Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
Het eerste deel doet me wel een beetje denken aan een gedicht van Toon Hermans, Impasse. Ik vind de --- sowieso niet zo geslaagd, ik zou voor een extra witregel gaan, dit is een beetje te in het oog springend denk ik. Ook je (?) en (!) leiden meer af dan dat ze wat toevoegen aan het gedicht, ik had uit de zinsconstructie al opgemaakt dat het een vraag is. Als je een vraagteken wil gebruiken zou ik dat gewoon in de strofe achter een zin zetten. Waarom is de helft van je titel eigenlijk schuingedrukt? |
![]() |
|
![]() |
o jee...hoop niet dat ik nu teveel up...maar wilde toch wel ff reageren op jouw vraag...het gedicht kwam op mij zo over - maar misschien neem ik het dan wel te simpel - dat men niet heel goed weet hoe ze contacten moeten leggen met iemand die gesloten lijkt, op het eerste gezicht. (omdat de buurman vroeger niet gesloten is maar nu wel) ik kan het niet zo goed verwoorden wat ik erbij denk...ben wel benieuwd met welk idee jij het geschreven hebt!
![]() |
![]() |
|
't is een vrij duidelijk gedicht, althans voor mij dan. Ook is het mij redelijk duidelijk dat het niet gaat om twee gedichten, maar om een met een omslag, al vind ik die streepjes nogal lomp overkomen. Ik zou gaan voor een rijtje puntjes als je er persee iets tussen wil hebben staan. Ik zou alleen niet gaan voor die leestekens tussen haakjes, of in ieder geval niet op de volgende regel. Dat komt mij veel te storend over.
Voor de rest vind ik hem wel leuk, op de hapering in het metrum in de derde strofe na. Bij barbaar ligt de klemtoon op de laatste lettergreep, hoe je de woorden daarvoor ook leest.
|
dank jullie voor de reactie
![]() uhja zo ongeveer ligt het, ik wilde duidelijk maken dat ik ook gewoon ben zoals iedereen, geen heldfiguur dus die, omdat verder niemand ander het doet, op bezoek gaat bij mijn erg gesloten buurman.. ik ben ook maar iemand van 13 in een dozijn..en ik ga me niet beter voordoen zegmaar |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() in de eerste 3 strofes beschrijf ik zijn levenstijl zegmaar, het achter de begonia's leven.. in de laatste 2 beschrijf ik hoe mijn "angst" de beleefdheid overwint... twas niet te bedoeling om de eerste versen te herhalen ofzo ![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
ik denk eigenlijk ook dat die winterkoninkjes er bij horen. ik wil ~ de winterkoninkjes niet storen is in mijn ogen inhoudelijk erg mooi verwoord. je eerste strofe vind ik wat minder, alhoewel je wel mooie beelden gebruikt. het komt ook wat anders over omdat je niet rijmt. in de tweede strofe vind ik vooral heel cliché, maar, niets barbaars erg goed. verder doet je gedicht op mij vooral aan als een verhaal dat voorgelezen wordt op een besneeuwde kerstavond, aan het stille raam gezeten.., nu roert hij maar zijn thee ~ tot het koud is.., ik loop hier, zal ik groeten ~ of naar binnen? enz. en dat bedoel ik niet negatief. je ritme ligt lekker, je verwoord simpel, en je schept een bepaalde sfeer. vooral inhoudelijk vind ik je gedicht zeker niet slecht.
|
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
|
Wat leuk, twee werelden in één gedicht/situatie beschreven. Ik vind 'maar niet barbaars' interessant, ik vraag me af waarom je voor het woord barbaars hebt gekozen omdat dit niet voor de hand ligt.
Ze passen goed bij elkaar, de winterkoninkjes doen het hem ![]()
|
![]() |
|
|