Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-03-2005, 18:59
shining_fury
shining_fury is offline
Kennen jullie 'de aardkinderen'? Het is een serie geschreven door Jean M. Auel die op het moment bestaat uit de volgende boeken:
1-De stam van de holenbeer
2-De vallei van de paarden
3-De mammoetjagers
4-Het dal der beloften
5-Een vuurplaats in steen

Ik heb gehoort dat er nog een 6e en een 7e boek zullen verschijnen, weet iemand daar meer van?

En om het topic een beetje leven in te blazen: zullen we ook onze meningen geven over de boeken? Oke? Oke!

Ik begin: Ik vind het hele gafe boeken, voor al deel 1 en deel 5. Ik vind alles heel goed beschreven en ook dat de personages realistisch handelen.
Oud 11-03-2005, 19:00
lukas15
lukas15 is offline
mij lijkt deel 12 erg mooi
Met citaat reageren
Oud 11-03-2005, 19:01
shining_fury
shining_fury is offline
1, 2 of [niet bestaand nummer(12)]
Oud 11-03-2005, 19:15
Verwijderd
Ik wacht op 6.
Met citaat reageren
Oud 11-03-2005, 19:30
Ieke
Ieke is offline
Voor zover ik weet zou er alleen nog maar een deel 6 komen. Maar ja, deel 5 heeft ook erg lang op zich laten wachten, dus ik denk dat het nog wel even gaat duren met deel 6. Iig wil ik die dan lezen, mooie boeken
Oud 11-03-2005, 21:32
Roosje
Roosje is offline
Whihi, heb je jou ook weer. Ja, ik ken de boeken, maar als je ze allemaal achter elkaar leest (heb ik gedaan), dan worden ze erg eentonig en saai. Verder wel vet hoor.

Btw, dat er nog twee boeken zouden komen, dat heb je van mij!
Oud 12-03-2005, 09:13
Isiyanka
Isiyanka is offline
Ik vond ze vroeger heel erg leuk, maar nu toch wel erg onrealistisch. Ayla is gewoon te perfect, dat is niet leuk meer.
Verder leek me het einde van deel 5 een mooi einde voor de hele serie, zou niet weten waar een volgend deel nog over zou moeten gaan nu ze die stam van Jondalar bereikt hebben
Oud 12-03-2005, 09:35
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Ik heb alleen boek 1 gelezen en die vond ik best geweldig. Maar daarna durfde ik de andere delen niet meer te lezen omdat mijn ouders zeiden dat die een stuk minder waren
Oud 12-03-2005, 14:13
I C U
I C U is offline
Ik vind alle boeken heel erg goed, maar inderdaad is het meer van hetzelfde. Toch heerlijk om te lezen als je de tijd hebt.
Over die twee aankomende boeken weet ik niets...
Oud 12-03-2005, 14:18
Verwijderd
Citaat:
Vogelvrij schreef op 12-03-2005 @ 10:35 :
Ik heb alleen boek 1 gelezen en die vond ik best geweldig. Maar daarna durfde ik de andere delen niet meer te lezen omdat mijn ouders zeiden dat die een stuk minder waren
Klopt, maar dan nog, het izjn erg goede boeken.
Met citaat reageren
Oud 12-03-2005, 14:53
Cethlion
Cethlion is offline
Ik ben een paar jaar geleden begonnen in het eerste boek, maar heb 't om de een of andere onverklaarbare reden nooit uitgelezen, terwijl ik het toch heel goed vond.
Ik was de serie helemaal vergeten, maar begin nu weer zin te krijgen er opnieuw in te beginnen als ik dit zo lees.
Oud 13-03-2005, 12:33
Ieke
Ieke is offline
Citaat:
Isiyanka schreef op 12-03-2005 @ 10:13 :
Ik vond ze vroeger heel erg leuk, maar nu toch wel erg onrealistisch. Ayla is gewoon te perfect, dat is niet leuk meer.
Verder leek me het einde van deel 5 een mooi einde voor de hele serie, zou niet weten waar een volgend deel nog over zou moeten gaan nu ze die stam van Jondalar bereikt hebben
Ben ik het niet mee eens. Zou opzich wel een einde geweest kunnen zijn, maar er is daar toch nog zovee gebeurt dat ik zoiets had van het boek kan nog niet uit zijn.
Oud 13-03-2005, 12:41
Verwijderd
Ik vind wel dat Auel te ver is doorgegaan op dat Ayla perfect is voor Jondalar (en zijn stam).
Met citaat reageren
Oud 13-03-2005, 12:44
Zut Alors!
Zut Alors! is offline
Ik vond alleen de eerste twee goed. Daaropvolgend loopt het allemaal te perfect voor een realistisch verhaal. Het is heus wel mooi, maar ik las eigenlijk alleen nog maar om het uit te krijgen.
Reageren

Regels voor berichten