Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Drugs & Alcohol
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-03-2005, 18:36
Tsasil
Tsasil is offline
Goed, ik heb een pakketje Ayahuasca gekocht bij Azarius.nl. Werd allemaal keurig binnen 2 werkdagen afgeleverd enzovoorts. Gaaf bedrijf, hoewel ik toch liever met een analoge slimme boer overleg.

Het pakketje Ayahuasca bestaat uit 30 gram Chacruna (Psychotria Viridis) en 30 gram Banisteriopsis Caapi. Nu geeft practisch elk recept aan dat je de twee planten zo fijn mogelijk moet malen en dan uit moet koken totdat het water niet meer verkleurd. Goed, niet zo'n probleem dacht ik, maar nu maak ik het pakketje open en wat blijkt? De Caapi is een fucking boomstronk.

Hoe ga ik dat in godsnaam fijn malen? Heeft iemand hier ervaring en/of tips mee/voor? En alle Ayahuasca verhalen zijn natuurlijk ook welkom
Oud 16-03-2005, 19:36
mind
mind is offline
koffie molen ofzo? of mischien eerst laten weken?

Laatst gewijzigd op 16-03-2005 om 20:02.
Met citaat reageren
Oud 16-03-2005, 19:40
Tsasil
Tsasil is offline
Jullie deden het zonder de boomstronken, andere MAO-remmer ofzo?

Ben nu wel nieuwsgierig naar die pics
Oud 16-03-2005, 19:48
Type
Type is offline
zo klein mogelijk snijden / zagen en dan in de hakmolen ofzo?
Of zo'n grind-bakje (je weet wel, zo'n bakje en een stamper...)

Ik weet niet hoe hard het spul is enzo, maar dat zou ik proberen.

en mind, gewoon posten die shit, als het volgens de policy is.
Oud 16-03-2005, 20:19
mind
mind is offline
Citaat:
Tsasil schreef op 16-03-2005 @ 20:40 :
Jullie deden het zonder de boomstronken, andere MAO-remmer ofzo?
hun gebruikten Peganum Harmala..

zag op erowid dat een dude het met een hamer had gedaan:
http://www.erowid.org/experiences/exp.php?ID=23935
meer receipes:
http://www.erowid.org/experiences/su..._Recipes.shtml
Oud 16-03-2005, 22:42
knir
knir is offline
kan je het niet raspen op een of andere manier? of is het echt keihard?
Oud 16-03-2005, 22:46
Verwijderd
Citaat:
knir schreef op 16-03-2005 @ 23:42 :
kan je het niet raspen op een of andere manier? of is het echt keihard?
Raspen, dacht ik ook ja.

Of wat ook kan - vijlen, dan heb je uiteindelijk echt een hele hoop poeder. Het duurt wel vrij lang.

Je kan ook de beitel er bij pakken, dan krijg je wel grotere stukken an sich, maar als je het toch moet koken dan maakt het ook niet zo veel uit. Daarbij kun je het daarna in wat kleinere stukjes breken/snijden.
Met citaat reageren
Oud 17-03-2005, 09:35
Tsasil
Tsasil is offline
Die troep is echt zo hard als steen, ik denk niet dat raspen gaat lukken. Vijlen is misschien wel een leuke meditatieve bezigheid als voorbereiding op de trip, maar ik zie het toch niet helemaal zitten

In de recepten van Erowid wordt aangegeven dat ze de caapi of in stukken geleverd krijgen, of dat ze het met een hamer bewerken, dus ik ga daar maar voor denk ik. 't Zal wel niet al te fijn hoeven als ik het kook.

Heeft niemand een leuk verhaaltje over Ayahuasca?
Oud 17-03-2005, 09:45
-Will-
-Will- is offline
Syrian Rue (Syrische Wijnruit/Peganum Harmala) in poedervorm is een goed idee als je geen vijlpolsjes wil krijgen.
Oud 19-03-2005, 09:03
Verwijderd
Citaat:
Type schreef op 16-03-2005 @ 20:48 :
zo klein mogelijk snijden / zagen en dan in de hakmolen ofzo?
Of zo'n grind-bakje (je weet wel, zo'n bakje en een stamper...)
grindbakje is prut, dan blijf je aan de fucking gang
Met citaat reageren
Oud 19-03-2005, 18:53
snarl
snarl is offline
ik heb een dikke stenen vijzel

jij misschien ook...
Oud 19-03-2005, 18:59
HC4L
HC4L is offline
weet er niet veel van, alleen dat het een behoorlijk zwaar en heftig tripmiddel is ik denk wel vergelijkbaar met lsd en mescaline.
Oud 19-03-2005, 20:49
Hank McCrank
Hank McCrank is offline
Wat is de werking? (Heb er nog nooit van gehoord).
Met citaat reageren
Oud 19-03-2005, 22:55
bosbeest
bosbeest is offline
wtf zijn die dingen?

oh ik gq wel op azarius kijnke haha
Met citaat reageren
Oud 20-03-2005, 21:30
watermuis
watermuis is offline
Citaat:
Tsasil schreef op 16-03-2005 @ 19:36 :
maar nu maak ik het pakketje open en wat blijkt? De Caapi is een fucking boomstronk.

Met citaat reageren
Oud 20-03-2005, 21:32
watermuis
watermuis is offline
met de magi c bullet heb je hem in 2 seconden fijn
Met citaat reageren
Oud 20-03-2005, 23:31
MacArt
MacArt is offline
ik zou denk ik een schaafmachine proberen, al is dat w.s ook wel een uitdaging
Oud 21-03-2005, 09:17
Tsasil
Tsasil is offline
Wat info van Azarius.nl over Ayahuasca:

Citaat:
Ayahuasca (ook wel 'yage') is een magisch drankje dat al duizenden jaren gebrouwen wordt door Indiaanse sjamanen (ook wel 'vegetalistas' of 'ayahuasqueros' genoemd) in de Amazone regenwouden van Zuid-Amerika.
Het betekent zoiets als 'liaan van de ziel' ('aya' betekent geest, dode, voorvader of ziel; 'huasca' betekent touw of liaan, naar banisteriopsis caapi, de meest gebruikte plant in het drankje).
Het wordt gebruikt om door middel van een psychedelische trip contact te maken met de geestenwereld, in de Westerse wereld beter bekend als het (collectieve) onbewustzijn. Dit contact kan dienen om emotionele, psychische en lichamelijke problemen op te lossen, voorspellingen te doen of om goden te dienen.

Eerst kun je wat misselijkheid voelen. Als je braakneigingen voelt opkomen, kun je het beste eraan toegeven in plaats van er tegen te vechten. In dit geval heeft het braken zowel lichamelijk als geestelijk een reinigend effect. Misselijkheid kan namelijk een lichamelijk symbool zijn voor emoties waar je normaal gesproken niet mee geconfronteerd wil worden, die op dat moment tot ontlading komen. Daarna zul je je een stuk beter voelen en is het makkelijk om in de trip op te gaan.
Na 45 tot 60 minuten kan men een religieuze extase ervaren en beginnen de eerste visioenen te komen. Intense kleuren, bloemen en mandala- en vuurwerkachtige vormen. Naarmate er meer wordt ingenomen ervaart men jungleachtige werelden, bevolkt door exotische dieren (meestal jaguars, insecten en reptielen), voorvaderen, goden, buitenaardse wezens of monsters.
Men kan geconfronteerd worden met de eigen angsten, onlusten en frustraties. Het is belangrijk niet in paniek te raken en ervoor weg te vluchten, maar deze angsten te leren beheersen door zich eraan over te geven. Het is mogelijk dat je last krijgt van koude rillingen. Het is daarom handig om een dekentje in de buurt te hebben. Een ander voorkomende bijwerking is diarree, wat beschouwd kan worden als onderdeel van het reinigingsproces.
De trip duurt meestal ongeveer 4 uur.
En de Magic Bullet lijkt me niet zo'n goed idee
Oud 21-03-2005, 09:20
Verwijderd
Citaat:
Een ander voorkomende bijwerking is diarree, wat beschouwd kan worden als onderdeel van het reinigingsproces.
ergo: je zit gedurende 4 uur op de plee te trippen
Met citaat reageren
Oud 21-03-2005, 09:21
Tsasil
Tsasil is offline
Maar gereinigd dat je bent daarna!
Oud 21-03-2005, 09:56
Back Door Man
Back Door Man is offline
vette shit, ik wist niet dat dit bestond.
Met citaat reageren
Oud 21-03-2005, 11:47
Verwijderd
mja en ho e zit het met bad trips?
Met citaat reageren
Oud 21-03-2005, 14:02
Zero-Zero
Zero-Zero is offline
als je een goed hart heb hoef je niet fout te gaan
Oud 21-03-2005, 17:41
A*
A* is offline
Van uit je bol:

17- DMT (Di-Methyl-Tryptamine)

Tijdens de psychedelische revolutie was DMT een populair middel voor een korte, zeer spectaculaire trip. Het werd de "lunchtrip" genoemd, omdat je het bij wijze van spreken om kwart over twaalf in je middagpauze kunt gebruiken en om half twee weer nuchter op kantoor bent. Maar wat je intussen hebt meegemaakt, is buitengewoon. Zoals zo veel magische middelen, is DMT al heel lang bekend bij sommige Zuidamerikaanse Indianenvolken. Zij bereiden een poeder uit boombast, dat yopo wordt genoemd, en blazen dit met pijpjes in elkaars neusgaten. Yopo is een van de twee bestanddelen van Ayahuasca. Qua samenstelling is het vrijwel identiek aan synthetisch DMT.

In de jaren negentig duikt DMT weer op. Het is populair in Amerika bij, zoals het weekblad Newsweek schreef, "serious psychonauts". In Engeland wordt het eveneens weer gebruikt en ook in Nederland zijn we het tegengekomen. Als partymiddel wordt het met marihuana of tabak of kruiden in een joint gerookt. Het veroorzaakt dan een buitengewoon sterke roes, maar toch is die niet te vergelijken met de entheogene ervaring die het geeft als je het puur gebruikt.

DMT geeft je een instanttrip. Voor een dosis gaat vier of vijf milligram in een zogenaamde base-pijp. Dit wordt verhit en de vrijkomende witte rook wirdt geïnhaleerd. Deze ruikt buitengewoon synthetisch en stinkt naar verbrand plastic. De unieke, gore smaak zul je nooit meer vergeten. Inhaleer langzaam. De rook is niet heet, maar je zult de neiging hebben om te hoesten. Onderdruk dat en zorg ervoor dat je zoveel mogelijk rook in een keer naar binnen krijgt, want als je niet voldoende hebt, ga je niet "door de poort" naar de andere kant, als zul je wel buitengewoon high worden, tot in een staat van zaligheid die gepaard gaat met sterke visuele effecten.

Het eigenaardige van DMT is dat, als je het eenmaal geïnhaleerd hebt, een volgende dosis niet meer werkt. Je moet dan een uur wachten tot je het opnieuw kunt gebruiken. Breng de geïnhaleerde rook in je longen omlaag om deze als het ware op te slaan. Al na enkele seconde ga je "out". Een paar seconden later zit je in een andere dimensie, terwijl je al na enkele minuten een piek bereikt, die lang aanhoudt. Je moet dus zorgen dat je lekker ligt of zit, want je gaat gerandeerd uit je bol. Eerst kom je in een glasachtige voorruimte; dat is de poort waar je doorheen moet. Je wordt er als het ware in gezogen. Aan de andere kant kom je in een wereld terecht die je nog niet kende. Hier kun je de volgende ervaringen hebben; tijd en ruimte zijn opgeheven, je ziet vreemde planten of plantaardige vormen. Je bevindt je in een vibrerend universum zonder vormen. Je ziet vreemde machines en hoort buitenaardse muziek. Je hoort vreemde talen, soms begrijpelijk, soms niet en je ziet intelligente wezens in allerlei vormen. Heel vaak maak je het volgende mee: je bent omgeven door wonderlijke wezentjes die een kosmische dans voor je opvoeren. Ze bestaan uit spiraalachtige vormen die door elkaar warrelen. Ze hebben snoetjes, kijken je aan, lachen je toe en praten met hoge piepstemmetjes tegen je. Je kunt niet verstaan wat ze zeggen. Volgens enkele entheogene onderzoekers maken ze gebruik van ultra-korte frequenties om hun boodschappen op je onderbewustzijn over te brengen. De inhoud van die boodschap voel je wel aan. Die luidt: liefde.

De meeste van die wezentjes hebben het beste met je voor maar sommigen zijn ondeugend en eng. Dan ben je even bang. Volgens Terence McKenna, een van de meest vooraanstaande entheogene onderzoekers in de Verenigde Staten, is het een goed teken als je die angst voelt, want dat laat je zien dat je in contact staat met de werkelijkheid. De kleuren waarin dat alles zich afspeelt, zijn voornamelijk groen, rood en blauw, naar paar, geel en goud. McKenna noemt de wezentjes "machine-elfen". Ze hebben inderdaad iets technologisch en ook iets elfsachtigs. Je zou kunnen zeggen dat zij, ontstaan uit chemische kristallisatie, als het ware afsplitsingen zijn van de jungle-goden en van de oerkrachten die door het natuurlijke yopo worden opgeroepen. Na ongeveer een half uur neemt de intensiteit af en verlaat je de machine-elfen. Je kunt dan je ogen open doen en praten, maar misschien wil je liever nog wat nasoezen, badend in een stroom van wat je alleen maar als universele liefde kunt omschrijven.

Hoe meer je terugkomt, hoe lichamelijker het gevoel wordt. Op het laatst begint je lijf te trillen en te beven. Na vijf minuten houdt ook dat op en ben je weer terug. Een minuut of tien later voel je je weer normaal, zij het dan dat je iets buitengewoons hebt meegemaakt. Een ander verschijnsel dat tijdens deze trip kan optreden is dat je geluiden begint te maken die je als golven waarneemt. Je produceert onverstaanbare klanken. Die drang is zo sterk dat je je er alleen maar aan kunt overgeven. Je maakt een reis door een innerlijke ruimte waaruit je na een half uur, als herboren zeggen sommigen, terugkeert. Ook voor DMT geldt dat je het moet gebruiken op een lege maag, in een prettige omgeving en alleen als je je goed voelt.

Veel Amerikaanse psychonauten gebruiken regelmatig DMT, bijvoorbeeld eens in de maand. De werking lijkt niet te verminderen, integendeel; je raakt vertrouwder met de machine-elfen en komt ook in andere werelden terecht. Maar elke trip moet verwerkt worden. Pas als de laatste trip geen rol meer speelt in je gedachtenleven, ben je klaar voor een nieuwe.
Met citaat reageren
Oud 21-03-2005, 18:31
Moustache
Moustache is offline
Ayahuea watte? Volgens mij niet uit te spreken als je niet onder invloed van 't een of 't ander bent..
Oud 21-03-2005, 18:32
Zero-Zero
Zero-Zero is offline
nou zo moeilijk is het niet hoor. tenzij je al je hersens weggesnoven hebt
Oud 21-03-2005, 18:40
Verwijderd
ajawaska
Met citaat reageren
Oud 21-03-2005, 19:57
Tsasil
Tsasil is offline
Citaat:
A* schreef op 21-03-2005 @ 18:41 :
*Knip*
Ja, pure DMT heeft dus een hele andere werking als Ayahuasca, gezien je daar ook echt 4 uur lang van aan het trippen bent. Staat ook in een ander hoofdstuk in uit je bol
Oud 21-03-2005, 20:21
A*
A* is offline
Citaat:
Tsasil schreef op 21-03-2005 @ 20:57 :
Ja, pure DMT heeft dus een hele andere werking als Ayahuasca, gezien je daar ook echt 4 uur lang van aan het trippen bent. Staat ook in een ander hoofdstuk in uit je bol
Wist ik niet, ik dacht dat DMT juist het spul was dat je uit die boom haalde en dat die boom dus Ayahuasca heet.
Met citaat reageren
Oud 21-03-2005, 20:33
Verwijderd
dmt zit in alles, alleen het is moeilijk eruit te krijgen
Met citaat reageren
Oud 21-03-2005, 20:40
mind
mind is offline
Citaat:
EZBlade schreef op 21-03-2005 @ 21:33 :
dmt zit in alles, alleen het is moeilijk eruit te krijgen
*pakt hoofd van EZBlade en squeezet heeeeeel hard..*