Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-03-2005, 19:29
fleure
fleure is offline
Een topic zoals dit zal er mss al geweest zijn maar ik kon niets gelijkaardigs vinden... alvast bedankt voor het lezen

Het valt me de laatste tijd erg op dat ik veranderd ben.
In slechte zin. Ik heb niet evenveel levenslust meer als voorheen en voel me vaak neerslachtig. Ik vind er niet bepaald een goede reden voor, en weet dus ook niet hoe ik mezelf meer moed kan inblazen. Ik ben net verhuisd met mijn vriend en daar keek ik al 1 jaar naar uit, tot nu, nu is het gebeurd en ik voel geen grote vreugde. Ik lach minder en denk bij alles te diep na 'waarom', ik ben nogal pessimistisch ingesteld.
Vroeger kon ik ervan genieten een boekje te lezen, afspreken met vrienden, gaan shoppen. Nu lijkt alles zo overbodig... zo nutteloos...
Ik vraag me af of er nog mensen zijn die dit hebben (gehad) en of er medicatie (geen anti-depressiva) bestaat die natuurlijk is en die doeltreffend is.
Alvast bedankt.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-03-2005, 19:32
Verwijderd
Nieuwe doelen stellen en alsnog proberen te genieten van kleine dingetjes.
Met citaat reageren
Oud 02-03-2005, 19:33
Verwijderd
Qua "medicatie" zou je sint-janskruid kunnen proberen. Maar ik denk dat je er beter aan doet om te proberen er achter te komen waardoor je je zo voelt (eventueel met professionele hulp) en zo proberen wat aan de oorzaak te veranderen. Iedereen heeft ups en downs in zijn/haar leven en ik denk dat iets als verhuizen/samenwonen, denk ik, zo iets ook wel teweeg brengen ('t is toch een hele verandering)...maar als het niet over gaat ed, dan is het wel handig om te kijken wat je er aan kunt doen.
Met citaat reageren
Oud 02-03-2005, 19:36
fleure
fleure is offline
Citaat:
Sookie schreef op 02-03-2005 @ 20:32 :
Nieuwe doelen stellen en alsnog proberen te genieten van kleine dingetjes.
Dit is jammergenoeg niet zo makkelijk als het lijkt
Met citaat reageren
Oud 02-03-2005, 19:38
Verwijderd
Citaat:
fleure schreef op 02-03-2005 @ 20:36 :
Hmm, zoals Leonoor al zei, probeer eerst achter de oorzaak te komen.
Met citaat reageren
Oud 02-03-2005, 19:39
Verwijderd
Citaat:
fleure schreef op 02-03-2005 @ 20:36 :
Wat niet meteen betekend dat het onmogelijk is en ook niet dat je het niet kunt proberen.
Met citaat reageren
Oud 02-03-2005, 20:08
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
De zin en het nut van de dingen niet meer inzien. Ja hoor, dat ken ik wel. Wat is er de zin van dat ik dit-en-dat doe...? Geen idee, ik doe het maar gewoon.
Met citaat reageren
Oud 02-03-2005, 20:48
stefand
stefand is offline
...

Laatst gewijzigd op 02-03-2005 om 21:20.
Met citaat reageren
Oud 03-03-2005, 02:01
Verwijderd
Citaat:
fleure schreef op 02-03-2005 @ 20:29 :

Ik vraag me af of er nog mensen zijn die dit hebben (gehad) en of er medicatie (geen anti-depressiva) bestaat die natuurlijk is en die doeltreffend is.
Alvast bedankt.
Medicatie is niet automatisch een oplossing, het moet nog altijd uit jezelf komen.....
wat je zou kunnen doen is praten met de huisarts, psych. aangezien heel veel factoren kunnen mee spelen(houd me daaarom op de vlakte)
en je kan bij de huisarts zelf aangeven of je met medicatie wilt beginnen, alleen lijkt me dat niet zo slim, vanwege een verandering die uit jezelf moet komen en afhankelijkheid aan de medicatie
Met citaat reageren
Oud 03-03-2005, 02:12
Bloedpropje
Bloedpropje is offline
euh.. dit heb ik best vaak

een logisch gevolg van dieper nadenken
Met citaat reageren
Oud 03-03-2005, 02:25
Verwijderd
Citaat:
Bloedpropje schreef op 03-03-2005 @ 03:12 :
euh.. dit heb ik best vaak

een logisch gevolg van dieper nadenken
hm neen, te realistisch nadenken
Met citaat reageren
Oud 03-03-2005, 13:30
Diary of Dreams
Diary of Dreams is offline
Citaat:
fleure schreef op 02-03-2005 @ 20:29 :
Een topic zoals dit zal er mss al geweest zijn maar ik kon niets gelijkaardigs vinden... alvast bedankt voor het lezen

Het valt me de laatste tijd erg op dat ik veranderd ben.
In slechte zin. Ik heb niet evenveel levenslust meer als voorheen en voel me vaak neerslachtig. Ik vind er niet bepaald een goede reden voor, en weet dus ook niet hoe ik mezelf meer moed kan inblazen. Ik ben net verhuisd met mijn vriend en daar keek ik al 1 jaar naar uit, tot nu, nu is het gebeurd en ik voel geen grote vreugde. Ik lach minder en denk bij alles te diep na 'waarom', ik ben nogal pessimistisch ingesteld.
Vroeger kon ik ervan genieten een boekje te lezen, afspreken met vrienden, gaan shoppen. Nu lijkt alles zo overbodig... zo nutteloos...
Alvast bedankt.
Op het verhuizen gedeelte na herken ik me er verdraaid goed in. Ik ben de afgelopen jaren ook heel erg verandert, vroeger kon ik vrolijk zijn, nu amper, en allemaal zulk soort dingen. Ik ben er (nu nog niet helemaal eigenlijk) overheen gekomen door met mensen te gaan praten, toch leuke dingen gaan doen ook al weet/denk je dat je er niet van kan genieten. Neem genoeg tijd voor jezelf, ga niet stressen omdat je dat of dit nog moet doen, doe het lekker rustig aan en ga vroeg naar bed. Als het slecht gaat probeer dan iemand te bellen of naar een goede vriend(in) te gaan. Zelf heb ik dat eigenlijk niet gedaan en daar heb ik echt spijt van, het helpt echt om gewoon is lekker een keer helemaal uit te janken bij iemand oid.
Ik weet niet of dit allemaal zou kunnen helpen bij jou maar probeer het. Ik heb hier heel lang last van gehad en ben er nogsteeds niet van af, maar ik ben nu veel sterker en kan er veel beter tegen vechten.
Oud 03-03-2005, 14:46
Bloedpropje
Bloedpropje is offline
Citaat:
devilious schreef op 03-03-2005 @ 03:25 :
hm neen, te realistisch nadenken
ook goed
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten