepsuitoefening in de hand werken en dat kan onmogelijk de bedoeling zijn. Ik kan ernaast zitten, omdat ik deze materie niet ken. Echter in de hele tekst van de Wet BIG komt het woordje 'aansprakelijk(heid)' niet éénmaal voor, dus misschien zou jij me dan even kunnen aanwijzen op grond waarvan die privé-aansprakelijkheid er dan zou moeten zijn? Uiteraard geldt wat ik hierboven zei alleen voor behandelaars die op arbeidsovereenkomst voor een instelling werken. Zelfstandigen zijn uiteraard altijd zelf aansprakelijk, gewoon omdat er geen werkgever is om aansprakelijk te stellen. |
![]() |
||
Citaat:
En volgens mij neemt vaak genoeg de instelling het op zich. En ik spreek uit ervaring.
||
Citaat:
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Lichaam & Gezondheid |
Wat kan dit zijn? XQseMe2 | 28 | 28-09-2006 21:57 | |
Psychologie |
mogen ze dit wel doen adri1200 | 26 | 11-12-2004 00:04 | |
Software & Hardware |
Kan dit een virus zijn? Ik vertrouw het niet... Severus | 11 | 16-10-2003 21:28 | |
Algemene schoolzaken |
Kan dit? of maak ik hen hierdoor belacherlijk? Miracle | 26 | 08-10-2002 08:49 | |
Liefde & Relatie |
kan dit?? the_conquer | 6 | 05-02-2002 16:36 | |
Software & Hardware |
kan dit wel??? MaakUt | 14 | 02-12-2001 10:50 |