Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-03-2005, 20:03
Verwijderd
Al een tijdje heb ik best last van jeuk op mn benen. Soms een paar dagen niet, maar soms is het ook zo erg dat ik niet anders kan dan krabben.. Dit heeft dan weer als gevolg dat een van mn benen wondjes en krassen heeft

Waar kan het door komen? Wat is er aan te doen?
Behalve niet krabben dan, want dat kan ik ook verzinnen Is er goede creme voor ofzo?
Met citaat reageren
Oud 05-03-2005, 20:21
xxxlieverdxxx
xxxlieverdxxx is offline
heey!
ut kan zijn dat je benen heel erg droog zijn, had ik ook een tijdje, ..dan moet je ze gewoon ff elke dag met lotion insmeren , dan heb je dr geen last van
Met citaat reageren
Oud 05-03-2005, 20:21
TIEN
TIEN is offline
ik gebruik altijd na het douchen bodymilk van niveua omdat ik ook een droge huid heb.. miss is het wat?!
Met citaat reageren
Oud 05-03-2005, 20:37
Auntie M
Auntie M is offline
Door het weer en de de centrale verwarming drogen je benen inderdaad wat meer uit, dus goed invetten kan sowieso geen kwaad. Ikzelf heb daar ook nog bij dat door het kou/warmteverschil ik last krijg van galbulten en/of netelroos, daarvoor slik ik zo nu en dan een anti-histaminetabletje (Mizolen).
Oud 06-03-2005, 09:16
Dzjes
Dzjes is offline
Insmeren met een goede vette crème,
ik gebruik na het douchen altijd Johnsons baby oil, werkt bij mij veel beter dan een bodymilk
Met citaat reageren
Oud 06-03-2005, 09:29
Verwijderd
Zoals al gezegd waarschijnlijk zijn je benen gewoon erg droog. Maar dat zou je eigenlijk ook moeten kunnen zien. Is dat dus zo, dat je benen er droog en schaal uitzien? Het is er volgens mij wel weer voor, want ik heb ook een hele droge huid als ik me niet insmeer na het doucehn.
Zo ja, dat is dus makkelijk te verhelpen met bodymilk.
Met citaat reageren
Oud 06-03-2005, 09:46
Verwijderd
Citaat:
MevrouwM schreef op 06-03-2005 @ 10:29 :
Zoals al gezegd waarschijnlijk zijn je benen gewoon erg droog.
Dat bedacht ik me gister in bed ook. Ik heb het nl vaak na het zwemmen (niet alleen bij m'n benen), op zich zie je dan niet dat ze droog zijn, maar ze jeuken verschrikkelijk en nadat ik ze een aantal keer in heb gesmeerd neemt de jeuk vaak wel iets af. Ik smeer ze vaak in met Zwitsal, dat vind ik zelf het prettigste werken (ik had ook van Niveau speciaal voor een droge huid, maar dat vind ik niet echt fijn spul). En anders misschien amandel olie van ik geloof Kneipp, dat is ook fijn spul.
Met citaat reageren
Oud 06-03-2005, 10:34
Verwijderd
Ze zien er juist helemaal niet droog uit..
En ik heb er laatst bodymilk van Dove op gesmeerd, en dat ging branden! Niet zo'n fijne ervaring Eens een ander merk proberen misschien
Met citaat reageren
Oud 06-03-2005, 10:45
bench140
bench140 is offline
Citaat:
Pebbles schreef op 06-03-2005 @ 11:34 :
En ik heb er laatst bodymilk van Dove op gesmeerd, en dat ging branden! Niet zo'n fijne ervaring Eens een ander merk proberen misschien
Het lijkt er toch echt op dat ze droog zijn.
Met citaat reageren
Oud 06-03-2005, 11:05
Verwijderd
Citaat:
Dat zien de mijne dus ook niet altijd.

Ik heb ook dat een aantal merken "brandt", met Zwitsal en amandelolie heb ik daar geen last van.
Met citaat reageren
Oud 06-03-2005, 11:19
Auntie M
Auntie M is offline
Citaat:
Komt het branden niet doordat je al een beetje je huid hebt opengekrabd?
Oud 06-03-2005, 12:42
Verwijderd
Citaat:
Leonoor schreef op 06-03-2005 @ 12:05 :
Ik heb ook dat een aantal merken "brandt", met Zwitsal en amandelolie heb ik daar geen last van.
Ja je zou baby-producten kunnen gebruiken, omdat die altijd erg mild zijn.
Met citaat reageren
Oud 06-03-2005, 13:02
*Supergirlll*
*Supergirlll* is offline
Ik had dat ook een tijdje, en mijne zagen er ook niet droog uit, maar ik werd soms wel heelmaal gek van de jeuk !
Heb toen producten van zwitsal gebruikt en dat hielp wel, dus nu geen jeuk meer
Met citaat reageren
Oud 06-03-2005, 14:11
Igorrrai
Igorrrai is offline
Gebruik babyshampoo. Ik had eerst ook altijd jeuk. Sinds ik babyshampoo gebruik heb ik nergens meer last van.
Oud 06-03-2005, 15:10
Verwijderd
met dit weer zijn ze gauw droog inderdaad, ook als je dat nog niet echt ziet je benen staan veel meer bloot aan de kou als je buiten komt; om je bovenlichaam draag je shirts en truien en jassen, je benen moeten het met een broek doen.

Als je een panty draagt bij ongeschoren/ slecht geschoren benen, gaat dat trouwens ook jeuken na een tijdje, de panty 'vangt' de haartjes en steeds als je beweegt gaan die haartjes heen en weer.
Met citaat reageren
Oud 06-03-2005, 15:17
Jules
Jules is offline
Citaat:
Igorrrai schreef op 06-03-2005 @ 15:11 :
Gebruik babyshampoo. Ik had eerst ook altijd jeuk. Sinds ik babyshampoo gebruik heb ik nergens meer last van.
Voor op je benen?

Sebamed heeft heel goede (maar ook dure) spullen. Mijn flesje 'pflege lotion' komt uit Duitsland, maar je kan 'm hier ook kopen. Het kalmeert je huid en gaat ook jeuk tegen.
Oud 07-03-2005, 14:31
Igorrrai
Igorrrai is offline
Citaat:
Jules schreef op 06-03-2005 @ 16:17 :
Voor op je benen?

Sebamed heeft heel goede (maar ook dure) spullen. Mijn flesje 'pflege lotion' komt uit Duitsland, maar je kan 'm hier ook kopen. Het kalmeert je huid en gaat ook jeuk tegen.
Ow sorry ik dahct dat ze dat na het douchen had.
Oud 07-03-2005, 15:10
noewkie
noewkie is offline
Ik ken je probleem na het zwemmen hen ik ook overal jeuk dat komt door de warmte die er in een zwembad is na het warme water ga je meteen de koude buitenlucht in das gwoon slecht voor je huid.

Probeer eens body cocoon van garnier. Bij mij helpt het heel goed.
Alle huid verzorgings producten van garnier zijn trouwens goed voor droge huid de rode verpakking is voor extra droge huid die kan je ook nemen amar ik kom niet op de naam

sucses ermee
Met citaat reageren
Oud 07-03-2005, 19:26
niche
niche is offline
Ik heb dat de laatste tijd ook. Ik dacht dat het misschien door het scheren of douchen kwam (ik douche elke dag, en eigenlijk is dat niet goed voor je huid geloof ik).
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten