Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-02-2005, 15:49
Femic
Femic is offline
Bij 2 vriendinnen en mij is het idee ontstaan om volgend jaar een appartement/etage te huren met z'n 3en, ipv 'gewoon' op kamers te gaan. Natuurlijk zit gas&licht dan niet bij de prijs inbegrepen, dus wij vroegen ons af hoeveel dat ongeveer kost per maand. Betaal je dat überhaupt per maand? En hoeveel is dat waarschijnlijk voor 3 personen? Iemand hiermee ervaring?
Oud 22-02-2005, 16:24
thunder110
thunder110 is offline
hangt heel erg af van de stad.
Oud 22-02-2005, 16:38
Femic
Femic is offline
Hangt het van de stad af hoeveel geld je kwijt bent aan gas en licht???
Oud 22-02-2005, 16:39
Verwijderd
Gas/water/licht betaal je per maand, hoeveel het is ligt er heel erg aan wat je gebruikt (logisch )...erg lastig daar een schatting van te geven, vind ik.
Met citaat reageren
Oud 22-02-2005, 17:00
Femic
Femic is offline
Het is vergelijkbaar met een 3 persoons-gezin denk ik, misschien iets minder, omdat het niet echt een groot huis zal zijn. Iemand een idee?
Oud 22-02-2005, 17:04
Verwijderd
Citaat:
Femic schreef op 22-02-2005 @ 18:00 :
Het is vergelijkbaar met een 3 persoons-gezin denk ik, misschien iets minder, omdat het niet echt een groot huis zal zijn. Iemand een idee?
Ik kan wel zeggen wat wij per maand betalen (€110,- en we zijn met z'n tweeën), maar ik zou daar niet al te erg aan hangen, omdat het gewoon erg afhankelijk is van wat je verbruikt ed.
Met citaat reageren
Oud 22-02-2005, 18:34
iamcj
iamcj is offline
Je krijgt huursubsidie tot 540 euro of zo, je betaalt dus nooit meer dan ca. 200 euro voor de huur.
Daarbij komt nog: Ontroerend zaakbel. ca. 100 euro per jaar
Eventueel vereniging van eigenaren 50 tot 150 euro per maand
Waterschap 150 euro per jaar
Gas water licht 120 euro
En dan je leven nog.

Tis denk niet duurder dan op kamers gaan en je hebt meestal meer ruimte. Hou er wel rekening dan 1 van de 3 bv haar studie niet haalt en dan moet je er iemand erbij zoeken.
Oud 22-02-2005, 21:01
Femic
Femic is offline
Citaat:
Je krijgt huursubsidie tot 540 euro of zo, je betaalt dus nooit meer dan ca. 200 euro voor de huur
Huursubsidie??
Citaat:
Als je huurt?
Citaat:
Tis denk niet duurder dan op kamers gaan en je hebt meestal meer ruimte.
Ehm, zoals je het zo voorstelt, klinkt het wel duurder
Citaat:
Hou er wel rekening dan 1 van de 3 bv haar studie niet haalt en dan moet je er iemand erbij zoeken
Dat is geen probleem.

Bedankt voor je reactie iig
Oud 23-02-2005, 06:41
Verwijderd
Citaat:
Femic schreef op 22-02-2005 @ 22:01 :
Huursubsidie??
Is dat zo raar...? Ik zou wel van te voren even bekijken en uitrekenen of jullie dat idd krijgen, voordat je er rekening mee gaat houden.

Laatst gewijzigd op 23-02-2005 om 11:47.
Met citaat reageren
Oud 23-02-2005, 09:19
Martine1986
Martine1986 is offline
Citaat:
iamcj schreef op 22-02-2005 @ 19:34 :
Je krijgt huursubsidie tot 540 euro of zo, je betaalt dus nooit meer dan ca. 200 euro voor de huur.
Daarbij komt nog: Ontroerend zaakbel. ca. 100 euro per jaar
Gas water licht 120 euro
En dan je leven nog.

Tis denk niet duurder dan op kamers gaan en je hebt meestal meer ruimte. Hou er wel rekening dan 1 van de 3 bv haar studie niet haalt en dan moet je er iemand erbij zoeken.
Als je jonger dan 23 jaar bent dan ligt de grens voor huursubsidie op €325,91 en het wordt al een stuk moeilijker om iets te vinden onder die grens.
En volgensmij hoef je als student de gemeentelijke belastingen ofzo, ook niet te betalen of die krijg je terug of iets? weet het niet zeker.
Ik woon met nog één persoon op een appartementje, en wij betalen een voorschot van €75 voor GWL, maar volgensmij gebruiken wij ook maar weinig, we zijn er niet zo veel. Het is nogal lastig om te zeggen hoeveel jullie zouden moeten betalen, ik zou de nutsbedrijven even bellen, die kunnen wel een schatting geven..
Oud 23-02-2005, 10:28
Verwijderd
Citaat:
Martine1986 schreef op 23-02-2005 @ 10:19 :
Als je jonger dan 23 jaar bent dan ligt de grens voor huursubsidie op €325,91 en het wordt al een stuk moeilijker om iets te vinden onder die grens.
Volgens mij is daar ook best wat voor te vinden.

Citaat:
En volgensmij hoef je als student de gemeentelijke belastingen ofzo, ook niet te betalen of die krijg je terug of iets? weet het niet zeker.
Ligt volgens mij aan je inkomen...en ik weet ook niet of het van alle mensen die in het huis wonen bij elkaar op wordt geteld, maar dan zou je er met z'n drieën al vrij snel boven de grens uit komen, denk ik.
Met citaat reageren
Oud 23-02-2005, 11:42
iamcj
iamcj is offline
Wat ik zij over vereniging van eigenaren klop inderdaad niet, berekening huursubsidie kun je maken op vrom.nl
Oud 23-02-2005, 14:52
Sasz
Sasz is offline
Citaat:
valt wel mee hoor, ik heb ook huursubsidie. ik deel de flat met 1 vriendin, onze huur incl. is 550 euro. dat is dus te hoog voor huursubsidie zou je denken, maar bij huursubsidie gaat het om de kale huur die je betaald, dus zonder GWL en dan valt de huurprijs meestal wel onder de 325 euro.
Oud 23-02-2005, 14:53
Femic
Femic is offline
Maar ehm die huursubsidie, krijg je die tot een bepaald inkomen? Want ik krijg gewoon studiefinanciering straks en ik neem aan dat daar dan niet nog eens huursubsidie bovenop komt, want dan zouden alle uitwonende studenten dat moeten krijgen...
Oud 23-02-2005, 14:58
Sasz
Sasz is offline
je mag idd maar tot een bepaald inkomen, maar dat inkomen ligt erg hoog. Als je gewoon een bijbaantje hebt, kom je daar op jaarbasis niet aan.
ik heb ook gewoon een uitwonende beurs (die wordt niet bij je inkomen meegeteld) en huursubsidie.

niet iedere student kan dit aanvragen, want voorwaarde is dat je een eigen voordeur hebt. Ik woon dus maar met 1 iemand samen, wij delen een flatje, dan is het dus wel mogelijk.
Oud 23-02-2005, 15:03
Femic
Femic is offline
Aha, ik snap het! Ik zal eens op VROM kijken dan
Oud 23-02-2005, 15:06
Sasz
Sasz is offline
goed plan
Oud 24-02-2005, 10:16
LoeLoe
LoeLoe is offline
Oww fijn om te weten dat studiefinanciering dus niet mee telt. Ik ben zelf ook ingeschreven bij de woningstichting en het zit eraan te komen dfat ik binnekort dus wat voor mezelf ga krijgen.

Nu heb ik dus de volgende 'inkomens':
- Bijbaantje (Ongeveer 150 euro per maand)
- Allimentatie (260 euro per maand...valt over 10 maanden wel weg)
- Studiefinanciering (200 euro per maand)

Wat van dit alles moet ik bij mijn 'inkomen' berekenen om tot een jusite berekening van huursubsidie te komen dan?
Oud 24-02-2005, 16:15
Sasz
Sasz is offline
Citaat:
LoeLoe schreef op 24-02-2005 @ 11:16 :
Oww fijn om te weten dat studiefinanciering dus niet mee telt. Ik ben zelf ook ingeschreven bij de woningstichting en het zit eraan te komen dfat ik binnekort dus wat voor mezelf ga krijgen.

Nu heb ik dus de volgende 'inkomens':
- Bijbaantje (Ongeveer 150 euro per maand)
- Allimentatie (260 euro per maand...valt over 10 maanden wel weg)
- Studiefinanciering (200 euro per maand)

Wat van dit alles moet ik bij mijn 'inkomen' berekenen om tot een jusite berekening van huursubsidie te komen dan?
je bijbaantje en je allimentatie per jaar berekenen. Maar dan zit je iig ver onder de grens, dat kan ik je zo wel vertellen. zelfs met stufi erbij
Oud 04-03-2005, 21:52
Femic
Femic is offline
Nog een vraag: mensen die ervaring hebben met een appartement/etage delen? Probleem is namelijk dat appartementen díe aangeboden worden eigenlijk altijd 3kamer appartementen zijn, dat zou betekenen dat we geen 'woonkamer' hebben. Mensen die dit creatief hebben opgelost ofzo?
Er zijn wel 4kamer appartementen te huur, maar die zijn weer érg duur...
Oud 04-03-2005, 22:00
Verwijderd
Met z'n drieën heb je toch ook wat meer geld te besteden...? Als je allemaal een euro of 150/200 per maand hebt voor de huur (zo duur is een kamer voor jezelf vaak ook), dan komt je al best een eind, volgens mij. En anders misschien een soort van "slaapkamer" maken waar je met z'n tweeën slaapt of een slaapbank in de woonkamer oid...alleen heb je dan geen ruimte om je in terug te trekken als je elkaar zat bent en/of als de slaapbankslaper vroeg naar bed wil en de anderen niet, dan heb je een probleem... Ik zou er voor kiezen om iets meer aan de huur uit te geven en zo gewoon alle drie een eigen (slaap)kamer te hebben.
Met citaat reageren
Oud 04-03-2005, 22:07
Femic
Femic is offline
4kamerappartementen kosten gemiddeld 1200 euro per maand incl. dus dat is best veel (400 pp). Ja, of ik check gewoon de verkeerde sites..
Oud 05-03-2005, 07:21
Verwijderd
Citaat:
Femic schreef op 04-03-2005 @ 23:07 :
4kamerappartementen kosten gemiddeld 1200 euro per maand incl. dus dat is best veel (400 pp). Ja, of ik check gewoon de verkeerde sites..
Ik weet wel bijna zeker dat je dan de verkeerde sites checkt (hoewel je met drie personen incl. misschien toch wel rond de 150 euro zal zitten met g/w/l en het excl. dus al minder is)... Heb je gewoon de site van de woningbouwvereniging? En heb je het ook al bij particuliere verhuurbedrijven geprobeerd?

Om welke stad gaat het btw? (Sorry, als ik daar overheen gelezen heb.)
Met citaat reageren
Oud 05-03-2005, 16:41
Femic
Femic is offline
Ow das dom, heb ik er niet bij gezet Utrecht. Dus dan zit je wel al in een duurdere omgeving wat betreft woonruimte.. Maar ik heb een beetje de studentenlinks bekeken (en marktplaats), maar zal ns vd woningbouwvereniging bekijken. Thx iig.
Oud 05-03-2005, 16:44
Verwijderd
Citaat:
Femic schreef op 05-03-2005 @ 17:41 :
Ow das dom, heb ik er niet bij gezet Utrecht. Dus dan zit je wel al in een duurdere omgeving wat betreft woonruimte.. Maar ik heb een beetje de studentenlinks bekeken (en marktplaats), maar zal ns vd woningbouwvereniging bekijken. Thx iig.
Ik zit in Rotterdam, ook niet echt super goedkoop. Je moet niet de allermooiste en allercentraalste plek willen hebben en je moet ook geen paleis willen hebben, maar gewoon een normale woning in een buitenwijk moet best te doen zijn, denk ik. Als je nog niet ingeschreven staat bij de woningbouwvereniging dan wordt dat denk ik geen optie, daarvoor zijn de wachttijden veel te lang... En bij dingen waar geen wachttijden gelden, dan zit je waarschijnlijk idd met een heel hoge huur. Misschien kun je het beter ergens (net) buiten Utrecht proberen? Ik denk dat je daar (veel) meer kans hebt om een (betaalbare) woning te vinden binnen een jaar oid (in Utrecht duurt dat over het algemeen jaren, volgens mij).
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-03-2005, 14:55
Pinksterhaas
Pinksterhaas is offline
Citaat:
Sasz schreef op 23-02-2005 @ 15:52 :
valt wel mee hoor, ik heb ook huursubsidie. ik deel de flat met 1 vriendin, onze huur incl. is 550 euro. dat is dus te hoog voor huursubsidie zou je denken, maar bij huursubsidie gaat het om de kale huur die je betaald, dus zonder GWL en dan valt de huurprijs meestal wel onder de 325 euro.
GWL?
Oud 06-03-2005, 14:58
Verwijderd
Citaat:
Pinksterhaas schreef op 06-03-2005 @ 15:55 :
GWL?
Gas, water, licht
Met citaat reageren
Oud 06-03-2005, 15:27
Verwijderd
Ik denk trouwens dat gwl wel meer is als een 3persoonsgezin. Omdat je heel veel spullen dubbel zal hebben (alledrie een tv, pc, stereo) enzovoort.

Verwarming e.d zal wel minder zijn omdat de buren meestoken.
Met citaat reageren
Oud 06-03-2005, 15:59
Verwijderd
Dat hangt natuurlijk totaal af van de stad, zoals al gezegd is.

Ik heb het ook een tijdje nagestreeft maar het is duur omdat bij de wooncoöperaties ook altijd één extra maand huur moet worden betaald als commissie. + Meestal borg.
Met citaat reageren
Oud 06-03-2005, 18:34
Femic
Femic is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 05-03-2005 @ 17:44 :
Misschien kun je het beter ergens (net) buiten Utrecht proberen?
Tja ik woon nu in Amersfoort, dus dan is het de moeite niet echt..
In elk geval bedankt voor je moeite! Misschien beroof ik wel een bank en dan kopen we iets
Oud 08-03-2005, 14:01
coldplayfan
coldplayfan is offline
Ik zit in precies dezelfde situatie als jij! Ook ik zoek met 2 vriendinnen een appartement/etage in utrecht, en het is inderdaad erg lastig te vinden.. wij checken gewoon iedere dag marktplaats.nl, misschien dat daar ooit iets leuks tussen staat. Wij zitten ook met het probleem van aantal kamers, want een 3 kamer appartement is eigenlijk niet echt handig. Dan zit je bovendien met een heeelll groot verschil in groottes tussen de kamers. Originele oplossingen hebben we nog niet

Verder werkt via via natuurlijk het beste maar wij drieën hebben daar eigenlijk niet echt contacten.

Misschien dat je 't nog via woningnet kunt proberen, je weet maar nooit..

Succes iig!

en als je de ideale oplossing hebt gevonden, laat het me dan ff weten
Oud 08-03-2005, 19:54
^M_chelleeeH^
^M_chelleeeH^ is offline
ik zat even te kijken bij directwonen en zag daar iets met 4 kamers voor 650 euro + 100 euro energie. In de wijk leidsche rijn.

Is dat niks voor jullie?
Met citaat reageren
Oud 09-03-2005, 13:05
Synonym
Synonym is offline
Hier in Hengelo (tja ) kun je makkelijk onder de 325,91 euro huren.
Oud 10-03-2005, 16:37
ekki
ekki is offline
Citaat:
GWL
En m'n computers dan? Ok, die geven ook wel licht... .
GWE lijkt me beter (gas, water, elektriciteit).

Citaat:
iamcj schreef op 22-02-2005 @ 19:34 :
Bij ons is dit bijna een hele stufi (230 euro ofzo) .
Hier kun je overigens wel 'vrijstelling' voor vragen.
Reageren

Regels voor berichten