Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
2. Zijn poezie is inderdaad van een superieure orde. Misschien ben ik hierin enigszins beinvloed door zijn talrijke geschriften óver poezie (zoals gedrukt in zijn poetica, "Het geheim van het vermoorde geneuzel"), maar dat pleit misschien ook voor hem. Ieder zijn stijl, ieder zijn meug. -- "Paranoids are not paranoids because they're paranoid, but because they keep putting themselves, fucking idiots, deliberately into paranoid situations. " - Thomas Pynchon |
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
||||
Citaat:
Citaat:
Gelukkig hoef ik je ook helemaal niet te overtuigen van mijn gelijk. Mijn mening is dat Ilja Pfeijffer geen fijn persoon is. Dat is geen objectief gegeven, geen feit, en daarom is het niet wenselijk de hele wereld van dat standpunt te overtuigen. Al helemaal pro-pfeijfferiaanse poëtici niet, want dat is toch een loze missie ![]() Citaat:
(En omdat het woord 'inderdaad' dan op een behoorlijke misinterpretatie van hppa's post zou wijzen ![]()
|||||||||
![]() |
[QUOTE]gueux schreef op 09-03-2005 @ 23:32 :
[B]Dus als hppa had gezegd dat 'de dichter Ilja Pfeijffer' een arrogante klojo is had dat wel gemogen? Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Overigens begrijp ik niet waar Pfeijffer de titel "eeuwige tweede dichter des vaderlands" heeft verworven; dat is pas 1 keer gebeurd. Hoewel je het eenmalige misschien aan het eeuwige kunt gelijkstellen, vind ik in deze de middelen het doel niet heiligen. |
![]() |
||||||
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]()
Laatst gewijzigd op 09-03-2005 om 23:24. |
![]() |
|||
![]() |
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
Vond het een aardige discussie, maar om de oeverloosheid voor te blijven is dit wat mij betreft een goed moment om er mee te stoppen.
|||
![]() |
Citaat:
Citaat:
Deze discussie afsluiten vind ik prima. Misschien is het een idee om een keer inhoudelijker op zijn werk in te gaan. Vooral nu er een nieuwe bundel van hem in de boekwinkel ligt "In de naam van de hond". |
Advertentie |
|
![]() |
|
|